tja, kasper heeft overdag niet echt meer een ritme sinds de warmte, hij drinkt nu elke 2 uur (lijkt wel de hele dag dorst te hebben) en dan weer 1 borst dan weer 2. maar hij zat op ongeveer 5-6 voedingen en 2 borsten per keer. ik kolf nu 's avonds om de nacht goed door te komen, maar dan verdeel ik het in zakjes van 100 denk ik.
Difrax lekt hier ook wel eens ja en ik vind de opening aan de bovenkant zo klein, kan net dat schepje in van de Nutrilon. Stomme reden, maar ik pak eigenlijk altijd de Avent flessen. En Sanne drinkt overal goed uit. Wij schudden, mijn vriend roert soms..
Kris wat lief! Ik was met Elisa op kraamvisite daar geweest en 2 van de jongens durfden gewoon niet naar beneden te komen omdat ze een baby eng vinden haha. De anderen vonden het wel helemaal super. We zien wel hoe het gaat. Komt vast goed.
@mirjam: ik roer thijmens fles, bij schudden lekt ie meestal bij de dop omdat er druk op komt te staan. (ik heb avent flessen) De druk is trouwens groter volgens mij bij heet water. Als je lauw water neemt dan is het veel minder en kan je ook wel schudden... en bij 8 kilo mag ie iets van 1200 ml hebben, dus een keertje 240 maakt vast niet uit. (hij mag tenslotte ook wel 5x 240). mssn is ie wel toe aan grotere flessen?
@kris: daarom heb ik ook avent haha, vond het op mn werk (tijdens mn studie werkte ik bij een kdv) altijd zo'n gedoe in die kleine openingen... dus toen heb ik al gezegd als ik ooit een kindje krijg neem ik avent flessen, want die hebben zo'n lekker grote opening haha
Er kan soms een beetje water in de onderkant gaan zitten. Beetje schuin houden en het is er zo uit, als er echt melk uitkomt kan het zijn dat het onderste plaatje er niet goed inzit dus die even controleren. Wij doen inmiddels weer roeren omdat het van schudden best dik werdt. Wij maken de voeding tegenwoordig eerst klaar in een avent fles omdat het makkelijker roeren is omdat de flessen niet zo lang zijn en daarna in de magnetron, dan nog een keer doorroeren en overschenken in de difrax fles. Ik heb begrepen dat ze door schudden krampjes kunnen krijgen van de kz bij Julian toen.
Ja hij krijgt pas sinds kort fles en 's ochtends/'s avonds de borst dus heb geen idee hoe of wat ? Hij is wel gelijk knock out
ow, dat weet ik niet ingrid: ik dacht gewoon 150-180 per kilo, maar goed, ik ben ook geen expert wat betreft flesvoeding...
heb het even nagezocht maar het is het eerste half jaar 150ml per kilo gewicht maar met een max van een liter per dag. Officieel ook max. 200cc per fles maar daar heb ik me bij Julian nooit zo aangehouden.
als i het inderdaad even google, staat overal dat je max 1 liter mag geven, maar waarom dat is, geen idee... ik denk dat kasper met de bv wel meer drinkt... (maar goed daar zit ook geen limiet aan volgens mij)
Hier lekt ie ook, en ik schud gewoon. Daarna draai ik de dop nog een keer helemaal los. Wat een melkmonstertje!! Beterschap