April-mama's 2010 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Trotsemama1, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Janne: hmm ja, dat ken ik, snel af willen hebben.. heb er geen geduld voor! Ideaal hoor die droger! Ook al is het nu minder was dan in de kraamperiode, het is toch handig..
    Met Jayden gaat het nu super, idd begonnen met groente en fruit voor het maagzuur, maar daar heeft ie nu veel minder last van. En we gebruiken ook nog steeds Nutriton bij de FV en hij krijgt nu ook een papfles, de laatste fles is dat en dat gaat super! Hij slaapt dan van 21.30 uur tot 07.30 uur.. Heerlijk!

X

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Nou heb maar een bikini en een riem bij wehkamp besteld. Aangezien ik dinsdag ga zwemmen en tot die tijd geen tijd heb om te shoppen.
    M'n oude bikini hadik uitgelubberd met m'n dikke buik en boobies :D

Fijne avond allemaal !!!!

xxx

3. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mirjam: klote H&M! Das echt rete-irritant!

Franka: dat poepen gaat vanzelf wel weer goedkomen, komt gewoon door het veranderen van soort voeding.
    Ik zou hem voor de nacht ff wakker maken en nog een fles geven, dat redt ie het wellicht tot de volgende ochtend, als je hem nu niet wakker maakt komt ie zeker midden in de nacht.. En dat wil je ook niet denk ik?
    Je mag Tomas het volgende aan FV geven; het aantil kilo van zijn gewicht x 150 cc FV. Dus weegt ie 6 kilo, dan mag ie maximaal per dag 900 cc aan FV hebben. En je mag 'm maximaal 1 liter per dag geven en niet meer..

Succes meid! X

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Fijne avond Mirjam! X

5. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    We hebben Tomas op bv wel vaker een keer door laten slapen (hij slaapt de nachten al door sinds 3 weken of we hem nou de avond nog voeden of niet dat heeft geen invloed)...meestal pakt hij dus wel 8 - 12 -15 en 19, maar vandaag kwam het dus niet zo uit....

Over 3 weken wil ik Tomas ook idd rond 7 uur zijn fles gaan geven omdat hij dan naar de kvd moet. Nu hebben we nog lekker vakantie en mag hij best wat later komen :p Ook fijn voor papa en mama...

Wel fijn dat je aangeeft dat ze eventueel nog een extra fles mogen; ik zat echt op die liter te letten...Snap dat je dat natuurlijk niet altijd moet doen, maar voor een keer een noodgeval is dat wel handig...

Denk dat ik hem maar laat liggen voor een keertje ... Wel/niet/wel/niet/wel/niet

6. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    Onze knapperd is ondertussen ruim 7.5 kilo, dus met 4x210+7 red hij het wel :D Ik zei al tegen mijn man: hij past zich gewoon al aan aan ons ritme 8.00 ontbijt 12 uur lunch en 5 uur diner en dan naar bed :)

Ik hoef niet bang te zijn dat hij de nacht wakker wordt als ik hem nu niet wakker maak; dat heeft hij nog nooit gedaan ( ik weet het zeg nooit nooit)...Ik had meer het idee als hij maar geen voedingsstoffen tekort komt met 3 voedingen...

7. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik kom vandaag weer op 4 flessen uit.....doe het ook min of meer op verzoek!
    Daar profiteer ik dan ook even van door zo meteen al lekker het bed in te duiken.

Sleep well!!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Mirjam: Wat leuk dat ze zo blij met je zijn!
    Leuk, shoppen!
    Oooohhhh, ggggrrrrr, soms is die site van de Hennes echt kut. Dat was ik idd die pas ook had dat dan ineens stond dat het pas september leverbaar was. En dan kan je het niet meer verwijderen en moet je helemaal overnieuw beginnen.

@ Janne: Een droger is echt ideaal als je weinig plek hebt om de was uit te hangen.

@ Franka: Ik zou Tomas wel wakker maken voor een 4e flesjes. 3 flesjes is wel erg weinig.

9. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    ik denk dat ik dat zo toch maar even doe dan; hij zal dan wel geen volle fles drinken, maar iets is idd beter dan niets...doe ik dat lekker op bed want ik heb de hele dag al ontzettende koppijn! kunnen we lekker nog even in bed knuffelen :D

meiden, bedankt! en slaap lekker iedereen!!

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Mirjam; balen van de H&M... irritant zijn dat soort dingen altijd he !

Franka.. toch maar wakker maken.. herkenbaar, ik kan daar ook zo over twijfelen. ( zoals nu..) ze viel moeilijk in slaap, maar heeft om 18u haar laatste fles gehad. Dat haalt ze w.s. niet tot morgenochtend.

11. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @janne: lekker aan het restylen.

@mirjam: ja de webwinkel van h&m is heel irritant. joepie je bent lekker door je proeftijd heen!!

@franka: die poepbroeken komt wel goed:p let maar op over een paar dagen....:$

12. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

leuk heb je toch nog iets gescoord vanavond:p

13. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Zo, hehe, eindelijk even de tijd om lekker makkelijk voor de PC te gaan zitten! Heb een druk, maar leuk, dagje gehad. Vanochtend met de kids een beetje aangerommeld thuis. Noa in bad, Lukas in bad, zelf lekker uitgebreid gedoucht. Daarna naar de buurvrouw geweest voor een bakkie thee.

Vanmiddag met een vriendin met haar stiefzoon van 9 en haar zoontje van 4 weekjes oud naar een binnenspeelparadijs geweest. Dikke pret natuurlijk voor de twee grotere jongens. Noa keek trouwens ook haar ogen uit, vooral toen achter ons de draaimolen ging draaien met alle lichtjes en muziek. Verder heeft ze heel lief liggen slapen in de wandelwagen.
    Daarna even bij mijn ouders langs geweest die terug zijn van de camping. Ze hadden nog niets in huis voor het eten, dus zijn ze mee naar huis gekomen en heb ik een grote pan soep gemaakt en broodjes. Tegen de tijd dat we klaar waren met eten was het al bijna 8 uur, dus kids naar bed (Noa weer in bad, want die had zich weer lekker ondergespuugd) en ik nog even wat aan de was gedaan. Daarna op de bank geploft met mijn nieuwe E-reader om uit te vogelen hoe die werkt. Echt grappig! En toen was het opeens al bijna elf uur! De dag is echt omgevlogen!

Morgenochtend met Lukas naar de huisarts, want ik vertrouw die hoest toch niet helemaal. Het puffen helpt geen moer namelijk. Noa gaat 's ochtends naar de creche en 's middags voor het eerst een middag naar mijn ouders toe. Alvast oefenen voor als ik volgende week weer moet werken.

Zo, heel verhaal geworden!

14. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

ik dacht dat het minimaal het gewicht x 150cc fv was??? maar het is maximaal????

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Caro: Zo, idd een druk dagje geweest, maar wel gezellig zo te lezen.
    Ben benieuwd wat ze bij de ha van Lukas' hoestje zeggen.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

150 is minimum en 180 de max

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Zijn maar richtlijnen hoor. Honger is honger :D ze zeiden hier op het cb dat als Justin eens 5 flessen van 230 krijgt dat dat ook niet erg is.

Caro: succes bij de ha ! Wat sneu voor Lukas. Klinkt wel als een gezellig dagje zo :)

ik ga trouwens maandag met Justin naar de ha voor z'n heupjes. Ben benieuwd. Nu ik erop let zie ik duidelijk verschil in waar z'n linker en rechter beentje begint zeg maar. Denk gelijk aan dat inbakeren of dat wel goed is geweest. Naja we zien wel, misschien is het niks.

18. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad

klinkt als een gezellige middag.
    vervelend dat het puffen niet helpt. hopelijk kan de ha iets voor lukas doen.
    spannend noa naar je ouders.

19. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ja nee is ook zo honger is honger. maar ik vroeg het me nu wel af :p maar goed dan is het duidelijk:p

@mirjam: ik ben wel benieuwd wat ze nou over zijn heupjes zeggen dan.

20. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb vandaag en gister Noa op vijf voedingen zitten ipv zes. Op zich wel fijn, want dat geeft mij wat meer tijd tussen de voeding door en dan kan ik 's avonds na de laatste voeding nog een hele voeding kolven voor in de vriezer. Ben hard bezig een voorraadje op te bouwen. Heb nu zeven volledige voedingen klaar liggen in de vriezer. Dat is wel een fijn idee. Even voor de werkende BV mama's, hoeveel voorraad hebben jullie? (Of is Emmetje de enige die al werkt van de BV mama's? In dat geval, hoeveel voorraad heb jij?)
    Ik heb wel het idee dat mijn linker borst veel moeilijker te kolven is (en ook minder vol is over het algemeen) dan de rechter. Herkent iemand dit? Ik probeer dus de linker 3 keer per dag te voeden om deze wat meer te stimuleren en rechts twee keer. Het kolven doe ik dan ongeveer 140 à 150 cc van rechts en 30 à 40 cc van links om aan te vullen tot een volledige voeding (dat doe ik gedurende de dag, die 150 van rechts doe ik 's avonds na de laatste voeding). Pfff is wel een heel gedoe af en toe hoor, die BV! Maar goed, het is voor een goed doel, denk ik dan maar.;)

Deel Deze Pagina