April-mama's 2010 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Trotsemama1, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Ze zitten weer uit hun nek te kletsen bij het cb, want die bijvoeding stel natuurlijk nog helemaal niet veel voor. Ik zou de flessen dus gewoon op 210+7 laten. Als het hem te veel is dan laat ie echt wel wat staan. Bij mij op hetcb is duidelijk gezegd dat het BIJvoeding is en absoluut geen voeding vervangt.

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Daarom.. maar fijn dat jij het ook nog ff zegt! Lief!
    Om het uit meerdere monden te horen is toch wel fijn!

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @caromama: hopelijk slaat het kuurtje aan en is lukas weer wat minder verkouden.

@ikheid: het cb zijn een stelletje zeikerds altijd wel wat te klagen. ik zou doen waar jij je goed bij voelt. fijn dat de prikjes weer geweest zijn.

@kris: oh lieverd lekker klagen tegen ons:p daar zijn we voor hoor! iedereen heeft wel eens zo'n dagje.
    wat vervelend dat je nog zo'n last heb van je bekken en ribben enzo. ik hoop echt de fysio nog wat tips heeft om het te verlichten.
    ik denk dat je vriend het je niet kwalijk neemt. hij weet ook wel dat je het zwaar hebt. en liever gewoon zelf wilt kunnen helpen.

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Ikheid, ik heb weinig verstand van flesvoedingen, maar hoe zouden zij het vinden als ze altijd drie boterhammen eten voor de lunch en er dan opeens nog maar twee mogen! Ik zou gewoon op die 210 blijven. De KA heeft toch aangegeven dat dat niet teveel is?

5. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ikheid, echt fijn dat het zo goed gaat met Jayden! Vindt ie de groente en fruit lekker trouwens?
    Lastig van die hoeveelheden. Ik zou denk ik je gevoel volgen. Als je denkt dat dit is wat Jayden nodig heeft, gewoon geven, zolang je niet over de max zit ofzo is dat toch niet erg?! En het gaat er wel weer af als tie gaat lopen hoor ;)

Caro, druk dagje gehad, wel leuk allemaal!
    Ik heb nu geloof ik 8 potjes melk in de vriezer, maar niet allemaal volledige voedingen... Is niet heel handig, ik zit er ook nog een beetje mee. En mijn voeding is zo teruggelopen toen ik ziek was, dus veel extra kolven zit er niet in (ben helemaal verbaasd, ik had altijd veeeeeels te veel en nu ineens net genoeg ;)). En omdat Eva nu 's nahcts weer drinkt heb ik 's ochtends niet zo'n overvloed. Maar goed, afgelopen nacht dronk ze om 2300 en 500, dus het trekt steeds meer bij de goede kant op ('s avonds steeds eerder, 's ochtends steeds later).
    Overigens 'geeft' mijn linkerkant altijd meer melk. Met kolven zie ik ook een stuk meer stralen. Meer actief melkklierweefsel ofzo?
    Hopelijk gaat het hoesten van Lukas snel over.

Mirjam, hopelijk is het gewoon goed met Justins heupen.

Emmetje, succes met de drukte van je werk enzo!

Mermaid, haha, ik moet wel lachen om je verkeerdebeenverhaal... maarre, succes met opvrolijken :)

@flesjes uitkoken; hoe vaak doen jullie dat nu nog? Nog steeds alles even steriel als in het begin? Ik merk dat ik een beetje begin te denken dat ze ook wel een beetje tegen huis tuin en keukenbacteriën moet gaan kunnen.... Is dat gek?
    (met kolven trouwens anders, want als het lang houdbaar moet blijven moet het wel goed steriel natuurlijk).

Kris, je hoeft geen sorry te zeggen als ej hier je hart lucht hoor. Ik heb veel respect voor je, want het lijkt me super lastig om in jouw schoenen te staan! Kan me goed voorstellen ook dat je dant och zo 'uit kan vallen' tegen je vriend. Je wilt het egwoon het liefst helemaal anders, en da's niet zo gek ook!
    Maar veel sterkte gewenst hoor!

@hier; vannacht dus weer een keer best lekker geslapen! We gaan ws vandaag de kozijnen schuren en morgen lakken. Het hoeft maar met 1 laag zoals het er nu uit ziet, dus hopelijk is dat zo..
    Hoe lang zal ik Eva na de verflucht in een ander kamertje laten slapen?
    En nu ruik ik koffie! Tot later! X

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Kris: Klaag jij er maar lekker op los hoor bij ons. Vinden wij helemaal niet erg. Ik kan me voorstellen dat je er als een stekker van baalt dat je lijf maar niet wil meewerken.

@ Ikheid: Graag gedaan hoor. Stom is dat hè, dat je er dan onzeker van wordt, terwijl je eigenlijk best weet dat je het gewoon goed doet. Heb ik ook wel eens hoor.

Gisteravond heb ik trouwens eens even geprobeerd of ik al wat meer broeken pas van voor de zwangerschap. En ik ben blij te kunnen meedelen dat dat dus het geval is :D! Ik doe ze denk ik nog niet aan naar buiten, want er komen nog wel wat lovehandles en een buik over de rand zetten, maarrrrrrrrrrr ze gingen over mijn heupen en kont en van de meeste kon ook de knoop alweer dicht. Ik zit me spijkerbroekmaat nu eigenlijk tussen een 29 en een 28. De 29 is te wijd, maar de 28 eigenlijk nog net even te strak voor het mooie. Maar dit is wel goed voor de hardloopmotivatie én om netjes te blijven eten en niet te snoepen enzo door de weeks.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Thanks...

ik geloof trouwens niet zo dat een baby al te veel kan eten. Hij laat het echt wel staan als hij genoeg heeft... en i.d. dat bij-voeden stelt toch nog niets voor..

Hier trouwens vandaag Bambix eerste papje gekocht. Doen jullie het door de laatste fles of met een lepeltje s` ochtends van een bordje ? Het staat erop dat het alletwee kan. Vind het wel een goed idee om te beginnen met het leren eten van een leper, schijnt ook goed te zijn voor de mond moteriek, maar door de laatste fles dat ze wat meer verzadigd zijn voor de nacht is ook wat voor te zeggen.. zeker op dagen dat ik op 4 flessen uit kom, maar ja dat weet ik s` ochtends nog niet.. Dilemma`s dilemma`s dilemma`s..

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @janne: ik kook eigenlijk nog steeds alle flesjes na gebruik uit. ik weet niet waarom maar ik voel me daar gewoon goed bij.
    ik zou even kijken na de eerste laag verf of het idd genoeg is. dan zou ik gewoon goed luchten en na 2 dagen even ruiken als je geen verflucht meer ruikt kan je eva daar wel weer laten slapen.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Ik ben met uitkoken ook niet meer zo strikt als in het begin. Soms sla ik het wel eens een dagje over en soms ook wel 2 als het niet uitkomt.
    Ik zou de kamer waarin je gaat verven heel goed luchten (maar dat had je vast zelf ook wel bedacht) en als je geen verflucht meer ruikt haar pas terug leggen.

10. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Kijk eens hoe groot Eva al wordt!

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier zeiden ze op het cb... ( maar ja.. ze zeggen dus niet overal het zelfde.. ) dat 1x in de week voldoende is nu. Maar ik doe het nog 2 a 3 x denk ik. De flesjes die mee gegaan zijn naar het kdv steriliseer ik altijd wel gelijk. Vind ik een fijner idee. Verder was ik ze af in heel heet water.

12. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Mermaid, ben je eigenlijk nog bezig met Sonja? Relaxt dat je steeds meer broeken past.

Kris, geen idee van dat papje.

Oh ja, ik ging dus voor de koffie. Daaaaaaag!

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat een lieve foto van Eva !! En i.d. wat wordt ze al groot.. het gaat zo snel he..

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Wat een leuke foto van Eva. Groot worden ze al hè?!
    Nee, ik ben niet meer bezig met Sonja. Ik was er na die 9 weken helemaal klaar mee. Ik eet nu gewoon 3x per dag en probeer het zonder tussendoortjes te redden. Mocht ik toch echt trek krijgen dan neem ik een plakje ontbijtkoek, of een liga evergreen. Dus ik eet nog wel de Sonja-producten zeg maar. Ik zou eigenlijk meer fruit moeten eten, maar ik ben niet zo'n fruiteter. Oh ja, en ik loop natuurlijk hard nu, dus da's ook goed voor de vetverbranding.

15. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @janne: wat een leuke foto van eva!! en wat wordt ze al groot!!

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goed hoor Mermaid dat je het toch vol houdt.. ik kan het echt niet. Op de dag dat ik ga lijnen kan ik echt alleen nog maar aan eten denken. Heb ooit eens streep-je-slank van de margriet gedaan, dat werkte nog het beste. Daar is de stimulans om meer te bewegen vrij groot. Ging ik me s` ochtends uitleven in de sport-school kon ik er weer vakjes bij zetten om s` avonds een wijntje te kunnen drinken.. !

17. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Eerlijkg ezegd ben ik dinsdag ook bang dat ie aan de zware kant is. Hij is een echt bolletje aan het worden terwijl hij echt mini bij geboorte was. Hij krijg toch maar 4 flessen van 180..als het nog een vijfde word is die maar 150 en laat hij geregeld iets staan.

Kan me voorstellen dat je nu niet weet wat je moet doen. Misschien gewoon eens proberen of er genoegen mee neemt, en anders gewoon lekker verder gaan zoals je bezig was.;)

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zie dat ie met 58 cm, 5700 gram woog. Ayla is nu 59 cm en weegt 6895 gram, dus met Justin valt het wel mee denk ik, hahaha ;):D.

19. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    @ uitkoken: ik kreeg met 6 weken al gezegd dat ik daar mee kon/moest stoppen. Kinderen werden te beschermd door alles zo steriel te maken. Ze moeten ook een kans krijgen om immuunsysteem op te bouwen. Dat werd me gezegd op cb. Ik zelf doe het toch nog 1 keer per week.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, ja dan is sporten wel makkelijker hè, als je daardoor een wijntje extra mag drinken :D.

Deel Deze Pagina