April-mama's 2010 deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door Trotsemama1, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Muwahahaha dat kolfding hahahahaha!!!! Tsja, het is wel een oplossing

Femke kwam de laatste dagen ook steeds 2 keer in de nacht... Bah... maar nu krijgt ze om 6/7 uur borst en dan om half 8 een flesje met pap en eergisteren werd ze 1 keer wakker en vannacht helemaal niet meer... dus hopelijk werkt het!

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee, denk geen kleurenblindheid, das met rood en groen en geel en bruin, meestal. Heel soms komt het met blauw en rood voor... Ik weet nog dat mijn kids ook vaak 2 kleuren door elkaar haalden ook al wisten ze het wel.
    Goed trouwens dat ie dat kan! Meike bakt er nog niks van ;)

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    ik doe het wel, steeds 3 dagen achter elkaar hetzelfde en ik merk ook echt dat ze de eerste keer vaak een beetje zuur kijkt, maar de keren erna het heel lekker vindt. Ik begon met wortel 3 dagen, toen pompoen 3 dagen en nu broccoli 3 dagen. Straks nog bloemkool en dan heb ik de 4 startgroenten gehad (althans, wij volgen de richtlijnen van het antroposofische consultatiebureau en die raden deze groenten aan)
    Met fruit heb ik ook 3 dagen banaan gegeven en nu begonnen met appel

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Helaas kan ik dat niet doen... kan moeilijk tegen die koters zeggen, vermaken jullie jezelf maar... en anders moet ik een collega met extra werk opzadelen...

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Femke heeft ook een hele ongelijke bilplooi, rechts 1 en links 2. De echo was in eerste instantie gelukkig goed, ondanks dat het heupje iets stijver was. Nu moet ze 1 oktober weer, dan is ze 6mnd. Hopelijk is het allemaal ook goed :D

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ook hahahaha!
    Ik heb nooit meer melk dat wegloopt tijdens het kolven. Als ik een toeschietreflex krijg dan druk ik even mn andere tepel in en als de reflex over is loopt het niet meer.

7. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik gaf eerst ook een flesje pap, gemaakt met afgekolfde melk, maar nu gaat het kolven niet meer zo lekker en heeft ze niet genoeg, dus afgelopen avonden alleen de borst gegeven, maar wel erg vaak wakker 's nachts... Waarmee maak jij de pap? Ik neem aan dat als je om 19:00 uur nog de borst hebt gegeven, dat je dan niet om half acht alweer een fles kan kolven toch? Ben benieuwd

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik werk in het voortgezet onderwijs. Heb er aan de ene kant wel zin in, maar aan de andere kant... zit al sinds 10 februari thuis dus zal wel wennen zijn! En omdat ik nog niet 100% ben... maar zal wel loslopen ;)
    Denk dat het klussen, werken en kids erg tegen zal vallen ;) Maar ja, dan bereid ik me nu vast op het ergste voor, kan het alleen maar meevallen ;)

We gaan er niet tijdens het klussen wonen, pff moet er niet aan denken!
    Op zich hoeft er niet zoveel te gebeuren hoor maar het klust gewoon makkelijker en sneller als alles leeg is...
    Voor 1 klus kunnen we er ook nog niet wonen, want dan komen we een slaapkamer tekort. Dus dat doen we eerst.
    Wel gaaf verder want elke kamer krijgt een muur van fotobehang.

Meike is niet ziek geweest hoor, maar ze is veel actiever geworden en minder gaan eten. Het babyvet is er nu af zegmaar. Maar dat was helemaal niet erg verder. Omdat wij beide ook lang en slank zijn.
    zal ns kijken of ik fotootjes heb waarop je het verschil kan zien.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

HA! Toch nog een vacature gevonden. Bij de Universiteit Utrecht zoeken ze een secretarersse voor 24 uur. Daar heb ik dus net op gesolliciteerd.

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ha nee, dat gaat niet lukken! Ze krijgt gewone fv want ik kolf het ook niet bij als ze op de creche is... Nou ja, ze krijgt nutrilon pepti ivm koemelkallergie. Geef dan fv met rijstebloem

11. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @janne: we waren naar barcelona in een appartement van een collega van mijn vriend...

@pamsie: heb je iets nodig voor tandjes? wij gebruiken altijd chamodent en dentinox bij elkaar en dat werkte bij thijmen altijd super!

@hier is thijmen weer beneden, ik weet het superslecht, maar als ik alleen ben dan houd ik het gewoon niet vol, was al 13 x naar boven geweest alle mogelijke manieren al geprobeerd... nu laat ik m maar even spelen en over een kwartiertje maar naar boven brengen en hopelijk gaat ie dan meteen slapen...

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    veel onrustige nachten lees ik... wat vervelend! kasper sliep vannacht van half 9 tot 8 uur! dus hier geen last, maar ik klop het flink af hier onder de tafel hoor!

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ah, vandaar, wel handig dan dus de combinatie FV/BV. Geef je op dagen dat je gewoon thuis bent wel BV? En loopt de voeding dan niet terug als je niet bijkolft als Femke naar de creche is? (sorry hoor, nieuwsgierig en als de dood dat als ik ga werken het kolven niet gaat lukken en dan dus misschien op die dagen ook KV achter de hand wil hebben...)

14. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Tara sliep vannacht voor het eerst sinds 2,5 week van twaalf tot half zes...Ow hoop zoooo dat dit doorzet!

(ze kwam dus elke nacht ook nog om half drie helemaal "uitgehongerd"...)

Ben trouwens vandaag gestart met bv afbouwen.
    Heel veel last van stuwing en pijnlijke borsten maar wil echt doorzetten nu...

15. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hoe bedoel je pap...?

Wel lekker dat het (hopelijk) van hele korte duur was!

Lees ineens allemaal dingen over papjes...? Misschien is dat ook de oplossing voor Tara's doorslapen...

16. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    thanks girls voor de tips ;)

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nou meiden, ik ga thijmen weer op bed proberen te krijgen en dan zelf ook erachteraan...

fijne nacht allemaal!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja thuis bv, behalve dan dus die met pap. Ik kan eigenlijk maar 1x kolven straks op het werk en mn voorraadje is er ook al doorheen. En daarbij is het ook wel fijn als ze fv gewend is in noodgevallen. En doordat ze op de creche sowieso 1 fv krijgt kwamen we er ook achter dat ze kma heeft.

wil er gewoon niet om hoeven stressen. Meike heeft 4mnd volledig gehad en daarna alleen de eerste en de laatste voeding bv tot ze 7mnd was.

19. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Surf: was ik nog vergeten; Demi noemt alle kleuren verkeerd, dus ik vind het ook knap van Thijmen dat hij er maar 2 door elkaar haalt. Ik zat me er ook zorgen om te maken omdat ze het al maanden probeert maar alleen blauw herkent ze een beetje.

Pap: Justin slaapt zo'n 11/12 uur op een flesje van 230+ 2 scheppen rijstebloem. Maar pas sinds ik fv geef dus, er zit nu ook pas een beetje regelmaat in.

Ann: hopen dat Tara het doorzet ja! Ik hoop dat je niet teveel last heb van het afbouwen, ga je helemaal over of combineren? Je moet binnenkort toch ook weer aan het werk?

Caro: succes morgen met de ochtendspits en het werken, ben benieuwd hoe het bevalt je eerste dag.

Napoleon: door jou verhaal over Femke ben ik er bij Justin achter
    gekomen dus thnx! Ik ga er ook vanuit dat het niks is hoor maar liever het zekere voor het onzekere m'n vriend doet er zo makkelijk over; kijk als je z'n beentje zo houd zie je niks. Ja zo kan ik het ook ;)

nou truste meiden !!
    Net de film Wanted gezien, ook goed :)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @ann, ja rijstebloem, dan geef ik dus eerst borst maar das niet genoeg om door te pitten, dus nog even spelen en dan fv met rijstebloem

Deel Deze Pagina