Wat ik doe is als femke op de creche is, vandaag was het zo: half 6 borst half 10 borst op de creche flesje bv ong om 1 uur, ik kolf dan dan een flesje kv om 4u 150cc, ik kolven beetje rijstebloempap op lepeltje erachteraan thuis weer borst om half 7 ong half 8 flesje pap kv. (helaas komt ze ook snachts nog... de langste ruk maakt ze van half 8 tot 2 en daarna weer fijn om de 3,5u... ) ik heb dus 1,5 voeding die ik kan kolven, heb het vast aangepast aan mn werkschema daar ik pas in de middagpauze kan kolven. Wel is ze dan eerder op de creche dus die voeding van half 10 geef ik dan zelf niet. Als ze thuis is, is het dan gewoon alles borst met lepeltjespapje smiddags (is ook om haar moeilijke momentje rond etenstijd te overbruggen) en flesje kv voor het slapen gaan.
Leuk babzwemmen!!! Ik heb me ook opgegeven en kan wel bij verschillende zwembaden terecht maar die dichtbij heeft een wachtlijst :s
@napoleon: dankjewel voor je schema, ik zit zooooo in dubio wat ik zal doen... ik heb nog een aardige voorraad in de vriezer, dus ik ga eerst proberen alles bv, als mn voorraad heel snel op raakt en ik het niet bij gekolfd krijg, dan gaat ie op de opvang over op fv denk ik... (of een van de voedingen daar) naja, er zijn in ieder geval tal van oplossingen zonder meteen helemaal te moeten stoppen en hij krijgt als hij deels bij mij drinkt toch nog steeds mijn antistoffen enzo mee?
Hmm dat was ook niet leuk Matthijs gaat als ie moet werk om 7 uur de deur uit, dat was tot een half jaar terug om 6 uur. maar nu kan ie carpoolen en hoeft ie niet meer met het ov. Dus is ie savonds ook eerder thuis. Dat is afhankelijk van zijn lesrooster. maar meestal tussen half 5 en 5. Dus halen en brengen van de kids was altijd mijn pakkie aan. Komt ook omdat we nu 6km van school en kdv wonen, en straks, wonen we op loopafstand dus kan hij ze ook wel halen. Meestal kookt hij. en vaak gaat ie na het eten wat met meike doen. en verder is de douche, bijkeuken en toilet zijn taak.
tsja, de zomer is bijna voorbij en dan komt er allemaal nieuwe dingen op tv (ow grammaticaal weer lekker deze zin ) Wij vinden Dexter een erg leuke serie
muwahaha maandag maandag!!! Maar mijn man vind het ook verschrikkelijk, dan roept ie alweer, nee! ik kijk niet, helemaal als die enge chinees erin zit.
Ja hoor, Bij meike heb ik toen omdat ik per 1 oktober weer zou gaan werken zo afgebouwd dat ik niet hoefde te kolven. Dus kreeg ze de eerste borst, dan 3x fles en de laatste borst. daar zat 12 uur tussen dus dat bleef mooi op gang, en dat heb ik 4 maanden zo gedaan. Ik denk dat dat hier uiteindelijk ook op uit gaat komen als ik eenmaal aan het werk ben, maar dan wordt het borst,fles,borst,fles,borst. Overigens is het nu nog zo dat ik minder vaak kolf dan dat zij drinkt op het kdv, maar de dagen dat ze thuis is, is dat zo weer bijgedronken. Zie wel hoe het loopt. Heb me voorgenomen me er niet meer druk om te maken, is een stuk prettiger maar moet wel zeggen, snachts is het enorm makkelijk want ff aanleggen en we slapen beide zo weer verder, anders moet je eerst nog fles maken en dan slaap ik daarna niet meer... aan de andere kant, nu moet ik het altijd doen en kan matthijs doorronken
owww oeps! vergeten stickertje op de borsvoeding te plakken ... kdv belde net is dat bakje van femke? Maar das mooi, dan kan ik nu kolven
@ surf: ik hoef bij Tim minder bv mee te geven dan bij Emma, dus je weet nooit hoe het uitpakt. Emma dronk 3 x 170ml tijdens m'n werk. Tim redt het met 2 voedingen van zo'n 190ml waar hij ook nog wel 'ns wat van laat staan. De rest haalt hij wel in als ik thuis ben blijkbaar. Ik kolf op werkdagen 's ochtends en tussen de middag beide borsten (heb 2 kolfapparaten.. erg handig), 's morgens is de opbrengst tussen 150 en 300 ml (hangt af van de nachtvoedingen) en tussen de middag ook rond de 300ml. Ik kolf dus per dag eigenlijk meer dan hij drinkt, ik geef nl wel altijd een reserveflesje mee voor als hij niet uitkomt met 2 flesjes, gebruikt hij die niet, dan laat ik die staan tot de volgende dag. Het overschot vries ik in. De dagen dat ik thuis ben kolf ik meestal 's ochtends ook. Zo kolf ik dus in een week ong 2500ml en verbruikt Tim er 1600. Je borsten en bv moeten zich ook aanpassen aan het kolven, geleidelijk aan gaat het kolven steeds makkelijker en de opbrengst hoger. Als je tijdens je werk niet wilt of kunt kolven, kun je het ook proberen na je werk te doen, heb ik met Emma gedaan. Kolven gaat dan erg makkelijk omdat je borsten echt vol zijn dan! Even voor de mama's met kindjes met reflux: ik zag dat apotheken tegenwoordig ook een ranitidinedrank ZONDER alcohol kunnen bestellen bij een bereidingsapotheek. Dit moet een apotheek wel speciaal bestellen, maar dat hoort bij de service van een apotheek (vind ik). Het is in ieder geval een stuk beter dan de Zantac drank met 10% alcohol!
Zo er zijn toch best een aantal meiden die volgend jaar weer willen gaan proberen voor een 2e of 3e! Leuk hoor! Mirjam: wat goed dat je bent gaan hardlopen! Maar zoals Mermaid al zei.. Evy kan je ook op je Ipod zetten hoor. Je hebt geen internetverbinding nodig, Evy staat bij mij op mijn mp3. Mermaid: ja ik ga zo 's ff bellen naar een kindefysio. Kris: succes bij de fysio meis en wat heerlijk dat jullie weer een nachtje door hebben kunnen slapen. Emmetje: thanks voor dat overzicht! Wonder: ik heb een kaartje verstuurd! Ann: woehoe! Tuurlijk duim ik voor je! Wat heerlijk! Janne: fijn de droger! En goed dat je toch bent meegeweest.. er ff tussenuit is ook lekker! Ik heb net een kindefysio gebeld.. ik word teruggebeld. X
@ Ikheid: Goed dat je gebeld hebt naar de fysio. Vanmorgen dus gezwommen met Ayla. Was best leuk, maar Ayla was niet zo enthousiast als ik gedacht had. Vooral als we moesten spetteren en ze dus water in haar gezicht kreeg en toen ze met het gietertje water over haar hoofdje ging gieten was ze not amused. Hahahah, huilen joh.... Net d'r moeder, die houdt ook niet van water in haar gezicht . Op haar rug drijven vond ze ook niet leuk, ze vond het eigenlijk alleen leuk als ze me aan kon kijken...mama's-girl . HELP!!! Daar is die rotgieter weer :x: Bekijk bijlage 95386
Mermaid: maandag om 14.00 uur ga ik naar de kinderfysio. Ben benieuwd! Had je een les babyzwemmen? Of zijn jullie gewoon op eigen houtje gegaan? Hahaha dat koppie van d'r! Ik ben benieuwd wat Jayden ervan gaat vinden.. Ga je nog vaker zwemmen of laat je het hier ff bij?
Het was echt baby-zwemles zeg maar. Je zingt dan ook liedjes en doet verschillende oefeningen met ze. O.a. water in het gezichtje spetteren zodat ze eraan wennen/leren dat dat niet erg is. Maar ja, dan moet je geen mama hebben die dan gelijk je gezichtje droog gaat maken . Ik ben wel van plan om wekelijks te gaan. Volgende week gaan ze onder water.
Ooh ok, wij gaan zondag eerst ff zelf, zonder les. Hoe doe je dat straks dan als je een baan hebt? Of kan je gewoon per keer babyzwemmen? Dus dat je gewoon zelf kijkt wanneer je gaat en niet dat je per 10 lessen betaald ofzo?
mermaid wat leuk zwemmen hier mochten we eerst met noa pas met 6 maanden maar nu mag je ook gewoon nu al gaan dus denk dat ik volgende week even ga mssn dat ab mee gaat zodat we samen zijn pff heb een uur over gedaan om thuis te komen van me werk wat normaal 20 minuten was de a15 stond helemaal vast toen de andere kant op richting de a20 nou daar was een ongeluk gebeurd ik door schiedam naar rotterdam en van rotterdam naar krimpen binnen door maar wat ben ik blij met me tomtom anders had ik gewoon in de file moeten staan en was ik nu nog niet thuis omdat zo ook weer de avondspits begint !!
Ik heb mn dochter in een slaapkind veranderd ben ik bang... Heb dr twee uur geleden even naast me in bed gelegd om wat te slapen nu ligt ze al meer dan twee uur in ons bed te slapen met geen mogelijkheid wakker te krijgen