April-mama's 2010 deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door surf, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Goedemorgen!

Mermaid: Arco zegt dat het meevalt, dus komt goed meis! En je moet niet zoveel geluid maken, daar wordt Ayla wakker van;):D:p

Caro: leuk! naar Engeland, en je komt op mn verjaardag terug! haha

Hebben jullie al een keer kinderbijslag gehad? Lag er vannacht in bed ineens aan te denken....

Ann: spannend zo'n eerste keer kdv!

Weer troosteloos weer......Lekker gezellig NOT

2. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Mermaid wat ik me laatst nog afvroeg: eerder had je best wel eens dat Ayla maar om niks huilde en je dat super irritant vond, maar de laatste tijd heb je het daar haast niet meer over. Doet ze dat niet meer of stoor je jezelf er niet meer aan? :)

Pff, Eva ligt maar te mopperen, ze vindt het alleen fijn op schoot, het liefst met heel haar lijf helemaal tegen me aan. Best gezellig, maarre... ARGH.
    In hoeverre hebben jullie dat 19 weken sprongetje gemerkt?
    Volgens Oei ik groei:
    Slechter slapen, rommelig drinken, minder drinken per keer, vaker drinken
    Eenkennig
    Veel aandacht vragen
    Hoofdje vaker steunen
    Lichaamscontact niet verbreken
    Baby is stiller (soms bijna apathisch naar buiten staren)
    Veel moeders schijnen rond deze tijd te klagen over hoofdpijn, misselijkheid, moeheid, rugpijn..
    Ik herken dus echt alles bij Eva en mezelf, met de laatste dagen als topper zeg maar. Ik hoop echt dat het snel over is, want ik ben het een beetje beu :)
    Oke, kroeltijd dan maar, tot later!

3. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    LZ, wij krijgen de kinderbijslag pas in januari volgens mij.
    Het begint te tellen vanaf het kwartaal na de geboorte en dan krijg je het aan het eind daarvan.
    Eva is 24 april geboren, dus het begint voor ons te tellen vanaf 1 juli en dan dus weer 3 maanden later. Oh da's oktober al, nou ja, ook leuk.

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

LZ: wij hebben al 1 keer kinderbijslag gehad.

Janne: nou dan is ie behoorlijk nat geworden als ie op de fiets zat in een regenbui! gelukkig was ie op weg naar huis, als je nog een hele dag zou moeten werken met een natte broek bijv. is dat niet erg fijn!
    Hopelijk is het sprongetje snel voorbij.. Ik ga zo ook 's ff kijken, want Jayden is zichzelf ook niet zeg! Blèh!
    Fijn hè een droger! Ideaal! Dat ding draait hier overuren evenals het wasmachine!

Ik ben ook ff aand8 geven hier.. jengel, jengel en nog een jengel.. Pffff!

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Nee, is ook niks voor mij eigenlijk. Ik ben altijd wel vrij relaxed en niet zo snel opgefokt. Maar goed, ik kan het op het moment verklaren.
    Hier gelukkig ook geen waterschade.

@ Janne: Nee, ik ga met Arco lunchen idd. Ayla gaat naar mijn moeder.
    Eva meenemen naar de stage zal idd niet ideaal zijn, maar het is wél ideaal dat ze er iig niet moeilijk over zouden doen mocht je echt een keer met opvang omhoog zitten en haar mee moeten nemen.
    Nou eigenlijk, nu je het zo zegt, huilt Ayla eigenlijk nog maar weinig om, in mijn ogen, niks en ik moet ook zeggen dat áls ze eens een dagje “vervelend” is dat ik er dan een stuk beter mee kan omgaan. Maar eigenlijk is ze gewoon een super-makkelijk kind. Ze drinkt goed, slaapt veel en is bijna altijd vrolijk…

@ LadyZ: Hahahha, je misschien maken we wel teveel geluid, hahahaha, nou even op letten volgende keer. LOL :D!!!
    Nog geen kinderbijslag gehad, maar krijgen we dat niet pas in oktober ofzo?

Nou meiden, ik ben er vandoor. Ayla naar mijn moeder brengen en dan op naar Breuren, waar we lekker gaan lunchen. Tot later! KUSSSSS

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ok, ik snap weinig van al die berekeningen, maar oktober zal ik in de gaten houden!

Hier rond de 17 wken, en dus de donderwolk, wat ook te merken is. Hangerig, huilerig, veel slapen. Nog effies en dan is het weer over.

Mermaid: veel plezier!!!

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier niet echt een sprongetje.. maar het lijkt wel zo aan Jayden te merken. VK dacht ook dat ik 2 weken verder was in zwangerschap (omdat mijn placenta witte plekken had en omdat Jayden uit zijn velletje was gescheurd..), dus dan zou het wel kloppen, dan zit ie nu midden in een sprongetje..

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: veel plezier! X

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja zo'n 6x per dag :p

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Nouuu mama is thuis...

Gejankt toen ik in de auto wegreed natuurlijk maar net ff gebeld en alles ging gelukkig goed met dr. Ze had lekker gespeeld en ging nu slapen (-:

Ik ben echt doooodop en knallende koppijn ga maar ff slapen.

Tot laterz X

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha ik zat even raar te lezen... dacht dat het een parfum was... dus pas toen ik las dat ie zelf zo'n kopje koffie wil dacht ik hu??

Maar het is wel lullig van hem zeg!!

12. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Mermaid heeeeeeeeel herkenbaar! Ik kan ook super shagerijnig worden om niks en manlief heeft het hier ook weleens zwaar te voorduren :) Echt om kleine dingen zoals schoenen uittrekken en dan midden in de kamer laten staan of zoiets.
    Volgens mij zijn het echt nog hormonen, want zo ben ik anders ook niet.
    Gezellig samen lunchen, leuk!
    Kan me heel goed voorstellen dat je er erg tegenop ziet om Ayla weg te brengen. Wel fijn dat het geen onbekenden zijn. Maar het idee dat je de zorg voor je kindje, wat je zelf natuurlijk het beste kan, aan een ander moet overlaten... Ik vond het ook heel erg moeilijk, maar geniet nu wel heel erg van het werken. Ik vind het heel erg fijn dat je naast mama ook jezelf kan zijn en je eigen ding hebt.
    HAHAHA! Die Ayla heeft een goede timing zeg! Elisa gister ook al. Zullen ze wat hebben afgesproken ;)

Janne succes met je gesprek!
    Volgens mij heb je het heel erg getroffen met je stageplek. Fijn gevoel zeker, of niet?
    Hier ook veel van het sprongetje gemerkt, maar niet zoveel als jij. Ze was hier erg hangerig, slechter slapen (werd ineens wakker 's nachts en dan niet 1 keer, maar wel 5 keer), slechter drinken en alleen maar bij je willen zijn. Misselijk en moe herken ik ook.

Surf wat goed dat het is gelukt om Thijmen naar bed te brengen! Complimenten voor jezelf! En wat heeft Kasper heerlijk lang geslapen. Kan je zelf ook een beetje slaap inhalen.

Caromama, leuk een paar dagen Engeland! Helemaal de mini-babymeeting. Hoe oud is de andere baby?
    Wat super dat je zoveel terug krijgt van de kinderopvang! Hoeveel dagen gaan ze naar de opvang?

Ladyzorra wij hebben al een keer kinderbijslag gehad, maar dat komt omdat Elisa voor 1 april is geboren. Gerodi is na 1 april geboren, waardoor je in oktober pas krijgt.

Ik weet niet Elisa heeft. Ze slaapt ineens heel veel terwijl ze anders echt heel weinig slaapt overdag. Ze ging gister om 19.30 naar bed en sliep tot 8.30. Wel vannacht 2 keer wakker, maar met een speentje viel ze weer in slaap. Vanmorgen ging ze om 10.15 alweer naar bed en ze slaapt gewoon nog. Normaal gesproken slaapt ze niet langer dan 1 uur. Heerlijk hoor :D Heb de badkamer al schoon gemaakt, was gedraaid en opgehangen, stof gezogen, opgeruimd, mijn wiskunde voor deze week afgemaakt en opgestuurd en nu lekker niksen. Ze mag wel vaker zo lang slapen :)

13. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    AMEN!

(helemaal eens...)

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nou bij het inpakken voor de verhuizing kwam ik ook nog een hele doos foto´s tegen anno 2002... dus zo lang loop ik al achter :)

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ga je nu weer naar dat notariskantoor terug?

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Vanmorgen met Femke babyzwemmen geweest.
    Ze vond het echt heerlijk, zodra we in het water lagen zwom ze zowat zelf al weg :D Ben helemaal trots op dr. Alleen onder water was even spannend, was ze een beetje in paniek. maar das ook even wennen hè ;).

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Ka, het dochtertje van mijn nicht is van begin juli en het zoontje van mijn neef is van half juni. Dus ze schelen maar weinig met Noa. Dus dat is wel grappig!

Noa gaat anderhalve dag naar het KDV. Lukas gaat helemaal niet naar de opvang. Hij gaat wel naar de overblijf op school, maar daar krijg je geen vergoeding voor.

Dat was trouwens ook nog wat. Vorig schooljaar kostte de overblijf 1,50 per keer. En met ingang van dit schooljaar kost het ineend 2 euro per keer! Hallo, dat is wel een prijsstijging van 25%!

@ Ann, ik hoop dat je lekker ligt te slapen nu! Is ook altijd moeilijk,de eerste keer echt wegbrengen. Ik heb ook meerdere keren met tranen in mijn ogen in de auto gezeten. Vooral bij Lukas, want die begon altijd te huilen als ik wegging (maar die was dan ook al wat ouder). Zelf zit je dan met een rotgevoel, maar bij hun is het vaak met een paar minuutjes al over en spelen ze gewoon lekker!

18. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Leuk! Was het echt een les of gewoon vrij zwemmen?

19. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Zo, ook al zo'n slaapkop! Ik mag niet klagen, want Noa slaapt nu wel weer redelijk door, maar dan versta ik onder doorslapen dat ze geen voeding krijgt tussen 12 uur 's nachts en 6 uur 's morgens. Dus eigenlijk toch wel een kort nachtje! Alleen soms idd even een speentje geven.

20. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik ga even twee hongerige herriemakers boterhammen geven. En dan een klein mopperend meisje op bed leggen.

Tot later!

Deel Deze Pagina