Mermaid, volgens mij niet voor de bemiddelingskosten tenzij die per uur worden gerekend, dus stel dat dat 50 ct per uur zou zijn dan kan je bij de kinderopvangtoeslag aanvragen dat de opvang 4,50 per uur kost. maar ik zou gewoon even bellen dan weet je het precies want het verschilt ook nog weer per opvang... er zit nl ook een max wat per uur vergoed wordt
pfff nou je gaat mij niet wijsmaken dat femke niet meer wil dan alleen melk... zonet trok ze meikes beker uit haar handen om vervolgens zelf eens slok te willen nemen en nu eet meike een broodje en zit ze te miepen om dat broodje. ze ziet echt het verschil wel tussen iets te eten en speelgoed, het speelgoed mikt ze nl weg... ik geef dr wel een rijstwafel
Ja, nadat ik het bericht had geplaatst bedacht ik me ook dat als ze het per uur verwerken (de bemiddelingskosten) dat ik dan dat samengestelde bedrag op kan geven bij de belastingdienst. Ik heb de consultente van het bureau al gebeld en voicemail ingesproken, maar ja ik ben nogal ongeduldig, dus dacht dat iemand hier het misschien wist, hahaha.
Zo gesprek met directeur achter de rug; ze gaan me meer aansturing geven en me minder laten zwemmen! Dat is ook precies wat ik wilde voor dit moment...Prima dus...Volgende week weer een nieuw gesprek. Ben ook nog steeds aan het kijken voor andere banen/opleidingen dus we zien wel waar het schip strand...
Franka, niets ernstigs dus.. Mermaid; ik heb geen idee hoe dat zit met bemiddelingskosten Caromama; te veel drinken met bv daar heb ik nog nooit van gehoord. Dat zou toch juist 1 van DE voordelen zijn.. Hier; even boodschappen gedaan met Sanne. Die was weer een uur te vroeg wakker, maar dat kwam omdat de vuilniswagen door de straat reed.. Ga nu even stofzuigen boven..
Nee, dat doe ik ook niet. Ik hou meestal drie uur aan. Eerder komt ze nooit en als ze ligt te slapen laat ik het wel eens 4 uur worden, maar meestal wordt ze dan zelf wel wakker. Ze is zelf ook wel een dametje van de tijd! Meestal ziet de dag er als volgt uit: Tussen 6.30 en 7.30 eerste voeding tussen 9.30 en 11.00 tweede voeding tussen 12.30 en 14.00 derde voeding tussen 15.30 en 17.00 vierde voeding tussen 19.00 en 20.00 vijfde voeding tussen 23.00 en 24.00 laatste voeding Maar soms slaapt ze na de eerste voeding nog vrij lang, dus dan wordt de tweede voeding later dan 11.00 en dan schuift alles een beetje op. En als ze dan overal 4 uur tussen laat, kom ik maar op 5 voedingen.
Ik zoek een functie zoals bijvoorbeeld commercieel/administratief medewerkster voor 3 dagen in de week, 24 uur dus.. Maar dat valt dus zó tegen! Volgende week maandag is manlief thuis, vrije dag, dan ga ik in de ochtend ff langs het uitzendbureau, eens kijken wat zij hebben.. Jayden net fles gegeven, laat ie 80 cc staan.. gotver! Zul je zien als ik dan straks in het zkh ben dat ie begint te jengelen omdat ie honger heeft. Misschien geef ik hem die 80 cc nog wel voordat ik naar het zkh ga, ik moet erom 14.45 uur zijn. Janne: ik ga alleen.. is puur controle en kijken of de medicijnen hun werk doen. Boodschapjes zijn weer binnen.. ik was optijd terug, want het begon hier weer te regenen. Ik heb nu Hulk Hogan opstaan.. wat is die man erg zeg! Brooke mag echt niks! En die zoon mag alles.
Vorige week moest ik bij onze telecomtak werken en toen heb ik nog voor je geïnformeerd of ze voor parttime een vacature hadden, maar helaas....
@ Franka: Fijn dat het gesprek en de uitkomst ervan naar je zin is. @ Ikheid: Ik heb me een tijd geleden ingeschreven bij een uitendbureau, maar nog helemaal niets gehoord over beschikbare vacatures... Ze vroegen van de notaris per wanneer ik zou kunnen beginnen. Ik wilde eigenlijk zeggen 1 oktober, maar da's nog een maand, dus dat heb ik toch maar niet gedaan. Ik heb nu gezegd 20 september, met als reden dat ik dan de opvang nog definitief kan regelen en omdat ik nog een weekend weg ga. Is ook allebei wel zo, maar ik zou eigenlijk ook best 13 sept al kunnen beginnen, maar dat vind ik al zo snel . Als ik 20 sept zou beginnen heb ik nog 3 weken om te wennen aan het idee. Onze slaapkamer is ook weer opgeruimd, schoongemaakt, gestofzuigd en het bed opgemaakt, dus nu alleen nog de overloop en Ayla's kamer stofzuigen en dan ben ik weer klaar voor vandaag. Maar dat doe ik als Ayla straks wakker is.
Jeetje zeg, ik belde net naar de Dela, wat een domme muts daar aan de telefoon! Ik wilde Noa bij laten schrijven op onze uitvaartpolis en gelijk een paar vraagjes stellen over die verzekering. Nou, ze wist zelf volgens mij helemaal niets van hoe die verzekering in elkaar zit en zei telkens maar dat er dan een adviseur langs moet komen. Dus uiteindelijk daar in toegestemt, hoewel ik eigenlijk helemaal geen zin heb om zo'n knakker over de vloer te krijgen, maar goed. Wil ze zelf per sé een afspraak zo snel mogelijk maken. Eerst komt ze met woensdagmiddag van half 5 tot 6. Maar manlief moet woensdag tot 5 uur werken dus dat gaat niet. Zit ze te mopperen dat dat het enige is wat ze op korte termijn heeft. Ik zeg dus, misschien volgende week of de week erna misschien? Nou, dat vond ze allemaal veel te laat, want Noa is al bijna een half jaar (met andere woorden, hoe durven wij nu pas te bellen hierover!?!?!?) Dus komt ze met vanavond van half 7 tot 8. Ik zei dus dat dat niet ging omdat ik dan de kids op bed moet leggen. Haar antwoord, nou dan leg je ze toch of voor half 7 op bed of na achten!!!! Ja hallo, zo makkelijk gaat dat niet! Ik kan Lukas moeilijk om 6 uur al op bed leggen! En acht uur wordt veel te laat en dan zit ik met een vermoeid jengelend kind bij die afspraak. Nou, uiteindelijk is het dus morgenmiddag van half 5 tot 6 geworden (ik hoop niet dat die vent dan dus echt anderhalf uur lang blijft zitten!). Toen vroeg ik nog op welk telefoonnummer ik hem kon bereiken mocht er iets tussen komen. Zegt ze "nou, u moet er wel gewoon zijn hoor. Dat hebben we nu toch afgesproken?" Ja, dûh! Ik kan toch in de file terecht komen uit mijn werk of zo??? AAAAGGGGHHHH. Dom mens! Zo, even mijn frustratie eruit gegooid!
Lekker toch, heb je in ieder geval nog drie weekjes thuis en dan weer ergens beginnen waar het toch al een beetje vertrouwd is! Da is ook wel fijner denk ik als ergens helemaal nieuw moeten beginnen!
Nou ja zeg! Wat een achterlijk wijf. Het is goed dat jij erover begint, want ik moet ook nodig eens naar onze uitvaartverzekering kijken én Ayla er nog op bij laten schrijven .
Nou zeker! Dat is ook wel iets waar ik giga tegen op zag. Om wéér ergens helemaal opnieuw te gaan beginnen. Het wordt dan zoveel in 1x. Nieuwe werk, nieuwe mensen én het combineren van de zorg voor Ayla en het werken. Nu kom ik lekker bij een bedrijf waar ik een groot deel van de mensen al ken en het werk ook. Alhoewel ik er vast wel weer even in moet komen. Ik ben er toch 1,5 jaar uit geweest.
Ja dat zijn van die dingen waar je niet zo snel aan denkt, maar toch wel belangrijk zijn. Ik dacht er gisteravond aan omdat we de mappen van de administratie aan het uitruimen waren (alles ouder dan 5 jaar eruit gemikt). En toen kwam ik die polis tegen van Dela. Ik zag dat ik Lukas er ook pas bij had laten schrijven toen hij al een half jaar oud was.
Hahaha, ik moet er na 7 maanden toch ook echt wel weer heel erg in komen hoor! Ik moet deze week drie dagen en dat vind ik echt niks. Maar volgende week heb ik dan gelukkig maar weer twee daagjes! Dat is dan weer erg lekker!
Ja, dat is idd lekker, de ene week 3 dagen en de andere 2. Nu we het toch over administratieve zaken hadden heb ik gelijk online een spaarrekening voor Ayla geopend. Daar gaan we maandelijks automatisch 25,-- op storten, de kinderbijslag en als we eens een goedkope maand hebben storten we ook nog extra. Misschien dat we straks ook wel 50,-- p/m kunnen missen, maar dat vind ik nu nog een beetje moeilijk inschatten, omdat ik geen idee heb wat ik straks netto ga overhouden van mijn parttime salaris. Ik kan het bedrag voor het automatisch sparen altijd nog aanpassen.
hoi meiden caro nou dan bel ik morgen wel even naar dela hahah als die muts vandaag werkt nou kids wou ik op bed leggen noa ligt al vanaf 12 uur te kletsen in haar bed en thobias heeft maar een uurtje geslapen denk niet dat noa nog gaat slapen aangezien pas om half 10 wakker werd!! wij dus ook en thobias ook!! dus we hebben heerlijk uitgeslapen !! nu zit ik nog op visite te wachten maar denk dat ik maar even de stofzuiger en de dweil er door heen gooi en even ga opruimen
Ik moet er ook nog ééntje openen voor Noa. We hebben er voor Lukas één waar we 50 euro op overmaken elke maand. Maar dat gaat echt niet lukken om voor beide kids 50 euro over te maken, dus als die voor Noa geopend is, doen we voor allebei 25. Mijn schoonmoeder stort ook elke maand 25 euro. De kinderbijslag gebruik ik meestal voor kleertjes te kopen en andere wat duurdere dingen, zoals bijvoorbeeld nieuw autostoeltje of zo.
@ Mermaid, waar heb je die eigenlijk afgesloten, die spaarrekening voor Ayla? Ik wilde het eigenlijk bij onze eigen bank doen (rabo) maar iemand zei dat je veel hogere rentes kunt krijgen bij andere banken. Maar als ik google op rentes vergelijken, kom ik bij die hogere rente alleen uit op onbekende banken. En dat durf ik dan weer niet zo goed.