April-mama's 2010 deel 5!

Discussie in 'De mama's' gestart door surf, 26 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

hahah caro even afkicken dus:p:p:p

ik ga zo lady uitlaten en lekker naar me bedje!
    morgen weer zwemmen weet alleen nog niet hoe ik het ga doen met 2 kids

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Mermaid, wat ben jij druk geweest zeg!!! Ayla is dus ook al zo’n lekkere slaapkop :D

Ikheid, ik begrijp je helemaal! Als je al iets leuks vindt zijn er meteen 200 anderen die ook reageren :S

Napoleon, hoop dat je dag is meegevallen!!

Kris, balen van je nacht. Misschien tweede tandje?? Tandjes komen altijd met 2 (of meer) tegelijk.

Janne, hier de goedkope klamboe van de prenatal. Zijn er in een paar leuke felle kleuren en niet duur.

Caromama, lekker dat ze zo goed is aangekomen!! Die liter is idd alleen maar voor fles, bij bv weet je tenslotte niet hoeveel ze binnenkrijgen en kunnen ze ook kleinere beetjes per keer drinken en dus vaker komen maar vindt 5/6 keer per dag nog wel meevallen.

Franka, ook jij een eerste dag. Hoop dat het toch nog wat duidelijker voor je is geworden en dat deze week snel voorbij vliegt zodat je collega’s er ook zijn. Is toch wel wat gezelliger natuurlijk.

Mermaid, ik dacht dat het om het bedrag per uur ging waar je toeslag voor kon krijgen. Voor de zekerheid kun je een proef ding invullen en anders even bellen. Wel fijn dat jullie opvang gevonden hebben in de vorm van je nichtje omdat het zo’n gedoe was met het kdv.

Franka, fijn dat het gesprek eigenlijk precies was wat je wilde!

Caromama, wat een ontzettend dom mens!! Wat ben ik dan blij met onze tussenpersoon, die zei vorige week gewoon: Gefeliciteerd, ik stuur een formulier op dus als je die invult en terug stuurt zorg ik voor de rest.

TM, lekker uitgeslapen!!!

Spaarrekening, hier openen mijn ouders een spaarrekening voor Milan. Hebben ze ook voor Julian gedaan en dan storten ze meteen 500euro, alsof het niks is, verder hebben ze een paar spaarpotten van suske en wiske staan en daar mag julian elke week het muntgeld uit de portemonee van mijn vader en moeder in doen. Daarnaast sparen we zelf natuurlijk ook voor alletwee, 15euro per maand per kind en Julian krijgt 2 euro zakgeld per week omdat hij 2 jaar is en Milan krijgt 1 euro per week omdat 0 euro zo zielig is hahaha

Kinderbijslag, gebruiken we maar net voor wat we op dat moment nodig hebben, hebben de jongens kleding nodig dan kopen we dat of anders een autostoeltje of wat dan ook.

Surf, wat is Kasper goed gegroeid!!

Janne, wat een lieve ouders heb je!!

Caromama, vond ze de vis lekker??

TM, balen van de auto, hoop dat ie nog goedkoop gemaakt kan worden en dat anders de seat een leuke auto voor jullie is.

Surf, ego mag ook. Je zit er tenslotte mee en als je dat van je af kan schrijven is dat alleen maar goed!

Ikheid, Jayden ook al zo goed gegroeid! Fijn dat alles goed was in het ziekenhuis en jullie pas over 3 maanden weer heen moeten.

TM, veel plezier met zwemmen!! Ga je alleen of gaat er ook nog iemand mee? Alleen zou ik ook niet weten hoe ik dat moet doen want Julian kennende gaat hij dan ontzettend vervelend lopen doen of de hele tijd weg lopen enzo.

Hier gaat ook alles goed, beetje laat nog aan het bijlezen maar moest vanochtend om kwart over 11 beginnen tot acht vanavond dus lang dagje maar was wel gezellig ook al is het werk nog steeds niks aan. Verder lekker geknuffeld met Julian en Milan toen ik thuis was en 100x dezelfde puzzel gemaakt met Julian en natuurlijk memo gespeeld wat inhoudt dat ik alles elke keer moet omdraaien en Julian de hele tijd misssss roept of als ik twee dezelfde heb heeeeeel enthousiast gaat klappen en gillen.

Zo maar eens mijn bedje opzoeken en dan morgen lekker relaxen en een beetje schoonmaken en opruimen.

Ow Milan heeft voor het eerst sinds een paar weken weer een slaapzak aan, wilde 1 aandoen maat 60 past ie gewoon al niet meer;) Nu dus maar een grotere gedaan, dacht 80cm.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goedemorgen !!!
    @ ikheid; wauw wat een grote kerel wordt het al zeg
    @ Surf ach maakt niet uit hoor, het was me nog niet opgevallen. Soms is dat even nodig
    @ ha ha die foto met de vis..
    @ Ingrid.. tje een slaapzak 80... wat gaat het toch hard..

Hier wederom niet doorgeslapen. Zo gek tot een week of 4 geleden sliep ze zonder moeite van een uurtje of 20u tot 08u de volgend ochtend. Nu geven we alweer een flesje rond 23u / 00u en dan nog komt ze standaard rond 03u 04u soms 05u.. vannacht dus 04u... ik kan op mijn kop gaan staan, maar dat heeft geen zin, ze gaat niet meer slapen voordat ze een flesje gehad heeft. Dus heb ik haar vannacht maar weer een flesje gegeven, maar ben bang dat ze dat gewent raakt en daarom steeds wakker blijf worden. Nu een flesje van 90 cc gegeven, dat pikte ze gelukkig. Bleef nog wel wat namurrelen, maar heeft vervolgens tot half 7 geslapen..
    Hoe doen jullie dat ?? geeft je s` nachts nog een voeding als ze wakker worden ?

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Morning!

Vanmiddag ga ik naar het notariskantoor om nog e.e.a. door te spreken over welke werkdagen en salaris enzo.

Jullie nog plannen?

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, lastige situatie... Ik zou ook bang zijn dat het gewenning wordt. Hoeveel voeding krijgt ze overdag? Misschien heeft ze niet genoeg en moet je de flessen overdag ophogen om te zorgen dat ze 's nachts niet meer komt. Of de laatste fles voor de nacht een papfles maken.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    De laatste fles is al een papfles..
    Ze krijgt overdag 5 x 180 + 6 dus dat kan niet meer echt om hoog. Gisteravond heb ik de laatste 150+ 5 gegeven omdat het nogmaar 3 uur na de fles daarvoor was.. maar op zich zit ze volgens mij ver aan de max.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nee, ophogen kan dan niet meer idd. Misschien dan toch gaan beginnen bijvoeden. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @kris: lastig meid!
    ja hier nog wel een voeding, maar ja, das bv...
    hij was gisteren om 18 u in slaap gevallen en bleef slapen tot 22 uur, toen 2 u en toen 7 u, dus beetje gekke nacht, maar opm zich prima. hij had wel 38,7 koorts van zn prikjes denk ik, dus maar 60 mg paracetamol gegeven. hij is nu ook wat jengelig en warm, zo maar weer tempen...

@mermaid: leuk en spannend, sleep er maar een mooi salaris uit! succes!

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja mermaid.. succes met onderhandelen !

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Kris: Overigens...als Ayla om wat voor reden dan ook eerder komt voor een fles, dan bied ik gewoon aan wat ik altijd aanbied (in mijn geval 210+7) en ik laat Ayla dan zelf bepalen wat ze ervan opdrinkt.

@ salaris: Helaas ben ik nooit zo goed in salarisonderhandelingen. Ik heb al doorgegeven wat ik bij mijn vorige werk verdienden en heb er welgeteld € 8,-- bijverzonnen, hahaha. Tja, tegen een onbekende werkgever zou ik wel liegen, maar deze mensen ken ik natuurlijk allemaal al en dan kán ik het gewoon niet...

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hoeveel krijgt Ayla dan ? 4 x 210 ?
    Sanne drinkt tot nu toe alles op wat ik haar voorzet. Ik geloof dat ze 1 x wat in de fles heeft laten zitten... dus dat durf ik niet goed.. dan gaat ze echt te veel krijgen denk ik

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla drinkt 4x 210+7. En je hoeft echt niet bang te zijn dat Sanne teveel binnenkrijgt. Ze stoppen echt wel als ze genoeg hebben en zoniet dan spugen ze het teveel gedronken wel weer uit. En al drinkt ze een keer teveel, dan is er nog geen man over boord. Zolang ze niet structureel teveel drinkt en het een uitzondering blijft krijgt ze er niks van.

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @kris: jeetje lastig zeg! ik denk idd dat zij er gewenning van gaat maken. ik denk dat je het beste met bijvoeding kan beginnen. aangezien je de flesjes niet meer kan op hogen.

@mermaid: suc6 met onderhandelen. spannend hoor! zie je er tegen op om te gaan werken??

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zie er niet zozeer tegenop om te gaan werken alswel om Ayla weg te brengen. Dat is meer waar ik echt als een joekel van een berg tegen op zie. Gelukkig dat ik iig terug ga naar mensen en werk wat ik al ken...

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja ze krijgt nu eigenlijk structureel te veel, want overdag 5x 180 en s` nachts dus vaak ook nog een fles alhoewel hooguit 120, maar ik probeer meestal ``maar `` 90 te geven. Hoop het zo weer af te kunnen bouwen.. Ze spuugt wel nog vrij veel, dus misschien spuugt ze het te veel wel weer uit. Bedenk me trouwens dat ze de laatste weken wel erg veel spuugt, misschien heeft ze daarom wel niet genoeg.. hmmm... sorrie voor alle ego berichtjes.. . en thanks voor het meedenken. Het komt vast wel weer goed. Bijvoeden wilde ik eigenlijk wachten tot na onze vakantie dan is ze ruim 6 mnd. Maar misschien toch maar eerder beginnen ... zal anders wel eens vragen ook op het CB.. ( wij hebben wel een heel fijn CB )

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Mermaid; ga je van te voren nog oefenen met weg brengen ? Alvast eens een keer een uurtje ofzo ? Heb ik wel gedaan waardoor toen ik echt moest gaan werken ik alweer wat luchtiger erin stond

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ingrid: dat was zeker een lange dag op je werk!
    Hahaha die Julian! Gaat helemaal op in z'n spelletje..
    Nou als Milan 80 aan heeft van slaapzak groeit ie ook goed!
    Hoe gaat het met hardlopen bij jou?

Kris: vandaag je laatste dagje weekend hè!?
    Als Jayden wakker wordt 's nachts geef ik een tutje, maar geen
    voeding. Dan krijgt ie veel te veel op een dag.
    Maar hij wordt 's nachts nooit wakker, gelukkig!
    Jammer zeg dat je nacht zo verrot is verlopen!
    Misschien starten met bijvoeding? Jayden krijgt nu 4 x 210 cc en een
    potje fruit en een potje groente en daar doet ie het super op.

Mermaid: spannend vanmiddag! Succes hoor!
    ik ga vanmiddag naar een vriendin.. Die is net terug van
    vakantie en had weer genoeg te roddelen, daar ben ik altijd voor in!
    Hahaha! Net al gestofzuigd, zo nog ff avondeten in huis halen en
    Jayden fruit geven.

Zo.. ik ben weer bij, was gelukkig niet zo veel!

Surf: hoe gaat het trouwens met Thijmen naar bed brengen?
    Goed toch?

X

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @ikheid: ja het gaat super! zondag ging hij in 1x slapen en gisteren in 2x, dus ook nog steeds super! ik hoop dat het zo blijft gaan, maar daar ga ik wel vanuit!
    lief dat je ernaar vraagt!

19. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Spannend Mermaid, onderhandelen.Het is wel gebruikelijk om een stapje hoger te gaan zitten wat loon betreft hoor. Je bent immers ook weer ouder en wijzer geworden, haha! SUcces en gewoon durven vragen hoor!

Ikheid; lastig hoor het dilemma van werk zoeken! Hoop voor je dat je snel wat vindt en tot die tijd vooral proberen zorgeloos te genieten van je mannetje!

Voedingen 's nachts: De fases van doorslapen en drinken 's nachts wisselen elkaar volgens mij gewoon af. Net als je gewend bent aan en ritme, verandert er weer wat, niets zo veranderlijk als een kind!

Hier gister crematie gehad van Joris' oma. Was een mooie plechtigheid en eigenlijk heel gezellige dag met familie. Ze was natuurlijk ook al zo oud, dus dan is het toch minder verdrietig ofzo. Ze heeft een mooi leven gehad. Grappig was wel dat er van alle nichten en neven precies 3 baby's waren geboren in 2010. Februari, Maart en April, echt grappig. Die uit februiari was echt een lekker dikkertje joh, ik schatte hem op bijna een jaar, hij was al 11 kilo!! Het jongetje uit April was ook een beer met hele grote handen. In vergelijking met deze jongens was onze Fiene echt een meiske, haha, overduidelijk.

Eenkennigheid: Ik vind het heel vroeg, maar Fiene lijkt dus echt 1-kennig, of eigenlijk 2-kennig. Papa en mama zijn oke, maar zodra een ander te dichtbij komt gaat de lip pruilen en duikt ze het liefst weg tussen mijn borsten, haha. Is dit niet heel vroeg??

Zometeen even naar het ziekenhuis voor een echo van haar heupjes.

Vriendin belde in tranen gisteren dat ze zwanger is, maar dat haar vriend er niets van wil weten. Zij is 35 en is er heel blij mee. Hij is 45 en heeft al 2 kinderen bij 2 andere vrouwen en vind het te vroeg... Maar ja, als hij het nu niet wil en over een paar jaar wel (?) dan is het misschien wel te laat. Bovendien is ze er zo blij mee, abortus zou ze echt niet willen, maar ze voelt zih erg onder druk staan... Ik probeer haar nu moed in te spreken om voor haar eigen geluk te gaan staan. Hij is gewoon en beetje een flapdrol die wel kinderen maakt bij vrouwen, maar zich niet durft te binden en als papa opstelt. Hoop zo voor haar dat ze haar rug kan rechten en niet teveel naar hem luistert!

20. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Gelukkig dat de crematie een mooie plechtigheid was; dan kun je het ook op een mooie manier afsluiten in de wetenschap dat ze een goed leven heeft gehad :)

Wat een vervelend bericht van je vriendin zeg; tenminste dat gedeelte van haar vriend! Ze moet inderdaad voor haar eigen geluk gaan; als ze zwanger is moet ze daarvan kunnen genieten! Go for it!

Deel Deze Pagina