April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Mirjam, Demi zal wel moe zijn en slaap nodig hebben voor het beter-worden na het spugen. Is ze al een beetje beter?

Thanks voor de pompoentips.

Marijn, hoe maak jij 'een simpel deeg' voor hartige taart? Ik heb om precies te zijn 2 keer in mijn leven hartige taart gemaakt waarbij ik de eerste keer iets doms deed waardoor het deeg mislukte en toen had ik geen zin meer, en de tweede keer was tie heerlijk (dat was om precies te zijn vorige week). maar ja, dat was gewoon met een pak van honig ofzo voor Quiche, dus ja...

Mermaid, had je het gezellig in je eentje hier? ;)
    Beetje jammer, zo vroeg je eten op..

Pff, ik ging net wandelen in het Arboretum (universiteitstuin, is heel mooi, met allemaal mooie bomen in dit geval), maar toen ik naar butien liep ging het wat miezeren. Ik ben toch maar stoer gegaan, maar heb het snel opgegeven. Eva onder de regenhoes die helemaal ging beslaan en ik met de paraplu... blugh. Volgende keer beter ;)

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

mirjam ja dat klopt heb maar 1 zus:p

zo hier weeer naar het cb geweest en alles
    was goed noa moest ook weer mevrou is 87 cm enweegt12 kilo
    en thobias is 70 cm een weegt 8890gram zoiets dacht ik al

ik ga even proberen iom me oogjes dicht te doen

xxxx

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Janne; Ik doe elke keer weer wat anders met het deeg... op gevoel zeg maar, meel met roomboter, zout, eitje, beetje water. Soms ook een lekker deeg gemaakt met kwark: evenveel kwark als bloem in een kom met wat zout en een scheutje olie. Kneden tot een bal (eventueel wat water of bloem toevoegen als het te droog of te nat is). Even laten rusten en dan in een taartvorm. Je kan er eigenlijk elke hartige taart mee maken die je wilt. Gooi er groenten in, noten, kaas en ei en je hebt een heerlijke hartige taart. (broccoli, prei, pesto en ei is een van mijn favorieten!

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    En TM; Nog gefeliciteerd meid, verjaardag en een mooie echo cadeau!
    En wat wordt Thobias al groot!

5. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    En Janne, vies he, dat miezerweer! Ik had Fiene net helemaal ingepakt in de wagen, stap ik naar buiten, had ik nog helemaal niet naar buiten gekeken vandaag... Alles maar weer uitgetrokken en lekker binnengebleven. Houtkachel aangestoken, gestofzuigd, witte was aangezet, Fiene gevoed en op bed gelegd, nu even een tosti eten.

6. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Oh ja, en ik heb net weer een lading ovulatietesten besteld. Ik heb altijd cycli gehad van tussen de 6 en 8 weken en heb in een jaar dus maar enkele keren een ei...nu willen we natuurlijk graag weten wanneer die enkele kansen zijn, zodat we ze kunnen benutten ;)

7. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Marijn: hoe werkt zoiets dan ?? Heb je dan een vermoeden wanneer je ong moet testen?? Je kan moeilijk elke dag testen ..

Janne: ja ze lijkt wel beter, inmiddels is ze wakker en heeft mij soep op ...
    'Demi mag ik een hapje van jouw soep?'
    'Nee! Jouw bordje is op!'
    'Maar mama heeft nog meer honger'
    'Ja mama heeft nog meer honger, maar DIT is van MIJ!'

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Pamsie: Hahah, nee hij was niet weg, maar wel heeeeeeeeeeel druk, dus geen tijd voor mij. Over een half uurtje is hij wel de rest van de dag weg, dus beter voor mij. LOL :D. Kan ik lekker op tijd naar huis.

@ Mirjam: Ja, ze weten dus niet precies wanneer ie uitkomt. Voorjaar 2011, maar dat kan in mijn ogen maart t/m mei zijn.

9. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Ik weet dat er de eerste 4 weken sowieso niks gebeurt in mijn lijf, dus test dan ook niet. Vaak voel ik zelf wel dat ik af en toe steekjes heb links of rechts en begin dan met testen. Je ziet dan het streepje met de dag donkerder worden (elke dag een nieuwe test dan he) en als teststreep en controlestreep even donker zijn dan is de test positief en kan je binnen 48 uur je ei verwachten. Vorige keer ben ik zwanger geworden doordat we gericht konden klussen :p

10. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Pamsie heel veel sterkte meid! Wat een boel zorgen. Als je wil praten kom je maar lekker langswippen hier hoor!
    Had je trouwens nog gesolliciteerd op die vacature?

Marijn vervelend zo'n lange cyclus hè. Die van mij is altijd rond de 40 dagen. Heel irritant. Heb je wel elke keer een ei of soms ook niet?

TM Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een supercadeau van je zusje! Ook gefeliciteerd met je tanteworden!

11. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Maar goed dat die testen er zijn dan! En nu geen clomid??

Mermaid: ja maar als je hem kan reserveren betekent dat misschien dat je hem dan wel gelijk heb en niet nog eens 8 wk levertijd ofzo..

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, op die manier. ja, dat zou wel kunnen, maar ik wil 'm toch wel eerst uitproberen met rijden enzo. Hij zal niet goedkoop zijn en dan vind ik het wel belangrijk dat ie goed rijdt e.d. Maar misschien kan ik er wel een optie opnemen. Ik moet maar eens gaan bellen met een winkel ofzo.

13. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Nou, die Clomid was vorige keer zo'n ellende, ik was mezelf gewoon helemaal niet meer! En opvliegers niet te geloven, moe, chagrijnig en ik werd er niet zwanger mee. Pas toen ik stopte en een eigen cyclus afwachtte was ik ineens zwanger. Nu dus zolang maar even zonder Clomid proberen. Hebben ook geen haast, haha, heb gemerkt dat haast ook niet werkt, pas toen ik er ontspannen bij zat en het maar op z'n beloop liet werd ik zwanger!

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

TM nog gefeliciteerd!!

Pamsie veel sterkte met deze moeilijke situatie meid!!!

Mirjam oei een zieke man, sterkte.....Mannen kunnen zichzelf zo heel goed zoooo zielig vinden ;)

Mermaid fijn alweer 2 vrije dagen in zicht! Ik heb dat programma (met die mode ontwerpers toch) wel gezien maar niet echt bewust gekeken, zat ook nog achter de laptop....Hopelijk komt de wagen op tijd uit! Is dat nou ook twee keer zo duur, een duowagen? :( zal wel weer niet goedkoop zijn!

Janne geen recept voor pompoensoep, maar ik maak weleens zoete pompoen met suiker maar pas op met dat ding schillen! gaat alleen met een vleesmes en dan nog heel rottig, ik laat dat mijn man altijd doen, heb geen zin om met 9 vingers door het leven te moeten ;). Voor hartige taart gebruik ik altijd het deeg uit de diepvries van Koopmans (voor hartige taarten), is erg lekker vind ik.

Surf leuk veel plezier bij ballorig!

Nonnie ik weet van die pyama papjes en andere kant en klare papjes dat er veel suiker aan toegevoegd is....Dus rijstebloem pap lijkt me toch beter. Voor een keer kan het natuurlijk geen kwaad maar zou het niet elke dag doen. Als je echt denkt dat ze honger heeft misschien het groentehapje wat later geven (weet niet hoe laat je het nu geeft)?

BAH wat een pestweer. Ik ben bij mijn moeder koffie gaan drinken, wilde lekker lopend gaan maar mooi niet met die vieze regen, blugh. Gelukkig stond de auto voor de deur. En nu is hier alles in diepe rust in huis, manlief slaapt nog (nachtdienst) en Irem slaapt weer. Morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen, heb er zo'n zin in! De laatste weken vindt ze het badje echt geweldig dus ben benieuwd wat ze van het grooooote zwembad vindt. Hopelijk is het niet meteen huilen :D

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Heb Irem trouwens gisteren voor het eerst een broodkorstje gegeven maar ze werd heel boos omdat er niets aan te eten viel, in de zin van: ze verwachtte een hapje zoals van een lepel (deed ook echt haar mond zo open haha) en toen er na even sabbelen niets gebeurde begon ze te huilen, haha! Ik wacht nog wel eventjes.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Trouwens hier ook weer de Wij Jonge Ouders binnen, vind het toch altijd wel een leuk blad. Blijven we krijgen tot de kindjes 1 jaar zijn toch?

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @eylem: volgens mij krijg ik m nog steeds van dat thijmen geboren is (2,5 jaar terug....)

@janne: mooi schemaatje hoor, hier is het nu zo:
    ergens tussen 3 en 5 bv
    7.30 bv
    9-11 slapen
    11.00 fruit
    12.00 bv
    13-14.30 slapen
    15.30 bv
    17.30 groente
    19.30 bv en naar bed

ik zit straks nog met brood, mssn de bv van 12 uur geven en dan nog broodje rond 13 en dan naar bed?
    en soms slaapt ie nog ergens tussen half 5 en half 6, maar dat is alleen als ie heeeeeel moe is...

@nonnie: eerlijk gezegd denk ik eerder aan een sprongetje omdat ze met de speen weer in slaap valt. zou ze honger hebben blijft ze wel wakker denk ik. en hier ook al weer een tijdje onrustig 's nachts (volgens mij ook bij een aantal andere kindjes...)

@mermaid: jammer dat je nu nog niets weet dan van de bugaboo...

@marijn: slim om met ovu-testen te beginnen, hopelijk spot je snel een supermooi eitje!

@mirjam: haha herkenbaar hoor! thijmen gebruikt hier ook de wipstoel om te chillen (het liefst als kasper er al in zit....)

@tm: ze zijn weer goed gegroeid joh! super!

@hier: ballorig was erg leuk! ik probeerde alleen thijmen net nog even in bed te krijgen, maar hij wil niet... beetje jammer, maar goed, nu ligt ie samen met kasper in de box, is ook ontspannen denk ik dan maar...

18. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    @nonnie: Hier precies hetzelfde: Justin sliep altijd door zonder wakker te worden. Nu is hij ook al bijna een week 's nachts aan eht spoken en valthijook direct in slaap als hij zijn speen weer krijgt. De laatste 3 nachten ben ik er 2 tot 3 keer uitgeweest. Hij begint niet te huilen, maar gewoon te vertellen, maar aangezien je door onze slaapkamer moet om bij hem om te slaapkamer te komen doe ik zelf geen ook dicht als hij ligt te bazelen, dus dan toch maar weer de speen. Heb er zelf ook aan gedacht om 's avonds pap te gaan geven, maar zoals andere ook al zeggen, denk ik niet dat ze honger hebben. Pyama papje is mij ook afgeraden!

Ik heb gisteren nog met cb gebeld over het feit dat Justin ontzettend veel melk laat staan en ik moest me daarhelemaal geen druk om maken. Het zou fijn zijn als hij minimaal 500 cc binnen zou krijgen, want dat heeft hij alle voedingsstoffen binnen, en anders 's middags toch pap er van maken. Wel de fijne granen en geen rijstebloem meer omdat daar mee vitamine inzitten.
    Vanmorgen heeft hij weer 50 van 200 laten staan, vanmiddag 30 van 200.....en meestal komt er ook een stroom terug als ik hem na de fles recht op pak. Tot 2 a3 weken geleden dronk hij netjes alles leeg en spuugde zelden.....vind het beetje raar. Maar goed, volgens cv niks om me druk over te maken. Dinsdag moet ik op controle en dan hebben we het er nog over.

@mermaid: Heb je hun niet verteld dat ze er een beetje vaart achter moeten zetten met uitbrengen van de duo wagen:p

@Eylem: Absoluut waar... Wij Jonge ouders vind ik ook een erg leuk tijdschrift!!!! Hoopd at we hem nog lang krijgen:p

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onee! er vloog een vogel tegen de schutting en nu is tie dood! wat moet ik ermee doen?? hij ligt nu in de tuin...

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Opvegen met stoffer en blik en in de groene kliko mieteren.

Deel Deze Pagina