Mhm das allemaal veel later...Op mn werkdagen is ze ook inderdaad later dan zo ongeveer rond de klok van zeven. Bij jullie slapen ze dan wel allemaal overdag veel meer.... Wanneer Tara merkt dat het donker buiten wordt denkt ze sleepy time (-:
@ Ann: Tja, maar ja, als ze overdag veel minder slaapt dan bijv. Ayla en Irem, dan is het natuurlijk ook logisch dat ze 's avonds eerder moe is .
Ja, dat is ook zo. Ze trekt het gewoon niet tot zolaat ons kleine feestbeest. Zit nu op het scherm van de babyfoon te kijken en ze ligt als superman te slapen (armpjes helemaal de lucht in )
Ach gossie, die kleine Ayla ook....ze lag in de box een beetje met haar speenketting te spelen. Op een gegeven moment vond ik dat ze wel erg stil was. Kijk ik in de box, heeft ze zelf haar speen in d'r mond gedaan en is ze zowat in slaap gevallen. Ik heb heel voorzichtig de speenketting van haar speen afgehaald en haar naar boven gedragen. Ze werd wel een beetje wakker, maar voordat ik helemaal boven was sliep ze alweer. Ik ga straks nog even naar mijn zusje en zwager voor zijn verjaardag, maar goed, ze moet toch nog een laatste flesje, dus wakker worden moet ze sowieso wel...
Oh ja, schattig is dat hè. Ayla slaapt nog in dat zijligkussen, maar die ligt dan ook altijd met haar armen omhoog. 1 armpje valt dan vaak helemaal over haar gezichtje.
@ Ann: Had je gezien trouwens dat er een 2e meeting komt? Als je het leuk vind om ook weer mee te gaan, let me know. Als je data hebt dat niet kan zet die dan even in een pb aan mij.
Ahhhh zo lief! Heerlijk. Gefeliciteerd en veel plezier zo. Ik ga ff moven naar de bank. Vriendlief is laat ivm werk dus alleen bankhangen.
Er is nog geen datum gepland. Het wordt waarschijnlijk wel januari of februari, beetje afhankelijk van wanneer de meeste meiden kunnen. We hebben als optie nu weer het Uilenbos waar we de vorige keer waren. Maar ik ben even aan het inventariseren waar de meeste van ons nou eigenlijk wonen. Als voor het gros het Uilenbos dan een pleuriseind rijden is dan kijken we uit naar een andere locatie. Pb me anders als je mee wilt. Ik ben het nu in principe weer aan het organiseren.
Hallo! Ik ben weer teruggewaaid, dus zit (helaas) niet op een sub tropisch eiland.... Quschke: leuke kleren!! Slapen: Gerodi slaapt sinds hij tanden krijgt heel veel.
nou meiden daar ben ik dan weer pffffff, @eylem leuk he als ze dat doen wees maar blij dat je een filmpje hebt elke keer als het hier gebeurt en ik pak de camera dan stopt ze ermee 8) @ann hier slaapt ze tussen de middag zo'n 2,5 uur en dan van 19.30 tot 8.30 (meestal) @hier word een lang verhaal denk ik sinds alyssa aan de bijvoeding zit loopt het wat moeizaam het gaat wel goed maar ze kreeg er ontzettend veel krampen door en echt tot gillens toe te zielig voor woorden want ze gilde het echt uit van de pijn, na een tijdje zijn we erchter gekomen dat vers het wel goed doet bij dr dus dan maar vers geen probleem!!! nou dus sinds eergisteren 2x een potje gehad als avondeten ( die mais met aardappel weet je nog) hiervoor heeft ze ook een keer een potje gehad wortel met aardappel en dat was geen probleem vond ik toch wel fijn omdat ik dan voor nood of als ik weg ben ook een keer een potje kan open maken, nou dat heb ik geweten sinds ze potje heeft gehad WEIGERT ze te eten *de 1e fles gaat prima no problem *fruithap weigert ze in een keer? zodra ze in de wipper of kinderstoel zit dan zet ze het op een gillen alsof ze vermoord wordt in die stoelen dus dan maar op schoot ja 3 of 4 happen en dan gaan de kaken op slot, ze weigert ook bij elk fruit.. *2e fles moet ik LOPEND geven met haar op de arm want dan drinkt ze hem anders niet want dan zet ze het weer op een krijsen.. *stukje brood: ik probeer het al niet eens meer *groente hetzelfde als de fruithap alleen dan nog erger:x *laatste fles pap geen probleem tot we op de helft zijn dan is het weer hommeles, op bed leggen en dan drinkt ze de rest op zonder problemen.. krampen zijn het niet want weet inmiddels wel hoe die eruitzien bij mevrouw... manlief zei al leg het anders maandag even voor bij CB maar kan die mensen daar niet uit staan vanaf het 1e moment dus ga al zeker niet langer zitten dan nodig is.. ik wacht nog wel een dagje af gaat het dan nog steeds niet goed ja dan moet ik er toch maar heen.. bedenk me ook nou dat ze geen fruit en groente eet ik natuurlijk weer een extra fles moet geven want anders krijgt ze natuurlijk te weinig binnen.. de pap was afgelopen 2 dagen iets te dik voor mijn speen dus heb vanmiddag bij de etos even een fles gehaald van hun eigen merk met papspeen nou kan je vertellen dat ze die morgen terugkrijgen!!! k*t fles en speen alles spoot over mij en alyssa heen omdat dat gat veel ste groot was op stand 1 nog wel verder heb ik vandaag al 3 x mijn hoofd gestoten zijn mijn gehaktballen aangefikt, 5x dezelfde teen gestoten, last van mijn buik, en heb even nergens geen zin meer in omdat ik de netjes gestreken en opgevouwen was in de wasmand zo naar beneden laat donderen van de trap!!!!, ben er effe HELEMAAL klaar mee!!!!!!!!!!! maar verder voel ik me wel oke
oh ja we dachten dat het misschien de lepel was die ze gewoon niet wilde maar hebben haar vanavond zelf een lepeltje in de hand gegeven en die zat ze helemaal af te likken dus dat is het probleem ook niet, verder wil ze of bij me zijn of slapen gek word ik ervan ik hoop zo dat dit een sprongetje is
Nonnie meid wat vervelend dat je niet lekker in je vel zit! Klets hier maar lekker van je af. Hoop dat het helpt voor je! Wat een dag heb je gehad zeg! Kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit. Als je het niet kan vinden met het cb kan je misschien ook met haar langs de ha? Als ze het zo uitgilt zou ik eerst laten uitzoeken of het niet iets medisch is. En anders misschien even helemaal stoppen met de bijvoeding en even alleen de fles geven. Het is nu toch nog bijvoeding en ze zou het alleen af kunnen met de fles. Misschien brengt dat voor jullie allebei weer even rust. Oh ja, en laat de was lekker onder aan de trap liggen en kom vanavond lekker zp'en Ikheid herkenbaar dat het irriteert wanneer manlief lang thuis is. Hier dan ook vaak irritaties van mijn kant, omdat ik dan de benen onder mijn lijf vandaan loop en hij de hele dag op zijn kont zit achter de laptop. Ann, Elisa krijgt tussen 19 en 20 haar laatste fles en slaapt dan door tot 7 of 8 uur. Overdag slaapt ze nog 3 keer, maar dat wisselt hoe lang.
ka snap wat je bedoelt om het uit te sluiten en ja ik weet dat het maar bijvoeding is maar het gaat al een maand zonder problemen en sinds 2 dagen weigert ze in een keer alles, verstopping is het ook niet want heb vandaag gewoon twee volle poepbroeken gehad, mannetje verteld net dat ie morgen thuis is dus dan kan hij het af en toe even overnemen misschien eet ze wel bij hem????? af en toe heb ik zelfs het idee dat ik niet goed genoeg ben voor haar ofzo het is nu al papa voor en papa na pffff
Ann: hier gaat het slapen overdag iedere dag weer anders. Maar sinds 2 weken gaat het super! Hij gaat na zijn fruit om 10.30 uur naar bed en slaapt dan tot 13.00 uur. Tussen 13 en 14 uur krijgt ie brood en een fles en daarna slaapt ie van 15 tot 18 uur. Om 18 uur krijgt ie groente en houden we hem op tot 20 uur en dan krijgt ie een papfles en gaat ie naar bed tot de volgende ochtend 8 uur. Dan krijgt ie weer zijn 1e fles. Jayden leg ik standaard op bed op vaste tijden.. werkt hier goed. Eylem: leuk dat Irem zo aan het babbelen was! Hier: manlief vroeg net wel tig keer of er wat was.. Hallo zeg! Net alsof ie dat zelf niet doorheeft. Nu is ie weg.. eindelijk! Ik houd echt superveel van hem hoor, maar 2 weken lang met hem in 1 huis gaat echt niet. Pfff! Mermaid: aaah gossie die Ayla! Wat schattig! LZ: balen dat je nog in het waaierige NL zit! Nonnie: goed dat je het er hier ff uitgooit meis! Wat een k*tdag heb jij gehad zeg! Snap heel erg goed dat je er ff helemaal doorheen zit! Kan je anders niet naar de ha als het nog lang aanhoudt? Zeker omdat je je niet fijn voelt bij jouw CB. En wat Ka zegt, anders ff overgaan op alleen maar flessen.. Het is maar bijvoeding hè meis. Klotewas, laat maar ff lekker aan de kant liggen, die loopt (helaas) niet weg. Meis, het is niet zo dat je niet genoeg voor haar bent hoor! Dit is gewoon een periode waar je ff doorheen moet.. Ka: ja idd, hele dag op z'n luie kont zitten en ik maar vliegen van hier naar daar.
Nonnie meis ik sluit me helemaal aan bij Ka en Ikheid: laat de bijvoeding anders even een paar dagen weg en begin dan weer rustig aan opnieuw. Dan is ze misschien die negatieve associatie (eten = buikpijn) kwijt. Vooral niet gaan dwingen want dan wil ze straks helemaal niet meer. En ze kan nu nog makkelijk zonder bijvoeding, maak je daar geen zorgen over! En nu pak je lekker thee en chocola erbij, je laat de troep de troep en gaat lekker hangen op de bank met tv en laptop, en morgen weer een dag hoor! Komt goed!
he meiden.... @ann: kasper slaapt 's ochtends van 9 tot 11 en 's middags van 13 tot 14.30, het beste zou zijn als ie ook nog ergens van 17 tot 18 zou slapen, maar dat lukt echt niet, gevolg is dus dat ie doodmoe aan tafel zit, jengelt, hangt, op schoot etc en dan gaat ie rond 19.15 uur naar bed... als ik m vroeger er in leg, is ie ook om 6 uur de volgende ochtend klaarwakker en dat wil ik niet, dus rek het toch maar tot na 19 uur... @kasper wil sinds maandag geen bijvoeding meer... hij houdt zijn lippen stijf op elkaar... geen worteltjes, geen bruine boontjes, geen sperzieboontjes, geen banaan, geen peer, geen peer met liga... ik weet het niet hoor. en ik ben een voeding minder gaan geven (bv) omdat hij bijvoeding kreeg, maar als hij dat niet meer eet, moet ik weer terug naar 5 voedingen en ik vond 4 net zo fijn... en ik gaf m vandaag een broodkorstje, stikt ie zowat! ik schrok me rot, hij bleef maar kokhalsen, dus ik m snel uit zn stoel gehaald, zowat op de kop gehouden en op zn rug geklopt, moest ie kotsen en toen kwam ook dat broodje (echt miniscuul stukje trouwens) eruit, en toen was het over... @mijn kolf doet het weer trouwens!! ik kon het motortje schoonmaken (had ik gelezen op de medela-website) ben blij, want een nieuwe motor kost 85 euro... hoe is het met jullie?? ik ga bankhangen, want vriendje is weer een avondje thuis (eindelijk)...