April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @ikheid: later en eetze;)

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    I.d. kaal, we zijn ook aan het bedenken wat we er voor in de plaats gaan hangen. Vriendje komt zo thuis eens kijken of hij zin heeft om nog lekker een wandeling te maken met ons meisje en doggie..

3. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

heey meiden,
    Ik ben echt super lang niet geweest , maar druk druk druk druk en nu dacht ik ik ga weer eens kijken!

Hoe is het met jullie allemaal?
    Hier gaat het erg goed, ook met de kleine Laetitia, ze drinkt haar flesje zelf, pakt al lekker dingetjes vast en volgens mij krijgt ze ook tandjes maar dat wachten we gewoon af. WAt groeien die kleintjes hard zeg. Ons meiske is alweer 6 maanden morgen.. Maar het is wel echt super mooi,

WAnneer zijn jullie begonnen met maaltijd potjes? of geven jullie die helemaal niet? en wat kan je geven als tussendoortje?

Groetjes laura

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

heey lautjuh!
    ik ben sinds 1 oktober begonnen met potjes !
    en maak het ook regelmatig zelf
    wij zijn sinds deze week ook met brood begonnen
    en dat vind thobias ook geweldig

uhm wat kan je als tussendoortje geven
    lange vinger!
    soepstengel !
    liga (maar dat is meer voor in de fruithapjes

5. lautjuhhh

heey lange vinger lust ze inderdaad erg graag..

dan ga ik ook lekker potjes geven!

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Pamsie: dat is wel onprofessioneel zeg! Maar je gaat dus voor vele uren in 3 dagen.. Dat is wel ideaal, maar ben je dan niet hartstikke gaar na 10 uur werken op een dag? Want als je eenmaal thuiskomt gaat het gewone 'thuisritme' weer door, dus voeden, desnoods badderen, in bedje leggen.. Pfff ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, mij lijken 3 dagen van 8 uur al pittig! Maar goed, dat is ieder voor zich natuurlijk.

Lautjuh: hoi hoi! Hier geven we potjes groente en fruit (de grote potjes) en 's middags geven we 1,5 tot 2 boterhammen en hij krijgt nog 3 flessen van 210 cc. Als tussendoor heb ik Nijntje-koekjes en rijstewafeltjes.. Dat is wel pas vanaf 8 maanden, maar Jayden kan er goed mee overweg.

Fijn dat alles zo goed gaat! Hoe gaat het met jouw gezondheid en loopt je gedichtenbundel een beetje?

Ik ben bankhangen en vroeg naar bed, dus tot morgen maar weer..

Liefs!

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Liga eerste stap mag je alleen verkruimelen en door het fruit doen, maar niet zo geven in het handje ivm verstikkingsgevaar! Ze gaan de verpakking van Liga eerste stap aanpassen en er een duidelijke vermelding van maken op de verpakking..
    Je hebt ook Liga tweede stap en die kan je geven in het handje om op te knabbelen.

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ikheid: wat leuk een geboorteboom! super hoor!

@tm: kan me voorstellen dat je nu even druk bent met je mannetje erbij...

@lautjuh: toevallig afgelopen zondag begonnen, ipv fruit, daar kreeg hij last van zn buik van. (kasper is komend weekend 6 maanden), worteltjes gaan super!

9. lautjuhhh

heey ikheid,
    ja hier gaat het wel goed, wel even een fikse terugslag gehad maar gelukkig nu weer goed op de been en op de rit. mijn gedichtenbundel loopt helaas niet zo goed maarja geeft niet..

Maar begrijp ik goed dat jullie voor een tweede gaan?

Groetjes laura

10. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Lautjuh: gelukkig dat je nu weer goed op de been bent na die fikse terugslag! Jammer van je bundel zeg!

Ja klopt, we zijn bezig voor een 2e.. Het ligt er niet dik bovenop, we laten de natuur z'n gang gaan en we zien het wel. Ik ben nu dus niet aan het tempen en gebruik ook geen ovulatietesten. We laten het gewoon op z'n beloop.

Meiden, ik ben er nu echt weg van! Kus!

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Zo hèhè ik zit hoor. Nu eerst even eten en dan ga ik bijlezen.

12. Trotsemama1

zitse :p
    ik zit ook alles liggt op bed
    thobias ligt voor de verandering te kletsen in zijn bed :p

nu eerst lekker gtst kijken

13. Trotsemama1

brrr heb het weer gekeken en in het weekend kan het gaan vriezen :O
    brrrr wil de zomer weer terug !!!!!

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Pamsie: Ik heb met het zwanger worden van Ayla ook geen rekening gehouden met het feit dat ik een tijdelijk contract had. Helaas moest ik toen wel weg (was toen nog niet zwanger) en werkte net 4 maanden bij mijn nieuwe werkgever toen ik positief testte. Iedereen was hartstikke enthousiast. Helaas moest ik ook daar dus weg, maar uiteindelijk komt het altijd allemaal wel weer goed. En trouwens, bij een bedrijf dat mijn contract niet zou verlengen puur omdat ik zwanger zou zijn wíl ik geeneens werken. Oh en mocht je contract niet verlengd worden heb je altijd nog recht op ww, dus je komt echt niet per direct zonder inkomen te zitten.

@ Surf: Mijn eerste menstruatie na de bevalling was eigenlijk gewoon als anders.

@ Ikheid: Wat leuk zeg zo’n geboorteboom.

@ Lautjuh: Da’s idd lang geleden. Gezellig dat je weer eens komt kijken. Ayla krijgt nog geen bijvoeding, dus geen tips vanaf deze kant.

Ik heb Ayla net voor de laatste fles nog even lekker in badje gedaan. Ik had haar op haar billen in het badje gezet en ze vond het zo leuk. Ze ging lekker met haar handen op het water slaan, dus het was een heerlijk waterballet in de slaapkamer, haha. En maar lachen joh. Op zulke momenten ben ik zo verliefd op mijn mupje…SMELT…

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mermaid: ja leuk is dat! maar wel nat haha

@hier: papa is thijmen naar bed doen, kasper ligt er ook al in!
    volgens mij komt er niet echt iets leuks op te tv... jammer...

fijne avond allemaal, tot morgen!

16. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Surf: hier was het ook een beetje raar de eerste keer, nog steeds trouwns haha.. Thnx voor de link!

Pamsie: lastig ja... Maar als ze daar zo met elkaar en de kinderen omgaan zou je het daar dan wel naar je zin hebben??
    Qua contract/zekerheid zou ik me gen zorgen maken want zekerhid heb je nooit en je hebt altijd recht op ww.

Tussendoortjes: als ik lees wat sommige kindjes hier al krijgen snap ik er niks van. Justin krijgt broodkorstje/koekje enzo echt niet binnen zonder bijna te stikken !! Vind het doodeng en geef het dus niet meer..

Kunnen er al kindjes zelfstandig zitten?? Justin leunt dan naar voren op z'n handjes maar kan ook zomaar omvallen, naar voren of opzij ;)

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ikheid, wat leuk zeg zo'n boom, echt iets blijvends!

Mermaid heerlijk zo'n waterballet, Irem vind het sinds een week ofzo ook enorm leuk om op het water te slaan, en vroeger was het gewoon na een paar minuten huilen 'ik wil uit bad' maar nu haal ik haar er op een gegeven moment maar zelf uit.

Vanaf volgende maand gaan we babyzwemmen, ben erg benieuwd maar vermoed dat ze dat wel erg leuk gaat vinden!

Mirjam, als ik Irem neerzet en ze concentreert zich een beetje dan kan ze wel een half minuutje blijven zitten, soms rechtop, soms steunend op haar handjes. Maar langer ook echt niet. Komt vanzelf.

Lautjuh, wij zijn dit weekend begonnen met groente en fruit, 1 soort per dag, groente geef ik grof gepureerd en fruit in principe gewoon in stukken. Geen potjes hier. Brood en andere tussendoortjes komen later wel, eerst maar eens hieraan wennen.

Na de worteltjes hebben we gisteren en vandaag doperwtjes geprobeerd en die gingen er echt veel beter in! Gisteren nog even wennen maar vandaag zat ze echt enthousiast te kauwen en te praten met haar mond vol zo schattig :D . En ze slaapt ook weer wat beter hierop, lijkt het tenminste. Gelukkig maar want mijn man werkt deze week in de nacht dus moet alles alleen doen en als ze dan 10 keer wakker wordt is dat niet zo fijn op z'n zachtst gezegd.

Fijne avond!

19. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Bah vriezen !
    Lautjeh He welkom terug ! Goed te lezen dat het goed gaat.
    Zitten hier vandaag voor het eerst los een halve minuut ofzo. Ze vind het ontzettend leuk, maar dan ziet ze weer wat en duikt daarop af en dan valt ze om.
    Mermaid; leuk he dat spetteren. Hier ook, vanavond samen in bad geweest 1 groot waterfeest !
    Bijvoeding. Hier hele kleine porties fruit 2 a 3 eetlepels per dag ofzo en bijna een klein potje van 4mnd groente de ene dag vers de andere dag een potje net wat uitkomt, heb van het weekeinde een voorraad gemaakt.

20. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @lautjuhh: gezellig dat je weer ff er bent. fijn dat het goed met jullie gaat.
    hier met 4 maanden begonnen met fruit en groent en dat gaat vanaf dag 1 al goed

@mermaid: leuk he die kleintjes in bad!! Lotte slaat ook steeds zo lekker om zich heen

@mirjam: leuke site;)

@weer: bah nee ik wil niet dat het gaat vriezen

@mirjam: nee ik denk niet dat ik het dan naar me zin zou hebben. dus ik ga donderdag nog even afwachten en dan een beslissing nemen

Lotte doet qua zitten wat jij omschrijft:p

@eylem: leuk hoor babyzwemmen ;)

Deel Deze Pagina