April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Goedemorgen allemaal! Ik ben gewoon de eerste vandaag, dat is nog nooit gebeurd.

Zitten, hier nog niet zo super. Ergens tegenaan kan ze wel goed zitten, maar zelf nog niet. Heel even en dan wil ze wat pakken en ligt ze weer om.

Leuk hè dat waterballet! Gister in bad zat ook alles eronder. Ze vindt het geweldig!

Vannacht weer 3 keer eruit geweest voor Elisa. Ze is nu ook aan de diarree dus ze zat er lekker onder. Misschien van de antibiotica. Ze krijgt nu ook hele rode billen. Ik smeer al goed met sudocreme, maar hoop dat het niet kapot gaat.
    Hoop dat jullie beter hebben geslapen.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ka: Balen van je nacht. En wat sneu voor Elisa. Normaal zou ik zeggen, leg haar eens ergens even neer zonder luier, even lekker de billetjes laten luchten, maar met diarree is dat denk ik een heel slecht idee ;).

Verder iedereen wel goede nachten gehad? Wij wel iig. Alleen geen dat k-kind van de buren natuurlijk weer huilen/gillen/krijsen...fijn...maar niet heus :x. Jullie nog plannen voor vandaag? Ik moet om 11.30 uur even met Ayla naar de fysio, maar verder geen plannen. Alleen even wat in huis doen denk ik.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @ka: ja kasper had ook rode billen vorige week, denk ook van de ab...

@mirjam: hier zit ie al een beetje, maar hij kan ook zo omvallen hoor! en soms doet ie het ook expres dan wil ie iets pakken en laat ie zich naar voren kukelen en dan ligt ie op zn buik, ziet er grappig uit!

@hier alleen nog worteltjes, nog geen koekjes/broodkorstjes ofzo. eerst dit maar even en dan fruit en dan over een week of 2-3 maar eens brood. we doen het rustig aan haha

@hier: weer een goede nacht. kasper kwam om 2 uur en toen hoorde ik m om 5 uur weer, maar vond het weer te snel, dus weer afgewacht en toen is ie in slaap gevallen tot half 8. vannacht ga ik mssn proberen of ie ook zonder iets kan. want om half 8 hoeft ie niet eens meteen te drinken, dan ligt ie nog rustig te spelen en te kletsen naast mij in bed... dus wie weet kan ik m wel aan het doorslapen krijgen binnenkort, dat zou lekker zijn!

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mermaid: wat ontzettend irritant dat dat kind zovaak huilt 's nachts! en vooral dat die ouders er niets aan doen!!

@hier moet ik straks werken. thijmen is al naar de opvang, kasper ligt nog even in bed, ga zo douchen en om half 13 moet ik beginnen... tot half 6, dus valt mee!

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: dat was een lange dag gisteren aangezien je pas
    rond 20 uur ging eten en voor het eerst zat..
    Hier ook zittend in bad, één groot waterballet, daarom staat
    het badje voortaan ook in de badkamer, dan kan ie spetteren zoveel
    hij wil.. Ook de badeendjes zijn favoriet.

Surf: hoe gaat het nu met Thijmen en slapen?

Mirjam: Jayden kan wel zitten, maar voor hooguit 5 minuten, daarna
    verliest hij zijn evenwicht namelijk en dat is ook zo met staan..
    Hier eet Jayden de Nijntje koekjes zelf, hij is er nog nooit in gestikt.
    Dan zou ik er gewoon nog mee w8en hoor..
    Leuke kleding!

Eylem: wat super dat de groente zo goed bevalt en dat ze er beter op
    slaapt!

Geef mij ook maar de zomer! Het is grijs en koud buiten!

Ka: die dunne poep en rode billetjes kunnen toch ook van de
    tandjes komen? Misschien komen er nog wel meer tandjes aan..

Mermaid: heb je zelf een heerlijke nacht begint dat kind van de buren..
    Balen zeg! Laten ze die dan gewoon liggen ofzo?
    Ik ga zo de hond ff wegbrengen naar de trimsalon en verder ook geen plannen,
    voel me nog steeds niet de oude, dus lekker thuis blijven vandaag.
    Beneden heb ik al gestofzuigd, opgeruimd en wat gepoetst.. dus dat heb ik weer
    gehad voor vandaag.
    Succes bij de fysio straks! Moet je nog vaak?

Surf: dat zou lekker zijn als Kapser straks ook zou doorslapen!
    Hopelijk gaat het lukken.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @ikheid: thijmen gaat op zich goed. overdag wil ie niet echt slapen, maar vond gister dat ie echt moest, dus uiteindelijk wel gelukt. en 's avonds gaat het prima. als mn vriend er is doet hij m in bed en dat lukt altijd meteen en als mn vriend er niet is doe ik het, en van de week was het mij ook 2x meteen gelukt... vanavond ben ik ook alleen, dus dan zien we het wel weer hoe het gaat, maar op zich gaat het best...

jij bent altijd zo actief 's ochtends, echt goed hoor! ik kan me er nooit toe zetten... (en nu is onze stofzuiger ook nog stuk, dus schiet ook niet echt op)

@hier zo maar eens onder de douche...
    trouwens mn ongie zet niet door, na gister geen bloed meer gezien... vreemd...

tot later!

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Surf: vind het knap dat ie dan gisteren overdag alsnog is gaan slapen zeg. Fijn dat het jou nu ook steeds beter af gaat! Zal vast allemaal wel loslopen..
    Oeh balen van de stofzuiger, met 2 honden kan ik echt niet zonder stofzuiger, iedere dag ff snel er doorheen is nodig. En als ik het 's ochtends meteen doe (ik sjees van 8.30 tot 9.30 uur door het huis heen met een doekje en stofzuiger) dan ben ik er de rest van de dag vanaf, want ik weet van mezelf dat ik er dan totaal geen zin meer in heb.
    Wat raar van je ongi! Ik ben het nu nog steeds (wel een heel klein beetje maar) maar dat duurt nu al een week! Pfff!

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    balen dat je zo lang ongie bent... ik was het voor de pil altijd 10 dagen, toen ik stopte 7-8 dagen en na mn zwangerschap van thijmen nog maar 6 dagen, dus ben benieuwd hoe het nu gaat worden. k heb wel hoofdpijn, dus t zal wel gaan doorzetten vandaag of morgen...
    ja met 2 honden moet je wel inderdaad... ik heb gisteren nog geveegd, maar vriendje moet gewoon even een nieuw stekkertje op de stofzuiger zetten, dan doet ie het weer, want dat is toch makkelijker...

9. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ikheid dat doe ik inderdaad ook. 's Morgen een half uurtje als Elisa wakker is en een half uurtje als ze slaapt. Dan heb ik de rest van de dag voor leuke dingen en heb ik ook nog tijd voor mezelf als ze slaapt.

Hebben jullie nog tips voor die rode billen? Ze heeft er echt pijn aan. Zitten ook blaasjes op dus ik vrees dat ze echt kapot gaan. Diarree kan een bijwerking zijn van de antibiotica. Ik zie verder nog geen tandjes komen dus ik denk niet dat het dat is.

We krijgen een nieuwe keuken (huurhuis) en ze zouden vandaag komen, maar er is nog niemand. Irritant is dat!

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Ja, de buren laten hem dan gewoon liggen. Dat deden ze met hun oudste ook al. Die werd dan op zondag bijv. om 07.00 uur wakker en begon om papa of mama te roepen. Logisch zou ik denken, kleine kinderen zijn nou eenmaal vroeg wakker en willen er dan uit. Maar ze lieten haar dan gewoon liggen, echt rustig 3 kwartier. Dat roepen gingen dan over in gillen en op een gegeven moment in hysterisch krijsen, maar denk maar niet dat die sukkels uit bed kwamen hoor. Welnee....die lieten haar gewoon helemaal flippen in d'r bedje. En met dat jochie doen ze dus precies hetzelfde.
    Net schrok ik me trouwens de pleuris. Ik stond in de badkamer en op een gegeven moment hoorde ik de buurvrouw echt keihard schreeuwen, ik durf te zweren dat ze "klootzak" riep :$. Vervolgens knalt er een deur keihard dicht en begint hun zoontje (22 maanden) keihard te huilen. De buurman is niet thuis, dus volgens mij ging ze even uit haar plaat tegen d'r zoontje. Nu heb ik dat nog nooit gehoord, maar ik vind dat niet normaal hoor. Ik kan me voorstellen dat peuterpubers je soms tot wanhoop drijven, maar klootzak (volgens mij) schreeuwen en keihard met deuren slaan vind ik echt te ver gaan....

Oh en voor wat betreft de fyso: Vandaag is de laatste keer. Ze wilde als Ayla bijna 6 maaden was nog een keer kijken hoe het eruit zag en een meting doen. Mocht het dan erger zijn geworden of niet verbeterd dan zouden we een doorverwijzing voor een helmpje kunnen krijgen. Dat is allemaal niet nodig, maar ik heb de afspraak wel laten staan. Het is een leuk mens, dus ik vind het niet erg om langs te gaan.

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: nou ja zeg! Dat is echt belachelijk! Zowiezo staan te schreeuwen tegen een kindje van 22 maanden en slaan met de deuren.. Ik ben ook weleens boos op Jayden, maar dan verhef ik mijn stem alleen een beetje, maar gaan schreeuwen, schelden en slaan met de deuren komt niet eens in me op..
    Hier is het uitslapen ook verleden tijd, zelfs in het weekend staan we allebei op iets voor 8en en gaan dan met z'n 3tjes naar beneden, net zo gezellig vind ik dat!

Goed dat je toch ff naar de fysio gaat! Ook al is het niet nodig, een deskundig oog eroverheen laten gaan is nooit verkeerd, succes dadelijk!

Ka: mij is verteld dat er in Sudocreme teveel zink zit dat de billetjes uitdroogt, zeker als je het iedere dag gebruikt. Zo een keer kan geen kwaad. Wij gebruiken bepanthen en dat mag je iedere dag meerdere keren smeren, ik smeer bij iedere verschoning Jayden zijn billetjes ermee in en ook zijn rode wangetjes van de kou/tandjes.
    Bepanthen gebruik ik zelf ook als ik een schraal plekje heb ofzo, ideaal spul!
    En talkpoeder helpt ook! Dat zou ik alleen 's nachts gebruiken, flink veel talkpoeder erop doen.. En overdag veel smeren met zalf. Meer kan je helaas niet doen. Wat wij hier ook nog weleens gebruiken is callendula-zalf, is speciaal voor (schaaf)wondjes. Dat smeer ik er bij Jayden ook weleens op als het echt heel erg rood is.

Balen van dat wachten op de keuken! Daar gaat je ochtend/middag! Wij hebben binnenkort jaarlijks onderhoud van de cv-ketel, ook lekker, want dan komen ze tussen 12 en 18 uur. Fijn!

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hmmm ongi is verdwenen! Yes!
    10 dagen?! Hallo zeg, dat is ook lang! Ben benieuwd wat het nu gaat worden idd.. Hopelijk ben je het snel en ben je er ook weer snel vanaf en heb je er niet teveel last van.

Ooh de stekker is kapot? Dat is zo gemaakt hè.. Hier was laatst de stang weer eens kapot, ook niet handig.

13. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @slechte nachten: balen!! hier wel een goede nacht, eigenlijk altijd wel.

@mermaid: nou ja zeg wat een rare buren heb jij. en dan gaat de buurvrouw ook nog uit haar dak tegen een haar zoontje. echt belachelijk.
    suc6 bij de fysio

@surf: wat raar van je ongi, hopelijk gaat het toch nog doorzetten.

@ikheid: vervelend al een week ongi

@ka: lekker irritant is dat altijd he!!

14. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @hier: ik heb hier een heel zielig hondje. kyra is gisteren geopereerd aan een tumor en gelijk gesteriliseerd. we konden haar gisteren pas om 4 uur halen. ( terwijl ze daar al om half 9 was). ze moest eerst goed uit de narcose zijn voor ze weer mee naar huis mocht. en nu moet ze 10 dagen een kap om.

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Oooh zo sneu hè Pamsie!
    Wij hadden dat laatste met onze cocker spaniel.. Moest ook een kap om, maar dan at ze niet, ging niet in de mand liggen, andere hond was bang van haar.. Dus wij hebben de kap afgedaan en haar een oud shirt van mij aangegeven en dat met een veiligheidsspeld vastgemaakt op haar rug. Ging perfect!

16. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

heey meiden kreeg gister een onwijs leuk bericht/telefoontje!
    me zus heeft gister weer posi getest en ze had gister ongi moeten worden

ik hoop zo voor der dat het nu goed gaat!

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ooh ik hoop het ook TM! Ik duim heel hard voor haar mee!

18. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    TM wat een super bericht! Gefeliciteerd!

Mermaid wat een rare buurvrouw zeg! Dat zeg je toch niet tegen een kind...

19. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

@ ikheid wat leuk!!! Nou afwachten maar!

@ nachten, hier hele goede nachten vandaag was wel een hele goede gister om half 9 in haar bedje en vanochtend om half 10 eruit,maar ze slaapt altijd goed..
    Alleen nu de tandjes door komen slaapt ze wel wat slechter maar met zo'n nacht maakt me dat niks uit.

@ tussendoortjes Tanx voor de tips! ga het zeker proberen..

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Look a like? Ik als baby en Jayden (allebei 6 maanden oud op de foto).

Deel Deze Pagina