April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Wij wel, mij teveel gedoe en als het zo ook goed is, is het prima ;)
    Mocht bij meike trouwens ook al, dus bij meike ook gedaan. Alleen in rotterdam mag het niet geloof ik. Dus het is wel regiogebonden dacht ik, maar wellicht ook wel gewoon bullshit hahaha

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ach gezellig joh ;) ik zou gewoon even testen, dan heb je zekerheid

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee het had met de leidingen te maken, de warmwaterleidingen van vroeger bevatten lood en koper dat soms in het water kon zitten, voor een normaal mens niet erg maar voor een baby wel. Dus als je in een heel oud huis woont mag je het niet uit de waterkraan doen. tenzij de leidingen zijn vervangen. En die bacteriën, je ketel warmt het water op tot 70 graden dus die hebben geen kans. Wij hebben ook geen boiler trouwens, ons water wordt gewoon verwarmd op vraag.

4. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    @Warm water uit de kraan zou ik ook niet snel doen. Ik kook ook gewoon flessen water, niet helemaal. Gewoon een beetje opwarmen. Ik gebruik water uit de fles hier in belgie. Omdat ik het water hier niet vertrouw. In Nederland gebruikte ik het altijd uit de kraan en magnetron opwarmen. zo, n 1 minuutje.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hebben jullie dan geen pool van vaste invallers. Je zal toch wel moeten... Je kan niet zelf 40 u gaan werken als je normaal 20 werkt. Kom je straks ook nog in de problemen met de belastingdienst. Daarnaast mag ik aannemen dat je werkgever verzekerd is voor zieke werknemers. En wat nou als jij of een andere collega ziek wordt? de griep gaat alweer rond...

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Net van de week gedaan. Ze vond het in de bak niet echt leuk meer. Nu kan ze kijken, vind ze geweldig, maar ook indrukwekkend.
    snik...
    weer een mijlpaal...

weer een babyding dat niet meer terugkomt... (tenzij van kleinkinderen ;) )

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik werd daarna altijd extra moe dus heb het niet gebruikt... komt omdat het snelle suikers zijn, dus je krijgt even een kick maar daarna ook een dip

8. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Emmetje, hier ligt het dametje gewoon nog in de wandelwagenbak. Ze vindt het nog prima, en ik vind het wel fijn. Ze ligt toch wat meer beschermd tegen kou enzo. Bovendien zit ze nog niet zo goed zelfstandig, dus hou ik het nog wel even zo. En de bak van de Bugaboo is best groot, dus ze past er ook nog makkelijk in.

@ Mirjam, nog steeds koorts, hmmm. Heeft hij wel rustig geslapen vannacht?

@ Kris, oh balen. Aan de andere kant wel fijn dat het geen aambeien zijn, want ik heb begrepen dat je dat vaker terug kunt krijgen als je het eenmaal gehad hebt. Ik moet toch eigenlijk ook wel een keer de stap nemen om te gaan. Helemaal nu ik jouw verhaal hoor. In het begin dacht ik eigenlijk steeds dat het door die totaalruptuur kwam dat ik daar nog last had, maar dat zal het inmiddels wel niet meer zijn. Misschien dat ik volgende week toch ook maar ga dan....

@ Napoleon, Fijn dat het huis zo goed bevalt.

Ik woon in de regio Rotterdam, dus misschien dat ze daarom hier hebben gezegd geen warm kraanwater?

Ik voel me vandaag gelukkig wel ietsjes beter. Misschien dat het stomen toch zijn vruchten af heeft geworpen. Ik baal wel van het rotweer. Ze geven voor het weekend ook heel slecht weer op. En Lukas wil natuurlijk persé naar de intocht van Sinterklaas. Maar ik ga echt niet met windkracht 10 en regen langs de kade op die beste man staan wachten!

Nou, ik ga Noa even fruit geven en dan nog even snel wat in huis doen.

Tot later!

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee vind het echt zonde om boeken weg te doen ;) Tot grote ergenis van manlief ;)
    Mijn droom is ooit nog een kast van een huis met een bibliotheek erin hahaha (geen openbare hoor :p)

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Napoleon: ik denk ten eerste dat elk kindje anders is, en ik geloof ook best dat het niet alléén honger is, maar 3 keer 's nachts een volle borst leegdrinken, dan is er niemand die mij kan vertellen dat ze dan helemaal geen honger heeft. En ik heb eerlijk gezegd ook helemaal geen zin om het uit te proberen, dan zit ik met een krijsende baby die misschien na een uur weer een uurtje gaat slapen, terwijl als ik voed we allemaal na maximaal 10 minuten weer slapen. Lijkt me wel duidelijk waar ik voor kies :) en het komt uiteindelijk allemaal goed, ik ben ervan overtuigd dat baby's dat prima zelf kunnen regelen en wil daar niet teveel in sturen.

Nonnie: verkopen via bol.com is heel makkelijk, je maakt een verkoopaccount aan en zet alle boeken die je te koop hebt online. Enige nadeel is dat bol.com een klein percentage inhoudt (logisch ook wel) maar het verkopen gaat echt goed, vaak sneller dan op Marktplaats.

Emmetje: hier zit Irem al een maand geloof ik in de wandelwageninzet. Ze vond en vindt de wagenbak vreselijk, heeft er denk ik in 5 maanden 10 keer ingelegen, ze kan niets zien en dan wordt ze boos. Maar in de wandelwageninzet gaat het heel goed. En die van ons kan bijna helemaal plat, dat scheelt ook. Maar inmiddels kan ze prima zelfstandig zitten dus zet ik hem half liggend/half rechtop

Caromama, inderdaad geen fijn weer voor Sinterklaas....ben blij dat wij daar nog niet aan hoeven haha. Alhoewel hij hier pas volgende week aankomt.

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik wil ook nooit boeken weggooien. Sommige boeken leen ik wel van andere mensen, maar hele goede boeken wil ik ook altijd echt zelf hebben. Ik hou ervan hele series bij elkaar te verzamelen van dezelfde schrijver. Manlief houdt niet van boeken, dus die vindt het maar rommel. Inmiddels is mijn verzameling boeken ook al naar de zolder verbannen...... en zijn verzameling miniatuur auto's dus ook :p

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    *klaag aan*

shit ik heb me toch een erge stijve nek... vandaar dat ik nog niet aan het werk ben... Moet zo naar de dokter want ook verhoging erbij. Heb het al sinds zondag en zelfs slikken doet zeer :S
    moet er om 10:20 zijn en hopelijk kan ie iets voor me doen want dit is drama.. kan de kids niet tillen, op het bord schrijven is ook drama... vannacht nauwelijks geslapen... gets! oh ja, laat staan in mn dode hoek kijken..,
    hopelijk loopt ie niet te erg uit want ik moet ook nog een toets uitprinten die ik om 11:20 moet geven... ;)

*klaag uit*

13. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Oei, beterschap.

En nu ga ik echt Noa d'r fruit geven en wat in huis doen! Doei!:)

14. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Nee we hebben geen invalpool. Er heeft van de week wel iemand meegedraaid van een andere groep die eventueel wel bij ons wil invallen. Hopelijk gaat dat door...
    Als er nog een collega ziek wordt dan is echt nood aan de man. Dat kan eigenlijk niet, want dan moet iedereen continu werken. Dat is niet haalbaar. Het nadeel van een kleinschalige woonvorm...

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Nonnie: zo hallo! De vriezer zit weer stampvol bij jullie..
    Lekker vooruitzicht, kan Alyssa weer lekker eten!

Kris: vervelend van die scheurtjes! Hopelijk kom je er met de zalf
    snel vanaf!

Eylem: jij ook al goede zaken aan het doen op MP!? Goed bezig!

Mirjam: dus nog steeds koorts.. Pfff! Arm ventje!

Napoleon: lekker die vislucht ;)
    Ik weet niet hoelang die studie van haar duurt, beetje desinteresse ;)

Hier geen dip na de Dextro.. bij mij werkte het super.

Caro: fijn dat je je weer wat beter voelt! En van het weekend idd
    windkracht 10.. dan waait Sint met zijn pieten zo weg!

Sterkte met je nek Napo! Hopelijk kan de ha iets voor je betekenen en heeft
    ie een wondermiddeltje en loopt ie niet teveel uit!

Ik ga Jayden uit bed halen, die ligt nu lekker te kletsen..
    Tijd voor een potje kiwi met banaan en peer en dan ff spelen met 'm.
    Ik heb trouwens geprobeerd de medicijnen voor relfux af te bouwen, nou dat doen
    we maar niet, gisterenavond alleen maar last van zuur gehad, arm manneke..

Hier geen plannen, lekker binnen blijven met de verwarming op standje sambal!

X

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Pamsie: Oh wat leuk, lekker met z’n 3-en aan tafel gezeten. Wij zijn nog niet zo ver, Ayla krijgt vaak rond 18.30 uur groente en dan gaat Arco koken zodat wij daarna kunnen eten. We eten dan wel aan tafel, en Ayla zit er dan bij in de wipstoel.

@ Nonnie: Hahahaha, nou Alyssa zal iig niet verhongeren mochten jullie ineens insneeuwen :D.

@ Kris: Hm, scheurtjes…in wat dan? Of is dat een hele domme vraag :).

@ Eylem: Goed bezig met die boeken op MP en bol.com.
    Misschien een stomme vraag, maar is je man voor jou naar NL gekomen?

@ Napoleon: Bbbrrrrr, lekker dan zo’n vislucht in je slaapkamer. Mannen…zucht…*mist de rolling eye’s smilie*
    Balen van je stijve nek. Het is onhandig en doet vaak nog echt zeer ook.

Nou, vanmorgen pap met een lepeltje geven, maar dat was geen succes, hahaha. Het werd me toch een kliederboel, LOL. Uiteindelijk heb ik de rest in de fles gegeven en het zo gegeven, ging een stuk beter. Dus nu heb ik maar besloten dat zolang ze als ontbijt pap krijgt ik dat in de fles geef en wanneer ze goed brood kan eten (waar ik dus nog niet mee begonnen ben) ze ’s morgens een boterham krijgt. Behalve dat die pap van een lepeltje een geknei is duurt het me ook allemaal veels te lang :), en laat ik nou niet vooraan gestaan hebben toen ze de porties geduld uitdeelden.

IK moet vandaag nog even naar de stad, dus ik hoop dat het droog blijft, of iig redelijk droog ;). Ik ga Ayla eens even op schoot pakken, want die ligt in de box te mopperen. Er wordt hier overigens nog steeds niet omgerold…

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hoeveel uur werken jullie allemaal? Ben ik benieuwd naar.
    De meeste 24 uur dacht ik zo.. (?)

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha! Voor wat, hoort wat :p

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier ook geen pap met lepeltje, ten eerste is het één grote kliederboel en ten tweede gaat het Jayden (en mij) allemaal te langzaam, zeker 's ochtends, dan moet Jayden snel eten, want dan heeft ie de meeste honger.. Hier hebben we allebei dus geen geduld, komt mooi uit :D

Omrollen kan zomaar ineens gebeuren, zo vanuit het niets. Hier deed Jayden het al weken niet meer en toen ineens constant en nu dus kruipen.. Dus kan erg snel gaan!

Hopelijk blijft het een beetje droog ja!

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ikheid, ik werk 65%. Ik zeg het maar zo omdat in het onderwijs de uren voor de klas niet je volledige baan is zegmaar... een fulltime baan in het onderwijs staat voor 36uur maar dan werk je wel meer dan dat...
    Officieel zou het idd op 24uur neerkomen maar in de praktijk is het eerder 30 uur. Ik sta 17 uur voor de klas en 1 invaluur (dat is als een collega een uur uitvalt dan moet je dat uurtje overnemen, heb ik dit jaar nog maar 1 keer hoeven doen). Verder vergaderen we altijd op dinsdagmiddag.

Deel Deze Pagina