April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Pffff de 25e komt mijn schoonvader met zijn vrouw naar NL en blijven dan zowiezo 2 nachten hier slapen en 1 nacht bij mijn zwager. Ik zie er zo tegenop! Pfff! Loop ik weer op m'n tenen in m'n eigen huis.. Bah!

2. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ikheid heb je zo'n slechte band met je schoonvader en vrouw?
    Balen dat je ook niet fit bent! Beterschap meis.

3. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ka: schoonvader is een beetje een rare vent.. Ik kan er echt niet mee overweg. Met zijn vrouw heb ik niks, die zie ik misschien 1 keer in de 2 jaar en ik spreek haar nooit, die vader trouwens ook niet..

Manlief kan er ook niet mee overweg hoor, dus het ligt gelukkig niet aan mij alleen, alleen manlief kan het makkelijker opzij zetten en net doen alsof het allemaal koek en ei is en zo ben ik niet.. Dat merk je meteen aan mij.

4. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ikheid kan me goed voorstellen dat je er dan absoluut geen zin in hebt! Zo'n band hebben wij ook met mijn so. En doen alsof het leuk is gaat inderdaad niet. Helemaal als ze 2 dagen bij je in huis zitten...

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Dat bedoel ik.. als hij en zijn vrouw nou een hotel zouden pakken, maar nee hoor dat doen ze niet! Dan was het het ander verhaal, nu slapen, eten en douchen ze hier en moet je er constant rekening mee houden.. Pfff! Jij dus ook met je SO? Vervelend is dat hè? Want het blijft telkens terugkomen, helemaal nu met een kleine..

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Waren ze aan het einde van jou zwangerschap of vlak na de geboorte ook niet geweest ? Naar hoor dat je je in je eigen huis niet prettig voelt !

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Kris: ja mijn schoonvader is hier geweest toen Jayden 4 weken oud was voor 3 dagen.. Toen had ie een hotel genomen. Waarom nu niet dan zou je zeggen!?

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Wat een kutgeld trouwens.. het vliegt er hier uit!
    En ik krijg in de week van de 25e pas weer geld en we moeten voor die tijd nog 2 x boodschappen doen, manlief zijn tatoeage betalen en er worden nog wat rekeningen afgeschreven.. Pfff!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ka: Wat vervelend van je slechte nacht. En wat zielig voor Elisa dat ze zo’n diarree heeft.

@ Kris: Een tuitbeker, wat leuk zeg! Wat worden ze dan ineens groot hè.

@ Ikheid: Wat balen dat je je zo beroerd voelt.
    Kunnen je schoonouders niet in een hotel ofzo? Ik vind dat je nu Jayden er is best kan zeggen dat je het niet handig vindt als ze bij jullie blijven slapen.
    Pfff, breek me de bek niet open over geld….of liever gezegd…het ontbreken ervan. Wij zitten deze maand echt ff op zwart zaad. We moesten van 2 maanden het gastouderbureau betalen, maar geld van de belastingdienst krijgen we pas eind deze maand. Dus er werd zo ff E 600,-- afgeschreven zonder dat we nog kinderopvangtoeslag hadden gekregen. Én ik had natuurlijk een paar honderd euro minder inkomen gehad door die ww, dus het gaat lekker deze maand. Oh ja…en natuurlijk net een nieuwe auto.

Ayla is al lekker in badje geweest, heeft een flesje gehad ben ligt nu weer in bed. Ik ga nu even ontbijten en mezelf douchen en dan als Ayla wakker wordt gaan we naar mijn s.o. En vanavond eten bij mijn moeder.

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja hier gaat het ook hard. Wil eigenlijk voor Sanne sjaal mutsje enzo kopen en ik heb gisteren mijn rits van mijn laarzen kapot getrokken ( zijn ook al bijna 2 jaar oud, maar ze zien er nog goed uit en lopen heerlijk ) maar moet dus eigenlijk nieuwe nu. Maar weet niet of dat uit ga komen. Misschien maar naar de schoenmaker brengen..

Kan je niet tegen je schoonvader zeggen dat er een naar virus heerst bij jullie in huis.. lieg je nog niet ook..

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: dat kunnen ze niet bekostigen voor 4 dagen een hotel voor 2 personen.. Hebben het niet breed (nou wij dus op dit moment ook niet!). En manlief vindt het wel kunnen voor die 1 à 2 keer per jaar.. Hopelijk vliegen die dagen voorbij!

Geld.. bah bah! Echt duur allemaal en uwv is niet de snelste met het beoordelen van ww en het uitbetalen ervan, ik zit nu al 4 weken zonder geld! Hallo zeg!
    Erg hè!? Ik vind het echt duur allemaal.. en niks loopt goed in elkaar over, iedereen schrijft maar af als een dolle!
    Het vliegt er hier echt uit, en waaraan? Ik zou het niet weten.. Iedere maand nemen we ons weer voor om zuinig aan te doen, maar ergens gaat het fout.

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Bij iedereen dus dat gezeik met geld.. is ook wel erg wennen met een kleine, minder werken of ww-uitkering..

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    irritant is dat zeg. Ja hier vraag ik me ook regelmatig af waar het blijft, maar ja we zijn pas nog op vakantie geweest naar Portugal... heb zo`n vermoeden dat dat er ook niets mee te maken heeft..

Maar gisteren stond ik te tanken en toen dacht ik ook ineens dat het eigenlijk belachelijk is wat dat kost.. daar kan ik bijna voor een week boodschappen van doen.. en dat reken ik zo achterloos af.. tja daar gaat het dus heen. ;)

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wij hadden deze maand dus ook besloten om zuiniger aan te doen en het is tot nu toe hartstikke goed gelukt. Ik ben vorige week vrijdag naar de Lidl gegaan en heb voor € 20,-- voor een week boodschappen gedaan. Ik had geen vlees nodig, want ik had nog genoeg in de vriezer. Maar ik heb wel voor 6 dagen avondeten gehaald, brood, beleg, melk, kattenvoer, drinken etc. En verder hebben we gewoon helemaal niks gekocht wat we niet nodig hadden/hebben. Dus echt alleen voeding en luiers voor Ayla. Voelt best goed eigenlijk als het dan lukt.

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, ik ben even douchen. Tot later!

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Ikheid, ja dat maakt ook wel uit natuurlijk. Luiers en flesvoeding kosten ook best wat en ik moet zeggen dat ik ook makkerlijker ben met boodschappen. B.v. gisteren zo`n kant en klaar groentepakket door het eten gemikt omdat ik tot 17u cursus had daarna Sanne ophalen met de hond lopen etc dan heb ik echt geen zin om uitgebreid groente te snijden en ik wilde toch fatsoenlijk eten. Maar ja dat is natuurlijk een stuk duurder dan gewoon zelf groente snijden. Deed ik voorheen ook eigenlijk nooit, maar nu denk ik; het zal wel hoor, ik heb het druk zat.. tja..

17. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Alle zieken: beterschap!

Ikheid, veel succes alvast gewenst voor als je sv er is met zijn vrouw. Ik moet er niet aan dénken, mijn schoonouders te logeren!!!
    Lastige situatie wel, dat ze in het buitenland wonen natuurlijk, dan komt het al gauw neer op logeren,m aar toch...

Geld: :x
    En ik wil nieuwe kleren, want ik heb het koud en mijn vestjes zien er echt niet meer uit, maar dat zit er denk ik ff niet in deze maand.
    Nou ja, op zich redden we het heus wel, maar we moeten altijd zó opletten omdat ik niks verdien en mijn man een behoorlijk klein inkomen heeft (wil wel graag een andere baan, maar hij weet nog niet goed wat...), dus het is een beetje balen. Nou ja, er zijn zat mensen die het véél minder hebben denk ik dan maar.

Surf, balen van je nacht joh! En Ka ook!

Ka, wat voor keuken krijgen jullie? WEl lekker een nieuwe, alleen vandaag dus niet echt ideaal...

18. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Tanken ja! Die auto is echt een geldslurper.

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ik rij vanavond ff naar de Aldi, doe ik daar wel boodschappen voor een week. Heb ook nog het e.e.a. in de vriezer liggen, dus straks maar 's ff een boodschappenlijstje maken.

20. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    @ so, ik moet er ook niet aan denken dat ze in ons huis logeren, bah! Dan vlucht ik het huis wel uit. Mijn vriend denk ik ook haha. Wel vervelend ja want het zijn wel de opa en oma van je kind...

@ Geld ik vraag me ook af waar dat heen vliegt ja. Ik hou het sinds kort eens bij om te kijken hoe en wat. We komen wel rond hoor en kunnen elke maand 400 euro sparen, maar de spaarrekening was nadat de motor van de auto het had begeven helemaal leeg. Dus die moet nodig worden aangevuld. Ik vind het wel heel hard gaan, helemaal met een kleintje. Luiers, voeding, kleertjes, nog meer kleertjes, en nog meer kleertjes...

We hadden een mooie bruine jaren 80 keuken en krijgen nu een gewone nette witte keuken.

Inmiddels staat de teller 'boven de wc hangen' op 4 keer. Net een cracker gegeten en die zit er nog steeds in.
    Elisa heeft inmiddels fruit en ab op. Ik doe 1 druppels ab op 1 lepel, maar nog lijkt ze het te proeven...

Deel Deze Pagina