Zooo net mijn laarzen opgehaald bij de schoenmaker. Voor 60 euro weer zo goed als nieuw ! Ben blij want het zijn zulke fijne laarzen.. @ Sinterklaas... ja spanned voor al de kindjes.. @ Mirjam. Oh ja dat had je vertelt ja... oe spannend toch wel, zou je er wel blij mee zijn ?? Of zou het echt heel erg schrikken zijn.. Gefeliciteerd met je nichtje trouwens of had ik dat al gezegd ? Gaat die zwangerschapsdementie ooit weer over?? Wij moeten straks naar een kinderfeestje. Zoontje van vrienden van ons wordt 1 jaar.. !!
jeetje Marijn! Dit is echt niet niks hoor! Ik zit hier gewoon met kippevel je bericht te lezen. Ik kan me heel goed voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt, maar slaan, dat kan echt niet. Daar is geen excuus voor! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik je moet adviseren. Mijn eerste instinct is om te zeggen dat jij en Fiene daar toch echt even weg moeten. Ten eerste om zelf even tot rust te komen en te verwerken wat er is gebeurd. Ten tweede om hem duidelijk te maken dat dit echt niet kan! Heb je niet een familielid of vriendin die iets verder van hem af staat waar je even terecht zou kunnen? Wat je ook besluit te doen, heel veel sterkte meis. Dikke knuffel.
@ Marijn: Meid wat schrik ik van je bericht. Ik vind het zo verdrietig wat er is gebeurd, maar, en dit wil je misschien eigenlijk wel helemaal niet horen, ik denk dat jij nog eens even heel hard na moet gaan denken over je relatie met Joris. Ik bedoel hiermee niet dat ik per definitie vind dat je de relatie moet beëindigen, maar ik zou er zeker op staan dat Joris op zijn minst in therapie gaat. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit anders nog veel vaker gaat gebeuren. Je moet het er sowieso niet bij laten zitten, want anders is de kans groot dat het echt uit de hand gaat lopen. Ik schrok eerder al van je bericht dat hij je zo vreselijk uitschold, maar dit gaat echt veel en veels te ver. Maar goed, dat is iets wat je jezelf natuurlijk ook beseft. Ik wil eigenlijk nog zoveel zeggen, maar ik weet gewoon niet wat meisje. Ik zit hier met de tranen in mijn ogen.... Eén ding is zeker: hij heeft hulp nodig, want de grens om te slaan is gepasseerd en een 2e keer is vaak alleen maar makkelijker... Heel veel sterkte lieve schat en je weet natuurlijk zelf ook wel dat het echt nergens voor nodig is om je excuses te maken dat je dit even van je af wilt schrijven.
Oh Marijn wat erg voor je !! Meisje toch wat een ellende.. je moet echt wel met iemand hierover praten hoor. Hoe vreselijk ellendig hij zich ook voelt, dit kan echt niet ECHT NIET ... !! En dit mag hoe dan ook nooit meer gebeuren, zeker niet met Fiene erbij. Hoe ellendig ook en misschien wil je het helemaal niet horen nu, maar jullie hebben hier hulp bij nodig. Echt als jullie hier samen uit willen komen een gelijkwaardige relatie willen hebben zal hij ook met iemand hierover moeten praten. Kan me voorstellen dat met vriendinnen en familie lastig is, maar met een professioneel iemand Och... heel veel sterkte !! En dit soort ego berichtjes mogen altijd al zet je heel het forum ermee vol, als je het kwijt moet zet je het hier maar neer.. En als ik te ver ga door te zeggen dat jullie hulp nodig hebben sorry, maar ik weet helaas dat soort dingen zo ontzettend tussen je in kan komen te staan.
weet je en als je kiest om toch gewoon door te gaan, dan is dat ook jouw keuze, maar zoek dan wel een vertrouwenspersoon waar je altijd mee kan praten en waar je heen kan als het nodig is. Als je echt geen hulp wil zoeken, laat dat dan niet de reden zijn om het niet met iemand te delen. Je kan dit niet alleen namelijk. ( snap je wat ik wil zeggen ?? ) Ben eigenlijk bang dat je dicht klap als wij allemaal zeggen dat je hulp moet zoeken en je het een volgende keer misschien niet meer durf te vertellen ook hier niet. Laat je daar niet door tegen houden !! Wij geven maar een advies he.
Dank jullie wel lieve meiden! Vriendlief zei daarstraks al dat hij misschien maar in therapie moet, want hij heeft geen controle over die woede en die woede komt ook niet zozeer door mij, maar ik trigger blijkbaar wel iets bij hem wat het naar boven haalt. Hij voelt zich ook heel ellendig erover gelukkig, maar ik wil hem dit niet meteen vergeven. Al is dat heel verleidelijk, want hij doet heel lief, maar dat is natuurlijk altijd het verhaal wat je hoort als een vrouw geslagen wordt, dat de man daarna zo lief doet dat je het hem wel moet vergeven.
ja precies, en hij heeft net zo goed een probleem of eigenlijk heeft alleen hij een probleem, maar jij zit met de gevolgen. HIj zal het op moeten lossen, maar je mag dat wel eissen
Ik denk dat het al een goed teken is dat hij zelf ook aangeeft hulp nodig te hebben. Ik denk wel dat jullie er niet te lang mee moeten wachten. Anders ben ik bang dat de kans bestaat dat dit voorval vervaagt en dat je tóch gaat denken "ach, het was eenmalig, het gebeurt niet meer, enz. enz.". En zijn dat vaak niet de verhalen die je hoort over vrouwen in relaties waar huiselijk geweld op een gegeven moment aan de orde van de dag is?
Dat hij zelf aangeeft misschien in thearpie te moeten, is in ieder geval al iets. En dat je het hem niet gelijk vergeeft, dat lijkt me logisch! Het is echt niet niks. Je moet in je relatie niet bang hoeven te zijn voor je partner. En ik kan me voorstellen dat je dat nu wel een beetje wordt. Helemaal als je weet dat het iets heel kleins kan zijn wat hem kan triggeren. Meis, doe vandaag rustig aan en als er iets is, je kunt hier altijd schrijven. Je hebt ook mijn telefoonnummer, dus je mag me ook altijd sms'en of bellen.
sorry ik moet weg.. HEEEEEL veel sterkte Marijn .. doe wat je gevoel je zegt. Als je even weg wil moet je dat doen. Dat moet hij maar begrijpen.. Sterkte he..
En oh, ik hou zoveel van hem! Ik had eigenlijk bijna gelijk na de klap al medelijden met hem... tjonge jonge en dat is juist waarom ik nu even alleen wil zijn denk ik, even voelen wat dit met mij doet en hem even in z'n sop gaar laten koken. Oh, kon ik dat maar! Ik ben zo'n weekdier wat dat betreft, samen huilen en veeg mij maar op! Ik heb hem wel gezegd dat dit voor mij echt een reden zou kunnen zijn om bij hem weg te gaan. Hij zei heel erg te hopen dat we hier samen uitkomen, wij, met onze mooie dochter en wellicht een volgend kleintje in de buik (ja, Joris denkt dat als je seks hebt tijdens een eisprong, je hoe dan ook zwanger bent, haha). Ik zei toen dat het mogelijke kleintje =nu dan wel rechtsomkeerd zal hebben gemaakt. Toen moesten we allebei even lachen en merkte ik dus dat mijn ene mondhoek niet eens meer omhoog kan komen door de dikke wang...
Marijn ik wil ook nog even zeggen dat je misschien toch ook even naar de huisartsenpost moet. Misschien heb je wel een hersenschudding ! En nu ga ik echt weg
Medelijden met hem hebben is nu even niet aan de orde. Hij is degene die fout is geweest, jij hoeft nu alleen even medelijden met jezelf te hebben. Hij moet maar eens heel goed gaan nadenken over wat hij heeft gedaan. En dat kan hij ook het beste alleen doen. Wel goed dat je gezegd hebt dat dit een reden is voor jou om er mee te kappen. Jeetje, meis, ik weet het verder ook niet zo goed. Ik kan je alleen maar op het hart drukken hulp voor hem te zoeken.
Jeetje Marijn ik schrik wel heel erg van je bericht! Ik ben het helemaal met de andere meiden eens; hoe lief hij daarna ook is, hij heeft je geslagen en dat KAN gewoon niet! Ja hij kan aggressief zijn, tuurlijk, iedereen wordt weleens boos en de een erger dan de ander maar hij hoort zich te kunnen beheersen!! En volgens mij is dat ook een beetje inherent aan dit soort situaties - iemand gebruikt geweld en heeft er daarna spijt van. Maar dan is het al wel gebeurd! Vriendinnetje van mij woonde jaren geleden samen met een jongen, die had een alcoholprobleem en werd daardoor ook vaak aggressief. Ze is regelmatig echt behoorlijk geslagen maar ging niet weg bij hem want 'hij bedoelde het niet zo, hij was dronken dus hij wist niet wat hij deed en we gaan er samen wel uitkomen'. Nou uiteindelijk was de enige oplossing dat hij in behandeling ging voor zijn alcoholprobleem en ja toen ging het beter. Uiteindelijk is het toch nog uitgegaan overigens, maar toch. Ik hoop dat je iemand in je omgeving hebt met wie je kan praten, die je kan helpen want dit is niet iets wat je snel weer moet vergeten - hier moet iets gebeuren. Ik hoop ook dat Joris bij zijn besluit blijft in therapie te gaan want straks gebeurt het weer bij jou, of nog erger, bij Fiene...
Denk nu vooral aan jezelf en Fiene en even niet aan hem, hoe moeilijk dat ook is. Wel goed dat je hebt aangegeven dat dit een reden zou kunnen zijn voor je om bij hem weg te gaan. Laat hem daar maar eens over nadenken. Ik zou na het weekend toch even navragen waar hij eventueel hulp zou kunnen krijgen.
Jeetje Marijn, wat schrikken En ook nog met zn vuist, niet eens een vlakke hand... (niet dat dat minder erg is, maar je snapt wat ik bedoel.......?) Tijd voor medeleven naar hem toe is het even niet. Hij heeft echt hulp nodig en heel snel ook. Nu heeft Fiene er waarschijnlijk nog geen benul van, maar straks...... Heel veel sterkte en denk aan jezelf en je dochter!
hey meiden, maar een klein stukje bijgelezen en zie een hoop nare dingen voorbij komen, marijn zorg dat ie hulp krijgt en kan me hoe gek ook wel voorstellen dat je je gezinnetje niet in de steek wilt laten ondanks dat hij in zijn sop gaar moet koken, ben het met de meiden eens dat het echt niet kan.. @hier leuk nieuws alyssa is een beetje beter aan het worden, vannacht maar 1x eruit om 12 uur en dat was het toen kwam ze pas weer om 8.00 super ben zo blij!!! sorry voor mijn ego berichtje in combinatie met de ellende die marijn heeft maar kan er niets aan doen heb gewoon een slechte week achter de rug en dit is weer een lichtpuntje voor me..
heey meiden ik kom even gauw reageren op marijn meid je moet alleen medelijden met jezelf hebben ! en denk ook aan fiene wat als hij weer een woede aanval krijgt en fiene slaat! dit kan gewoon echt niet meid!!! dat hij boos wordt oke maar slaan no way het is goed dat hij in therapie gaat maar ik zou hem toch laten voelen dat dit gewoon echt niet kan ik zou even als ik jou was een paar dagen ergens anders slapen met fiene! even rust voor jezelf en rust voor fiene ik zou echt even goed nadenken als ik jou was!! dikke knuf en sterkte!!!