Haha, ja haar kettinkje laat ze zitten. Heeft ze ook al om sinds ze 3 maanden is ofzo. Is van barnsteen voor doorkomende tandjes (of houdt dat de tandjes tegen, 8 maanden en nog steeds tandenloos...). En ik denk dat ze onbewust natuurlijk een heleboel voelt van alle spanning. Vanmorgen in bad lag ze heel rustig bij me, komt papa erbij geeft ze toch een trap in zijn kruis, haha, moest wel lachen... (oh gemeen van me)
Ik ben begonnen met een broodkorstje, die kan ze lekker zelf sabbelen. (toen ze 6mnd was) en koekjes krijgt ze alleen rijstwafel of een stukje ontbijtkoek. Nu krijgt ze eerst zelf de korstjes en ondertussen krijgt ze de binnenkant met boter en een heel klein beetje beleg (appelstroop) Het soort rijst maakt niet zoveel uit, als het maar geen meergranenrijst of zilvervliesrijst is. Paar receptjes?
Marijn: wat een mooie foto van Fiene!!!! Surf: gifgroen.....nee die kleur hebben we hier nog niet gehad....
@ Marijn: Ach gossie, wat een lekker popje. En wat leuk dat ze een ketting om heeft. @ Surf: Hm, nee hier geen markeerstiftgroene poep. Ik kan altijd wel duidelijk zien wat Ayla gegeten heeft en het is ook niet echt een drol zeg maar (eet smakelijk dames ), maar ook weer niet heel dun. Lekker duidelijk hè.
Femke is DOL op mandarijn, als ze ziet liggen gaat ze grommen en dan moet ze mandarijn! Ik haal trouwens wel de velletjes eraf, jullie dan?
Even bijkomen idd... Goed dat je morgen naar de psych gaat. Tuurlijk is joris lief voor je... maar zit je nu niet steeds te wachten op de volgende uitbarsting? Angst is een slechte raadgever. Zou je niet gewoon lekker willen schreeuwen en boos willen zijn maar doe je dat niet omdat je bang bent?
Hier ook jankend de laatste voeding gegeven toen ze 7mnd was... maar goed zij had er niet meer genoeg aan ... dus het was beter maar als we in bad zitten hangt ze soms toch nog aan mn borst hahaha (doet ze zelf)
't Barnsteentje - Barnsteen kettingen voor baby's met een pijnverzachtende werking bij doorkomende tandjes geloof ik, maar bij Ekobebe.nl - Biologische Baby Speciaalzaak Online hebben ze ze ook. In veel landen is het heel normaal om z'n kettinkje te dragen (Frankrijk, Zwitserland, Duitsland), verkopen ze het in iedere apotheek. Barnsteen is een steen ontstaan uit hars, wat als het contact heeft met de huid stofjes afgeeft die verzachtend werken bij pijn. Ook voor volwassenen helpt het bijvoorbeeld bij migraine enzo. Maar bovenal vind ik het gewoon mooi. Deze zijn speciaal voor babys gemaakt, de goede, veilige maat en handige sluiting en elk kraaltje is apart genoopt, waardoor je nooit alle kralen kan verliezen.
@ marijn: heb je de ketting toevallig bij deze website vandaan? 't Barnsteentje - Barnsteen kettingen voor baby's met een pijnverzachtende werking bij doorkomende tandjes EDIT: Haha, ja dus! Ik geloof altijd wel in zulke dingen. Beetje van mijn stiefmoeder over genomen. Wij moesten bijvoorbeeld ook altijd saliethee drinken als we wat ziekig waren enzo. Is overigens ook een goede vochtafdrijver. Jammer dat ik het niet mocht/mag tijdens de zwangerschap.
Vast wel! Ik ben dus gestopt toen ze 7 mnd was en mijn baas zei, goh je bent echt een stuk zelfverzekerder en actiever. Maar die unicef reclame... verschrikkelijk dus op tv en boeken moet ik nog wel huilen maar ja, dat is sinds xander al zo dus dat is gewoon mijn ik denk ik
Napoleon; Inderdaad boos zou ik wel willen zijn, maar ik kan het gewoon heel slecht! Dat merk ik nu des te meer. Verstandelijk weet ik dat ik alle recht heb om kwaad te zijn, maar ik ben er gewoon te soft voor en ik denk ook te inlevend. Ik voel serieus vooral verdriet en heb ook echt met Joris te doen. Maar goed hier ligt denk ik wel een probleem ook bij mezelf hoor, want echt boos zijn kan natuurlijk ook goed opluchten! Oh ja, en hier loopt de melk echt giga terug...zal de stress wel zijn. Ik kan nu alleen nog maar 's ochtends een beetje melk geven en meer voor de leuk, want echt veel komt er niet meer uit. Heb ook echt weer hele kleine borsten. Eigenlijk gewoon zoals voorheen, maar voelt nu ineens zo klein na al die tijd melkborsten te hebben gehad.
Ik heb bh's gekocht die je ook strapless kan dragen die kan je nl bij de cup losmaken en heb je toch een leuke bh zonder dat het persé een voedingsbh is.
Mermaid; Ja, ik geloof ook echt wel in dit soort dingen. En baadt het niet dan schaadt het niet. Goede aandacht voor dingen zoals materialen van speelgoed en kleding vind ik ook heel belangrijk.