April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hahaha! Dan sta je raar te kijken zeg! Nouja... Qua buikomvang zou het toch kunnen, een maandje of 2/3 haha.

2. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ka: heb je ORS? Dat is toch tègen uitdrogen?
    Ik weet niet of je dat mag of kan geven.. Ik zou niet weten hoe je dan kan controleren of Elisa genoeg plast. En ook al heeft ze diarree, kan je dan desnoods niet ff voelen vooraan in de luier of het nat is? Of er iets opdrukken zodat je kan zien of het afgeeft?
    Pfff, moeilijk hoor. Ik zou het ook niet weten!

3. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Misschien kan je hier wat info uithalen Ka (?):

Een oraal rehydratiemiddel, ook wel rehydratievloeistof of oral rehydration solution (ORS)-preparaat genoemd, is een eenvoudige medicatie die wordt toegediend om bij uitdroging van een patiënt de lichaamsvloeistoffen aan te vullen zonder zouten en voedingsstoffen te onttrekken.

Het wordt toegediend in geval van ernstige diarree in combinatie met braken, waardoor het lichaam kan uitdrogen. Drinken van water zonder toevoegingen blijkt geen effect te hebben; het water verlaat het lichaam binnen de kortste keren weer.

Toevoegen van een kwart theelepel zout en een eetlepel suiker aan een glas water zorgt ervoor dat het vocht opgenomen kan worden. De juiste concentratie van met name de zouten vergemakkelijkt de opname van het water door de darmen. Suiker en zout worden gezamenlijk opgenomen in de darmen, waarbij water wordt meegetrokken. Zo zal het watertekort in het lichaam afnemen.

Het is te koop bij de apotheek. Een oraal rehydratiemiddel kun je ook zelf maken volgens het onderstaande recept:

Ga uit van 1 liter schoon (steriel) water, en voeg daaraan toe:

1/4 theelepel keukenzout (natriumchloride);
    1/4 theelepel kalizout (kaliumchloride);
    1/4 theelepel bakpoeder (een mengsel van dubbelkoolzure soda en citroenzuur of wijnsteenzuur);
    2 1/2 eetlepel (40 gram) suiker;
    vanillesuiker of citroensap naar smaak.
    Het laatste ingrediënt is alleen voor de smaak, om het geheel wat drinkbaarder te maken. Vooral voor kinderen kan dat belangrijk zijn.

Rehydratievloeistof kan ook worden gemaakt met kant-en-klare zakjes waarin naast keukenzout en suiker ook kaliumzout en bicarbonaat is toegevoegd die eveneens een rol spelen bij de zoutbalans en het vochtevenwicht.

In ontwikkelingslanden wordt aan patiënten bij het ontbreken van oraal rehydratiemiddel ook wel cola zonder prik gegeven, aangezien de samenstelling die van oraal rehydratiemiddel redelijk benadert.[bron?] Cola is vaak beter verkrijgbaar dan oraal rehydratiemiddel.

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hier Ka, zo kun je controleren of ze uitdrogingsverschijnselen heeft!

Je kunt gemakkelijk zelf controleren of je kind lijdt aan uitdrogingsverschijnselen. Wanneer je de huid van je baby op een armpje of beentje of in een huidplooi oppakt en weer loslaat, hoort die meteen terug te glijden in de oorspronkelijke positie. Als dat niet zo is, is je kind ernstig uitgedroogd en moet je hem zo snel mogelijk naar de eerste hulp van een ziekenhuis brengen.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    @ikheid wat was het geluid dan?

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ooh ja dat moest ik nog vertellen..

Een wc rol die je in een staande wc rol houder doet.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Nee dat niet nog, hoewel ze zich laatst wel in zit probeerde te trekken. maar dan nog kan ze er niet overheen kukelen. Als ze zit dan komt ze net op neushoogte.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Beter! Hopelijk wordt zn rijbewijs afgenomen!

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha, nou ik stond toevallig bij ons in de pomp en dacht goh goedkoop!
    diesel was 1,10

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Zo! Waar heb jij getankt dan! Bij ons is 'ie 1,16 ofzo!

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hier box en bed nog niet omlaag. Is ook nog niet nodig, want zelf zitten of optrekken doet ze nog niet.

Leuk kamertje Quschke!

@ Nonnie, Welkom hier!

@ Geldboom, Ja GRAAG!

@ Ikheid, nog even spannend dus voor die baan. Heb je er wel een goed gevoel bij?

@ Janne, lastig dat Eva zo drammerig is! Noa heeft dat ook steeds vaker. Ik denk dat ze zich dan toch verveelt of zo. Ik ben er nu achter dat ze al die zachte knuffelspeeltjes maar niks vind. Ze heeft liever kleine opbergdoosjes (tupperware zeg maar)! Liefst felle kleuren! In één zo'n zwanger of babydoos zat een rood doosje voor je Liga. Die vind ze helemaal super!Whahaha, sta je daar met een box vol duur speelgoed!

Hebben jullie inmiddels allemaal al die verkleiner uit de maxicosi? Ik heb hem er van de week maar uitgehaald, hoewel ze er nog wel genoeg ruimte in had, maar ik denk niet dat ze hem nog echt nodig heeft.

Morgen nog een half dagje werken en dan gaan we lekker een weekje naar Engeland. We gaan morgenavond met de nachtboot van Rotterdam naar Hull. Ben benieuwd hoe dat gaat, slapen op de boot. Lukas wil natuurlijk in het bovenste bed van het stapelbed. Ik neem voor Noa maar gewoon de bak van de wandelwagen mee. Tenzij we ruimte over hebben in de auto, dan neem ik zo'n baby pop up tentje mee. Ik heb hem van mijn zus gekregen, maar nog nooit gebruikt. Ben benieuwd of het wat is. Iemand hier ervaring mee?

De verbouwing is uiteindelijk wel heel mooi geworden. Alleen echt zoveel fouten gemaakt, echt verschrikkelijk. En ze moeten in het voorjaar nog terugkomen om de kit opnieuw te doen, dus helemaal klaar is het nog niet. Ik zal na de vakantie eens een paar foto's maken van hoe het is geworden.

@ Napoleon, ben je inmiddels al helemaal gesettled in je nieuwe huis? Alle dozen uitgepakt?

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Caromama; hier zo`n tentje en het is een groot succes. Ze slaapt er super in !
    Slordig zeg dat er zoveel fouten gemaakt zijn bij de verbouwing !
    Veel plezier in Engeland !

@ Ka; ja ORS mag en kan je wel geven. Uitdroging zou je ook aan de fontanellen kunnen zien, maar i.d. ook aan de huidplooi zoals Ikheid schrijft.

@ Ikheid; Jaaaaaaaaa tuurlijk.... dat was het geluid ! Thanks.

13. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

dat MEEN je niet dat is onze tekst op het geboortekaartje het is dat ik er geen foto van heb om te bewijzen maar dit slaat echt alles das toch toeval of niet dan????

14. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    oh ja dat heb ik nog geen eens vertelt,
    manlief melden gisteren tussen neus en lippen door dat hij 4 kids wil in totaal:$

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tje Pamsie... wel ja... nou suc-6 !

Quschka... vergeet ik steeds te zeggen, maar mooi kamertje hoor !
    Toevallig zeg dat jullie dezelfde tekst hebben

16. nonnie26

haha grapjas hoeft ie bij mij niet aan te kloppen hij wilde er 2 want 1 is zo zielig maar ik geniet zoveel van me makkelijke meissie dat ik bang ben dat de 2e moeilijker is of zowiezo anders en dan zal ik ook weer moeten gaan werken en dat vind ik dan weer niet eerlijk :):)
    wij wachten dus nog even hihi

17. nonnie26

oh ja er werd gevraagd hoe onze meid heet: Alyssa ze is van 27 april en woog 2850 met 45 cm maar inmiddels al een te flinke dame van 8 kilo:$ kreeg zelfs al commentaar op CB dat ik maar niet zoveel eten moest geven??? 3 flessen 180cc 1 fles 250 cc wat is er dan teveel aan kan het haar moeilijk weigeren en zeggen dat ze niet meer mag drinken???

18. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad

ach dat cb moet je lekker laten kletsen. die doen altijd moeilijk joh.
    leuke naam heeft jullie meid;)
    zo zo ze is zeker een flinke dame;)

19. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    We hebben de tekst idd ook op het geboortekaartje staan...wat een toeval! Vind het echt super mooi en de keuze voor dit gedicht was dan ook al snel gemaakt.

20. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    HHaha...dat je hoor je de meeste niet zeggen. Die van mij het allerliefst 1, maar heeft zich nu toch neer gelegd en ingestemd met het feit dat ik toch echt een tweede wil.

Deel Deze Pagina