April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Justin is volgens mij helemaal geen koukleun. Vandaag had hij een romper met korte mouw, tshirt met lange mouw, spijkerbroek, sokken en zijn nike schoentjes:)D:D) aan. WE zijn van 13 uur tot 19 uur buiten geweest en heb hem alleen jas aangedaan, geen dikke winterjas. Meer een herfst jas;) Hij lag wel in de buggy in de zak en heeft het niet koud gehad. Heeft er ook heerlijk in geslapen.

"s nachts slaapt hij in romper met korte mouw, pyama broekje en truitje, slaapzak zonder mouwen en dun dekentje. Op zijn kamer is het morgens meestal rond de 17 graden.

@nonnie: Ik heb fruit nog nooit ingevroren. Ben bang dat dat niets word. Met groenten heb ik een voorraadje gemaakt dat in diepvries ligt.

Vandaag gezellig met vrienden naar markt geweest en daarna samen gaan grieken.
    Heb weer een hele hoop voor Justin gekocht. VOor 25 euro had ik 2 broekjes, 1 joggingpak en 2 tshirtjes:D
    Daarna nog even bij kruidvat geweest....hadden erg interessante aanbieding....oa de olvarit potjes en friso standaard nr 2. Meteen maar een hoop ingeslagen. Ben normaal neit zo van potjesgroenten, maar voor bij de gastouder lijkt me dat wel makkelijker. Dus dan krijgt hij 2 keer per week potjes en de rest allemaal vers.

Zo ik spring nu weer de bank op en ga ik sytycd verder kijken.
    Fijne avond nog iedereen!!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Janne, ik hoop dat je vannacht een betere nacht hebt! En ik heb ook heeeeeel veel zin in een nacht doorslapen en uitslapen tot 10.00 uur ofzo...over een jaar of 10 waarschijnlijk ;)

Kris wat sneu dat Sanne zo overstuur is, Dentinox of een paracetamolletje al geprobeerd? Hopelijk gaat 't snel beter

Mermaid, jij hebt gelukkig wel kunnen uitslapen, fijn! Mijn man hoort Irem gewoon echt niet als hij diep slaapt (en dat doet hij meestal) dus ja om hem dan eerst wakker te maken nou ja verhaal zonder eind. Ik ga 's middags nog wel eens tegelijk met Irem slapen als mijn nacht erg gebroken is geweest en als Irem dan eerder wakker wordt haalt hij haar uit bed en houdt haar nog even een uurtje bezig, dat is wel erg fijn altijd. Als hij thuis is natuurlijk, maar hij werkt ploegendiensten dus is overdag redelijk vaak thuis.

Irem heeft overigens met dit weer ook gewoon een romper korte mouwen, trui lange mouwen, broekje en sokjes aan of maillot en rokje. Ik twijfel soms ook wel over of het genoeg is (vandaar mijn vraag over gevoerde broekjes ook) maar goed, de verwarming staat natuurlijk ook gewoon aan binnen. Ze slaapt nu in pyama en sokjes onder een lakentje en twee dekens.

Emmetje en anderen, bedankt voor de tips over de broekjes, ik heb vandaag even gekeken welke kleuren broekjes ik nog mis voor bij mijn truitjes maat 68 :) (ik heb graag alles bijpassend haha) dus ik ga morgenmiddag nog even winkelen. Woon helaas in een dorp dus moet het doen met Hema, Zeeman e.d. of anders online.

TM sterkte met je 'schoon'oma!

Nonnie wat goed dat het eerste tandje door is!

Peren: volgens mij hebben ze in de meeste supermarkten alleen Conference peren, die koop ik in ieder geval altijd, zijn lekker sappig en zoet. Irem vond het geweldig in combinatie met banaan. Fruit invriezen weet ik niet, denk dat het wel gaat, maar heb tot nu toe alleen groente ingevroren.

Hier een nieuwe mijlpaal: we hebben vanmiddag de eetstoel van Irem in elkaar gezet. Ze kan nu al eventjes loszitten, dus met het eten (2 keer per dag 10 minuutjes) gaat ze nu in de eetstoel, dat is voor haar ook makkelijker eten dan half liggend in de wipstoel. Hij is vrij ruim maar gelukkig hebben we een verkleiner en zit er een 5-punts gordeltje in, die heeft ze wel nodig. We hebben dus net voor het eerst met z'n drieen aan tafel gezeten :D het was echt zo leuk, heb Irem tussen mijn eigen happen door haar worteltjes gevoerd. Ze vond het super alles te kunnen zien! Na 10 minuten had ze er ook wel echt genoeg van, 't is nog even wennen. Maar ze lijkt ineens zo groot nu!

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Wij doen dat idd precies hetzelfde.Fruit en groente krijgt hij in de stoel. Vind het toch wel makkelijkers dan de wipstoel. 'S avonds gaat hij ook met ons mee aan tafel en eten we allemaal samen. Voel me dan echt zo gelukkig.....lekker met het gezin aan tafel.

4. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

kan ook niet wachten tot ze bij ons aan tafel kan zitten nu eten we met zijn tweetjes en de kleine in de wipstoel op tafel niet echt succes maar ja ze moet en zal er bij zijn op dat moment, ze kan wel zitten maar alleen met ondersteuning dus de rugsteun is prima maar ze vind alles zo interresant dat ze voorover kukelt dus denk niet dat het verstandig is om het gordeltje zo aan te trekken dat ze niet kukelt...

banaan had ik al een keer ingevroren en dat was geen probleem maar nu zei mijn moeder vanmiddag dat de banaan dan bruinig wordt kan dit kwaad dan???

5. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hoi hoi,

Even kort want ben helemaal op naar het dagje werken en alle gebroken nachten. Zo dan ook lekker onder de douche en naar bed. Hopelijk vannacht een betere nacht...

Hier een mouwloze romper, shirtje met lange mouwen, rokje + legging/maillot of broekje en sokjes. En 's nachts een romper zonder mouwen, shirtje, slaapzak met mouwen en soms ook zonder (ligt er maar net aan welke in de was zit), laken en dekentje.

Fruit kan je ook prima invriezen. Banaan wordt inderdaad wat bruin. Heb gehoord dat je er wat citroensap doorheen kan doen tegen het bruin worden, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. Het bruine kan in ieder geval geen kwaad. Even goed roeren en het is voor een groot deel alweer weg.

6. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Oh ja... Gezellig is dat hè met z'n allen aan tafel! Wij hadden dat ook voor het eerst van de week. En ze vinden het zelf ook helemaal super. Echt het ultieme gezinnetjes-gevoel! Net als 's ochtends met z'n allen nog even in bed blijven liggen. Echt genieten!

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Eylem; Wat leuk dat Irem aan tafel heeft meegegeten. Wat worden ze al groot hè?! Arco (mijn man) gaat van de week de kinderstoel in elkaar zetten en dan ga ik haar het fruit daarin geven.

@ Nonnie; Nee hoor, dat de banaan bruin wordt is niet erg. Dat heb je snel bij banaan als je het niet gelijk consumeert, maar kan geen kwaad.

@ Bijvoeding; Welk fruit kan ik nou eigenlijk goed geven? Ik weet: banaan, peer, meloen, nectarine, maar die zijn nu niet goed verkrijgbaar. En hoe zit het met appel? Mag dat ook al? Ik dacht zelf van wel en om het dan te raspen. En dan nog een vraagje. Als ik een appel rasp, dan eet ze natuurlijk niet zo’n hele appel op, zou een beetje veel zijn, hahaha. Dan zou ik de rest denk ik in kunnen vriezen? Hoe vriezen jullie het in? In boterhamzakjes? Of liever in bakjes? En welke groentes mag ze? Broccoli, worteltjes, sperzieboontjes. Maar ook snijbonen? Bloemkool? Nog andere dingen?

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Pfff ik weet echt niet wat je nu wel of niet goed kan invriezen en welk fruit ze nu mogen. Ik gebruik nu nog de potjes en hij krijgt van de 6 maanden potjes nu pruimen, abrikoos, kiwi, peer, appel, banaan..

Mermaid: nou hopelijk slaapt Ayla nu wel lekker met d'r extra pyjama-jasje!

Meiden, ik ben Jayden fles geven en naar bed..

Iedereen een goede nacht! Trusten en tot morgen!

X

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Mermaid: bloemkool mag ook, en doperwten en bruine bonen met appel (= potje)
    Je kan ook nog mango geven.
    Ik vries het in, in glazen potjes
    Maar dit is allemaal vanaf 4 maanden, jij gaat natuurlijk met 6 maanden beginnen.....

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Oh ja, mango idd. Ik dacht alleen gelezen te hebben dat invriezen in glazen potjes niet verstandig is ivm kans op breken van het glas als je het invriest.

En bruine bonen, maar die moeten dan idd uit een potje, want zo kan je ze niet geven omdat die velletjes er dan nog allemaal om zitten.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mermaid: het is nu idd een beetje rottig seizoen voor fruit, want alle lekkere zomerse fruitsoorten zijn er niet meer, en citrusvruchten mogen nog niet.

Wat ik tot nu toe heb gegeven:
    fruit: appel (gekookt en tot moes geprakt, als je appel geeft moet je 'm sowieso altijd heel even koken), peer, banaan, nectarine en peer met banaan. Ik ga in ieder geval nog avocado (valt onder fruit) geven. Mango als ik tenminste een goede rijpe kan vinden, en verder moet ik even kijken.

groenten: wortels, doperwtjes, broccoli. Ik ga in ieder geval nog sperzieboontjes geven.

Op borstvoeding.com staat een introductieschema, handig voor inspiratie ;)

Ik heb nog een aantal Avent potjes met schroefdeksel van mijn kolf en daar vries ik in wat over is, werkt perfect. En sowieso bewaar ik een hapje 24 uur, dat mag, zo heeft Irem gisterochtend mijn huisgemaakte 'appelmoes' (geprakte appel dus) gegeten en vanochtend krijgt ze wat over is bij mijn moeder. Met groente hetzelfde.

Succes! Het is zooooo leuk, bijvoeding, ik vind het echt geweldig. En Irem ook :D

En jaaa de kinderstoel geeft echt zo'n gezinsgevoel! Zo leuk!! Irem vond het wel wat minder dat ze vast zat, ze begon elke keer een beetje te piepen maar hup weer een hapje wortel en dan was ze weer even stil ;) . Het zal wel wennen nu we het elke dag gaan doen.

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goedemorgen ! Hier een goede nacht, maar nu weer gejengel... tja..

Bijvoeding.. ik vind het ook lastig. Zoveel fruit is er nog niet.. in het boek opperdepop staat dat je best citrusvruchten en kiwi al mag geven, maar ik dacht van niet ?
    Sanne heeft tot nu toe banaan ( vers ) , mango ( vers en uit potje), peer vers en uit potje gehad. Vandaag een mengelmoesje appel met banaan..
    Groenten heeft ze brocolie ( Vers ) Bloemkool ( vers ) Worteltjes ( vers en uit potje ) Bruine bonen met appeltjes ( uit potje ) Erwetjes ( potje ) sperciebonen ( vers ) en Courgette ( vers ) op..
    Ik geeft nog de 4mnd potjes, omdat de 6 mnd potjes allemaal al met vlees of vis is, dat vind ik echt nog te vroeg.

13. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Even snel hoor meiden, maar........................... Elisa heeft vannacht eindelijk weer eens doorgeslapen!!!!!!! Heerlijk!!

14. nonnie26

hihi, hier ook alweer 2 nachten van 19.30 tot half 9 lekker he hoop dat je bij hebt kunnen slapen????

15. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Kinderstoel: leuk hè als ze erin zitten en bij je aan tafel
    kunnen zitten? Dat geeft idd een heel erg gezinsgevoel ja!
    Jayden vindt de kinderstoel ook helemaal het einde..
    Hier nog geen verse potjes, wel een aantal keer gedaan, maar ik
    trek net zo makkelijk een potje uit de kast. Lui hè?
    Hier geef ik dus al wel de 6+ maanden potjes.. vindt ie het einde!
    Zeker de stamppotjes en de vispotjes..

Ka: oooh wat heerlijk meis dat ze doorsliep!

Nonnie: bij jou ook al een doorslaper.. zalig!

Hier: vandaag lekker niks doen!

Mermaid: hoe ging bij jullie de nacht?

X

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

LZ: alles oké met jou, Gerodi en je werk?
    Hoe gaat het met de medicijnen?

17. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Als ie uit elkaar gespat is, zal ik 'm niet meer geven:D:p
    Ik heb potjes uit het zh, van mn vriendin gekregen. Deze zijn van dik glas... En ik heb ze in het vriesvak in de koelkast, niet in de grote vriezer. Deze is volgens mij iets minder heftig en hij eet ze toch heel snel op.
    Ik heb met bruine bonen en doperwten ook zoiets van: hup uit een potje, want als ik br bonen of doperwten koop zitten ze ook in een potje8)

18. nonnie26

hey meiden wil volgende week ook sperziebonen gaan geven net als kris maar vroeg me af of ik nog ergens op moet letten of onze sperciebonen uit pot gewoon kan pureren????

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Lief!!!!!
    Ik heb 2 dagen vrij, heerlijk, maar wel weer vol gepropt.....
    Met Gerodi gaat het goed, hij heeft alleen (ook) nog erg last van een trillend/ klapperend onderkaakje. De ka reageerde er eigenlijk niet op toen ik het zei, maar de fysio vond het apart en morgen toch maar even naar de ha. Hij lijkt er geen last van te hebben. Verder zit ie echt nog niet, dus geen kinderstoel nog hier hahaha

Hoe is het bij jullie? en met je solli????
    Jayden gaat echt hard he!!!!

20. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Heerlijk 2 dagen vrij! Maar wat je zegt, de dagen die je dan vrij hebt zitten meteen ook weer helemaal vol met allerlei (regel)dingen.. Hopelijk vind je toch nog ergens de tijd om ff achter over te zitten en te relaxen.
    Sjeetje! Ook dat nog.. Jayden had dat ook, net alsof ie het koud had en heb het ook na laten kijken, maar was allemaal goed. Hij had er gewoon nog geen goede controle over en nu is het ook weg, geen last meer van. Hopelijk is het bij Gerodi ook zoiets.. Succes alvast bij de ha! Laat ff weten hoe het was (?). Ben benieuwd!
    En dat zitten gaat van de ene op andere dag hoor.. Hier wel althans. Jayden wilde gewoon NIET liggen, dus toen maar wat vaker zitten op de bank gezet (met kussens eromheen) en dat vond ie allemachtig-prachtig zeg! En dat zitten gaat nu steeds beter. In de kinderstoel doe ik er wel een groot badlaken in, want Jayden leunt graag naar 1 kant en zo is ie wel goed ondersteunt.

Hoe is het trouwens met je vriendin die haar kindje verloor?

Deel Deze Pagina