hahaha...ja he?! Ik word er ook nooit echt gelukkig van! Dan is lekker relaxt op de bank met de laptop op schoot toch een stuk beter!
@janne: vervelend dat eva niet wou slapen bij de sv. dat probleem hadden wij ook we hadden een campingbedje gekocht en toen wilde ze er niet in slapen. toen hebben we haar een paar keer hier in de woonkamer er in laten slapen. en toen ging het de keer daarna wel goed. @wonder: ik zag op hyves dat seeger zo lekker aan het kletsen is de laatste tijd!! gezellig hoor @janne: wat betreft het oppassen wij gaan regelmatig samen weg en vragen oma dan om op te passen. zij woont een half uur rijden bij ons vandaan.
Wat voor een merk laptop hebben jullie? Bios is een chip op het moederbord die ervoor zorgt dat de laptop opstart. (hihih....weet ik ook niet hoor...mijn man staat achter me precies te vertellen wat ik moet tikken)
f2 de bios is en dan alt + p naar pagina 3 en daar geeft hij aan. Als er unknown staat, dan betekend dat dat de adapter niet herkend wordt. Dat kan aan 2 dingen liggen: 1. De adapter is niet in orde 2. Je moederbord is niet in orde wissel de adapter uit en als dat werkt is dat de oplossing. Gr. man van quschke edit: als je het niet snapt heel begrijpelijk...ik snap eht ook niet
Ik denk idd da tdie kans groot is! Maar ik kruip mijn bedje in....morgen weer een lange dag. Fijna avond nog!
He meiden, ff een berichtje uit het verre Engeland! Hoe is het met jullie? Hier alles goed. Heenreis was allemaal goed gegaan. Lukas vond het prachtig om op de boot te slapen in het bovenste bed. Noa had wel een beetje onrustig geslapen, maar gelukkig had Lukas daar geen last van. Zaterdag in een Bed&Breakfast gebleven. Gister naar mijn nicht gegaan waar we nu nog zijn. Erg leuk om de twee babies bij elkaar te hebben. De kleine van mijn nicht is ook echt een schatje. Ze is nu drie maanden en heeft al een klein beetje krulhaar. Ze is wel even groot als Noa! En die van mijn neef was er zondag (zijn nu weer naar huis) en die is echt MEGA groot. Weegt al meer dan 10 kilo en is net 4 maanden oud! Vandaag zijn we een dagje naar Liverpool geweest, beetje geshopt. Morgen gaan we naar een oom en tante die hier in Manchester zijn aangemeerd met hun kanaalboot en daarna gaan we naar een soort ontdekkingsmuseum voor kinderen. Schijnt heel leuk te zijn, dus ben benieuwd wat Lukas er van vindt. Dan gaan we woensdagochtend terugrijden richting de boot, onderweg gaan we dan nog bij mijn andere nicht langs. Dus hebben de halve familie weer gezien dan! Nog even een babytechnish vraagje. Ik ben begonnen met groente/fruit bij Noa en heb nu echt al vrij veel verschillende dingen geprobeerd, maar ze lijkt het geen van alle echt te lusten. Bij alles trekt ze een vies gezicht en houdt dan na de eerste hap haar lipjes stijf op elkaar en draait haar hoofdje weg. HEt enige wat ze wel wil is zelf een banaan eten, maar eerlijk gezegd blijft daar ook niet veel van binnen, want alles wat ze er af sabbelt spuugt ze ook weer uit. Iemand tips? Ze zal toch op een gegeven moment wat meer moeten gaan eten dan alleen melk?
hahaha dat heb ik precies hetzelfde hoor, nu heb ik wel zin om een avondje weg te zijn maar toen we gingen verhuizen miste ik femke echt verschrikkelijk... wij willen als het huis op orde is samen naar de bios en van mijn sm krijgen we nog een brunch in een van der valk (voor onze 2e trouwdag nog in april, toen was ik er echt nog niet aan toe! tsss) Wij brengen de kids dan op zaterdag naar mijn sm en dan gaan we daar naar de bios, wij slapen dan daar en de volgende dag gaan we dan daar samen brunchen. Dus misschien is dat een optie, bij je ouders brengen en daar in de buurt op stap
ok ! mag ie mij ook even helpen mijn accu laadt helemaal niet meer op, daarvoor leefde hij hoogstens 5 minuten maar dan kon ik wel van stopcontact naar stopcontact zonder alles kwijt te zijn... Maar ik denk dat de accu gewoon is overleden... (of de stroomdoorvoer...) laptop is gekocht in jan 2007 maar zal wel een 2006 model zijn. Acer travelmate 2490, 19volt en 3,42ampere lader voor een Lithium accu BATBL50L4
Hi Girl, My husband is in England too! In ieder geval kan je het beste steeds met 1 product beginnen en dat een paar dagen achter elkaar aanbieden. Best kans dat ze het niet vies vind maar vreemd en er dus aan moet wennen. Hier is pompoen favoriet trouwens. Ik doe hier Rapley vrije stijl misschien is dat ook wel iets voor haar... De Rapley methode geeft je baby de kans om zelf vast te stellen dat er vele soorten voedsel bestaan. Het ontdekken cq proeven hiervan maakt onderdeel uit van het gehele ontdekken van de wereld rondom hem. Het speelt in op de aangeboren drang tot het onderzoeken en experimenteren en het naäpen van activiteiten om hem heen. De baby bepaalt het tempo van elke maaltijd en de nadruk ligt op spelen en onderzoeken in plaats van alleen maar op eten. Op deze wijze wordt de overgang naar vast voedsel zo natuurlijk mogelijk in gang gezet. Dit omdat het volledig gebaseerd is op hetgeen dat babys motiveert, namelijk nieuwsgierigheid en niet honger. Er is geen noodzaak om de nieuwe maaltijden tegelijk met de melkvoedingen van de baby te doen. Als je de voedingen en de introductie van vast voedsel als twee aparte activiteiten ziet zal dit resulteren in een meer ontspannen benadering en maakt het de ervaring plezieriger voor zowel de baby als de ouders. Maar gaat mijn baby zich niet verslikken? Een begrijpelijke vraag waar veel ouders mee zitten. Het is echter aannemelijk om te stellen dat een baby minder risico op verslikken loopt als hij zelf bepaalt wat er zijn mond ingaat dan wanneer hij gevoerd wordt. Dit komt voornamelijk doordat een baby niet in staat is om bewust voedsel naar de achterkant van zijn keel te verplaatsen totdat hij geleerd heeft om te kauwen. De vaardigheid om te kauwen ontwikkelt zich pas nadat de baby geleerd heeft naar dingen te reiken en deze te pakken. In principe loopt een te jonge baby dus geen gevaar, simpelweg omdat hij het eten niet in zijn mond kan krijgen. Hierop doorgaand... de actie die wordt gebruikt om voeding van een lepel te zuigen nodigt er toe uit om dit direct naar achter in de mond te verplaatsen en zou dus mogelijk wel leiden tot verslikken. Dit betekent dus eigenlijk dat voeden met een lepel per saldo gevaarlijker is. De algemene ontwikkeling van je baby houdt gelijke tred met zijn vaardigheid om voedsel in zijn mond te hanteren en om het te verteren. Een baby die het zelf nauwelijks voor elkaar krijgt om voedsel in zijn mond te stoppen is er waarschijnlijk nog niet aan toe om deze voeding te eten. Het is van belang om jezelf te weerhouden van het helpen omdat de ontwikkelingsmogelijkheden verzekeren dat de overgang naar vaste voeding in het juiste tempo geschiedt. Dit geleidelijke proces beschermt hem ook tegen verslikken in kleine stukjes voedsel. Zolang de baby nog geen kleine zaken kan oprapen door zijn vinger en duim te gebruiken, kan hij dus bijvoorbeeld geen erwt of rozijn in zijn mond te krijgen. Zodra hij dit wel kan heeft hij normaliter ook de benodigde orale vaardigheden om hiermee om te gaan. Als wij voedsel in de mond van de baby stoppen gaan wij dus voorbij zijn natuurlijke bescherming en vergroten wij de kans op verslikken. Een baby achterover laten leunen of hem neer leggen tijdens het toedienen van vast voedsel is gevaarlijk. Een baby die zelf eet dient altijd ondersteund te zijn en rechtop te zitten. Op deze manier zal voeding die hij nog niet kan slikken of niet wil slikken uit zijn mond vallen en niet in zijn keel. Als je voor een babygerichte aanpak kiest dien je natuurlijk niet alle regels van het gezonde verstand met betrekking tot de veiligheid van je baby te negeren. Want ook al is het vrij onwaarschijnlijk dat een jonge baby erin zou kunnen slagen om bijvoorbeeld een pinda op te pakken, een ongeluk zit in een klein hoekje. De gebruikelijke veiligheidsregels die gehanteerd worden tijdens overige spelenderwijs leerprocessen dienen ook tijdens het eten aangehouden te worden. Is hij klaar voor vast voedsel? Ontwikkeling: Begint met zitten zonder steun In staat om te reiken en te grijpen Stopt alles in de mond Maakt welluidende geluiden Dit was ff van een site. Rapley past heel goed bij borstvoeding overigens. Femke wil geen potjes met stukjes maar geef je haar een soepstengel, banaan, wortel, rijstwafel, patatje dan kan ze dat prima eten
Janne: heel herkenbaar! En alleen jij kan zelf beslissen of je er al aan toe bent om iemand op Eva te laten passen. Wij hebben het pasgeleden wel gedaan en zijn er heerlijk van opgeknapt! Maar nu zien wij elkaar soms vrij weinig door onze werkschema's en voor Justin zijn er ook zelden weggeweest samen. Caro: dan zou ik idd een paar dagen achtereen hetzelfde geven, dag of 5 misschien wel.. Kijken hoe het dan gaat.. Zo grote kinderen daar zeg !! Veel plezier nog! Xx
Nou vers fruit gaat er echt niet in bij Justin !! Vanmiddag maar eens Peer kopen... Mssn lust hij dat wel ... Of heeft iemand nog tips wat ik er doorheen moet doen ofzo??
Caro: wat fijn zeg dat de heenreis zo goed is gegaan! Leuk die kindjes van je neef en nicht te zien en wat een verschillen zie je dan hè!? Veel plezier vandaag met de leuke plannen die jullie hebben staan! Een goede terugreis alvast! Wat betreft het fruit van Noa.. ik zou het echt niet weten. Toch blijven proberen en desnoods zelf verse fruithapjes maken met wat borstvoeding er doorheen? En dat langzaam verminderen zodat ze straks alleen maar fruit eet zonder melk er doorheen? Mirjam: misschien fruit aanmaken met een beetje melk? Hier: vandaag helemaal niks doen, wat een vies weer! Hier miezert het al de hele ochtend.. Hoe is het met jullie? X
Ik heb peer de eerste keer gekookt en daarna met wat opvolgmelk erdoor in de blender. Ging erin als zoete koek, maar madam hier eet alles moet ik zeggen..
Hey Wonder !! Jij ook weer hier ( sorry heb amper terug gelezen. ) Er is veel gekletst sinds gisterochtend en ( nog ) niet veel tijd gehad ... Oh ... er moet hier iemand een schone luier... dat gaan we maar eens doen..