April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Misschien ben ik spuit 11 maar ik zag net dat Leeuwtje83 een dochter heeft gekrgen op 7 oktober, Miriam :D
    Voor de mensen die later inschakelde, Leeuwtje was ook een april mama die een miskraam heeft gehad.. 2 geloof ik zelfs...

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

wat ik nou vandaag weer meegemaakt heb!!!!!!!!

loop even naar de AH voor boodschapjes begint die kleine te jengelen omdat ze haar tutje even kwijt was, wil ik hem er net in doen komt er zo'n vaag mens langs kijkt naar mijn meisje en vervolgens hoofdschuddend naar mij: ach dat arme ding heeft het koud zou je niet iets extra's aan trekken??? ( ofdat een fleecedeken, winterjas, sjaaltje en voetenzak niet genoeg is) ik met me arrogante kop gelijk er tegen in met als antwoord: ja ze heeft het ijskoud, krijgt de hele dag al geen eten en ze zit al 5 uur met een schijtbroek!!!!!!:D je had dat gezicht moeten zien ze wist niet hoe snel ze weg moest komen!! ja sorry hoor, maar wat denk je dan bij jezelf?? ofdat ik te dom ben om voor mijn eigen kind te zorgen, rare mensen heb je toch!!!!!

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Ik kan me voorstellen dat je het naar vond om Eva zo te laten huilen, maar zo te lezen is het drinken 's nachts gewoon gewenning geworden en heeft ze verder geen echte honger. Ze zal er dus toch aan moeten gaan wennen dat de nacht is om te slapen en de dag om te drinken. Als het verder ook zuigbehoefte is zou je haar een speentje kunnen geven.

@ Mirjam: Oh joh, is Leeuwtje bevallen? Daar kletste ik in de NOD-topics heel veel mee. Ik ga gelijk even haar profiel checken.

Nou ja zeg, Ayla wilde net gewoon niet drinken bij Arco. Zat ze heel de tijd de fles uit haar mond te duwen en bij mij heeft ze 'm gewoon helemaal leeg gedronken ;).

4. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Mermaid: mij is aangeraden Jayden vaker op zijn buik te leggen
    i.v.m. zijn hoofdje, maar ze heeft me ook duidelijk gemaakt dat het wel
    leuk moet blijven voor 'm, dus zodra hij het beu is leg ik hem op zijn rug.

Mirjam: wellicht langzaam overstappen op vers fruit ja..
    Ik zou het anders ook niet weten.
    Wat goed van Demi dat ze thuis luier-af is! Op school gaat ook vast
    goedkomen, is allemaal spannend en wennen.. Thuis is toch thuis hè, lekker vertrouwd
    in haar eigen omgeving.

Janne: man vrij.. hier nog één vanaf vrijdag en dan 2 weken lang! Oooh wat zal ik
    veel frustie-momenten hebben zeg! Daar kan ik me nu al druk om maken.
    Ik hoop echt dat de nachten snel beter gaan! Ik heb Jayden vannacht ook niet gehoord,
    terwijl ie aan het krijsen was.. Dus manlief is er 4 x uitgeweest.
    Van dat huilen is zielig, maar net wat je zegt, soms moet het maar even, zeker als ze echt genoeg
    gedronken heeft. Jos is toch af en toe gaan kijken en troosten, dus dan kan het wel hoor.. Hoef je je
    echt niet slecht om te voelen.
    Jakkes! Op je iris? Dat lijkt me idd niet prettig! Maar fijn dat het zo goed gaat met wennen!

Wat leuk voor Leeuwtje!

Nonnie: goed gezegd meis tegen die bemoeial!
    Waar halen mensen het lef vandaan zeg!

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Manlief was rond 18.15 uur thuis, ik had Jayden al groente en toetje gegeven.. Die heeft even in de box gelegen, maar dat was ie al snel beu! Huilen, huilen en nog eens huilen. Toen maar in zijn wipstoeltje bij ons neergezet. Toen ging het iets beter. Om 19.00 uur werd Jayden erg moe en heeft manlief hem op bed gelegd, dat ging goed voor een half uur, toen werd ie krijsend wakker, manlief kreeg hem maar niet stil, Jayden snotteren en hoesten en zo verdrietig.

Ik heb hem toen chamodent druppels gegeven, neusspray, ingesmeerd met Luuf en een zetpilletje gegeven. Toen nog een papfles en hij ligt sinds 20.15 uur te slapen en het is nog stil.. Hopelijk slaapt ie vannacht lekker door en mocht ie toch weer huilend wakker worden dan geef ik hem gewoon weer een zetpil. Jayden moet ook kunnen slapen hè..

Maar wat slopend zeg! Pffff... Dat huilen, kan het niet aanhoren.
    Manlief blijft dan zo rustig hè, dat kan ik echt niet, ik schiet meteen in de stress. Ik weet het, dat is niet goed.

Iedereen alvast welterusten een een goede nacht allemaal met de kleintjes!

Ik ben alvast naar bed toe! X

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hey !! Kom even heel gauw " Langs" super zware training gehad vandaag dus ben helemaal gesloopt.

Lees Ikheid over het niet tegen het huilen kunnen en manlief wel. Hier is het zo verschillend. ik trek dat jengelen niet vooral overdag als ik iets wil doen. Mijn vriend kan dat prima hebben. Als ze echt huilt vooral s` nachts dan vind ik haar gewoon zielig en irriteert me helemaal niet, maar daar kan mijn vriend dan weer niet tegen, vooral niet s` nacht... ha ha.. zo vullen we elkaar gelukkig goed aan..

OK ik ga zo de regen maar eens in met doggie..

7. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ter info

Spelen 4-6 maanden
    Meer uitdaging

Je baby leert snel. Hij krijgt behoefte aan steeds meer uitdaging. Alleen maar liggen en kijken is niet voldoende. Hij doet zijn best om zich op zijn buik en weer terug op zijn rug te draaien. Je kunt je kind hierbij helpen door hem af en toe op zijn buik te leggen of hem je vinger laten pakken en hem om te draaien.

Hij gaat ook grijpen en leert voorwerpen vastpakken. In het begin is het pakken nog erg moeilijk en wil hij vooral kunnen aanraken. Als beloning kun je het gewilde speelgoed daarna in zijn handje stoppen. Kan je kind eenmaal iets vastpakken, zal hij steeds grotere voorwerpen interessant vinden en tegen zich aan willen drukken.

Met zes maanden kunnen de meeste baby's min of meer zitten. Als je je kind goed ondersteunt, ziet hij de wereld én zijn speelgoed, eens vanuit een ander perspectief. Met zijn mond kan je kind overigens het beste voelen, dus pas op met kleine voorwerpen. Zorg dat speelgoed veilig is en liefst ook afwasbaar.

Samen spelen versterkt jullie band.
    Je baby is slaapt minder dan in de eerste paar maanden. En een wakkere baby wil iets te doen hebben. Jij kunt samen met hem verschillende spelletjes doen. Omdat je baby nu eenmaal naar voorwerpen begint te reiken of er zelfs tegenaan slaat, kun je samen met hem aan tafel zitten en met de handen op tafel slaan. Je kunt ook dingen op tafel leggen die je baby kan grijpen. Kan je baby eenmaal vastpakken, geef hem dan een speeltje en laat het hem teruggeven.

Op schoot kun je je kleine aan het lachen krijgen door gekke geluiden te maken en gezichten te trekken. En waar je baby eerst alleen nog naar je gezicht kon kijken, kun je het hem nu laten aftasten. Jij kunt op zijn handjes blazen, zachtjes aan de vingertjes sabbelen, een kusje geven…Je kunt proberen of je kind je na kan bootsen: maak ene geluidje, smak met je mond. Als het je kind lukt, doe hem dan op jouw beurt weer na.
    Als je steeds dezelfde liedjes zingt, zal je baby al snel de melodie herkennen (en nog later ook de woorden). Je kunt tegelijkertijd met je kind schommelen of wiegen. Ga ook geregeld met je kleine voor de spiegel staan; een 'andere' baby is namelijk ook heel interessant. Wijs je kind aan in de spiegel, zwaai met zijn handje, borstel de haartjes. Je kunt ook een knuffel of popje achter jullie verstoppen en tevoorschijn laten komen.

Reiken en grijpen
    Alles wat je baby in zijn handjes kan houden is welkom: rammelaars, muziekdoosjes, een zachte bal, een pop of knuffel en ringen. Maar ook alledaagse voorwerpen, zoals een felgekleurde (zak)doek of een onbreekbaar spiegeltje zorgen voor urenlang plezier. Je prikkelt de zintuigen van je kind met speelgoed dat nieuwe, vreemde geluiden maakt: een plastic sleutelbos bijvoorbeeld. Omdat je kind ook erg geboeid kan zijn door kleine details, is een activity center een goed idee.

Spel- en speelgoedtips van 4 tot 6 maanden
    Dit vindt je baby leuk om te doen:

kietelspelletjes ('daar komt een muisje aangelopen')
    speelgoed dat je voor hem houdt, vastpakken
    spetteren in bad door met zijn handen op het water te slaan
    van verschillende voorwerpen en stoffen 'proeven' met zijn handen en mond
    Dit vindt je baby leuk om mee te spelen:
    zachte blokken
    piepbeesten
    boekje van zachte stof
    lappen met verschillende structuren (glad, ruw, bobbelig, wollig)
    Veilig spelen, veilig speelgoed
    Je baby kan niet beoordelen of wat hij pakt veilig voor hem is. Op Veiligheid: Home staan tips en up-to-date informatie over veilig spelen en veilig speelgoed.

8. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ter info

Spelen 7-9 maanden
    Zitten, kruipen, staan!

Je baby's ontwikkeling gaat nu heel hard. Niet alleen in de grove motoriek, bijvoorbeeld dat de meeste baby's echt zelfstandig leren zitten, dat sommige baby's al tijgeren of kruipen en zich zelfs optrekken aan de spijlen van het bedje of de box.

Het nieuwste spelletje is naar dingen toe kruipen of schuiven en achter speelgoed aangaan. Overigens zijn dit maar gemiddelden, wellicht beleeft jouw kind er nog alle plezier aan om vooral te kijken of ontwikkelt de fijne motoriek zich wat eerder.

Voor wat betreft die fijne motoriek leert je baby nog beter grijpen én loslaten (en dat op de meest onverwachte en onhandige momenten!). Van pakken met het hele handje zul je zien dat je baby zijn duim en wijsvinger leert gebruiken en zo dus steeds kleinere voorwerpen kan vasthouden.

Ook de sociaal-emotionele ontwikkeling gaat hard. Je baby wordt steeds zelfstandiger en je merkt dat hij het verschil kent tussen bekend en onbekend. Ook kan je baby duidelijker zijn emoties laten zien, als hij pret heeft natuurlijk, maar ook als iets niet lukt met een boze bui tot gevolg. De beruchte eenkennigheid doet bij veel baby's intrede. Jij bent de meest speciale persoon op aarde en waag het niet om weg te gaan of een ander kind meer aandacht te geven. Je baby verleidt je dan ook om met hem te spelen in plaats van dat jij het initiatief neemt.

Ook is het de fase van uitbundig brabbelen. Misschien hoor je wel een eerste 'mama!'

Meer eigen initiatief!
    Je baby weet nu hoe hij je aandacht moet trekken, met een lachje, gebrabbel als je langsloopt of door letterlijk naar je toe te komen en zich aan je vast te klampen. Waar het een jongere baby niet uitmaakt bij wie hij op schoot zit, begint nu de zogenaamde eenkennigheidfase. Best lastig soms, dus om je kleine te helpen kun je 'kiekeboe'-spelletjes met hem doen of verstoppertje spelen. Je kunt je handen voor je gezicht doen of een doek en vervolgens ben je weer 'terug': "Kiekeboe!" Zo leert je baby dat je soms even uit het zicht bent, of zelfs echt weg, maar dat je altijd weer terug komt. Andersom kan ook: dat je baby de doek voor zijn gezicht houdt en het wegtrekt op zijn eigen moment. Lachen!

Ook reuze spannend als je baby kruipt: achter hem aan kruipen. Je ziet dan meteen de wereld vanuit zijn perspectief. Samen dingen bekijken blijft ook interessant, vooral alles wat open en dicht gaat of knopjes heeft. Of je kunt een bal naar hem toe rollen en kijken of hij die terugrolt.

Om de taalontwikkeling te stimuleren kun je bijvoorbeeld een vingerspelletje doen en daarbij de vingertjes één voor één vastpakken. "Naar bed, naar bed, zei Duimelot. Eerst nog wat eten, zei Likkepot. Waar zal ik het halen, zei Lange Jaap. In grootmoeders kastje, zei Ringeling. Ik zal het verklappen, zei 't kleine ding." Of een schootspelletje waarbij je kind eerst zogenaamd op een damespaard zit (wip zachtjes met je benen, vervolgens is jouw schoot een herenpaard (je kind gaat wat harder) en tot slot een boerenpaard of een circuspaard (waarbij je kleine nog wat wilder of sneller 'hobbelt'). Het versje gaat als volgt: "Een damespaard, een damespaard een damespaard gaat zo…Een herenpaard, een herenpaard, een herenpaard gaat zo…En een boerenpaard, een boerenpaard, een boerenpaard gaat ZO!" Je baby herkent zoveel van zijn omgeving dat je ook samen een eerste kartonboekje of boekje van stof kunt bekijken, waarin alledaagse, herkenbare voorwerpen staan (bed, fles, poes, hond).

Nieuwe mogelijkheden
    Je baby vindt het prachtig dat hij zichzelf kan voortbewegen, dus zal hij graag achter bewegend speelgoed aangegaan: een bal of speelgoed op wieltjes. Misschien krijgt hij ook al door dat hij zelf speelgoed kan meetrekken: een trekdier is dan leuk speelgoed.

Tegelijkertijd gaat je kleine details interessant vinden. Aan blokken in allerlei maten en vormen, bekertjes die in elkaar passen of doosjes die open en dicht gaan beleeft hij dan ook veel plezier.

Spel- en speelgoedtips van 7 tot 9 maanden
    Dit vindt je baby leuk om te doen:
    samen gekke gezichten maken in de spiegel
    'kiekeboe' in allerlei vormen en varianten en verstopspelletjes
    met een bal rollen
    dingen in en uit een doos of tas doen
    Dit vindt je baby leuk om mee te spelen:
    blokkendoos
    boekjes of rammelaars met een spiegeltje erin
    speelgoed dan kan rollen (bal, trein, auto, trek-eend)
    kartonnen boekjes met kleurige plaatjes
    Veilig spelen, veilig speelgoed
    Je baby kan niet beoordelen of wat hij pakt veilig voor hem is. Op Veiligheid: Home staan tips en up-to-date informatie over veilig spelen en veilig speelgoed.

9. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ha ha ook net zitten lezen. Kreeg jij hiervan ook een mail?

10. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

's Nachts baal ik er wel van natuurlijk.. maar erg vind ik het niet, maar overdag dus wel, zeker als ie een hele dag jengelt. Dan ben ik blij als manlief thuis is, mag hij er ff mee aantutten.

Wandelse!

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Jep..

Ik d8 voor degene die geen mail krijgen zet ik het hier neer.

12. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo lieve-door mij verwaarloosde-meisjes!!!

Hoe is het met iedereen?? Al mensen zwanger?? Nog spanende, leuke, geweldige, saaie dingen gebeurt??? Tell me!!!!

Hier alles goed, druk met weet ik veel wat zoals altijd en natuurlijk met Julian die even een piek in zijn peuterpubertijd had en nu met Milan die ongelofelijk heeft liggen huilen gisteren en vandaag rode wangetjes en verhoging heeft. Ook al meerdere zure luiers moeten verschonen de afgelopen week dus ik hoop dat die tandjes eindelijk doorkomen!

Verder heb ik last van ochtendmisselijkheid maar dat kan eigenlijk niet want deze periode geen seks gehad in mijn vruchtbare periode en de vorige keer nog gewoon ongesteld geworden dus denk dat mijn lichaam even van slag is ergens door ofzo.

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja het begint hier net te plenzen, dus ik wacht denk ik nog even..

Hopelijk heb jij vannacht een betere nacht ! Hier is mevrouw helemaal nock... was vanaf 14.30u wakker tot 19u en heb haar om 21u wakker gemaakt voor de fles en weer slapend weggelegd.

14. nonnie26

hey, de topic starter

ben nieuw hier en wil even zeggen dat het super gezellig is met de meiden maar echt bijhouden?? jeetje ze gaan zo snel als ik 1 dag niet geweest ben kan ik gelijk 10 pagina's of meer doorlezen en als ik dan klaar ben zijn er weer 3 bijgekomen hihi...

15. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Gelijk heb je.. vond het deze keer ook interessant om te lezen !

hmmm heb me toch een leuke site ontdekt.. LegHuggers - Flower Dots

maar ja... ik wil die leghuggers wel hebben eigenlijk, verder is het vrij prijzig vind ik..

16. nonnie26

succes, ik laat mijn man lekker de hondjes uitlaten :D

tot morgen dames
    truste!!!

17. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Skattie!!!

Sneu voor Milan! Hopelijk komen de tandjes snel..
    Dus Julian hangt daar ff de draak uit? Fijn dan! Hij had een piek.. dus is weer voorbij :D

Pfff maar toch best spannend die misselijkheid! Jullie gebruiken toch ook geen ac? Het kan idd zo zijn dat je lichaam van slag is..

X

18. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Die zijn leuk hè die leghuggers!

19. nonnie26

ja ziet er leuk uit maar niet echt mijn ding was gister al helemaal gek geworden want allebei haar spijkerbroekjes zaten in de was dus ze MOEST een jurkje aan :x heb er zo'n hekel aan en vind het echt niet leuk eruit zien vind het maar niets maar ja ieder zijn eigen ding ze zien er wel leuk uit!!

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Leuk om te lezen. Ik zie Ayla over een maand nog niet tijgeren/kruipen hoor, maar goed, je weet het maar nooit.

@ Kris: Wel grappig die leghuggers, maar ik zou zoiets zelf nooit kopen. Zonde van mijn geld, vind ze nog best duur namelijk. En eigenlijk is het gewoon een legging zonder kont ;).

Ik ga morgen bij de Sailor maar eens voor een paar vestjes voor Ayla kijken, want ik heb er maar 2 voor haar en ik vind het elke keer zo koud dat een paar meer geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina