Ik denk idd net als kris, dat hij het wel spannend vind dat hij mag gaan logeren. Kan me nog niet echt voorstellen dat een kind dat ervaart als 'waarom mag ik niet mee naar huis en hij wel'. denk dat hij misschien eerder denkt van: ik mag dat wel omdat ik al groter ben. Maar kan het ook wel heel goed begrijpen hoe je je voelt. We zijn hier al 2 maanden heel hard aan het verkondigen dat Justin echt een nacht naar opa en oma gaat, maar op de een of andere manier stellen we het ook steeds uit omdat ik ook bang ben dat ik dan toch niet met een goed gevoel kan genieten van de avond met ons 2. Hij is gisteren voor de 1e keer( uitgezonderd toen mijn man in het ziekenhuis lag) dat hij de hele dag bij mijn ouders/zusje is geweest. Had daar ook moeite mee, maar alles was super gegaan!
@mirjam: wat zielig dat ze dr oogjes steeds dicht geplakt heeft zeg! volgens mij kan je er niet veel tegen doen eigenlijk, en je doet al heel veel door het steeds schoon te maken en alles waar ze mee in de buurt van dr oogjes komt schoon te houden. als het lang duurt mssn even naar de ha... maar anders afwachten denk ik... sterkte voor de kleine meid!
Nee ik heb ook geen idee Mirjam... je kan niet veel meer dan dat je nu doet denk ik.. Ik ga even spammen hoor..
niet schuldig voelen meid! thijmen vind het vast leuk bij opa en oma. maar ik kan me wel voorstellen dat je het zo voelt hoor!!
ik denk dat ik me druk maak om niks...maar ben er nu al veel mee bezig hoe ik het allemaal moet gaan doen als hij dalijk de 6 maanden voorbij is....hij 'mag' dan zoveel dat ik eigenlijk niet weet waar en hoe ik moet beginnen..... Iemand ervaring met dit gevoel....aangezien Justin hier een van de jongere is, herkennen jullie dit misschien?
@kris: wauw wat een gweldige foto! super hoor! daar word je toch spontaan blij van! @aardbeien mag vanaf 1 jaar volgens mij, net als kiwi en sinaasappel
herkenbaar... heb vanmiddag op papier een schema zitten maken hoe ik het wil gaan doen. Dus nu geven we groente de eerste keren 4 dagen hetzelfde. Nu twee dagen dan als alles goed gaat over een week fruithapje erbij etc en zo gewoon uitgeschreven hoe ik het ongeveer wil doen. ( ben nogal een controlfreek ) en het valt reuze mee. Je doet het in kleine stapjes en je moet het denk ik stap voor stap bekijken dan valt het reuze mee. Maar het duizelt me ook af en toe hoor.
@quschke, ik herken het van bij thijmen... toen had ik het ook! nu niet... maar ze mogen inderdaad opeens een stuk meer, maar ze moeten niet meteen alles hebben. je kan het rustig aan opbouwen kijken hoe justin erop reageert. bij thijmen heb ik eerst alleen fruit gegeven toen dat goed ging pas groente, en pas toen ie bijna 8 maanden was begon ik met brood... dus kijk het lekker aan, en doe het stap voor stap, dan blijft het overzichtelijk voor jezelf...
ik zou wel heel graag naar 4 voedingen willen overdag (borstvoeding). kasper drinkt nu meestal 7.30-10.30-14.00-17.00-19.30 (dus 5x overdag) en 's nachts 1x, maar zou als ie 6 maanden is graag naar 7.30-11.30-15.30-19.30 en dan om 10.00 fruit en om 18.00 groente en om 14.00 liga ofzo, en 's nachts natuurlijk wel gewoon bv. denken jullie dat dit haalbaar is?
Haha...gelukkig ben ik niet de enige controlfreak Op zich gaat het nu met fruit en groente eigenlijk heel goed...alleen dat hij regelmatig nog ontzettend veel slaapt en ik met het schema in de knoei kom.
Lijkt mij op zich een heel netjes schema en vermoed toch wel dat fruit en groente 1 bv moeten kunnen gaan vervangen. Ik heb nog altijd zo'n ontzettend respect voor moeders die borstvoeding geven!!!!
@quschke, ja dat denk/hoop ik dus ook dat hij doordat hij fruit en groente krijgt, minder behoefte krijgt aan melk... we zullen het gaan zien. het maakt het wat makkelijker helemaal op het werk, hoef ik minder te kolven en das wel fijn.
Surf, je bent echt geen slechte moeder en Thijmen gaat dat ook zeker niet denken!!! Klinkt als een goed en haalbaar schema, gaat je vast wel lukken!! Aardbei en kiwi idd niet voor ze 1 jaar zijn ivm reacties die ze daarop kunnen krijgen. Bijvoeding e.d. gewoon op je af laten komen en doen waar je jezelf goed bijvoelt en natuurlijk ook waar je kindje het goed op doet dan is het altijd goed!
Surf: je niet schuldig voelen meis! Je bent helemaal geen slechte moeder en daarbij vindt Thijmen het superom opa en oma voor zichzelf te hebben en Thijmen heeft niets aan een moeder die bekaf is.. Dus geniet ff van je rust en ga lekker optijd je bedje in. Wat Ingrid zegt over aardbei, kiwi, etc. en over bijvoeding daar sluit ik me bij aan. Ik ben bankhangen! Fijne avond en tot morgen maar weer.. KUS