April mama's 2010 deel 6!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door ingrid130, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    #1561 Janne87, 24 okt 2010
    Laatst bewerkt: 24 okt 2010
    He, ik las dat Fiene nu uit zichzelf ook weer eens doorsliep, fijn!

Tja, je moet er zelf aan toe zijn denk ik vooral, om haar te laten huilen. Ik riep altijd dat ik Eva echt niet zou laten huilen, tenzij ze bijvoorbeeld al 9 maanden zou zijn ofzo. Maar ja, ineens was er gewoon een grens bereikt, ik was ZO moe op die avond dat we haar voor het eerst lieten huilen. Toen ze begon te huilen wisten we zeker dat ze wakker werd van een hoestje en niet van honger en dat ze die avond (meer dan) genoeg had gedronken. Ik heb toen ook helemaal door het gehuil heen geslapen (dat zegt wel iets over mijn moeheidsgraad denk ik).
    De tweede nacht vond ik wel lastiger, toen heeft ze eerst 5 kwartier liggen huilen. Na een half uur was ik wel geneigd haar te pakken, maar ja, dan zou ze een half uur voor niks hebben gehuild, dus doe je het weer teniet, dat vond ik ook zielig. Later die nacht huilde ze weer een half uur. Het gekke is dat ik eigenlijk vooral baalde dat ik zelf niet kon slapen, ik voelde me niet echt schuldig ofzo. Ik stond er gewoon echt achter ineens.
    Dus tja, je moet er echt zelf achter staan en het eerder níet doen, want ik geloof niet dat het dan werkt.

edit: het is dus ook niet de hele nacht laten huilen, ze gaat echt weer slapen (dat hoor ik ook van andere moeders van kindjes die dat hebben gedaan). Mijn man ging wel af en toe kijken, want Eva kruipt met huilen wel eens onder de deken vandaan, en ik wilde ook niet dat ze zich erin zou wikkelen ofzo per ongeluk. Ik ging niet, want ik ruik naar mama = melk.
    Toen ze truowens de tweede nacht 's ochtends om 5 uur ging huilen vond ik dat best oké, maar ik heb haar toch niet gevoed, wat ik wil haar nu leren dat als ze drinken krijgt, het gewoon echt wakker word-tijd is. Dus meteen aankleden enzo. Dan is het voor haar gewoon duidelijk en consequent. Het lijkt me anders onduidelijk en 'onveilig' daardoor (als het gaat om hechting en geborgenheid). Oh ja, en we hebben haar nu een knuffel gegeven, als 'vervanging' voor mij hahaha, nee hoor, maar wel een beetje als 'maatje' om mee te kroelen.

Over het aankomen wat je vroeg: ook nog volle yoghurt en melk, slagroom (niet erg gezond), vette vis is natuurlijk gewoon vet en ook gezond, kaas, noten, dat soort dingen zijn goed. Maar ja, daar denk je zelf vast wel aan. 3 gevulde koeken bij de koffie kan ook, maar of dat nou gezond is?!
    En misschien een gek idee hoor, maar je zou ook langs een diëtist kunnen gaan, of eens met de ha overleggen misschien?

2. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ikheid, is Jayden al wat beter? Laatste rustige avondje nu he, komen morgen je sv en zijn vrouw? Sterkte!

Lautjuh, ik zou voor Laetitia 1 duidelijk ding proberen. Niet op 1 huilavond achter elkaar proberen licht aan, licht uit, knuffel erbij, knuffel weg, etc.
    Ik zou van tevoren verzinnen hoe je wilt dat ze slaapt. Bijvoorbeeld: zonder licht, met knuffel, de deur op een kiertje zodat ze nog wat kan horen.
    Dan doe je dat vaste ritueel voor het naar bde gaan (ook van tevoren verzinnen hoe je dat wilt), en dan leg je haar in bed. Met troosten 's avonds zou ik haar niet steeds eruit halen, en als je haar eruit haalt, in haar kamertje blijven.
    Zo duidelijk mogelijk allemaal, zodat ze gaat snappen dat het echt slaaptijd is en geen speeltijd, en dat jij de baas bent. Maar goed, daar moet je wel zelf achter staan.

Mermaid, iedereen wil de uitkomst van jouw test weten haha! Sterkte met afwachten!

Ok, de rest ook allemaal bijgelezen maar allemaal dingen waarvan het nu achterhaald is als ik nog ga reageren geloof ik.

Eva is trouwens een half jaar vandaag! :)

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @eylem: oei, Irem de hele fruitschaal over zich heen. die bedenkt zich de volgende keer wel:p

@marijn: sorry ook geen aankom tips het vliegt er bij mij altijd zo af:S ben ook altijd te licht. en ik kan wel zeggen chips eten enzo maar dat hielp bij mij ook nooit.

@kleertjes: hier altijd van H&M, c&a en hema ect. ik vind heel duur zo zonde:S al heb ik van de week dus wel 1 paar all stars en een paar adidasje voor Lotte gekocht! ( maar in de aanbieding bij bataviastad ;) )

4. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @lautjuh: gezellig zo'n wakkere dame!!

hier helemaal geen tv kijken! manlief zit op de playstation
    maar ja dan heb ik mooi tijd voor me verslaving

@napoleon: auw, tand in je tepel:S dat lijkt me dan wel weer een nadeel van bv

@janne: gefeliciteerd met eva's half jaar!!

5. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Nog even dit: wij gingen vandaag wandelen, met Eva in het zit-ding van de wagen. Dat vond ze leuk!
    Tijdens deze foto lachte ze trouwens vooral om mijn man, maar da's ook leuk ;)

6. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    achh wat een schattige foto;)

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

zoo ze heeft toegegeven dat ze toch wel erg moe was, en papa en mama gaan er zo achter aan..

Hier nog even een foto van de terrorist van ons :)

@ Janne wat een lieve foto!!!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Wat een schattige, poepige foto!!! En wat een tof vestje heeft ze aan.

@ Lautjuh: Is dat een jurkje van de Sailor?

Nou Ayla vond de wortelen heerlijk. Ze werd helemaal pissig als ik niet opschoot met die lepel, haha. Ze heeft ruim 150 gram op, toen wilde ze nog meer, maar ik vond het zo wel genoeg vond. Ik ben er trouwens achter waarom ze op het begin zo'n gruwelgezichtje trekt....ze houdt niet van warme groente :(. Als het afgekoeld is vindt ze het veel lekkerder. Mafkees ;).

Hoe doen jullie dat trouwens met al die groentevlekken? Ik heb nu haar broekje, truitje, slab en spuugdoek in een emmer met Vanish gezet, want ik was anders bang dat ik die wortelvlekken er anders nooit meer uit zou krijgen.

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    vraagje, wat kun je doen aan verstopping?? lotte zit echt al een uur te huilen en gillen en vooral persen maar het lijkt er niet uit te komen. arm kind!!

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ha ha.. heb ik ook... ;) de roze... met rood met witte stippen maillot eronder... staat supercute.. en dat rokje heb ik ook al drie keer mee in mijn handen gestaan... Tja Hema is hier toch ook echt favoriet hoor :D

11. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @lautjuh: leuke foto!!!

@mermaid: ik krijg groentevlekken er eigenlijk altijd wel uit in de was.
    haha Ayla die lauwe groente lekkerder vind:p

12. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Goeiemorgen ladies!

Iedereen een leuk weekend gehad? Hier hadden we vrienden over uit NL...was erg gezellig.
    Wel is het duidelijk dat Elin echt een ritme heeft en moet houden. Ze MOET echt in haar eigen bedje slapen anders heb je 's avonds feest...(in de negatieve zin van het woord). Afgelopen zaterdag waren we op pad...en ons dametje slaapt dan dus niet. Nou dat hebben we geweten...heel de avond en nacht was ze van slag. Dat doen we dus ook nooit meer.

Nu ga ik even terug proberen te lezen...

X

13. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    ik doe een theelepel olijfolie door het eten...goed voor de ontwikkeling van de hersentjes en maakt de ontlasting ook zacht.

14. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hihi, hier hetzelde kom ik aan met lekker warm sperzieboontjes niet te eten!!! dag erna wat lauw gegeven en toen was het oke beetje raar hihi

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wat een lieve foto's allemaal!!

Inderdaad een beetje olijfolie wil weleens helpen bij verstopping, ben ook van plan dat 1 of 2 keer per week door Irems groenteprutje te roeren zodat het allemaal wat makkelijker gaat. Alhoewel ze gelukkig op 1 keer na geen last heeft gehad van verstoppingen.

Mermaid, de groentevlekken beperken zich tot nu toe tot de slab/spuugdoekje, ik was het gewoon met de standaard was mee en tot nu toe gaat dat goed en is alles eruit gegaan. Moet ook zeggen dat het me voor een slabbetje niet zoveel uitmaakt als er een vlek in blijft zitten. Kleding zou ik idd ook niet te lang laten liggen.

IREM IS VANDAAG 6 MAANDEN! Jeeeeee :D heb haar vanochtend in alle vroegte in een feestjurkje gehesen ;)

16. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Goedemorgen:

@ meisjesrokjes: Idd zijn ze allemaal erg leuk. MAar zie het Justin nogniet dragen:p Heb zowiezo het idee dat er overal meer meisjes kleding te krijgen is dan jongenskleding:(

@meubelboulevard: Daar zul je ons ook niet snel vinden. Wij gaan hier meestal net over de grens naar duitsland. Daar ligt een grote woonwinkel en daar slagen we altijd goed.

@mermaid: Hoe gaat het met je ongi? Nog steeds niets aanwezig?

@nonnie: De tranen springen hier in mijn ogen! Kan meheel goed voorstellen dat dit zwaar voor jullie alletwee is. Ik zou mijn menneke echt geen week kunnen missen.
    Toen mijn man inhet ziekenhuis lag hebben we bijna iedere dag samen zitten janken. Als ik thuis was met Justin wilde ik bij mijn man zijn, en als ik bij mijn man was wilde ik bij Justin zijn. Mijn man heeft toen best veel van Justin gemist. Ik snap hoe julli eje voelen meissie!!!

@marijn: Bijkomen kan ontzettend lastig zijn...hebben bij mijn man afgelopen van alles geprobeerd tot zelfs van die calorieen shakes. Niks hielp. Sinds hij in het ziekenhuis heeft gelegen is hij gestopt met roken en sindsdien 20 kg bij gkomen. Hij weegt nu 75:p
    Zo te zien probeer je zelf ook al genoeg, dus kan je niet echt tips geven. Heb zelf geen last van het probleem....eerder het tegenovergestelde;)

@Eylem: Ik denk precie shetzelfde over kleertjes als jij. Justin draagt ook veel van zeeman en hema. Vind alleen dat zeeman altijd erg groot uitvalt.
    Heb hem voor de doop wwel duurdere kleren gekocht, mede ook omdat ik nog een cadeau bon had. Maar voor een truitje, broek en sokken zou ik normaal gesproken echt geen 75 euro uitgeven:$ Hij heeft de broek nu een paar keer aangehad, maar ze ziet al niet meer zo geweldig uit....:x

@groentevlekken: Hier zitten ze tot nu toe nog altijd mooi op zijn slabber. Gebruik zelf veel ossengalzeep om vlekken eruit te krijgen.

Eylem: Proficiat met je 6 maanden oude meisje!!!:D

Hier: Gisteren een gezellige dag met vriendinnen, manlief en Justin gehad. Filmpje gekeken, haartjes gedaan en vooral Justin heeft veel aandacht gekregen. ERg geslaagde zondag:D
    Nu even wat in het huishouden doen want moet vanmiddag werken.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Eylem: Gefeliciteerd met Irem's halfjaardag :D.

@ groentevlekken: Nou Ayla is dan zeker een slordige eter, want die had de stukken wortel op haar broek zitten...

@ ongi: Nog immer niks.....

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou meiden, ik moet echt bekennen dat het broekloeren hier is begonnen hoor. Net alweer naar de wc geweest, terwijl ik eigenlijk helemaal niet echt hoefde te plassen :)...

19. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    hihihihi spannend!!!!! Volgens mij is iedereen hier momenteel zenuwachtig voor je!;)

20. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

oh oh, ga je nou vandaag de test nog halen als je collega niet mee naar buiten gaat of wacht je nog even af???

Deel Deze Pagina