ik ga even bankhangen en wachten tot mijn man terug. Justin slaapt net..die had erge moeite om in slaap te vallen omdat zijn neusje dicht zit. Heb voor het eerst maar neus spray gebruikt, vond het zo zielig. Tot latersssss en iedereen een fijne zondag!
Hallo meiden, Heb een beetje bijgelezen en las over Tm dr oma ): Sterkte!!! Tara is uit dr doen vandaag veel te drukke dag gehad gisteren... Hoe werkt het over stappen naar "vast" voedsel? Ik bedoel hoeveel geef je en wanneer vervangt dat dan een fles? Hoe ziet jullie schema eruit met fruit/groente hapje erbij?
Je laat een fles vallen wanneer ze 1 groot potje fruit en groente leeg eten en ze natuurlijk zonder die ene fles kunnen. Hier schiet het schema er nu zo uit: 07uur fles 210+7 09uur fruit groot potje 11uur fles 210+7 13uur diksap met koekje 15uur fles 210+7 17uur groentje 3/4 groot potje inmiddels 19uur fles 210+7 vanaf volgende week gaan we naar een heel groot potje groente als hij wil tenminste en beginnen we ook met brood. Als dat goed gaat laat ik de fles van 15uur vallen en krijgt hij de fles van 11uur na/bij het brood en de diksap met koekje verplaatst dan naar 15uur.
Je kunt het beste beginnen met een paar hapjes van fruit of groente, een paar dagen (3) hetzelfde soort geven en als dat goed gaat een ander soort erbij pakken en zo verder. Dat kun je dat steeds uitbreiden met hoeveelheid en soort en dan langzaam groente erbij pakken. Dit is de manier die wordt aangeraden. Verder gewoon kijken naar hoe ze er op reageerd en naar de behoefte. Doen waar jullie je goed bijvoelen is het belangrijkste!
Joh Ingrid, dat is een stuk serieus eten dan hier. Hier nog elke keer een flesje van 180 plus 6 behalve de laatste die is wel 210 met rijstebloem. Tara eet makkelijk een potje leeg alleen ben ik bang dat dat meteen teveel is...? Of ben ik te voorzichtig? Een koekje lijkt me dus ook doodeng maar wil het natuurlijk wel op een gegeven moment gaan geven. Ze is nu 70.5 cm en weegt 8.4 kg. Pas groentehapje gegeven en dat ging prima alleen poept ze de dag erna dan niet maar die dag daarna wel weer. Ga de fles nu wel opvoeren naar 210 als ik jouw schema lees helemaal...
Dit is momenteel ons schema: 08.00 180+6 10.00 Vers fruit, eigenlijk zoveel als dat hij zelf wilt 12.00/13.00 180+6 (als hij vroeg met fles is krijgt hij wel eens diksap tussen deze 2 flessen.) 16.00 180+6 18.00 1 klein potje groente, gaat helemaal op 20.00 180 + 6 Hij at al vrij snel goed van de groente en fruit. binnen 1 week fruit zat hij op een heel potje en groenten zelfs al na een paar dagen.
Hier kreeg hij eerst 2 x180 en 2 x 210. Hij is na een tijdje veel beginnen te spugen en toen zijn we terug gegaan naar 3x180 en 1x210. De Ka raadde ons aan om de laatste ook terug te gaan naar 180....dat hebben we toen gedaan en ging direct goed. Was hem niet te weinig. Ze gaf dit advies trouwens ivm de opvolgmelk, omdat ze daar maar max 800cc van mogen hebben.
Alleen opvoeren als ze daar aan toe is hoor! Hier kan Milan het wel gebruiken want die was laatst nog maar 6,5kg en 64cm ofzo
Ayla kreeg eerst 4x 210+7, maar ze liet elke keer staan en ik ben nu terug naar 2x210+7 en 2x180+6. Dat gaat prima. @ Ann: Als Tara voldoende heeft aan de flessen zoals je ze nu geeft zou ik niet op gaan hogen. Is eigenlijk nergens voor nodig dan.
Ik ben er nu echt vandoor. Mijn man is onderweg met vers belegde broodjes en vriendinnen belde net dat ze toch mee gaan hondjes kijken. Fijne dag en geniet lekker van het zonnetje!!
Oww ja inderdaad Tara is aan de grote kant dus die hoeft niet percee extra. Beetje uitdokteren dus...
Zolang ze het niet nodig heeft en het goed doet zou ik gewoon op 180 blijven Ook om straks met de opvolgmelk niet te moeten afbouwen is het makkelijker.
Geen idee eigenlijk. Heb me er bij Julian nooit zo mee bezig gehouden omdat die toen al op drie flessen zat en dus ook niet meer kreeg dan 800cc
Ik ga me douchen, jaja nu nog, en dan naar mijn werk. Zal vast nog wel tijd hebben om vanavond mee te kletsen en anders tot morgen!
quschke leuk hondjes kijken! hier weer terug, de trein was helemaal goed gegaan, iedereen is zo behulpzaam als je met een wagen en een kleintje loopt, meteen helpen met in en uit stappen, zo lief! alleen duurde papa wel erg lang voordat ie door de deuren kwam, maar thijmen rende op m af, helemaal blij! zo leuk om te zien. nu weer lekker thuis, nog lekker in de tuin zitten! tot later!
Hoi! Zo, toch alles even bijgelezen, maar ga even niet op alles reageren, want dat is dan zo achterhaald. Ben in elk geval zelf weer bij Over die Bambino: ik heb juist een Bambino rompertje die na 1 keer wassen veel te kort was geworden. Gewoon op 40 graden gedaan, niks geks ofzo. Gek he?! Die sokjes vind ik wel ideaal, die blijven tenminste aan zitten! Iemand had nog een vraag over bv en schema en bijvoeding, surf geloof ik? Ik moet zeggen dat ik nog heelmaal niet goed weet hoe ik het aan moet pakken. Ik wil eigenlijk een tijd prikken en dan fruit geven, bijvoorbeeld 10 uur. Maar om 10 uur is Eva altijd heel moe en gaat ze juist net naar bed. als ik eht eerder doe, is het weer te vroeg na de voeding. En ze begint nou juist net een ritme te krijgen met haar slaapjes overdag, dus ik heb nog geen zin om dat om te gooien. Nou ja, ik heb nog even om het te bedenken tot ze 6 maanden is Caro, jammer joh van je bv. Kan me voorstellen dat je het ook lastig vind! Zo onomkeerbaar he, deze tijd komt niet meer terug! Surf, niet schuldig voelen hoor, dat Thijmen bij je ouders was. Je moet zelf ook uitrusten hoor! En logeren bij opa en oma is ook leuk toch? Hm, wilde nog wat dingen zeggen maar Eva is toe aan drinken. Tot later!