Hoe doe jij het trouwens met frisse lucht in dr kamertje? Hebben jullie een filter openstaan of alles dicht?
@ann eetsmakelijk!!!! @ ikheid spannend morgen je tweede gesprek laat je weten hoe het afloopt? hoe is het jayden? is hij weer helemaal de oude? @ Mermaid en was je taart lekker ?
@ann ik doe elke dag haar raam een uurtje open, enstofzuig iedere dag.. ( misschien overdreven hoor ) en het bovenlichtje staat open zodat ze frisse lucht ook snachts krijgt.
Ow die heb je dus gewoon openstaan...ga ik dat ook doen...Twijfelde daar ook elke keer over maar die is nu dicht. Fijn om het zo ff te kunnen delen
Hallo!!!! Ben ik ook weer even! Alles goed hier met iedereen?? Hier gaat alles goed alleen onwijs druk. Vandaag de intake bij de vk gehad, was erg gezellig. Op 13januari de eerste echo. Ze wilde het vandaag ook wel doen maar ze zei al er is erg weinig te zien behalve een rondje met daarin een bewegend rondje en over 3 weken is er gewoon veel meer te zien een rompje, hoofdje, armpjes, beentjes. Ben het helemaal met haar eens dus we wachten gewoon nog even. Daarnaast zei ze ook dat de meeste miskramen tussen de 8 en 12 weken plaats vinden dus als we nu een knipperend hartje zouden zien zou dat nog niet veel zekerheid geven en ook dit ben ik met haar eens. Verder gaat alles goed alleen dus erg druk met werken, kindjes, man en hondjes. Milan gaat alles goed mee, een tandje is nu half doorgegroeid en het tweede tandje is nog een puntje, daarnaast zit tandje drie er al bijna door en boven zie ik ook al 2 tandjes zitten dus dat gaat ineens erg snel. Kruipen gaat inmiddels 5cm en voor de rest rolt hij gezellig het hele huis door. Vandaag trouwens bloemkool geprobeerd en dit keer at hij het wel!!!! Was wel met brocoli, aardappel en vlees erbij maar geen enkele kokhalzende beweging te zien dus dat eet hij nu ook eindelijk!!!
@ingrid spannend de eerste echo weer! En wat goed dat hij lekker het huis door rolt. @ Ann Hoelang moet het duren voordat de ventolin moet werken?Weet jij dat toevallig? we moeten nu 1 tot 2 maal per dag 1 pufje ventolin maar vind het zo weinig.. ze blijft een rochel in haar longetjes hebben... nja anders bel ik morgen de ha wel weer ff.
Helpt bij ons helemaal niet die Ventolin. Ons is uitgelegd dat het ervoor zorgt dat er meer ruimte komt in de longblaasjes zodat ze meer lucht binnenkrijgt maar echt helpen verbeteren doet het niet bij ons, helaas.
@ann mm balen ik ga morgen bellen naar de ha.. kijken of we misschien kunnen verhogen ofzo.. maar komt wel goed
@ingrid: Spannend zo'n intake gesprek! Lijkt me wel leuk, om je verloskundige te zien!Of heb je niet dezelfde? @ann& Lautjuh: Kan me voorstellen dat dit zwaar voor jullie is! Continu die zorgen voor jullie kleintjes! HOpelijk knappen ze snel op! Hoe komen ze eigenlijk aan bronchitis? @hier: Justin is de hele dag al een beetje jengelig....kwijlt veel en had net 38.7! Ik gooi het alweer maar op tandjes...hoop toch echt dat het eerste tandje door gaat komen. Zie eigenlijknog niet veel, alleen onder, links een wittere verdikking, maar dacht dat het rood zou woden als tandjes door kwamen? Ik ga wel even de verhoging in de gaten houden. Zometeen komt mijn zusje op bezoek...even gezellig kopje koffie drinken! Het skipakje ligt ondertussen alweer klaar om retour te gaan...ben nog altijd aan het balen!
@quschke heb geen idee hoe het komt die bronchitis... mn vriend heeft astma en ik mijn familie zit ook astma dus misschien daarvan echt werkelijk geen idee. Maar tis wel echt rot. nu weer een gevecht om dr in slaap te krijgen..
lautjuh hoelang ben je nu bezig met ventolin??? ik heb het namelijk ook toen ik dacht dat het nog steeds niet wekte ging het ineens werken ik kreeg het toen vrijdags en dinsdag ging het echt werken helaas verhogen kon niet tis namelijk max wat die kleintjes mogen hebben wij deden het 2de pufje als wij naar bed gingen om goed de nacht door te komen nu doen we het alleen zo nodig omdat hier ook astma en bronchitis in de fam zit en thobias waarschijnlijk astma heeft dus zodra thobias benauwd is gebruiken we het
@ Smile, lekker he, een weekje vrij! Ik kijk er ook echt naar uit. Een beetje keutelen thuis met de kids! Is je vriend/man ook vrij? Zo, sterke meid als ze er met de Stokke vandoor gaat! Hier heeft Noa wel al een keer Lukas zn stoeltje omgegooid (zon klein Ikea stoeltje met tafeltje). Gelukkig kwam hij niet bovenop haar, maar ik schrok me rot! @ Lautjuh, balen dat het vannacht niet echt lekker ging. Hopelijk is het vandaag beter gegaan! @ Kris, zo jij hebt een druk programma met de kerst! Daar heb je gewoon een week vrij voor nodig om weer bij te komen! @ Mermaid, oei, kijk je uit met die gladheid meis! Heb je er nog wat beurse plekken aan over gehouden of valt het mee? Hahaha, toch weer gezwicht voor de taart? Ik denk dat je beebje gewoon een grote taartliefhebber is! Daar kun jij dan toch niks aan doen? @ Eylem, en als je het haar met een vorkje geeft? Ik prik het aan een bot kindervorkje en dan geef ik Noa het vorkje in haar handje en begeleid haar een beetje naar haar mond. Hoewel het ook heel vaak alleen goed gaat. Alleen wil ze soms de vork niet meer uit haar mondje halen en dan is het best een strijd om die vork uit haar handje te pulken! Eigenwijsje! Oh, ik lees dat je een vorkje al geprobeerd hebt. Tsja, dan zou ik het eigenlijk ook niet weten! Misschien kun je haar een korstje in handen geven zonder iets erop en dan ondertussen proberen een paar andere stukjes met wel iets erop in haar mondje te stoppen? @ Chilleke, fijn dat het goed gaat met Gijs. Is toch een geruststelling voor je denk ik! @ Ann, hier slaapt Noa ook regelmatig op haar buik. Vooral als ze niet gelijk gaat slapen nadat ik haar in bed heb gelegd. Noa spuugt ook na de boterham, maar ja, ze spuugt eigenlijk na alles, dus misschien is dat niet echt te vergelijken. Maar het kan misschien zijn dat ze een beetje een kriebelkeel heeft en dat ze door een droge boterham toch wat ophoest? (met droog bedoel ik niet oud of niks erop hoor, maar het meeste wat ze te eten krijgen is natuurlijk vloeibaar of smeuïg, dus dan kan ik me voorstellen dat zon boterham droog aanvoelt). @ Nonnie, ik gebruik het wippertje nog elke dag. Na de fles gaat ze er een kwartiertje in, zodat de melk wat kan zakken. Als ik haar in de box leg of op de grond zet is ze zo bewegelijk dat gelijk alle melk er weer uit vliegt. IN de wipstoel heeft het even tijd een beetje te zakken. Dan spuugt ze er maar de helft uit .. Ik zet dan trouwens wel zon speelgym over de wipstoel heen ter vermaak. @ Surf, fijn dat je zon geslaagde avond hebt gehad. Wat hebben jullie gegeten? Wel balen van je nacht! @ Quschke, dat is balen van dat skipakje! Maar roze lijkt me inderdaad geen optie! Krijgen ze ook geen nieuwe binnen? Welke maat heeft Justin nu? Ik heb nog een skisetje op zolder liggen van Lukas. Het jasje is donker groen en het broekje groen geruit. Ook van H&M. Maar volgens mij is het wel wat groter. Ik zit nu heel hard te denken hoe oud Lukas was toen we op wintersport gingen @ Ann en Lautjuh, onze kinderarts zei dat we ook in de winter altijd de kinderkamer moesten luchten, maar ook de verwarming een klein beetje aan moesten hebben. Beetje tegenstrijdig misschien, maar dat schijnt toch het beste te zijn voor mensen met bronchitis. En als ze echt heel benauwd en hoesterig zijn, kan het ook wel eens helpen om met ze onder de warme douche te gaan. Of als dat slecht uitkomt, in de wipstoel of kinderstoel in de badkamer zetten als je zelf gaat douchen. Door de stoom worden de luchtwegen ook wat vrijer. In principe zou Ventolin vrij snel moeten werken. Het maakt de luchtwegen wijder, waardoor ze vrijer zouden moeten kunnen ademen. Het werkt daardoor echter wel korter. Lukas heeft bijvoorbeeld een puffer die hij elke dag moet nemen die ontstekingsremmend werkt, maar die werkt dus op langere termijn en niet accuut. Als hij last heeft moeten we naast die ook Ventolin geven. Ik merk dan wel dat hij ca. 5 minuten na het innemen makkerlijk ademt en minder hoest. Als je echt denkt dat het niet werkt, kun je misschien overleggen of je er een langwerkende puffer bij kunt geven. Maar meestal zullen ze het eerst met alleen Ventolin willen proberen.
@quschke tis een bacterie. @tm we hebben het nu sinds gisteren.. maar dus ongeveer na 5 dagen moet het gaan werken als ik het goed begrijp? @ caromama, oke ik wacht het nog wel even af denk ik.. @ ego, sorry hoor maar zit er echt even doorheen.. meiske wil niet slapen en hoest zo vreselijk.. t doet zo'n zeer om dr zo te zien en horen hoesten en je staat gewoon machteloos.. pffff
ja voor je het weet gaat het weer de goede kant op je kan eventueel ook thijmsiroop nog halen verzacht de keel een beetje!
@kris, zozo jij hebt weer genoeg gedaan vandaag!!! @quscke, oh balen zeg! wat nu krijg je niet iets van een vergoeding ofzo??? @slapen, hier maar 1x per dag zo'n 2,5 uur als ze echt doodop is om 5 uur bijv. dan doet ze een dutje van hooguit een half uur in de box.. en vervolgens naar bed van 19.30 tot 8.30/9.00 @ingrid, leuk je bent er weer! fijn dat alles zo goed gaat en wat spannend zeg je eerste echo hahaha hoe is het met manlief en zijn baan?? @quscke, hier is het nooit rood geworden door tandjes het werd altijd een witte bobbel en toen kwam het tandje, gezelli je zusje op bezoek!! @lau, las dat je elke dag deed stofzuigen in haar kamertje, niets mis mee hoor maar hoorde van een vriendin dat haar dochtertje nog meer ging hoesten door de stofdeeltjes die rondvliegen na het stofzuigen dus nou stofzuigt ze en pas een uur later gaat ze haar kamer pas op dan zijn de deeltjes wat gezakt... @lau, dikke knuffel meis, leef met je mee!!! @hier, nou gat in mijn muur is dicht , morgen een en ander aansmeren en dan gaat manlief donderdag alles granollen dus nog voor de feestdagen heerlijk!!!!, alyssa heeft vanavond weer heerlijk gesmuld van mama's andijvie met sucadelapje ze likte haar vingers erbij af letterlijk en figuurlijk dan hahaha, net weer even heerlijk met haar onder de douche gestaan vind het toch altijd een speciaal gevoel kan er niets aan doen hahaha, verder alles prima hierzo!!