APRIL-mama's 2010 deel 8!!!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ik twijfel nog.. heb gisteravond ook al gebeld, vanochtend ook .. ze drinkt haar flessen goed leeg, plast goed, is alert.. en slaapt nu weer.. ik kijk het denk ik nog even aan en bel zeker morgen ochtend naar mijn eigen huisarts, die moet gewoon maar even naar haar kijken. Ze oogt behoorlijk alert net in ieder geval. Dus denk niet dat er iets acuuts.. Heb haar een uurtje geleden ook een paracetamol zetpil gegeven dus die kan ook een temp. daling veroorzaken. Of ik heb gewoon niet goed gemeten, want ze voelt nog even warm. STOM is het ik ben gewoon verpleegkundige weet echt wel wanneer iets niet goed is, maar ik kan gewoon niet helder denken als het om mijn eigen kind gaat ofzo..

2. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    ik ga nu effe bijlezen en reageren, lautjuh wat was jou IQ?

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    mermaid
    ayla is lekker bezig dus ;)

queske
    heb al wel mijn zwangerschapsdagboek helemaal klaar met fotos en al
    lol, gijs is niet zo muzikaal hahaha

lautjuh
    tandje 7 alweer :$

nonnie
    moet ik ook weer eens doen GIjs zijn kamer poetsen ;)

wandelen
    veel meiden gewandeld, was het lekker?

mermaid
    tja waar ze af en toe de energie vandaan halen ;) rare kinders:p

kris
    groot gelijk, slapen is idd het beste!

nonnie
    van de week toevallig gedaan ramen zemen :)

tm
    leuke cursus gehad?

eylem
    fijn dat het zwemmen leuk was

nonnie
    gijs doet nog 2 slaapjes, ieder van ongeveer 1,5 tot 2 uur

mermaid
    wow ook al zo goed bezig geweest
    leuke fotos op je hyves:D

lz
    zo das handig :D jullie hebben vast een mooie badkamer

lautjuh
    lekker effe alleen kunnen poetsen!

nonnie
    wat een rare postbode ;):(

queske
    gefeliciteerd met contract van je man!

nonnie
    ooh lekker stoofperen

kris
    zie dat koorts aan het zakken is, fijn

tm
    kleinschalig wonen :$ ik doe ook kleinschalig wonen, en wij krijgen nu alleen maar te horen dat we verlies draaien dus dat het niet rendabel is om kleinschalig wonen te verrichten. ik vind het zelf wel wat hebben hoor ;)

franka
    fijn dat het beter gaat met tomas zijn eten en drinken!

nonnie
    :$:$:$ echt waar! ik was heel duidelijk daarin :) ik wou het eerste hapje geven :) en we hebben het gedaan met zijn 3-en, oke wel camera en filmcamera bij de hand, maar juist niet bij anderen gewoon thuis. dat is toch gewoon bijzonder, iets van het gezin

janne
    wat doe je eigenlijk voor een opleiding..hmmm ik zit ook over een opleiding te denken, dus zo heb ik een beetje beeld. trek je het wel?
    en fijn dat ze zo goed drinkt!

nonnie
    zoooo irritant, zit ik daar met mijn laptop en iphone klaar ;)

eylem
    wat vervelend dat ze niet ging slapen, is ze nu rustig?

kris
    balen!!!

mirjam
    bijna weekend!

kris
    niet vertrouwen = GEWOON BELLEN (volg je instinct)
    kan je gevoel gewoon voorstellen, bij je eigen kind is dat toch handig. zo ben ik ook zo onzeker over bepaalde dingen terwijl ik ook verpleegkundige ben ;)

IQ
    niemand meer afgemaakt hahaha:p
    mijn IQ was 116 :D (ik ben nu wel een beetje trots :D:))

Zo eindelijk bij:p
    Hier leuke dag gehad, was gezellig bij mijn vriendin :) we zijn wezen lunchen bij de deli france,erg lekker en Gijs deed het super. Haar zoontje bram was met blokken aan het spelen en Gijs ging gewoon op zijn knieen zitten bij de doos en zo schuin staan :$ helemaal in shock :) dus hoop dat hij het meer gaat doen :D zodra hij iets maar wil;):p
    nu ben ik paul en witteman aan het kijken over de situatie van brandon. hoop commotie vind ik en vind die moeder :) maar raar...maar goed ;)
    ik ga zo lekker naar bed! truste!

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Goedemorge!

@Kris en hoe is het vandaag?

@ chilleke leuk dagje gehad gisteren dus!!

@mirjam alles goed?

@hier pff wat ben ik blij dat ik gisteren redelijk vroeg in bed lag.. laetitia kwam om half 7 al.. ze had door haar luier heen geplast.. dus gauw andere luier om, andere kleertjes aan. papfles.. maar helaas.. dus nou zitten we gezellig met zn tweetjes op:)

Vandaag weinig tot geen plannen.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Franka: Gelukkig dat Tomas weer wat is opgeknapt.
    Waren de koekjes lekker? :D

@ Nonnie: LOL :D, nee, hoor wij hebben Ayla d’r eerste hapje ook gewoon thuis gegeven, wel met de camera in de aanslag, maar we hebben er geen hele party van gemaakt.

@ Chilleke: Wat goed van Gijs.
    Gezellig lekker gelunched met een vriendin.

@ Janne: Jeetje, jij bent druk. Succes ermee meid!
    In principe is alles naast de flessen nog bijvoeding. Zolang Eva gewoon goed groeit en tevreden is zou ik me er maar niet druk om maken. Komt allemaal vanzelf wel.

@ Eylem: Ik merkte bij Ayla deze week voor het eerst dat ze echt gaat gillen als ik de deur uit loop (was de voorlaatste nacht) en dat er verder helemaal niks aan de hand is behalve dat ze niet wil gaan slapen. Laten liggen werkt niet, want dan gilt ze vrolijk verder ;). Bij Ayla hielp het toen om echt even wat bozer tegen haar te praten, maar ja, misschien was dat ook maar eenmalig. Maar ik snap wat je doormaakt meid. Het is echt mega-frustrerend.

@ Kris: Hoe is het nou met Sanne?

Ik ben gisteravond als een blok in slaap gevallen op de bank. Ik wilde het 8-uur journaal kijken, maar heb er weinig van gezien. Ik heb geeneens gemerkt dat Arco Ayla haar laatste fles heeft gegeven en in bed heeft gelegd. Om 22.20 uur maakte Arco me wakker met de mededeling dat hij naar bed ging. Toen ben ik maar meegegaan. Heb niet zo heel lekker geslapen, maar hoefde er iig niet uit voor Ayla’tje. Vandaag beetje rommelen in huis en misschien nog even naar de stad. Vanavond komt er een vriendinnetje langs, gezellig! En ik heb besloten morgen ook nog lekker thuis te blijven. Ik krijg al hoofdpijn als ik eraan denk dat ik er weer heen moet…zucht…dus ik geniet nog maar 1 dagje van het thuis zijn.

6. lautjuhhh

@mermaid, ayla kan dus ook al gillen hahaha hier laetitia ook hoor! Lekker nog eendagje thuisblijven en volgende week met een frisse start weer aant werk :)

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, nou gillen kan ze als de beste. En ze maakt er echt een spelletje van. Gistermiddag was mijn moeder even hier en toen ik Ayla fruit ging geven kwam ze er even bij zitten. Om de één of andere reden gaat Ayla zich altijd vreselijk uitsloven als mijn moeder er is. Dus ze ging weer lekker zitten gillen. Als mijn moeder dan ook een gilletje gaf ging Ayla haar weer nadoen. Was echt grappig, maar dat gillen van Ayla doet wel echt zeer aan je oren.

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ga even de tafel dekken, Ayla uit bed halen en ontbijten. Tot later!

9. lautjuhhh

@mermaid eetse!!!

10. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Goeiemorgen!

Kris, hoe is het met Sanne?
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het voor je eigen kind lastiger is dan voor een patient. Daar moet je je niet stom over voelen hoor. Met een patient/client heb je bijna geen emotionele binding, met je kind heb je een bloedband. Da's toch wel even wat anders.
    Sterkte ermee!

Lautjuh, haha, de morgenstond heeft goud in de mond! ;) Eva's vaste wakkerword-tijd is half 7, maar ik ben het gewend dus dan is het niet zo erg.

Mermaid, lekker thuis genieten, daarmee zorg je vast heel goed voor je kleinste kind :) Kun je er daarna weer tegenaan (hopelijk). Stapelt je werk zich nu erg op, of doet iemand anders dat nu?
    Dat gillen ja! Eva doet dat ook, soms ook echt schreeuwen. Als ik het dan terugdoe, ligt ze helemaal dubbel, zo grappig. Als ze er niet mee ophoud is het alleen wat minder grappig, maar ja.

Chilleke, ik studeer Maatschappelijk werk en dienstverlening, dat is een 4 jarige HBO-opleiding. Ik vind het helemaal niet druk, maar ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn studie altijd al er een beetje bij doe, omdat ik het helemaal niet moeilijk vind. Ik ben er gewoon weinig tijd aan kwijt. Het kost wel stress omdat ik alles altijd op de laatste nipper doe, en dan ben ik ineens heel druk, maar dan werk ik gewoon het meest efficiënt :) (het liefst net ná de deadline haha).
    Het ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je werkt. Ik heb nog geen officiële baan, loop nu stage, dus ik doe mijn studie niet nog naast een drukke baan met veel verantwoordelijkheden. Op stage heb ik nu wel eigen clienten enzo, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij mijn praktijkbegeleider en dat maakt het denk ik wel 'makkelijker'.
    Ik doe mijn studie dus trouwens wel deeltijd. Ik loop nu 3 dagen stage en af en toe heb ik een week met 4 lesdagen (nu namelijk). Volgend jaar heb ik 1 dag in de week school, en dan ga ik er 2 dagen bij werken/stagelopen. Ik hoop dat ik volgend jaar gewoon ergens aangenomen word en betaald krijg, maar als het gewoon een stageplek is vind ik het op zich ook niet erg. We gaan er nooit op achteruit, aangezien ik nu niks verdien (nou ja, 100 euries, haha).
    Ik zou niet meer uren willen werken naast mijn studie, omdat ik dan te vaak weg ben. Ik wil zelf Eva niet meer dan 3 dagen wegbrengen namelijk. dus 2 dagen werk, 1 dag school en dan nog thuis studeren (en dit jaar daar dus 3 dagen werk en af en toe een schoolweek, maar dan werk ik dus niet).
    En het ligt er dus maar net aan hoeveel tijd je zelf kwijt bent aan thuisstudie. Bij deeltijd zeggen ze: 20 uur thuisstudie. In praktijk ligt het eraan hoe moeilijk of makkelijk je studeert hoeveel uren dat daadwerkelijk zijn. Dat weet je van jezelf meestal wel en dan kun je dat een beetje inschatten of het realistisch is. Ik kom nu denk ik hoogstens aan 2 uur in de week, maar volgend jaar met afstuderen zal het wel wat drukker zijn.
    Wat een verhaal... Jij wilde toch de opleiding doen voor docent verzorgende, of heb ik het mis? Dat duurt toch 2 jaar? Mijn moeder heeft de studie voor docent verpleegkunde gedaan (dat is zij nu ook), toendertijd kon dat nog in 1 jaar, maar dat was megadruk, ik sprak haar toen zowat nooit (wat heel wat ruzietjes opleverde want ik woonde gewoon nog thuis en vond er niks aan dat ze altijd maar druk was haha).

Eva wordt weer wakker, die heeft haar 1e slaapje alweer gehad, dus ik ga haar uit haar bedje plukken.

Is het bij jullie ook zulk mooi weer? Ik ga denk ik weer eens een rondje fietsen met Eva, dat heb ik na die ene keer nooit meer gedaan vanwege alle sneeuw, regen, sneeuw, gladheid, etc...

11. lautjuhhh

@janne hier ziet het er ook mooi uit hoor! fietsen heb k hier nog niet gedaan.. straks sowieso lekker wandelen tis zulk mooi weer..

12. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

morning ladies!!!

@mermaid, groot gelijk heb je, lekker rustig aan misschien volgende week weer met een goed gevoel naar je werk maar ik betwijfel het als ik je zo hoor ;)

@lau, zo een vroegertje voor jou hahahaha

@janne, hier nog steeds geen nieuwe fiets en fietsstoeltje dus gaan maar wandelen!!

@chileke, heb hem niet afgemaakt was te ingewikkeld dus dan weet je mijn IQ wel :p

@hier, heerlijk weer, dus wandelen!! mini boodschapjes en dan lekker spelen met alyss, schoonmaken en een tweede poging tot ramen lappen want gisteren heb ik de kast gereorganiseerd dus dan maar vandaag de ramen..

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Janne het is inderdaad lekker weer, ik ga straks ook naar buiten

Mermaid ja ik ben ook een paar keer boos geworden, hielp ook niet. En laten huilen was ook drama. Misschien dat ze nog net niet moe genoeg was, maar ze viel wel elke keer in slaap, maar zodra ik wegging werd ze weer wakker. ARGH. Maar goed.

Chilleke wat goed van Gijs! Irem begon ook zo en een paar dagen later trok ze zichzelf al op dus dat komt vast snel

Kris, hoe is het vannacht gegaan met Sanne?

Lautjuh wandelze!

Hier een redelijke nacht gehad, niet echt geweldig, maar goed, we hebben weer een paar uur geslapen ;) . Vandaag geen plannen, saai, maar het is wel mooi weer geloof, moet nog een paar vermaakte broeken van mijn man ophalen en denk dat ik er maar een wandelrondje aan vast plak straks.

Verder heb ik weer iets ontdekt, haha, Irem eet altijd maar heel weinig brood, ik 'mag' haar een paar stukjes geven en dan wil ze niet meer, en korstjes gaan meteen op de grond. Maar omdat ze wel altijd helemaal gefascineerd is door de kruimels op haar kinderstoelblad, dacht ik hmmmm ik leg het brood gewoon in iniminie stukjes voor haar neer. En dat werkte! :D dus hopelijk werkt het straks ook nog, haha.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nonnie jeetje goed bezig ik zit hier nog steeds te niksen, haha

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hebben jullie vorig jaar ook het programma 'generatie 2010' gekeken? Vond dat echt superleuk omdat Irem natuurlijk ook van generatie 2010 is, heb met huiveren naar de bevallingen gekeken haha maar vond het echt leuk. Nu lees ik dat er vanaf 31 maart de nieuwe afleveringen beginnen. Leuk!!

Generatie 2010 | Generatie 2010

16. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ik vroeg me juist van de week nog af wanneer dat weer zou zijn! Grappig, ben wel benieuwd naar die gezinnetjes.

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    lau
    lekker rustige dag!

mermaid
    hahaha kon je nog wel slapen 's avonds?
    en dat gillen kan Gijs ook, alleen hij is nu hees hahaha. dus komt er niet veel uit haha

janne
    leuke studie. oh ja dat scheelt als je niet een vaste baan erbij hebt. ja ik wou leraar zorg en welzijn gaan doen. maar daar staat 4 jaar voor en idd 20 uur studie per week. maar als je zegt dat da meevalt. k ga binnenkort eens naar informatie dag .

nonnie
    wandelse!

eylem
    redelijke nacht en wandelse!
    was dat met dat stelletje wat in bad enzo wilde bevallen, want edat heb ik ook gedeeltelijk gekeken. leuk programma :)

18. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@eylem, nee ik ken het niet, maar ben wel nieuwschierig dus zal weleens een kijkje nemen tegen die tijd, geef je dan nog een gilletje want anders ben ik het alweer vergeten :)

@chilleke, jij geen plannen vandaag??? en gijs is goed bezig!!!

meiden, ik ben wandelen tot zo liefs!!!

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Chilleke ja dat klopt, er was een beetje alternatief stel en zij wilde in bad bevallen maar ging uiteindelijk niet door

Nonnie ik geef wel een gil tegen die tijd :D

20. smile17

smile17 Niet meer actief

Goedemorgen

@Kris wat vervelend allemaal van Sanne, je schoonvader en ook nog een ontsteking. Heel veel sterkte en af en toe is het best lekker hoor om even te huilen.

@Nonnie en is je droger gemaakt? Heerlijk zaterdag shoppen met je moeder veel plezier alvast!

@Allen bedankt voor de lieve reacties op de foto

@Mermaid hopelijk heb je vannacht een betere nacht gehad!
    Weet je wat het ook kan zijn tenminste daar had Noëlle een maandje geleden last van(dus ongeveer even oud). Dat ze ineens ontdekken dat ze alleen zijn in de kamer en ging dus ook steeds huilen. Ik ging dan geluid maken op de gang of zelfs op de deur kloppen en hard praten zodat ze weet dat ik er nog ben. Misschien het proberen waard

@Lautjuh jij dus ook een bibaboederij fan? Die liedjes blijven altijd zo in mijn hoofd zitten

@Quscke 5 boeken en al filmpjes pfff ik moet nog beginnen en wou gewoon een jaarboek maken. Wat goed van je man zijn contract

@chilleke wat goed van Gijs als ze het eenmaal door hebben zijn ze niet meer te houden,

@Franka fijn dat Thomas weer beter eet!

@TM ging vndaag je spiraal er niet uit?

@Eylem leuk generatie 2010 vond ik leuk om te kijken. Volgens mij komt er ook weer een nieuwe serie van babyboom?

Vandaag laatste dagje werken en dan weekend ben er echt aan toe. Gisteren hebben we voor april een midweek Centerparcs geboekt samen met 2 stelletjes 1 met kind de ander zwanger. heb er al helemaal zin in. Die meiden zijn echt mijn beste vriendinnetjes en die vrienden zijn mijn man zijn vrienden en het kindje is bijna net zo oud als Noëlle helemaal leuk dus

Deel Deze Pagina