@ Mirjam: Ayla heeft geen vast slaaptijden, maar misschien dat Justin idd wel erg goed vaart bij structuur. Ik zou het gewoon eens proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.
@mirjam: Tomas is ook om 5.30 wakker en wil daarna niet altijd meer slapen...Ook is me opgevallen dat hij overdag steeds minder slaapt en als hij het doet steeds maar korte stukjes. Ik herkense heel veel in het sprongetjes verhaal van oei ik groei; slechter slapen en eten e.d. Ik laat daarbij Tomas ook zelf zijn ritme bepalen, dus geen vaste slaaptijden...Ik probeer wel ongeveer tijden aan te houden maar zou het zelf ook vervelend vinden om naar bed te moeten als ik geen zin heb, dus vind het lastig om vaste tijden te hanteren.... Snap dat je er moe van wordt; ik af en toe ook...Tomas wil ook alleen maar samen spelen en blokken heen en weer gooien...Als ik een stap naar links doe volgt hij me enz...
Hier de laatste tijd wel ongeveer vaste tijden, maar dat geeft ze wel zelf aan zeg maar.... het is hier zo ongeveer: 8.00 wakker 9.00 ontbijt (boterham, evt fruit na) 10.30 naar bed 11.30 wakker 12.30 lunch (brood en fruit) 14.30 naar bed 15.30 wakker 16.00 evt een tussendoortje (lang niet altijd) 17.30 avondeten + yoghurt/kwark 19.30 naar bed Irem slaapt dus overdag 2 keer een uur (op het moment dan). Verder heb ik fruit bij brood samengevoegd, omdat ze 's ochtends vrij laat wakker wordt en anders zit ze alleen maar in de kinderstoel zo ongeveer . Maar ik probeer wel te zorgen dat we rond 9 uur ontbijten, en tussen 12 en 13 lunchen, en dan 17.30/18.00 uur avondeten. Vind het zelf ook wel prettig enigzins structuur te hebben
mirjam: kasper heeft nu best al een tijdje een goed slaapritme, het eten heeft wel wat gewisseld, maar is nu ook ok. zijn schema is als volgt: 7.30 fles 8.30 pap 9.30-11.00 slapen 12.30 fles en pap 13.00-14.30 slapen 16.00 fruit + liga + thee 18.00 groente 19.15 fles 19.30-7.00 slapen
@quscke, ja ik denk ook dat iedereen op ka aan het wachten is hahaha, en ik kan maar niet wennen aan je avatar 8) elke keer denk ik he hebben we een nieuwe in de groep hahahaha.... @mirjam, weet ook niet zo goed wat je kunt doen maar hier ons slaap/eetritme: 9.00 pap 200cc uit bordje 11.00 fruit 11.15 evt. powernapje van half uurtje 13.00 1 sneetje brood met fles van 90+3 13.30 slapen tot 15.30 15.30 tussendoortje meestal kwark want ze lust geen koekjes of soepstengel.. 17.00 avondeten met toetje 17.15 evt. powernapje van half uurtje 19.00/19.30 fles 200cc en direct slapen voor de nacht.... hoop dat je er iets mee kan, de powernapjes ligt maar net aan haar bui meestal pakt ze hem in de ochtend wel maar de avond niet en soms ook wel eens andersom...
@marijn: wat fijn dat met het kindje alles goed was, en hopelijk helpen de meds, dat je je snel beter voelt! @ka: wat lees ik nu! ook testen?? spannend!
Mirjam: het enige vaste slaapmoment hier is van 10.45 (ong) tot wanneer ie wakker wordt. Soms na 3 kwartier, soms na 2 uur. 's middags slaapt ie soms wel en soms niet, dus ook niet echt veel. Hij is wel pas om 08.oo/08.30 wakker
Thnx voor jullie reacties... Ja daar zit ook wat in; ik hoef ook niet te slapen als een ander mij op bed legt haha Tja tis moeilijk... misschien moet ik proberen om hem wat langer wakker te houden en te entertainen, dat hij dan lekker moe is om te slapen.. Want als hij dus 0530 wakker is gaat hij meestal om 8u alweer naar bed omdat hij dan zit te jengelen en in z'n ogen wrijft.. Franka: Deed thomas dat ook altijd al zo vroeg ?? justin wel zeg.. het was een tijdje 0600-0630 en ook een tijdje dat hij na die fles nog een uurtje pakte maar dat hoef ik nu niet meer te proberen :x Slechter eten doet hij ook, vanavond aten we bami en voor justin speciaal worteltjes met aardappeltjes gekookt, hoeft hij het niet!! Terwijl het z'n lievelingseten is... brood wilde hij ook niet, alleen een klodder appelmoes ging erin Misschien wel tandjes denk ik ineens, appelmoes en fruit is lekker koud; dat verkoeld misschien wel ???
@franka: wauw 2-3 weken, dit moet goed gaan hoor! super! @nonnie: wat een prachtige foto van je meisje! @wendy: gecondoleerd meid, sterkte!
Justin heeft hier wel redelijke vaste slaaptijden...dat geeft hij zelf zo aan. 's morgens van half 11 tot ongeveer half 1 en smiddag van 3 uur tot 5 uur. Soms wat korter.....maar komt altijd rond deze tijden uit.
Wow das lekker !!!!!! Wil ik ook hahaha Ik ga gewoon eens proberen te rekken... vind het wel gezellig als hij wakker is hoor maar je kan echt niks doen.. Zelfs even naar de keuken voor een boterhammetje gaat hij eerst brullen om me vervolgens achterna te komen en aan m'n broek trekken Ka; en en en en en en en en en ??????????????// Voor diegene die gaan trakteren op het kdv: www.lobbes.nl Heb nog niet alles gezien maar daar heb je van die hele kleine cadeautjes die je in zo'n snoepzakje kan doen zeg maar, grabbelton cadeautjes.. Volgens m'n collega erg leuk.. al heb ik tot nu toe nog niks gezien geschikt voor baby's
@ caromama De hap vond dat niet nodig. Hij moest gewoon goed uitzieken van haar. We moesten al zoveel moeite doen om langs te mogen komen... Ben blij dat mijn huisarts het serieuser neemt. @ iedereen Bedankt voor de beterschapswensen Mike kan ook nog niet zelfstandig zitten zonder om te vallen. Kruipt nog niet, en wil eigenlijk ook helemaal niet op zijn buik. hij wil alleen maar staan, en zitten.
sorry meiden, vriend verkondigd net dat hij wil gaan slapen, dus ga maar mee. dus effe niet uitgebreid reageren! Slapen/schema 8/9 fles met schep bambix 9.30 slapen (geen fruit 's ochtends omdat hij heel snel weer moe is) 11.00 wakker 12.00 boterham met thee/water diksap of zo (maar niet veel) 13.30 fles 210.7 14.15 bed tot 16.00 16.00 fruit + koekje/soepstengel/rijstwafel etc + wat drinken 17.30 warme maaltijd potje of vers (wel met vlees en zo erbij)+ mini danoontje 19 fles 210.7 naar bed tot de volgende dag 8 uur meestal. eylem hier ook echt een driftkikker, als hij iets doet wat niet mag, bijv naar kattenbrokjes (zucht) keuken (zucht) of cd rek omver trekken (nog een keer zucht) wordt hij boos dat hij het niet mag, vervolgens draai ik me 2 seconde om en hup daar gaat hij weer. heel vermoeiend dus, speelgoed is in de box leuk, maar op de grond niet. zet hem vaak zittend neer, maar da houdt hij 5 min vol en dan valt hij om ach ja met vriendlief, lijkt het weer beter te gaan, maar ja hij doet dan ook geen flikker... dus dan gaat het wel, ja gek he, ik moet hem alleen overtuigen om naar de arts te gaan...zucht...mannen Ka heb je nou al getest ga van me foon meelezen, maar niet zo makkelijk reageren! alvast weltrusten! x p.s.kleintje beterstchap met je manneke
@mirjam: Tomas sliep eerst altijd tot half 8 ongeveer, maar sinds het verzetten van de wintertijd is hij helemaal van slag (is tenminste het enige wat we kunnen bedenken). Was eerst half 5, maar tegewoordig half 6. Soms slaapt hij dan nog een uurtje, maar meestal is hij inderdaad dan rond 8 uur moe en gaat hij slapen en dan om 10 ongeveer zijn fruithap. Maar daar maak ik hem niet voor wakker...doe ik nergens voor trouwens haha
Ka zei dat ze 2 testen had en dat ze even met haar man zou overleggen of ze nu zou testen of morgenvroeg...Zie dat ze nu weg is...Ze laat wel iedereen in spanning zo
haha nee groot gelijk, doe ik ook niet hoor.. ben allang blij als hij slaapt.. Wat toevallig joh, klinkt helemaal hetzelfde als Justin.. al was het met hem met de wintertijd half 4 hahaha maar goed dat hebben we er uit gekregen maar wachten op de zomertijd en dan niks aan z'n schema veranderen haha nou ik ga bankhangen, heb een wasje opgevouwen; goed he En lees ook op m'n phone wel mee of ka al heeft getest ... truste alvast !! xxx
@franka: ok vandaar, ben benieuwd... hier trouwens ook het idee dat de wintertijd alles heel lang overhoop heeft gegooid, vooral bij thijmen dan. hij was steeds om 5-6 uur wakker, de laastste week pas weer tussen 7 en 8, en das een stuk fijner moet ik zeggen. wat we ook ontdekte is trouwens zijn 3 laatste kiezen in een maandje tijd ofzo. opeens waren ze er... dus dat kan ook nog de oorzaak zijn. het lijkt nu eindelijk allemaal weer rustiger te worden, ook omdat kasper sinds een weekje ongeveer geen nachtvoeding meer nodig heeft, scheelt ook.