Hahaha, ja lekker zal het ongetwijfeld zijn zo'n extra stel opvoeders erbij. Maar gezond...nee, dat denk ik niet. En ik snáp gewoon niet dat je als volwassen vrouw op zo'n manier wilt leven. Ze woont natuurlijk in het huis van hun opa, maar ze is meer bij mijn s.o. Waarom denk ik dan? Het is toch heerlijk om gewoon zelf een beetje aan te rommelen in huis, met je dochter te spelen, lekker wat te wandelen. Ik vind dat iig heerlijk. Heb helemaal geen behoefte om constant bij mijn ouders ofzo op visite te gaan. Nee, zij zit liever bij haar ouders op de bank. Kansloos, dat is het gewoon, een ander woord heb ik er niet voor.
hey pams, een update?? tsjah das een goeie wonder is terug zoals je al zag hoop zieke kindjes tsjah verder goeie vraag
Oh ja, dat huis van opa. Woont zij dus in het huis van opa, dat is nog van hem en hij leeft nog, maar hij woont er niet meer? Pf, dat is dan nog tot daar aan toe, dan heeft ze een min of meer 'eigen' plek, maar dat passieve bankzitten bij je ouders... mensenmina, dat snap je toch niet. Ik moet een beetje denken aan waar het bij mijn studie vaak over gaat: wat is kwaliteit van leven en wie bepaalt wat goede kwaliteit is? (en wat heb je daar als hulpverlener dus over te zeggen of aan toe te voegen). Je so en sz zijn hier prima tevreden mee (dus voor hun is de kwaliteit goed), maar maatschappelijk gezien is dit toch wel redelijk apart en als je kijkt naar je psychologische ontwikkeling enzo is het ook allemaal redelijk vreemd. Pff, lastig hoor. Zou me er ook onwijs aan irriteren.
Oh ja, Eva kruipt ineens! Soms nog een beetje scheef, of dan 'springt' ze een soort met haar beentjes in kruipstand (duidelijk ja), maar ze doet het en is hartstikke trots. En ze kan nu ook helemaal zonder hulp van wat dan ook zelf gaan zitten. Nou ja, dat is 1 keer gelukt, verder is ze driftig aan het oefenen. Dat dan weer wel dus, in de wakkere momentjes
Ja, Elin slaapt ook op dr buik en gelukkig blijft ze redelijk goed droog....Seeger heb ik al wel een paar keer nat gevonden, maar verschoon hem nu voordat wij naar bed gaan en dat gaat nu ook goed.
@nonnie: dat is wel een hele korte update @zieke kindjes: beterschap! ben blij dat ik er net vanaf ben. @janne: yeah, wat goed dat eva kruipt. @mermaid: pff wat een verhaal weer van je s.z zeg! heb het nu ff terug gelezen. ik geloof er ook geen bal van hoor! gewoon heel onvolwassen. beetje jammer voor Jhanna. @hier: nou met Lotte gaat het dus beter. verder met mij een beetje ups en downs. druk met werken zeker nu de vakantie er aan komt. volgende week moet ik dus juist hele dagen werken. wel ga ik bij de arbo arts langs. misschien dat ik wat minder ga werken. om een beetje goed in me vel te komen.
Ja, hun opa woonde in D'land, maar had ook nog een huis in NL. Inmiddels ligt hij hier in NL in een verzorgingstehuis en mijn s.z. woont dus in zijn huis. Onder het mom van "lekker makkelijk en goedkoop" zucht.... Tja, ik vraag me dus af of mijn s.o. hier tevreden mij zijn. Zij handelen m.i. ook uit angst (angst dat s.z. het zelf niet kan e.d.) en angst is een slechte raadgever. Verder weet mijn s.z. natuurlijk niet wat ze mist, omdat ze het nooit gehad heeft. En ik hoeverre kan je dan beoordelen of dit het leven is waar je gelukkig van wordt? En is je taak als ouders niet ook om je kinderen op eigen benen te leren staan? In dat geval hebben mijn s.o. voor wat betreft mijn s.z. jammerlijk gefaald. En buiten dat, mijn s.o. zijn ook al in de 60, mogen die ook een keer een eigen leven gaan leiden ipv zich constant aan te passen aan mijn s.z. Maar ja, dan kom ik weer op het punt waarop ik zeg: ze houden het mede zelf in stand. En jawel hoor, daar is ie weer...de vicieuze cirkel...
@ Pamsie: Fijn dat het met Lotte weer wat beter gaat. En goed dat je naar de arbo-arts gaat. Goed aan jezelf denken hoor.
nonnie balen dat de truc niet werkte.... hopelijk hema broekje wel kris balen dat je allebei moeten werken....niets aan he! eylem je hebt een modem JOEHOE ja consequent zijn...maar das lastig.. lau lekker uitgeslapen dus janne vervelend dat eva nog ziek is, hopelijk knapt ze snel op wonder zooo te lezen, gaan we nog een leuke tijd tegemoet mermaid lekkere sz heb jij zeg janne goed dat ze kruipt pamsie geen update sorry hier ik ga zo mijn auto ophalen bij de garage , dna ben ik weer terug. tot zo
ja precies...en ze heeft zich op de Dominicaanse toch ook prima gered? Mijn sm riep ook altijd dat haar dochter het niet kon....maar ze heeft haar het nooit zelf laten proberen. Hoe kun je dan in hemelsnaam zeggen dat iemand het niet gaat redden? Beat me! Ik heb ook weleens aan mijn sm gevraagd hoe ze de toekomst dan zag op het moment dat zij er niet meer zou zijn. Ja, dan ging haar kop meteen weer metersdiep het zand in. Heb weleens tegen Ron gezegd...nog een paar meter extra en ze komt in China weer boven.
@mermaid, jeetje wat een gedoe met je s.z. zeg.. pfff @ hier laetitia heeft al broodje op en flesje op, ligt nu lekker in bed.. vuil is weggebracht, wasmachine staat aan en straks nog ff wat meer opruimen.. heb zin om het huis nu eindelijk eens langzamerhand af te maken.. (is nog een beetje onaf zeg maar)
Ah ja, wel begrijpelijk van ouders, maar ook dom. Blijkbaar moet je sz gewoon haar hoofd een keer stoten. En als ze echt denkt dat ze het niet redt; zoek een maatschappelijk werker, die zijn ervoor. Nja, zal er verder geen woorden aan vuil maken Waar ik wel benieuwd naar ben: ik kan me voorstellen dat het irritant is voor Arco, dat wanneer hij/jullie bij zijn ouders zijn, je sz er dus eigenlijk ook wel heel vaak is. Hoe vinden jullie dat? @pamsie, wat goed zeg, dat je stappen aan het zetten bent! Geniet je nog een beetje van je leuke -best nog wel nieuwe- behang? Hoe is het verder in je huis?
Nou, toevallig dat je daar over begint, want ik zat er vanmorgen dus over na te denken dat zij er altijd is als wij eens daar heen gaan. En ja, dat is dus ook rete-irritant. Zucht...nou goed, ik houd er over op. Ik kan er pagina's mee vullen, maar het zorgt alleen maar voor een hoop irritatie . Ik ben even een broodje eten met Ayla.
@janne, wat goed zeg!!!! @wonder, hoop dat het broekje helpt hahaha @pams, goed zo! nou hopen dat je minder kan werken! @lau, wat willen jullie allemaal gaan doen dan in huis?? @hier, broodje gegeten, alyss op bed, alles opgeruimd dus ZP tijd en tussendoor beetje picasa testen.. heb alyssa nu zonder slaapzak liggen zodat ze wat makkelijker kan draaien maar nu vroeg ik me af welke kindjes er hier zonder slaapzak liggen en of dat goed gaat met draaien/kruipen/spelen/etteren/staan/zitten/optrekken in bed terwijl ze eigenlijk moeten slapen????? wil het vanavond namelijk weer zonder slaapzak proberen maar ben zo bang dat ze midden in de nacht bovenstaande gaat doen.. of zal het wel mee vallen?? madam ligt hier namelijk al sinds week 3 in een slaapzak
Nonnie, ik zou gewoon even uitproberen hoe ze reageert. Dan merk je het vanzelf, elk kind is anders tenslotte. Eva heeft heel lang zonder slaapzak gelegen, maar nu doe ik het niet meer. Dan zit ze steeds aan het voeteneind met haar hand over het hout te glijden wat een soort 'skwiiieeep'-geluid maakt (reuzeleuk). Maar toen ze donderdag koorts had, heb ik haar zonder slaapzak gelegd (beetje meer luchten), en toen was ze zo moe dat ze netjes bleef liggen. Mermaid, inderdaad irritant en ik zal je er geen vragen meer over stellen