Net als Nonnie ben ik ook in het ziekenhuis in Tiel bevallen, alleen bij ons was dat wel de planning . Voor ons is het ziekenhuis minimaal 20 minuten rijden, dus stel dat er iets mis zou gaan dan zou het veel te lang duren voor we in het ziekenhuis waren. Plus dat ons kleine appartementje ook niet echt geschikt is voor een bevalling, vind ik dan. Wij zijn met 5 cm naar het ziekenhuis gegaan. Zag trouwens heel erg op tegen de autorit maar in de auto had ik maar 2 of 3 weeen, heerlijk, even pauze eenmaal in het ziekenhuis kwamen ze goed terug. Had ook een luxe kamer net als Quschke, gloedjenieuw, met eigen keukentje compleet met senseo en waterkoker, huiskamerachtige inrichting, bedbank voor manlief, eigen badkamer....ideaal. Alle apparatuur werd ook zoveel mogelijk op de achtergrond gehouden. Nja achteraf gezien was het maar goed dat we in het ziekenhuis waren want toen mijn vk de vliezen brak eenmaal daar (ging per ongeluk omdat Irem lag te draaien) bleek dat ze in het vruchtwater gepoept had, dus ik had sowieso naar het ziekenhuis gemoeten. En uiteindelijk is de gyneacoloog na een uur persen gekomen omdat de hartslag van Irem teveel dipte, hij heeft een vacuum gezet en toen was het binnen een paar minuten voor elkaar. Maar uiteindelijk ben ik 'effectief' (had al wel de hele dag vage krampen maar geen last van) maar van 19.00 tot 4.00 bezig geweest, dus viel erg mee voor een eerste. Wij moesten wel in het ziekenhuis blijven omdat de kinderarts Irem nog moest nakijken (verplicht na een vacuumverlossing) en omdat mijn hartslag heel erg hoog was. Uiteindelijk mochten we om 13.00 uur naar huis. Oh en wie er bij de bevalling waren: mijn man en twee verloskundigen (mijn eigen en die van het zkh), de kraamverpleegster en op het laatst de gyneacoloog...drukke bedoening Een volgende keer ga ik zeker weer in het ziekenhuis bevallen. Mijn man wil absoluut niet dat ik thuisbeval, haha, komt natuurlijk omdat het buiten Nederland sowieso niet gebruikelijk is. En ik wil het zelf overigens ook niet hoor, om de redenen die hierboven al staan. Vind het prima zo in het ziekenhuis.
Hier moest ik in het zkh bevallen, omdat Jayden niet was ingedaald. Uiteindelijk daalde Jayden in 1 dag voor de bevalling, maar toen stond zkh-bevalling al vast. Weeën van 12.00 tot 16.45 uur, persweeën vanaf 16.45 uur en om 17.00 uur was ie er al.. Ook nog op de baarkruk gezeten op aanraden van de VK (doe ik NOOIT meer!). Jayden kreegtoen hartdipjes.. Toen meteen op bed en doorpersen! Hij werd grijs geboren (zag er eng uit) en hij had de navelstreng afgeknepen. Hij scoorde toen ee apgar-score van 5 (!!!). Maar om 20.30 uur mochten we eindelijk naar huis, omdat Jayden eindelijk stabiel was..
Bij mij was alleen mijn man erbij. Van de bevalling vond ik de baarkruk een HEL, de rest viel reuze mee. Na de bevalling was de knip errug vervelend en pijnlijk! Pffff!
Hoewel ik bij Jayden persé thuis wilde bevallen en dat dus niet ging, kies ik bij de 2e toch voor het zkh. Is me erg goed bevallen (lekker dubbelzinnig..)
Hahaha.. mijn kraamhulp zei laatst nog (heb ik nog contact mee) dat de 2e eruitvliegt bij me.. Omdat het bij Jayden erg snel ging. Ik zat gewoon te ZP'en tijdens mijn ontsluiting. VK zei ook dat mijn onsluiting zo snel ging omdat ik niet ben gaan zitten, ik heb zelfs nog alles stof gezogen hier! Hahaha!
Thuisbevallen is hier nooit een optie geweest ivm spierziekte.. moesten om 7 uur in het ziekenhuis zijn, om half 8 werden mn vliezen gebroken.. half 1 mocht ik gaan persen om 12.42 was ze er.. couveuse stond klaar en een ok voor mij omdat ze dachten dat ik het niet zou trekken met mijn spieren en ze dachten dat laetitia veel te klein zou zijn.. Maar madam kon gewoon in een bedje :d was prima op gewicht.. en ik had totaal geen problemen met mijn spieren
@eylem, balen zeg maar zijn wel fijne kamers he in hier in tiel!! @ikheid, ook al zo'n vlotte dus!! hier ook mijn kraamhulp waar ik nog steeds contact mee heb ze zegt nou als ik oproepbaar ben kan ik me niet eens aankleden als jij gaat bevallen want als de eerste al binnen 5,5 uur komt dan houd ik mijn hart vast voor een tweede hahahaaha @hier, oh ja overigens als we ooit voor een 2e gaan wil ik het gewoon weer proberen om thuis te bevallen heb geen indicatie dat ik het ziekenhuis in moet dus hoop dat het ooit mag lukken
@ Ikheid: LOL , ik heb ook nog de was op staan vouwen toen mijn vliezen waren gebroken. De vk zei pas al dat we aan het eind van de zwangerschap nog een spoedcursusje bevallen krijgen, omdat het bij Ayla ook allemaal zo snel ging. En ze vertelde me vast dat ik straks als ik maar half het idee heb dat ik weeën heb gelijk moet bellen...
Jaaaaa! Ik heb dè taart voor Jayden zijn 1e verjaardag gevonden! Met bijpassend meptaartje èn cupcakes! De taart wordt een 2 lagentaart en wordt gemaakt n.a.v. zijn geboortekaartje.. Leuk!
Die spoedcursus ga je wel nodig hebben! Hahah! Ik werd gek van niks doen.. moest echt afleiding hebben.
@lau, wat fijn zeg dat het voor jullie beide geen probleem was!!! @ikheid, hier trouwens ook hoor! heb tijdens de ontsluiting een was erin gegooit en opgehangen en heb de keuken nog op staan ruimen en me vent dacht echt die is niet wijs! ik dook na elke 3 minuten in elkaar van de wee maar toch doorgaan toen de VK binnen kwam MOEST ik gaan liggen bleek dat ik toen al 6 cm had
Toen ik de VK belde had ik al 7 cm.. Ik wachtte totdat de weeën constant om de 2 à 3 minuten kwamen, maar dat deden ze niet. Hahaha!
@mermaid, hahahaa spoedcursus!! lijkt me toch best wel kriebelig zou hier ook aan de ene kant wel bang zijn dat het TE snel gaat en dat we het saampjes moeten doen maar aan de andere kant ook wel heel bijzonder!! en ook al staan wassen hahahaha @ikheid, gaaf!!! heb je een foto??? of voorbeeldje??
Ik vraag me eigenlijk altijd af vanaf wanneer ze rekenen dat het begin van de bevalling is. Mijn vliezen braken namelijk rond 08.00 uur, en rond 10.00 begonnen de eerste weeën, maar daar merkte ik eigenlijk niks van, voelde meer alsof ik ongesteld was zeg maar. Om 14.30 uur had ik ze regelmatig en om 18.37 is Ayla na 1 uur 20 min persen geboren. Ik ben in krap 3 uur van 4 cm naar volledige ontsluiting gegaan. Maar heel veel bevallingen beginnen natuurlijk niet met het breken van de vliezen, maar met weeën en die zijn op het begin vaak onregelmatig, dan reken je volgens mij ook vanaf het moment dat ze regelmatig zijn. Geldt dat dan ook voor een bevalling die begint met het breken van de vliezen. Beetje vaag verhaal misschien, snapt iemand het, hahaha .
whwhahahahahaa, hier was het anders manlief schreef ze op voor de VK bij ons eerste telefoontje en op een gegeven moment na een half uurtje ofzo zegt ie: schat! dit kan niet kloppen hoor je weeen komen om de 3 minuten.... ik dacht nog nou dat voel ik dan verkeerd ofzo dat die 2 elkaar opvolgen maar eigenlijk 1 wee is ofzo maar ja dat was dus niet zo hahahaha.... en ik maar rekenen 1 cm per uur gemiddeld pffff heb ik nog wat te gaan! VK zei nog bij de persweeen och meid dit duurt hooguit anderhalf uur :x heb haar niet meer gezien was niet zo lief tegen haar op dat moment maar ik mocht der zowiezo niet was niet mijn type.. en gelukkig duurde de persweeen net een kwartiertje dus maar 5 uurtjes heerlijk!!
@mermaid, snap er idd weinig van hier duur van de bevalling gerekend van moment van vliezen gebroke tot ze er was dus 5,5 uur reken ik vanaf de de eerste wee dan heb ik er 4,5 uur over gedaan, reken ik vanaf regelmatige weeen dan heb ik er maar 3,5 uur over gedaan
Hier braken om 18.30 mn vliezen in het zh en moest ik eerst weer naar huis Maar het begon gelijk met buik, rug en been weeen.... Dus om 22.30 was ik weer in het zh. Gerodi is uiteindelijk om 07.17 geboren.