April mama's 2010 deel 9!

Discussie in 'De mama's' gestart door Rosado, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ikke nog even snel....we hebben Shrek 4 gekeken, net Irem gevoed en ik ga zo ook richting bed....

Cc's hou ik me buiten :p Irem drinkt op 't moment 4 a 5 keer per etmaal plus ongeveer 1,5 rietjesbeker water/thee per dag. Genoeg volgens mij, haar plasluiers zijn inderdaad geval altijd topzwaar en dat is ook weleens anders geweest. Maar de laatste weken is ze ook echt veel uit haar rietjesbeker gaan drinken. Soms drinkt ze bij het ontbijt een hele beker leeg!

schema is hier
    8.30 boterham met boter
    12.30 boterham met beleg, 1 stuk fruit
    15.30 soepstengel/koekje/cracker/whatever
    17.30 avondeten en yoghurt voortoe

En dan bv vroeg in de ochtend, vroeg in de middag, voor Irem gaat slapen (rond 19.00 uur meestal) en dan nog een late avondvoeding.

Dit is wel het ideaal natuurlijk :) het loopt ook weleens anders maar dit probeer ik aan te houden.

Druiven was hier overigens een enorm succes, heb ze in vieren gesneden (waren pitloos) en Irem werkte ze zo naar binnen. Ze eet hier trouwens ook een hele sinaasappel! pfff. Appel en banaan zijn wat minder populair op 't moment.

Nou een hoop geklets over niks weer, ik ga slapen, tot morgen!

2. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Als we het dan toch over schema's hebben gooi ik Justin zijn schema er ook nog even bij:

(eigenlijk hetzelfde schema als ikheid en mermaid:

Ontbijt: 1 boterham met 150 cc (als ik vrij ben) 150 cc pap alls ik moet werken
    10.30 fruit meestal rond 1,5 stuks
    13 uur 1 tot2 boterhammen en 150 cc melk
    16 uur(als hij niet slaapt) koekje/soepstengel en diksap/thee
    18 uur warm eten.....meestal met de pot mee
    19.30 fles 150 cc

Flessen drinkt hij niet altijd leeg. Ik kreeg van cb te horen dat hij toch nog 3 flessen nodig had....Dus geen advies naar 2 flessen over te gaan.

Vriendinnen zijn net de deur uit en het was errug gezellig....de wijn ging er goed in:D:D
    Hebben afgesproken dat ik binnenkort weer eens ouderswets mee ga stappen. Paar maanden voordat ik zwanger raakte zijn deze 2 vriendinnen van me op ontzettende lullige manier gedumpt....dus zij genieten nu van vrijgezelle leven. Tis alweer een tijd geleden dat we samen op stap zijn geweest....heb er wel echt weer eens zin in en behoefte aan!

Nu ga ik ook lekker slapen...morgen weer van 8 tot 6 werken.
    Slaap lekker allemaal!!

3. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    bijgelezen, maar niet veel blijven hangen!

ik zal ook effe mijn schema neerzetten.

trouwens nog een vraagje (vooral aan de mamas met iets oudere kindjes) wanneer gaan ze ongeveer naar 1 slaapje overdag? vroeg me dat af n.a.v plannen van zijn 1ste verjaardag ;)

mijn schema:

8.00/8.30 150 cc pap (lepelen)
    9.30/10.00 slapen
    12.00 boterham met thee/water/diksap
    13.30 210 fles
    14.30 slapen
    16.00 fruit, koek en wat drinken
    17.30 warm eten + mini danoontje
    19.00 210 fles en naar bed tot de volgende dag

volgens CB is het prima... hoefde niet persee een fles af, maar als hij ze niet wil dan hoeft hij ze niet dan met name de laatste fles ging dat over.
    drinken extra doet hij niet denderend veel, maar hij heeft altijd voldoende plasluiers, dus neem aan dat het gewoon goed is.

vandaag trouwens krentenbol gegeven (had ik van iemand hier gelezen) nou dat was echt een succes:D hij had hem zo op :)

Morgen nog 1,5/2 uurtjes werken-> zorgplanbespreking en dan ga ik met ma effe naar de stad en naar mijn oma toe. en wassen wassen wassen...want moet natuurlijk wel alles gaan inpakken ;)

nou weltrusten meiden :)

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

goeiemorgen meiden !!
    hoe gaat het hier ?

ik moest er weer veel uit voor noa
    het sloopt me wel
    respect voor de mama's met de nog niet doorslapende kindjes

5. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Goeiemorgen!

TM, wanneer moest je ook alewer naar de KNO arts met Noa? Beterschap voor jou! Kun je beetje rustig aan doen vandaag of heb je het druk?

Hoe is het met iedereen?
    Eva werd vroeg wakker, 615... om 730 was ze echt alweer moe, dus ze heeft alweer een slaapje gehad. dAt is meestal 's ochtends; een uur nadat ze uit bed is is ze moe en jengelig en gaat ze heel lekker weer slapen en als ze dan wakker wordt kletst ze nog een hele poos tegen haar konijn. Echt lief :)
    Straks naar het CB, ben benieuwd of ze hard is gegroeid met de flesjes, ik denk het wel.

Hebben jullie nog leuke plannen voor vandaag?

6. Trotsemama1

nee geen bijzondere dag vandaag
    vanmiddag alleen even koffieleuten bij een vriendin

oww dinsdag moet ik naar de kno arts

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Morning meiden!

Hier weer een werkdag, dus zal er niet veel zijn vandaag. Als het goed is komt vandaag de nieuwe hd-ontvanger, kunnen we weer tv kijken...

KUS!

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @chilleke: thijmen sliep met 15 maanden nog 2x... wanneer hij precies naar 1x is gegaan, denk rond de anderhalf jaar ofzo...
    maar het wisselt zo per kindje. de kinderen van een vriendin sliepen al helemaal niet meer met anderhalf jaar...

schemaatje van kasper:
    6.00 fles (daarna slaapt ie gelukkig nog weer_
    8.30 pap + half boterhammetje (zijn brood aan het opbouwen)
    11.00 half nijntje koekje + water
    12.30 pap+ half boterhammetje + fles (ongeveer 100 cc)
    15.30 fruit met liga + water
    18.00 groente + water
    19.15 fles 180 +6 + 2 schepjes bambix

hoe is het met iedereen??

pamsie: nogmaals gefeliciteerd!!

hier gelukkig wat beter, ben wel blij dat ik nog niet hoef te werken, maar nu is het meer een leker lui dagje dan een ziek dagje en das wel fijn!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goedemorgen,

Hier heerlijk geslapen, Irem kwam alleen nog om 5.00 en heeft toen tot 8.30 geslapen....luxe!

Chilleke denk dat die krentenbol-tip van mij kwam ;) (uit nood geboren haha) leuk dat ie zo goed ging!

TM balen dat je er zoveel uit moet, breekt je echt op!

Janne succes bij het CB ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is

Surf doe lekker rustig aan!

10. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Morge!
    Kom straks wat langer, moet zo met de hond naar de da voor zn apk.

Maar wilde even zeggen:

Pamsie van harte gefeliciteerd!!!

11. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

@chilleke, heb geen ouder kindje maar hier word al vanaf 6 mnd maar 1 slaapje gedaan in de middag..

@pamsie, gefeliciteerd meid!!

@janne, succes bij CB laat je ons nog even weten hoe eva gegroeid is??

@TM, balen van je nacht laat het maar snel dinsdag worden!!

@eylem, fijn dat ze de druifjes lekker vond hahaha

@hier, net wakker dus ga zo maar een flesje maken heb het idee dat ze wel wat opgeknapt is gelukkig maar we kijken het wel even aan meestal word het naarmate de dag verstrijkt erger.. geen plannen behalve huishouden en stukje wandelen..

12. nonnie26

hahahha lekker nachtje meid!!! jij had krentenbol gegeven en ik de week erna en nou volgt chilleke ook grappig! eylem, is trendsetter!!

13. Trotsemama1

Pamsieee
    happy birthday to youu!!!!!!

14. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Goeiemorgen!

Hoe is het hier?

@ Pamsie, gefeliciteerd meid! Maak er een leuke dag van!

@ TM, balen van je slechte nacht!

@ Eylem, lekker dat ze zo goed geslapen heeft!

@ Janne, succes bij het CB.

@ Mermaid, werkse!

@ hier, heb net Noa weggebracht om te wennen. Ging beter dan vorige keer, want ik heb het droog gehouden!

Alleen heeft Noa vannacht echt heel erg gespuugd. Ik twijfelde ook wel of ik haar wel weg moest brengen, maar vanochtend was er niets aan de hand. Gewoon vrolijk, half flesje gedronken, banaantje gegeten, geen koorts of zo. Dus heb haar toch maar weggebracht.

Alleen is het probleem nu dus, dat ik van de week al in twee dagen tijd drie keer haar bed heb moeten verschonen ivm spugen (gewoon spugen dus, wat ze altijd wel doet) En ik heb maar drie moltons en die zaten dus alledrie tegelijk in de was. Dus heb ik gister twee hoeslakens gebruikt ipv een molton en een hoeslaken. Maar dat overgeven van vannacht was zo vies en veel en nat, dat het helemaal in het matras is getrokken.:x Echt ranzig. Iemand een idee hoe ik dit schoon kan krijgen? Anders moet ik denk ik een nieuwe halen....:(

15. nonnie26

CM, volgens mij was er in de lounge een topic iets van ramen lappen en matras schoonmaken..

16. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ok, dan ga ik daar wel even zoeken.

Thanks.

17. nonnie26

18. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Haai!

Hier geen plannen.. blijf maar binnen met Jayden, hij is echt niet lekker. Misschien komt vanmiddag vriendinnetje langs.

X

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Caro: geen idee.. maar wel balen van het matras! Hopelijk krijg je het schoon!

Pamsie: van harte gefeliciteerd!

20. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik bedenk me opeens dat mijn rijbewijs nog maar tot volgende week geldig is... oeps! en de aanvraag duurt 5 dagen, dus ik MOET er vandaag uit om mn rijbewijs te verlengen... bah, ik wilde lekker niets doen vandaag...

nou ja...

Deel Deze Pagina