sh*t, ze bellen net van het kdv dat kasper ziek is, pff! ik dacht dat hij het wel gehad had vorige week, heeft ie weer 39,4. en we hebben thijmen vanochtend nog pcm gegeven omdat we bang waren dat hij koorts zou krijgen... nou ja, ga me snel aankleden en de kleine man ophalen...
Goedemorgen dames! @ Pamsie van harte gefeliciteerd meid!! Maak er een leuke dag van! @ Ikheid he gedsie nog steeds niet lekker! Gezellig vanmiddag een vriendin op bezoek! @ Nonnie goede nacht gehad dus! @ TM he balen gelukkig is het gauw dinsdag! @ Eylem goede nacht ook gehad! @ Caro geen idee eigenlijk.. @ hier was ze om 9.15 wakker. nu lekker aan het spelen.. vandaag weinig plannen de slaapkamer goed stofzuigen maar voor de rest geen idee. Zondag naar mn moeder voor haar verjaardag en gelijk maar even langs mn vader. hebben we ze weer gehad haha..
@ Nonnie, bedankt voor de link! Nou, ik zal allerlei tips over soda, dus ga vanmiddag maar eens soda halen en dat proberen. Ik denk dat ik haar anders vannacht maar in het logeerbedje laat slapen, want d'r matras zal nog wel niet droog zijn vanavond! @ Surf, beterschap! @ Ikheid, balen dat Jayden nog steeds niet lekker is! Wanneer is hij begonnen met de AB? Gister toch?
@caro hopen dat het helpt.. @ hier, laetitia ligt op bed ik ga zo de was afhalen maar eerst nog ff koffie haha
zo inmiddels en naar het gemeentehuis geweest en kaspertje opgehaald. pff nu even op de bank haha. kasper is lekker aan het spelen (hoezo ziek???)
heey meiden ik heb telefonisch advies gevraagd aan een gedragstherapeut voor lady lady zit in haar peuterpubertijd (grappig maar niet heus) en ze probeert dus de baas over thobias te spelen door te gaan grommen moet nu consuquent als ze gromt iets naar de bench gooien niet schreeuwen maar gewoon iets heel direct naar de bench gooien waar van ze schrikt als dat niet werkt wil hij lady zien
@tm: ojee, nog eentje in de peuterpuberteit... hopelijk gaat ze er snel door heen dan en helpt het gooien naar de bench...
Belachelijk TM dat je iets moet gooien.. Sneu! Je kan slecht gedrag ook straffen door haar in de bench te zetten of op de wc.. Dat werkt hier super! Doordat je met dingen gaat gooien kan het een angstig hondje worden wat vanalles straks schrikt.. Heb het bij mijn tante meegemaakt namelijk, zij kreeg dat advies ook vanuit de hondenschool. Caro: ja sinds gisteren. Hopelijk helpt het snel! Zo.. Jayden gebadderd, is kei moe, maar slapen ho maar! Ik ga zo maar ff een fles en brood geven, in de hoop dat ie daarna wel gaat slapen. Surf: idd hoezo ziek.. Maar het kan per uur verschillen helaas, dat zie ik hier nu ook.
ikheid ik vind het echt lastig heb vanochtend echt een potje zitten janken (alleen in de bench zettenwerkt niet want dan gaat ze gewoon door ) maar mijn gevoel werd gewoon bevestig madam is dominant aan het spelen en wil de baas zijn over thobias iedereen in mijn omgeving zegt weg doen maar dat KAN EN WIL ik echt niet
@CM, graag gedaan, hoop dat het werkt!! @surf, zal je altijd zien dat ze dan lekker gaan spelen.. @lau, lekker bakkie dus, ben je al begonnen hahaha @TM, oke nou hopen dat het helpt, hier heeft dat goed geholpen in de zomer als de honden buiten zijn elke keer als er een hond voorbij kwam of mensen die rare geluidjes maken of oude vrouwtjes met boodschappenwagentjes of kindjes die te snel fietsen met een driewieler over de stoep dan gingen ze als een gek tekeer met een hoop schrik dus voor de mensen die langs het hek lopen maar elke keer als ze in de aanval gingen dan gooide we een tennisbal richting de honden daar schrokken ze van en hebben dus niet meer geblaft ben benieuwd hoe het deze zomer gaat
Cocker's... Tja, een erg eigenwijs ras! Blijf consequent. Die van ons is nu 3,5 en sinds een jaartje luistert ze pas echt goed. Heb ook verschillende cursussen met haar gedaan. Ik hield mijn hart vast toen Jayden werd geboren, maar het zijn elkaars dikste maatjes. Op de wc zetten nadat ze wat stouts heeft gedaan werkt erg goed, deur dicht en ligt uit en 5 minuten wachten. Dan schrikt ze nergens van, maar indruk maakt het wel en leuk vinden ze het niet..
Oke.. ik ga maar een fles geven en boterham eten met Jayden. Hij ligt hele verhalen op te hangen tegen meneer Konijn en mevrouw Giraf! Hahaha!
@TM pfff nou hopen dat het werkt.. @ surf ja verschilt per uur he.. @ ikheid hopen dat hij straks lekker gaat slapen.. @nonnie ja ben al begonnen @ hier laetitia is net wakker en krijgt zo een broodje.. verder heb ik de was al afgehaald nieuwe aangezet, vaatwasser uitgeruimd en ingeruimd. dus ben goed op weg haha.
ja het verschilt inderdaad per uur... hij had toch nog koorts 38,8 en hij begon wat te piepen, hij ligt alweer een half uurtje in bed, terwijl hij er pas om 11 uur uit is gekomen op het kdv... ik had iets te snel mn conclusies getrokken *oeps* kijken hoe het de rest van de dag gaat... @tm: kan je niet eerst proberen wat ikheid zegt? lijkt me inderdaad een iets diervriendelijker oplossing...
de opossing van ikheid klinkt goed wil het niet dat ik een hond heb die dan gewoon de wc leeglurkt en op zijn gemakje gaat liggen @hier, even broodje eten manlief is al thuis gezelli met zijn drietjes een broodje eten!! dan alyss naar bed huishouden doen en ondertussen beetje Zp en dan boodschapjes halen..
Niet straffen door dr in dr bench te zetten! Dat moet een vertrouwd plaatsje blijven dat van haar is. Op het toilet is een idee en op dr rug leggen. Dan is ze nl onderdanig aan jou. Anders, en dat klinkt heel raar, maar grommen tegen dr. Lage stemmen hebben meer impact, omdat dat meer op de moederhond lijkt. Succes
@nonnie gezellig dat manlief al thuis is @tm de manier van ikheid klinkt inderdaad wat diervriendelijker..
@ Surf: Balen dat je toch nog naar buiten moest. Hahaha, Kasper is zeker schoolziek . @ TM: HUH? Wat een raar advies. Iets naar de bench gooien . Ik zou even een andere gedragstherapeut bellen als ik jou was, want ik vind het wel een beetje raar hoor. Heb ik Cesar Milan nog nooit zien doen . Hm, en ik heb juist altijd weer begrepen dat je de bench niet als strafplek mag/moet gebruiken, omdat de bench juist een veilige plek moet zijn waar ze zich lekker terug kunnen trekken als ze even rust willen. Fijn altijd die tegenstrijdige adviezen. Oh, ik zie dat LadyZ dat ook zegt. Ik sluit me verder aan bij haar! Zo hè, de helft van de werkdag zit er alweer op . En E. heeft vanmiddag een bespreking, dus kan ik waarschijnlijk gewoon om 17.30 uur naar huis en niet weer om 18.10 uur zoals vorige week, nadat ik ook nog een sprintje naar het postkantoor moest maken omdat iets nog met de post mee MOEST en de post hier al was opgehaald .