APRIL-mama's 2010 deel III

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 3 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Morguh!

Dadelijk weer gesprek op werk met coach...ben benieuwd!

@eylem: T.omas is nu 11 kilo en 86 cm lang...Hoop voor je dat de kleine sneller komt dan I. Kan me zo voorstellen dat je er wel klaar mee bent :)

@smile: ja zag op meeting dat N. ook al zo'n dunne is :D:D Fijn om te weten dat T,omas hier niet alleen in is...Ze hadden het gisteren hier over een dietiste, dus misschien dat we volgende maand worden doorverwezen, maar positief nieuws: gisteravond 4 happen pasta en 1 hap toet en vanochtedn 2 boterhammen én een banaan haha, hij heeft het vast gehoord en denk: laat ik maar gaan etegn haha!!

Vanavond eet mijn moeder met de kids. Ik heb voorlichting en manlief heeft scholing, dus allebei laat thuis. Ben benieuwd of T.omas dan beter eet...

@jewe: ja!! gelukt, ik ben nog tot kwart over 12 bezig geweest, maar beide taarten zitten strak in hun vel en bovenkantje wordt ook al versierd door een leuke tractor :D:D Ik wil wel foto's zien van een blije T.ygo natuurlijk :D

@mirjam: hi! volgende week de echo zie ik: spannend!!

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Joepie! Mijn horloge is binnen. Moet 'm alleen wat kleiner laten maken.

En ik heb voor A. nog Babypaws laarsjes besteld (want ze heeft nog maar 3 paar schoenen :))...

3. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    @am: Fijn dat je watch al zo snel binnen is!! enne: foto! :D Jullie mogen later wel een extra schuur aanschaffen voor al jullie schoenen en laarzen haha :D:D

4. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    meiden willen jullie even met me mee denken.
    ik ben een tijdje down geweest, bij een therapeut geweest. uiteraard heeft dit ook wel invloed op me werk gehad. en daarna was ik zwanger en dat was geen makkelijke zwangerschap.
    ergo ik was niet helemaal mezelf de afgelopen periode.

het gesprek van van de week ging heel raar. ze begon over vertrouwen in elkaar. dat dat heel laag is op onze vestiging. ( ging niet over mij zei ze maar in het algemeen) en dat zei afgelopen periode heeft gekeken welke weg ze met onze vestiging in moest slaan. ( ik heb een beetje het gevoel dat er geroddel is over me) ze houd het heel oppervlakkig allemaal. maar goed ze zei dat ze het idee had dat het niet eerlijk was naar mij toe dat ik nog naar terug zou komen. omdat ik dan weer vertrouwen moet winnen. waar hun al met zijn alle aan het bouwen zijn.

aan de hand daarvan wilde ze dus kijken naar wat ze mij kon bieden. waarbij ik dus een aantal punten had aan gegeven. nou heb ik een mail terug met haar voorstel maar ik weet gewoon niet zo goed meer wat ik van de hele situatie moet denken.

ter info: de bso was altijd tot 18.15 open en sinds 1 januari tot 18.30.

ik werkte

maandag 14.45-18.15
    dinsdag 14.45-18.15
    woensdag vrij
    donderdag 14.45-18.15
    vrijdag 11.45-18.15

en mijn kinderen zaten om de hoek op een kdv van ons bedrijf waar ik verlengde opening betaal tot 18.30 om nog optijd bij hun te zijn.

als ik weer zou gaan beginnen moest ik 1 dag tot 18.30 werken wat dus een probleem zou zijn met het ophalen van hun

5. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    dit is de mail die ik van haar heb gehad met een voorstel voor een nieuwe werkplek:

Hallo Pamela,

Ik heb het heugelijke nieuws dat ik je al meer duidelijkheid kan geven over hoe verder.
    Dit wil ik je graag persoonlijk vertellen, maar aangezien ik morgen en overmorgen een zeer drukke agenda heb en niet in de gelegenheid ben om je te bellen, wil ik je hier alvast per mail hier over informeren. Zeker omdat we niet meer heel veel tijd hebben, je start tenslotte alweer over 1,5 week.
    Ik heb intern gekeken naar de verschillende mogelijkheden en heb hierbij geprobeerd ook rekening te houden met de door jou aangegeven aandachtspunten en wensen. De aandachtspunten en wensen die jij hebt aangegeven;
    - je hebt een contract van 20,5 uren à je wilt graag minder uren werken, ongeveer 18 uur in 2 hele dagen
    - je wilt graag werken met jonge kinderen à bv op het KDV
    - je vindt de aangepaste sluitingstijden lastig te combineren met je gezin, aangezien je kinderen opvang hebben bij KC Octopus tot 18.30 uur.

Vanaf 12 februari ben je hartelijk welkom op de Kleurfontein, dit is een vestiging met KDV, PSZ en BSO. De verschillende werksoorten en school werken momenteel inhoudelijk aan een doorgaande lijn, waardoor de samenwerking intensiever is geworden. Natuurlijk zijn ze er nog lang niet en moet hier nog flink aan gewerkt worden, hier kan jij dus een mooie bijdrage aan leveren. Het heet sinds kort dan ook kindcentrum de Kleurfontein!

De werkdagen/tijden en soorten zijn dan voor jou als volgt;
    -maandag 14.45 t/m 18.00 uur BSO
    -dinsdag 14.45 t/m 18.00 uur BSO
    -woensdag 08.30 t/m 11.30 uur PSZ
    -donderdag 08.30 t/m 11.30 uur PSZ
    -donderdag 14.45 t/m 18.00 uur BSO

Dit betekent dat je iets minder dan 20 uur per week werkt (waarvan er ook nog een aantal indirecte uren inzitten van de PSZ en 2 taakuren BSO)
    In de vakanties werk je dan 3 hele dagen op de BSO (maandag, dinsdag en donderdag). En je kunt zelf je kinderen halen van de opvang.
    Voor de opvang moet je wel een dag omruilen, in plaats van een hele dag op de vrijdag moet dit een hele dag worden op de donderdag.
    Zoals ik het nu kan zien moet dit wel wat betreft KC Octopus wel lukken.

PS
    Ik weet dat je het liefst 2 dagen zou willen werken en op een KDV, maar met een contract van 18 uur is dit niet mogelijk. Je wordt dan 2,5 dag ingezet. Momenteel hebben we geen vacature ruimte voor 2 of 3 dagen op een KDV.
    Je kunt natuurlijk wel naast dat je start op de Kleurfontein een mobiliteitsformulier in vullen waarop je aangeeft dat je graag naar een KDV zou willen. Mocht er in de toekomst wel een vacature ontstaan op een KDV welke past bij je contract, dan is P&O op de hoogte van je voorkeur.

Ik hoor graag je reactie en wil dit graag verder met je bespreken op 7/2 om 15.00 uur. Schikt dit jou ook?

Groet,

6. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Pamsie : Wat een lastige situatie. Hoe zit je met de opvang van je kids in de nieuwe situatie ? Je bent dan toch 5 dagen bezig, niet hele dagen, maar toch.

Am: Ik moet altijd wel lachen om jouw shopaholic gedrag :D

LZ: Zeker koud, brrrrrr ik vind het maar niks.

LM : Gaat goed hoor, wel wat misselijk af en toe en erg moe. Maar gelukkig nog niet zo ziek als toen bij D. Je ziet al wel wat ;)

Mijn accu is stuk :( Moest dinsdag toen ik weg ging op m'n werk al geholpen worden met startkabels en woensdag deed hij het helemaal niet meer :( Nu hopen dat het alleen de accu inderdaad is, dan moet hij vh weekend weer up & running zijn !

7. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    uhm waar zit jij het meest me dat je naar een andere vestiging moet of niet die 2 hele dagen dat je graag had willen zien??

8. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    oeps dubbel gepost

9. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    o echt dus je kan het niet lang verborgen houden
    ook loigisch het is je derde:)

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    mirjam: 4 dagen donderdag is een gebroken dag vrijdag vrij

@lm: eigenlijk beide

11. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede, koude middag!

Eylem: mjam, vers brood!

Am: gelukkig was T. snel te troosten.
    Gezellig lunchen met kids en zusje.

Lovely: fijn zo'n beer! Ahum..

Ka: woow echt goed van E.!

Spikkel: hoe is het met L.? Heeft ze nog
    last van rode plekjes?

Franka: vervelend dat T. niet goed is aangekomen.
    Wat willen ze nu gaan doen dan?

Wonder: jeuk minder?

Jewe: T.ygo eindelijk thuis en wat een goed
    nieuws van/voor je moeder! :D

CM: horloge teruggevonden! Fijn.
    Hier laatst een oorbel teruggevonden, was achter
    de verwarming gegooid door J.

Eylem: spannend, nu komt het echt dichterbij..

Smile: leuk dat de baby zo actief was/is!

Jewe: watvoor iets heb jij besteld bij Franka?

Mirjam: deed ik laatst ook; teruglezen van de
    periode dat we allemaal zwanger waren en stuk voor
    stuk bevielen. Echt leuk!
    Hoe voel je je? Alles goed?
    Balen vd accu zeg!

LZ: nou inderdaad ERG koud! Verwarming draait overuren
    hier zeg..

Franka: lange dag voor de boeg, werkse meis!

Am: watvoor horloge? Foto/link?

Pamsie: echt lastig.. maar zoals ik het lees werk je straks
    dus 5 dagen, wel geen hele dagen, maar je gaat wel 5x van huis weg
    en je moet de kids 5x wegbrengen.. Ga je er dan op vooruit?
    En ik krijg ook niet echt het gevoel dat ze met je meedenken..
    Wat vind je er zelf van?

12. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanochtend gezwommen, J. heeft er weer een knuffel bij; een kikker, omdat ie net zo goed kan springen als een kikker :D.
    Daarna gelunchd, J. op bed, stof gezogen en was gevouwen.
    Nu ff a/d koffie.
    Vanmiddag ff langs oma-oma en sm. Kijken hoe het met hun gaat en of zij al meer nieuws hebben van/over die aangetrouwde oom.

13. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    En we zijn weer lekker ongesteld! :x:(

14. smile17

smile17 Niet meer actief

@Pamsie hmm wel lastig je werkt "maar" 20 uur en alsnog 4 dagen van huis. Misschien kun je zelf kijken of er ergens anders wel de mogelijkhied is om 2 dagen te werken.
    Vind je de nieuwe locatie wel leuk?

@Am pas maar op straks heeft A dezelfde verslaving als mama ;)

@Akoya hopelijk kunnen ze je meer over die oom vertellen.
    Balen van je ongi..........

15. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kregen jullie vandaag ook een brief binnen vd BD over de kinderopvangtoeslag? Dat ze voortaan gaan kijken naar de gewerkte uren?
    Heb meteen onze boekhouder een mail gestuurd met watvoor actie wij nu moeten ondernemen en wat het p/mnd gaat schelen in teruggave.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pamsie, tsja, wat vind je er zelf van? Ik zou niet 20 uur verdeeld over 5 dagen willen werken, maar ik weet ook wel van kennissen dat dat in de kinderopvang nu eenmaal lastig is. Ik vind het lastig om in te schatten wat je wel en niet kunt 'eisen' van je werkgever.

Akoya, balen van je ongi :x . Hopelijk vanmiddag wat meer nieuws over je aangetrouwde oom.

Am, leuk horloge binnen en nieuwe laarsjes :D

Smile, zo, dan ging hij goed tekeer vannacht! :D Hier is ons meisje juist 's nachts heel rustig de laatste weken :( maar ja overdag voel ik genoeg geduw en getrek (schopjes zijn het niet meer hier) dus ik zal me maar geen zorgen maken.

Mirjam he balen van je accu!

Zo, het is echt koud! Vanochtend even wat boodschapjes gehaald maar man man, die oostenwind is niet lekker. Maar de zon schijnt. Vanachter het raam lijkt het heel mooi weer ;) . I. lag op bed maar is inmiddels alweer wakker, ga zo vast wat aan het eten voorbereiden. Ik wilde eigenlijk ons bed ook verschonen maar ik ben bang dat als ik het overtrek buiten hang dat het bevriest....daar heb ik niet zo'n zin in.

17. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Akoya, Ik heb een stapel taart besteld van 2 lagen met een boerderij thema. En jij?

18. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eylem: brrr koud hè!

Jewe: 1 ronde taart van Plop en 1 van Woezel en Pip!
    Stapeltaart gaat hier niet passen in de vriezer..

19. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    @akoya: balen van je ongi!! stapeltaart gaat apart van elkaar in de vriezer :D:D kun je zelf stapelen op de dag zelf :D Ik kan voor jou ook een PLOP stapel of een PIP stapel maken...(denk er maar over)

@hier nu koppijn, dus even geen puf om verder te regaeren: toch nog:

@pamsie: moeilijk meis, ik vind het op zich wel elkker klinken zo die halve dagen, heb je de rest van de dag om aan te rommelen of iets te ondernemen met de kids...maar goed, ik kan me wel voorstellen dat 2 hele dagen werken lekkerder is...

20. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Pamsie: Hm, ik vind het eerlijk gezegd lastig om er iets zinnigs over te zeggen. Ik zou niet 20 uur in de week willen werken verdeeld over 5 dagen. Maar ja, dat is natuurlijk per persoon verschillend. Ik denk dat je er maar eens goed over na moet denken en het met M. moet bespreken.

@ Akoya: Wat goed van J.
    Balen van je ongi zeg :x:(!
    Dit horloge had ik besteld: Fossil | Fossil Dameshorloge met gekleurde wijzerplaat - deBijenkorf.nl

@ BD: Nee, nog geen brief van gehad, maar ik wist al wel dat dat zou gaan veranderen.

@ taart Franka :D: Franka gaat voor mij 1 taart maken en 12 cupcakes in dezelfde stijl als de taart.

@ Mirjam: Bah zeg, balen van je accu.

@ Eylem: Hoe is je brood?

Hier liggen de kindjes lekker op bed. Ik heb al gezogen en moet eigenlijk even wat aan de was gaan doen, maar ik heb echt geen zin. Ik zit veel te lekker ;).

Deel Deze Pagina