@ pams, ik hou persoonlijk niet zo van biscuitdeeg. Ik maak meestal de taart van cupcakemix van funcakes. En ik gebruik zelf altijd marsepein, geen fondant, ik vind de smaak van marsepein veel lekkerder. Als je nog geen roller hebt, kun je bij de bouwmarkt misschien een stukje plastic pijp kopen van ca. 25-30 cm. Kost geen drol! En een plakspaan om je marsepein mee glad te strijken. Ook erg handig!
@ Pamsie: Tja, ik ben wel van mening dat als je nog van elkaar houdt je ervoor moet vechten. M.i. is houden van de hoeksteen van je relatie en moet je het vanuit daar verder uitbouwen. @ Caro: Ik houd persoonlijk helemaal niet van figuren als Nijntje enzo, dus ik zou gewoon een leuke meidentaart maken. Franka gaat de taart voor A.'s verjaardag maken en ik heb haar de vrije hand gegeven, met als enige punt GEEN tekenfilmfiguren erop.
@cm: en van die cupcakemix maar jij gewoon de taart?? thanks voor al je tips hoor! ik wil heel graag gaan proberen te leren van die mooie taarten te maken. maar ik heb er geen drol verstand van. maar ben wel graag creatief bezig.
Ja, op d verpakking staat ook dat je er ook taart van kunt bakken. Verder ben ik erg traditoineel qua vulling. Ik houd het meest van jam en banketbakkersroom als vulling en afsmeren met botercreme. Maar je kunt daarin allerlei variaties in verzinnen. Ik weet dat Franka juist graag allerlei smaken bavarois gebruikt bijvoorbeeld.
@am: nou ja dat is ook zo. en daar heeft michel ook wel een punt mee. ik zou ook niet scheiden omdat me dat nou zo leuk lijkt. meer als keuze het idee te hebben dat iedereen er beter uit zo komen. maar het is nu missn even een diep dal. we gaan er voor vechten en dan komt het vast goed. daar voor houden we genoeg van elkaar.
leuk zeg crea-bea`s... maak w.s. zelf ook een taart, maar " gewoon" en kwarktaart met wat leuke decoratie erover heen. Zo en nu naar bed. Deze x echt op tijd... voordat het weer 01u of later is..
@ am, ik vind bijvoorbeeld zoiets wel heel leuk. Beetje combi van meidentaart en toch een figuur er op. Ik denk namelijk dat N.oa het prachtig zal vinden met Nijntje of Pip er op. roda jc taart
@cm: oke thanks voor de tips. ik ben nu op de shop die ik hierboven aangaf voor am aan het shoppen en daar hebben ze ook het merk funcakes. dus dan ga ik die mix gewoon bestellen
@cm: ben ik weer met een vraag ( sorry ) als ik een taartzaag wil gebruiken is het dan erg als die groter is dan de taart?? want dan bestel ik namelijk gelijk de grootste. of is het beter als ie de zelfde maat als de taart heeft? om hem mooi door te kunnen snijden?
@ Caro: Oh ja, als N.oa het erg leuk vind een Nijntje bijvoorbeeld dan zou ik het zeker doen! Het is tenslotte haar verjaardag. @ Pamsie: Ja, ik snap wat je zegt, maar ik denk niet dat iedereen er automatisch beter uitkomt als je zou gaan scheiden. De kinderen sowieso niet (niet dat ze het persé slecht zullen hebben, maar je ouders bij elkaar hebben is toch leuker natuurlijk) en als je echt nog van M. houdt, jij zelf ook niet ben ik bang.
Huh? Volgens mij geeft mijn link de veerkeerde taart aan! Haha, was niet cht van plan een Roda JC taart te maken voor N.oa!
@am: nee dat is ook zo. maar ook daar snijd het mes aan twee kanten. ze ( kinderen maar ook de partners zelf) zullen er niet altijd beter uit komen. maar het is bijv. voor kids ook niet echt fijn om altijd tussen ruzie maken de ouders te zitten. dan denk ik wat is dan de beste keuze. maar goed dat is hier niet van toepassing hoor. we hebben wel eens ruzie maar niet zo heel veel. het is meer dat we uit elkaar aan het groeien zijn en we elkaar dus eigenlijk weer moeten vinden. anders zou het toch wel einde verhaal zijn. ( wat we eigenlijk beiden niet willen)