APRIL-mama's 2010 deel IV

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ jewe, hoe is het nu met je moeder?

@ spikkel, leuk geworden zeg!

@ akoya, ah meis! Ik schrik ervan! Ik hoop dat jullie er nog uitkomen samen. Dikke knuf!

@ eylem, de taarten die ik heb gebakken zijn gelukkig goed gelukt. Ik ga voortaan ook geen mix meer gebruiken. Dit recept is net zo makkelijk en een stuk goedkoper!

@ ingrid, alle kapsels klaar? Dus voor Milan wordt het een balonnentaart? Leuk!

@ lz, druk programma dus! Veel plezier!

@ am, slaapt T. Al? Wat hebben jullie gegeten?

Hier lekker kip patat en appelmoes op. Mjammie! We hadden eigenlijk geen patat, maar een soort gekruide aardappelpartjes uit de oven. Erg lekker!

Vandaag aan de taartem voor N.oa en mijn moeder bezig geweest, samen met mijn zus. Helaas zijn we iets minder productief geweest dan ik had gehoopt. Mede omdat er een klein neefje een beetje dwars deed. Zucht. Maar ik heb allebei de taarten voor N.oa in ieder geval gevuld en bekleed en de taart voor mijn moeder is op enkele details na helemaal af.

Wag zijn jullie paasplannen?

Morgenochtend komt mijn neefje (ja, die dwarse dus!;)) een paar uurtjes spelen. Verder morgen geen plannen. Maandag komen mijn ouders lunchen en 's middags gaan we even bij vrienden op visite. Niet te druk dus, maar wel gezellig!

2. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Hoi meiden, ik kom weer even binnen vallen.

Jewe wat klote van je moeder!! Hopelijk kunnen ze voorkomen dat ze een stome moet krijgen.

Akoya meis wat ontzettend klote! Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen!

Spikkel leuke kamer!

Hier alles goed. Wel een beetje druk, maar met leuk dingen. Behalve (te) veel werken dan maar goed. Fotocursus is erg leuk en we zijn nog steeds in huis, nu dan vooral in de tuin, bezig.
    Van de week met beide dames bij het cb geweest. E was nauwelijks aangekomen en zit net boven het alleronderste lijntje. Ze moet nu wel weer met een lijntje mee gaan groeien. Met L moeten we het nog even aankijken. Ze adviseerden op consult te gaan met haar bij een fysio, omdat ze nog niet rolt en niet kan even los kan zitten. We hebben nu oefeningen om het rollen te stimuleren en moeten haar toch in de kinderstoel zetten om het zitten te stimuleren. Ben benieuwd hoe snel ze het op pakt. Kletsen en lachen is meer haar ding ;)

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @am: hopelijk slaapt T. inmiddels

@cm: gezellig met taarten bezig geweest.

@ka: E. gaat nu vast wel weer lekker groeien. en L. komt er vast ook wel met de fysio. fijn dat de fotocursus bevalt.

@akoya: als je wil praten kan je me pb en en ik wil je ook me nummer wel geven. ik weet hoe je je voelt. hier zijn we hard aan het vechten. maar de situatie helpt er niet echt bij.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Caro: Fijn dat de taarten gelukt zijn.

@ Ka: Wat raar dat je L. in de kinderstoel moet zitten om het zitten te stimuleren. Is juist helemaal niet goed om ze al in de kinderstoel te zitten als ze dat nog helemaal niet kunnen :(.

Nou, hij slaapt nog steeds niet en ik ben er echt zo klaar mee. Als je bij hem komt is hij zowat gelijk stil en na verloop van tijd gaat hij gezellig liggen kletsen. Nou doei hoor, daar heb ik dus echt geen zin in. Dus nu gaan we na 5 min naar boven, goed leggen, aai over de bol en weer weg.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Vandaag is me moeder weer in de scan geweest en er zat idd een lekkage in de darm. Ze is vandaag meteen onder het mes gegaan en er is een tijdelijke stoma geplaatst. Ze heeft nu ook een grote buikwond waar ze best wel last van heeft ondanks dat ze weer volledig aan de pijn bestrijding zit.
    Morgen gaan we er weer even naar toe.

@Akoya, Jeetje meid, hopelijk komen jullie er samen uit.

@Am, wat heb je gegeten voor lekkers?

@Cm, Wel even showen he met die taarten.

@Spikkel, Wat vond L zelf van haar nieuwe kamertje?

6. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @am: balen dat T. nog steeds niet slaapt

7. Amethist

@ Jewe: Oh gatver, wat een waardeloos gedoe zeg bij je moeder. Sterkte!

Nou *HIEP HOI* de kleine man slaapt (knock on wood!!!!) en we hebben A.'tjes verjaardagscadeau besteld :D.

Oh en we hadden broodjes hamburger gegeten. Mjammie!

8. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ jewe, het getsie, wat vervelend dat ze daar zo'n last van heeft. Hoe kan er lekkage in de darm zitten dan? Komt dat door de vorige operatie? Sterkte voor je moeder en ook voor jou natuurlijk!

@ am, oh lekker irri! Hier was N.oa net ook aan het huilen, maar die was echt overstuur. Weet niet waarom. Manlief heeft even vijf minuten met haar gezeten en nu slaapt ze gelukkig weer. Hopelojk werkt de 5 minuten regeling!

@ ka, krijgen we nog wat resultaten van je fotografie cursus te zien? Ben wel benieuwd!

@ pams, al nieuws op het banenfront?
    Beetje gekke vraag misschien, maar als M. nu niet werkt, kun je dan de kinderopvang niet beter stopzetten? Als hij toch thuis is en het scheelt dan toch weer in de kosten. Of zeg ik nu iets heel doms?

9. Amethist

@ Caro: Fijn dat N.oa nu weer lekker slaapt.
    En is het niet zo dat als je je kind tussentijds van de opvang afhaalt dat je dan je plek kwijt bent en dus een probleem hebt als je weer werk vindt?

10. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Dat weet ik niet. Maar ik dacht dat als je zelf op het kdv werkt, je kids altijd voorang hebben.

11. Amethist

Oh ja, dat is misschien wel zo idd!

12. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Am volgens de fysio kan ze in een kinderstoel zitten als je haar aan de zijkanten goed ondersteunt zodat ze niet los zit zegmaar. Ze zit dan ingebouwd tussen de handdoeken. Ze kan haar hoofd wel prima omhoog houden en haar rug ook wel recht.

CM de foto's zijn niet zo spectaculair hoor haha. Zijn vooral oefeningen met sluitertijd/iso/diafragma/over en onderbelichten.

Jewe balen dat je moeder nu zo'n pijn heeft!

13. Amethist

@ Ka: Oh ja op die manier. Ik dacht de ze helemaal nog niet goed genoeg kon zitten, maar het is meer dat ze naar de zijkant kukelt :D. Dat had T. ook op het begin en ik stutte hem dan idd ook met hydrofielen. Nu zit hij er gewoon zonder in.

14. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ja ze kan zelf niet overeind blijven. Ze valt meteen op. Als je haar vast houdt onder aan haar rug blijft ze zitten.
    Heb je nog wat nieuws over A'tje of is het wachten?

15. Amethist

Nee, we zijn nog in afwachting van de oproep van het WKZ en de uitslagen van het urine- en bloedonderzoek krijgen we 18 juni.

16. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Spannend zeg!! Wel erg lang wachten...

17. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ am, had je niet meer gebeld over die afspraak nij het wkz?

18. Amethist

@ Ka: Ja, duurt idd lang.

@ Caro: Nee, donderdag waren de kids zo jengelig, dus dan is bellen nooit zo'n geslaagde actie ;) en vrijdag was het best nog druk op mijn werk en zat ik vanaf 13.00 uur alleen op het secretariaat. Hopen dat ik dus van de week eindelijk die oproep krijg.

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Cm, Ze hebben bij de eerste operatie een stuk darm waar de tumor zat er tussenuit gehaald zeg maar en de 2 losse delen weer aan elkaar gezet. Op het punt waar het aan elkaar is gezet is een lekkage ontstaan wat via de drain mee naar buiten komt.

20. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    @jewe: bah wat vervelend. hopelijk is ze snel pijnvrij. sterkte.

@cm: we hebben inmiddels ook opgezegd maar hebben wel opzeg termijn van twee maanden. michel heeft vrijdag een gesprek bij de post. het is niet alles maar beter iets dan niets. het is maar voor 10 uur en daarnaast gaat hij ook solliciteren bij een bso voor 13,50 uur per week.

Deel Deze Pagina