APRIL-mama's 2010 deel IV

Discussie in 'De mama's' gestart door Amethist, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou zeg, ik ging I.sra gisteravond om 21.30 voeden, ben erbij gaan liggen want was een beeeetje moe....ben ik gewoon in slaap gevallen en werd om 1.00 uur weer wakker :p gezellig, haha. Ik was echt gaar van de afgelopen nachten. Nou ja, een lekkere lange nacht dus. Gelukkig want vanaf 4.00 uur met I.sra bezig geweest, voeden, daarna heeft ze veel gespuugd dus voordat ik die in bed kon leggen waren we alweer anderhalf uur verder en toen meldde I.rem zich natuurlijk alweer om 6.30. Maar vandaar dus dat ik gisteravond zomaar weg was, haha.

Am, mijn s.v. begreep op zich wel dat het niet persoonlijk bedoeld was dat I.rem niet bij hem wilde zijn, maar ja, leuk is anders natuurlijk. Het is ook echt raar want ze heeft hem in november nog gezien en toen was alles nog goed. Mijn man voelde zich vooral machteloos dat er niet veel meer te doen is aan de toestand van zijn vader.

CM, ja klopt, dit zou heel goed de laatste keer kunnen zijn geweest dat we hem gezien hebben. Alhoewel mijn man wel van plan is te gaan als het echt op het einde loopt maar je moet natuurlijk maar afwachten of dat op dat moment lukt en dan gaat hij in principe ook alleen want ik zie het niet zitten om daar op zo'n moment nog bij te zitten met 2 kleintjes. Maar dat is natuurlijk allemaal zo moeilijk te 'voorspellen' hoe dat op dat moment gaat. Als hij het nog wat langer redt willen we na de zomer nog een keer gaan maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het zo lang nog duurt. Maar je weet het niet, want mensen met kanker overlijden meestal niet aan de tumoren zelf maar eerder aan een longontsteking of iets dergelijks die het lichaam dan niet aan kan doordat het zo verzwakt is.

Kris, wauw, wat goed dat S.anne al zo goed praat zeg! Dat zal inderdaad een hoop frustraties schelen.

Hier is I.rem net begonnen met twee woorden aan elkaar plakken, ijsje eten, water drinken, I.sra slapen, dat soort dingen. Dat klinkt ook alweer zo anders!

Vandaag genoeg te doen maar moet even kijken of het allemaal gaat lukken. In ieder geval wat telefoontjes plegen, I.sra in bad en I.rem onder de douche en er moeten echt boodschappen gedaan worden. Mijn man werkt in de avonddienst dus mijn moeder komt gezellig de hele week eten en neemt de boodschappen voor het eten mee dus dat scheelt alweer. Vanavond komt mijn zusje ook mee-eten. En ik wil de koffers helemaal uitpakken. I.rem heeft heel veel kleren gekregen (ook deels voor I.sra, maar alles is zo groot dat I.rem het eerst nog aan kan) dus die moet ik uitzoeken en op maat sorteren, wel leuk om even samen met mijn moeder te doen, de allerergste dingen heb ik in Turkije gelaten :p en er zitten echt wel leuke dingen tussen. Vaak niet dingen die ik direct zelf zou uitkiezen maar het grappige is dat het dan vaak toch wel heel leuk staat.

Wat een verhaal! ;)

2. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Cm, Dat is misschien het verschil tussen jongens en meisjes. Meisjes laten zich niet zo snel voor de gek houden :D

@Eylem, Gezellig dat je moeder heel de week komt eten en de boodschappen mee brengt. En je bent goed verwent dus in Turkije.

@Kris, Ze praat ook al zo goed. Tygo maakt ook al echt hele zinnen. Sta er af en toe echt van te kijken wat voor woorden en zinnen dat daar ineens uitkomen. Vaak als hij een dag naar het kdv is geweest dat volgen er meestal nieuwe woorden.
    Vorige keer kwam hij thuis met consequenties. Hij zei het natuurlijk niet helemaal goed, maar het klonk zo wijs en grappig.

Ik ga even boodschappen doen met me moeder en vanmiddag maar op pad voor een nieuwe stofzuiger.

3. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    @eylem: leuke foto's I.sra lijkt wel op I.rem. fijn dat je s.v zich redelijk voelt. het lijkt me een moeilijke situatie.

@am: wat goed A zonder speen slapen.

@franka: leuke taart weer.

@jewe: fijn geslaagd voor dr letters, ik ben benieuwd. vandaag nog even voor de stofzuigers kijken

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ eylem, drukke dag voor de boeg dus!

Hier is het normale leven weer begonnen. L.ukas weer naar school gebracht vanmorgen. Hij had wel gelijk gym , wat ik niet zo prettig vond, maar heb de juf duidelijke puf instructies gegeven, dus dat moet hopelijk wel goed komen. Heb heel de ochtend mijn telefoon binnen handbereik gehad, dus als er iets was, hadden ze me wel gebeld. Ga hem zo weer ophalen, dus dan hoor ik het wel of het goed is gegaan of niet.

Trouwens, het arme ventje had van de week opeens hele droge en schilferige huid om de ogen. Ik denk haast dat het een bijwerking was van de Prednison, maar kan er niks over vinden in de bijsluiter. We zijn nu twee dagen gestopt met de kuur en het wordt nu al minder gelukkig.

Oh, tijd om hem weer van school te gaan halen. Tot later!

5. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag!
    Franka: jammer vakantie voorbij! Hier ook.. Moet wel zeggen dat ik het lekker vindt
    om weer aan het werk te zijn.
    Eylem: welcome back meis!
    Jewe: ohhh Loods5 is zo gaaf! Geslaagd?
    Jeetje, balen vd stofzuiger!
    A.tje speenloos, applaus!
    Eylem: ohh wauw, knappe dametjes heb je!
    Zo dan, die 2e foto van I.rem met rood/wit jurkje; wat een knap ding!
    Am: leuke deurknoppen van dat oud-roze! Door alleen die te vervangen heb je toch
    ineens een heel ander kastje..
    Caro: och die N.oa, eigenwijsje!
    Slaan: dat doet J. wel ja, maar vooral niet zichzelf, alleen maar anderen..
    Gave taart Franka! Loopt het een beetje je eigen zaakje?
    Geslaagd voor de letters lees ik Jewe! Ben heel benieuwd naar de naam! En meteen een
    lamp voor T.ygo gescoord, gaat goed in zijn grote bed lees ik, fijn zeg! Kan het ledikantje
    definitief naar de baby.
    Blauwe plekken: J. heeft er ook nogal wat, vooral op de schenen, maar dat is gewoon omdat
    ie niet oplet, anders ff navragen bij de ha als ze blijven komen.
    Eylem: fijn dat je je sv in ieder geval nog in een beetje een goede conditie hebt gezien, ook voor de kindjes.
    Hoe was je man eronder? Zal wel een raar en heftig afscheid geweest zijn.
    Drama tijdens eten: ow hier ook, dan niet hoor, bij J. helpt het wel om hem af te leiden met
    puzzel/boekje en dan krijg ik er nog wel wat happen eten in, maar gaat ie een hoop stampij maken
    dan niet hoor.. dan geen eten.
    Ohhh die S.anne, wat wijs dat ze dat zegt!
    Jeetje, handig die moeder van je Eylem en lief! Dus vandaag ff een regeldagje..
    Praten: als J. op woensdagavond terugkomt (nadat ie bij mijn ouders/sm/go is geweest) dan
    rollen er woorden uit dat mondje en ook echt al hele zinnen.. sta er echt versteld van hoe snel dat gaat!
    Prednison is niet heftig ook.. kan goed zijn dat ie daar die uitslag van had.
    Zo he he, ben weer bij :D.

6. Akoya

Akoya Fanatiek lid

30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier alles goed.
    Zaterdag naar vrienden geweest, 's avonds lekker samen op de bank gehangen en zondag naar de speeltuin geweest met vriendinnen en kids. Was erg gezellig. Bij thuiskomt J. meteen onder de douche gezet, gegeten en J. op bed gelegd, die was meteen vertrokken.. Verder niet veel spannends te melden eigenlijk. Vandaag weer aan het werk.. heerlijk!

Net trouwens ff online geshopt vor mezelf.. heerlijk! Paar skinny's, pumps en 2 colbertjes en 2 topjes :D. I like!

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

@ Akoya: Leuk lekker geshopt. Linkjes?

Hier voor het eerst ook gewerkt op maandag. Het ochtendrituee ging prima, ik heb natuurlijk ook tijd zat omdat ik pas om 08.45 uur hoef te beginnen. Ik moet alleen wel snel een achterzitje hebben en even naar mijn voorwiel laten kijken, zodat ik ze met de fiets kan gaan brengen, want 's morgens is de route naar het kdv met de auto echt hartstikke druk.

8. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Decaan op middelbare school
    Arnhem
    Zwaai, zwaai!

Lig nu lekker in bed tv te kijken...morgen ben ik weer van de partij :)

X

9. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    hey meiden,

wat een rust weer hier.

@cm ach wat sneu voor L.ukas. gelukkig is het nu bijna over.

@akoya: zo goed geslaagd zeg!

@hier: zo druk de laatste tijd. verder michel nog steeds geen baan. en ik heb van de week de hele boel eruit gejankt bij me leidinggevende :-$ maar het luchte wel op. en het was heel verhelderend

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    trouwens wat loopt de meeting leeg :(

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hey meiden, moet ff mijn ei kwijt. Heb weer een rumoerige avond achter de rug. Ik was op school voor ce OR vanavond, toen S.teef mij belde dag ik meteen naar het huis van mijn ouders moest, want mijn vader had hem gebeld en was helemaal warrig en raar. S.teef had ook de buren van mijn ouders gebeld. Toen ik daar aankwam lag mijn vader in de woonkamer op de grond en had de buurman net 112 gebeld. Hij had overgegeven en was zo duizelig dat hij zelfs niet meer naar de deur kon kruipen toen de bel ging. Hij was ook heel erg warrig en leek telkens in slaap te vallen. Dus ik heb hem zo goed mogelijk wakker proberen te houden. Tussendoor moest hij ook steeds overgeven. Gelukkig kwam de ambulance al snel. De broeders hebben hem op de fauteuil gezet en diverse functies gecontroleerd. Ze konden daarin niks vonden wat levensbedreigend of bijzonder zorgwekkend was. Daarna werd hij ook weer wat helderder en zei zelf al minder duizelig te zijn. Wel nog misselijk. Uiteindelijk zijn de broeders weg gegaan na de HAP te hebben geinformeerd, zodat hij bekend zou zijn mocht er vanmacht nog iets gebeuren. Ongeveer een half uurtje later kwam mijn moeder thuis. We hebben hem samen naar boven gebracht en op bed gelegd.

Het lijkt nu dus met een sisser af te lopen. Maar mijn god, wat ben ik geschrokken! Opeens word je zo geconfronteerd met de sterrfelijkheid van je ouders. Ben nu ook helemaal soort van hyper. Zou eigenlijk naar bed moeten, maar zit gewoon te stuiteren op de bank!

Ik hoop zo dat het vannacht verderr allemaal goed gaat. Heb met mijn moeder afgesproken dat ze me vanacht gewoon moet bellen als er wat is. Pfffff, wat een gedoe allemaal zeg!

Sorry, lang verhaal, maar moest het ff kwijt.

12. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    gm meiden

jeetje cm wat schrikken zeg !! dikke knuf !!
    mijn mama loopt ook al maanden te kwakkelen met der gezondheid
    en ben ook steeds bezorgd

hier vandaag naar de libelle week
    met dank aan me lieve schoonmoeder
    dus alles voor de kids even bij elkaar pakken want die gaan een dagje naar me moeder

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    @Cm, oh hemeltje dat is schrikken zeg. Is het wel goed gegaan vannacht? Hadden ze ook geen idee wat het geweest kon zijn?

@Lm, veel plezier op de libelle zomeerweek. Je had eigelijk het weer van gister moeten hebben.

@Akoya, Klinkt als een erg gezellig weekend. En lekker gehopt dat doet een mens goed. ;)

@Pamsie, Fijn dat je even je ei kwijt kon op het werk. Hopelijk lucht het een beetje op.

@Am, Jij hebt ook al van die lekkere begin tijden. Ik ook onze winkel gaat pas om 10:00 uur open dus hoef pas rond half 10 naar me werk te rijden. Is een stuk relaaxter in de morgen en kan straks Tygo zelf naar school brengen.

@Meeting, vallen er idd best wel wat af. En ik weet ook nog niet of ik mee kan. Jeroen zit het ook niet zo zitten dat ik nog zo ver in me eentje ga rijden en aangezien de auto er de vorige keer mee stopte en er niks gevonden is heeft hij het er helemaal niet op dat ik zo ver weg ga. Dus moet nog even kijken of ik mee ga.

14. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    @cm: jeetje meis wat schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat je helemaal hyper bent, hoop dat je redelijk hebt kunnen slapen en ondertussen al hebt gehoord hoe het na de nacht met je vader is!

Ik had vorige week tijdens onze vakantie ongeveer hetzelfde: ik had mijn moeder even gebeld omdat G.uusje op het gras een peuk had gevonden en die in haar mond had gedaan. Ik wilde even dat ze de huisarts belde om te vragen of dat kwaad kon en ik evt iets moest ondernemen ( dat bleek niet zo te zijn) maar toen zei ze ook; nou ik je toch aan de telefoon heb: je vader ligt weer in het ziekenhuis; is op zijn werk door de ambulance opgehaald omdat ze dachten dat hij weer een hartinfarct had gehad...Hij was duizelig en beroerd en pijn op de borts, benauwd en is een tijdje bewusteloos geweest. Gelukkig bleek er in het zh niets aan de hand te zijn; moest wel een nachtje blijven ter observatie. Is waarschijnlijk een combi geweest van zijn medicijnen en het feit dat hij in paniek raakte ( hyperventilatie) Maar wel schrikken! En ik heb mijn moeder ook gelijk gezegd dat als zoiets gebeurde dat ze METEEN moet bellen...Zat echt niet lekker daar in Duitsland, was in staat om in de auto te springen...

15. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    Verder alles goed met de kids:

G.uusje is haar eerste tandje aan het krijgen: hij is al door en wordt elka dag stukje zichtbaarder :)

Verder is ze ook druk bezig met kruipen: ze gaat echt al op handjes en knietjes en probeert zo vooruit te komen ( wat soms wel en soms niet lukt) Grappig om te zien! T.omas heeft niet gekropen, dus voor ons is dit nieuw haha!

16. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    @jewe: oh dat zijn idd relaxte tijden om te beginnen! Lekker straks met naar school brengen ook gewoon op je gemakje...Vind dat haasten echt niets 's ochtends :(

Kan me voorstellen dat je in jouw geval niet meer zo;n eind gaat rijden met die dikke buik: je bent dan ook al bijna 37 weken!

17. Franka83

Franka83 Fanatiek lid

2 nov 2009
    3.644
    0
    0
    Arnhem
    Zo weer een dagje werken...

Vanavond ga ik een vrieskist ophalen: via marktplaats gekocht...Eindelijk een plek om veel taarten in op te slaan hihi. In dat kleine vriezertje wat we nu hadden kon het eigenlijk net niet ( want dan paste ons brood niet meer in de vriezer haha)

18. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    CM jeetje meid wat ontzettend schrikken!! Gelukkig is het goed afgelopen! Hoe ging het vannacht?

Franka wat goed dat G.uusje al aan het kruipen begint!

LM veel plezier vandaag!!

Wij zijn gister met L naar de huisarts geweest. Haar ene schouder staat hoger dan de ander en ze ligt scheef. Ze is heel stijf en huilt ook weer veel. Ze rolt nog steeds niet (op 3 keer op 1 dag na...) en kan ook met hulp niet over 1 kant rollen. Nu doorgestuurd naar de kinderfysio. Die gaat haar nu bekijken en onderzoeken en evt. doorsturen naar een ka als ze iets afwijkends ziet.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Caro, jeetje meis, wat zul je geschrokken zijn!! En ja op zo'n moment komt de sterfelijkheid van je ouders heel dichtbij, ik weet er alles van :( maar hopelijk was het niets en knapt hij snel weer helemaal op.

Franka, pfoe, dat is ook schrikken, zeker gezien de achtergrond van je vader! Fijn dat het niets was! Maar kan me voorstellen dat je de volgende keer gewoon meteen het nieuws wil horen. Oh, superfijn, een grote vriezer, mijn moeder heeft er ook zo een, kun je echt superveel in kwijt. Lijkt mij ook wel wat, misschien in ons volgende huisje, ooit.

Jewe, zo dat zijn echt fijne tijden om te beginnen ja!

LM, veel plezier vandaag!

Ka, goed dat jullie naar de HA zijn gegaan. Het klinkt een beetje als een voorkeurshouding? maar daar zal de fysio wel uitsluitsel over kunnen geven. Wanneer kun je naar de fysio?

Hier een extreem rustige avond achter de rug :D had I.sra gisteren om 17.00 uur op bed gelegd voor een slaapje van een half uurtje dacht ik - ze sliep 3 uur, kwam voor een voeding en sliep meteen weer verder :D echt heerlijk, de hele avond weer eens voor mezelf. Vannacht ook grotendeels rustig verlopen en nu slaapt I.sra weer en ik zit met I.rem aan het ontbijt, want die besloot uit te slapen tot 8.00 :D zo gek dat ze op vakantie zo vroeg wakker wordt, en nu heb ik haar gisteren om 19.00 uur naar bed gebracht en slaapt ze aan 1 stuk door tot 8.00 uur. Nou ja, wel erg fijn.

20. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Eylem wat lekker zo'n rustige avond en een goede nacht! Ben je gelijk weer een stuk bijgetankt hè.
    We worden van de week gebeld voor een afspraak. Lijkt inderdaad op een voorkeurshouding. Haar hoofd is alleen wel mooi rond. Ben benieuwd, want ze ontwikkeld zich gewoon niet verder.

Deel Deze Pagina