APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    goedemorgen!

hier een goede nacht! ik was bang dat hij door het spugen gistermiddag/avond vannacht wel snel honger zou hebben, maar.... hij werd pas om half 5! wakker, joepie! en toen om half 8! helemaal goed dus! hij spuugt nog wel, maar niet zoveel meer.
    thijmen had geen koorts meer vanochtend en is met mn ouders naar Artis, leuk leuk!

hoe is het met jullie??

ik krijg zo een vriendinnetje, dus moet me wel aankleden en douchen, dus ben straks weer terug!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Surf: Zo hé, da's een lekker nachtje geweest! Super! Veel plezier met je vriendinnetje.

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goede-morgen !!
    Jee wat gaan jullie hard..
    Heb nog even het bevallingsverhaal van Ann gelezen .. mooi en wat goed dat je je gevoel gevolgt hebt .. zo zie je maar.
    D`r begint er hier 1 te te huilen, dus sorrie.. tot straks

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    *inbrekeeeeer!!*

Heeey april mama's! Ik kwam jullie nog even officieel bedanken voor het doorgeven van het stokje ;)
    Wat fijn dat jullie allemaal over zijn en ik wens jullie namens alle Mei-Mama's (in wording) een hele fijne kraamtijd toe en dat jullie nog maar jarenlang met elkaar door mogen babbelen!

5. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Bedankt voor je lieve berichtje !
    Hoe is het met alle mei mama's ??
    Zijn het er al veel ???

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    dankjewel!
    nu mogen jullie aan de bak! succes en sterkte met de laatste loodjes!
    en nog even, dan kunnen jullie ook genieten van jullie kleine wondertjes!

7. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Goeiemorgen!

Ik ga zo proberen bij te lezen, maar eerst heb ik een vraag:

Morgen trouwt mijn zus, en we gaan voor het eerst een hele dag met Eva weg (spannend... ik ehb er echt de bibbers van).

Wat neem je allemaal mee voor een baby als je de hele dag weg gaat? Hoeveel luiers bijvoorbeeld? En andere dingen?
    En eventueel nog voor jezelf als nog net een beetje kraamvrouw?

En: we rijden van locatie naar locatie steeds met een touringcarbus. Waar stop je een baby dan in? Maxi cosi? dan zit ze de hele dag wel heel vaak in de maxi cosi (gewoon erheen rijden met de auto is al 3 kwartier, en dan weer terug... op haar leeftijd mag ze er nog maar 2 uur in op een dag, dus ja...). Dan maar gewoon de reiswieg van de kinderwagen? Die moet sowieso mee in de bus, anders moeten we haar de hele tijd dragen en dat zie ik niet zo zitten. Of een draagzak? (alleen vind ze de baby bag totaal níet fijn, dus dat wordt gezellig...)

En: we gaan een boottocht doen, ik denk wel een beetje luxe boot, ze serveren er ook bruidstaart enzo, dus het zal niet heel klein zijn denk ik. Waar stop je haar dan in?

Hopelijk hebben jullie tips voor mij :)

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  9. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ann, ik heb je bevallingsverhaal gelezen, best wel heftig zeg!
    Nu ik zelf ben bevallen snap ik de bevallingsverhalen beter trouwens, ik zal mijne ook nog schrijven maar zie er een beetje tegenop, heb er nog steeds een beetje naar gevoel van. moet het ook maar doen als therapie haha!

Mermaid, hopelijk slaapt Ayla beter in haar wiegje! Ik rij de wieg altijd naar de woonkamer, maar dat is met trappen zo lastig he ;) Voordeel van gelijkvloers wonen (maar oh wat wil ik graag een tweede verdieping haha!)
    Beer met touwtje, haha, wij hebben een paddenstoel met touwtje uit zijn... kont? Met een vals muziekje. Zing liever zelf, dat vindt ze heel leuk altijd (terwijl k helemaal niet geweldig zing, haha)
    Over tweedehands kleding: ik heb van mijn zus heel veel gekregen van haar dochters, maar heb eruit gehaald wat niet mooi was. Ik was er hartstikke blij mee, maar ik ben daar geloof ik wel makkelijk in. Als het er goed uit ziet en ik vind het leuk vind ik het goed (we hebben dezelfde smaak dus dat zit goed). En wij hebben het financieel eerder krap dan ruim, dus wat dat betreft is het ook gewoon wel fijn.
    Douchende mannen: ik ging een foto maken van mijn man met Eva in de douche (zo schattig), maar de lens besloeg elke keer. Mislukt dus :D

Marijn, onze wieg is ook ovaal, echt lastig! Zo leer ik mijn preciesheid misschein af ;) Overigens had Eva de wieg niet ondergepoept, braaf kind.
    Leuk, met de andere meiden van gym!

Slapen/wakkere periodes: ik vroeg me ook nog af hoe vaak een baby 'hoort' te slapen. Gisteravond dacht ik echt dat Eva wel moe móest zijn, maar ze wou niet in bed en was hartstikke alert, en vond het reuzegezellig met ons op de bank...

Napoleon, gefeliciteerd met je dochter!

Surf, fijn dat het spugen minder is!

@hier: vannacht voor het eerst dat Eva niet goed doorsliep. Ze drinkt ook zo raar, haar neus is nu dus wel echt verstopt, zo zielig... Ik stop er zout water in voor elke voeding (en voel me dan echt een beul, ze vindt het zo vies...) en dat helpt wel wat, anders moet ze na elke paar slokken loslaten om te ademen.
    Vandaag komt het cb-mevrouwtje haar weer wegen, suf hoor, ik maak me er echt druk om dat ze weer niet genoeg is gegroeid omdat ze gister en vannacht slecht dronk vanwege dat ze zo verkouden is. Terwijl ze verder helemaal oke is, goed slaapt, goed alert is als ze wakker is etc. Dus, ik ga me van mijn assertieve kant laten zien als die vrouw gaat zeuren, wáár dan ook over :x;)
    En ik heb gister een beetje teveel gedaan, heb nu spierpijn in mijn bekkenbodem, echt apart. Krijg de neiging om mijn hand als ondersteuning te gebruiken met lopen, erg charmant :D
    Nog maar een vraag; Hoe beperken jullie de enorme stroom was die een baby met zich meebrengt? ;)

10. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Wat een geweldige foto in het reuze bed !! :D

11. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    ACH wat een superlief klein hummeltje. Echt schattig zo op het bed!!

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @janne: ik zou iets van 5 luiers meenemen (maar kasper poept bij elke voeding...)
    gaf je nog bv? dan is dat gemakkelijk in ieder geval
    anders: flesje, melkpoeder, thermoskan om water in warm te houden
    2 hydrofiel luiers
    extra romper
    sudocrem
    speentje
    jasje/vestje
    ik zou in de boot de kinderwgenbak gebruiken, kan vast wel ergens staan en in de bus toch de maxi cosi of op schoot (draagdoek kan ook als ze het toch wil..)

o ik moet er vandoor....

13. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Goedemorgen! Ik had gistermiddag alles bijgelezen en in kladblok reacties geschreven, maar voordat ik kans kreeg ze te plaatsen had manlief de computer geconfisceerd en hij heeft er tot 12 uur gisteravond aan gezeten! Dus onderstaande reacties zijn eigenlijk van gister, maar ik had zo mijn best gedaan op iedereen te reageren, dat ik ze nu niet zomaar "weg wil gooien" (hij had mijn kladblok gelukkig opgeslagen).

@ Kris, is het allemaal gelukt vandaag in je eentje?

@ Ingrid, dat is handig van de auto! Dan pas merk je hoe afhankelijk je bent van zo'n voertuig!

@ Ann, Noa had van de week ook een huil avond. Gewoon ontroostbaar! Geen flauw idee wat er aan de hand was. Heel frustrerend, zowel voor ons als voor haar natuurlijk! En trouwens, Noa hikt ook echt heel veel. Minstens één keer per dag, maar meestal wel een paar keer per dag, na de voeding.

@ Emmetje, deze week zal het nog wel meevallen, want Lukas heeft nog vakantie, maar vanaf volgende week maandag wordt het echt de vuurdoop. Dan moet ik zorgen dat Lukas om half 9 op school is, dus eerst Noa voeden, dan Lukas gewassen en aangekleed krijgen, mezelf wassen en aankleden, zorgen dat Lukas gegeten, gedronken gepoetste tanden heeft en dan naar school brengen. Dat wordt echt spitsuur 's morgens!!!

@ Surf, wat goed van Kasper! Was de cv kapot of gewoon een beurt?

@ TM, oei, dat is inderdaad niet zo handig!!! Maar hoe kon je nou naar huis rijden als je autosleutel nog op de dop zat!!!?!?!?

@ Napoleon, mijn Kraamhulp zei ook dat je BV in de koelkast drie dagen kunt bewaren (niet in de deur). Leuke foto van al die babies bij elkaar!!!
    Wat vervelend dat Femke zoveel spuugt 's avonds! Wat zeiden ze ervan bij het CB? En zielig voor Meike dat ze ooronsteking heeft. Hopelijk voelt ze zich snel beter. Maar kan wel begrijpen dat je na zo'n dag gesloopt bent! Sterkte meid!

@ Mermaid, hoe ging Ayla d'r gehoortest? Oh, ik lees dat alles goed was gegaan. Fijn!

@ Wonder, wat fijn dat alles goed was bij de gyn. Een hele opluchting denk ik! Oh, jullie gaan vrijdag weer naar Frankrijk. Heb je er zin in of zie je er tegenop?

@ Wendy, wat zielig voor Jolene dat ze al zo lang last van spruw heeft!

@ Mermaid, kop op meis, die gevoelens hebben we allemaal wel eens en horen er gewoon bij. Morgen vind je haar weer het liefste meisje van de hele wereld!

@ Janne, wat geweldig dat je op moederdag zo'n mooie smile kreeg van je meisje!!!

@ Ann, mooi verhaal. Wel balen dat je zo lang moest wachten op die ruggeprik! En fijn dat je op je eigen lichaam kon vertrouwen om zelf te beginnen!

Even een vraagje, de eerste weken had Noa echt meerdere poepluiers per dag. Soms wel bij elke voeding en tussendoor ook nog wel eens. Maar sinds drie dagen of zo heeft ze maar twee of drie poepluiers per dag. Wel gewoon veel natte luiers. Is dat normaal? Of moet ik me zorgen gaan maken?

Zo, nu even teruglezen vanaf gistermiddag....

14. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ Janne

Wij hebben in Juli een bruiloft en wij nemen een campingbedje
    mee. Er is een aparte ruimte beschikbaar waar onze kanjer lekker
    kan slapen, en dan nemen we ook de babyphone mee :)

Er mag namenlijk gerookt worden in de feestzaal, en er komen zoveel mensen, dus daar wil ik hem ook tegen beschermen.

Nu hebben wij natuurlijk het geluk dat we een aparte ruimte
    hebben waar mike rustig kan slapen.

Ik neem gewoon voor de zekerheid extra luiers mee.
    Ik doe er ongeveer 6 in mijn luiertas, en 6 extra laat ik in
    de auto liggen. Ook neem ik een extra kledingsetje mee,
    mocht hij alles onderspugen of perongeluk nat worden.

Mike is ook gewend om zijn muziekje (woez & pipple met een touwtje uit de kont ;)) te horen voordat hij gaat slapen dus die neem ik ook mee. Plus een knuffel met mama's geurtje :)

Dan denk ik dat het wel goed moet komen.
    En als het niet gaat, hebben we afgesproken dat mijn vriend
    gewoon lekker terug naar huis gaat met de kleine.
    Want ik moet aanwezig zijn, want ik ben de visagiste van de bruid.
    gaat slapen,

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Dit vond ik op internet over poepluiers:

Maak je geen zorgen als je baby een paar dagen achter elkaar geen poepluier heeft. Dit komt, omdat borstvoeding maar weinig afvalstoffen oplevert.

Baby’s die flesvoeding krijgen, hebben vaak al vrij snel een tamelijk vaste, geelbruine ontlasting. In tegenstelling tot de ontlasting van baby’s die borstvoeding krijgen, vertoont de ontlasting van deze kindjes ook al snel een zekere regelmaat. Het kan zijn dat je na elke voeding een poepluier aantreft, of elke ochtend als je je baby uit zijn bedje haalt. Er is niks bijzonders aan de hand zolang je kindje tenminste één keer per 24 uur een vieze luier heeft.

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Als ik wegga neem ik 2x zoveel luiers mee als ik denk eigenlijk nodig te hebben. Ik verschoon haar voor elke voeding, dus als ik 2 voedingen buiten de deur moet geven dan neem ik 4 luiers mee. Verder neem ik mee: jasje/vestje, extra setje kleren, spuugdoekjes, hydrofieldoek, pak billendoekjes en ik neem uiteraard voeding mee, maar met BV hoeft dat natuurlijk niet ;). En voor wat betreft het beperken van de stroom was....die valt hier niet te beperken. Vooral witte was wordt nu vaak gedaan met al die hydrofielen...

@ Surf: Wat een leuke foto!

@ Caro: Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken om de poepluiers. Zolang ze nog wel gewoon poept en plast is er volgens mij niets aan de hand.

17. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    ik weet ook niet beter als drie dagen!! dat zegt het voedingscentrum ook hoor!!

18. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ze mogen best langer in de cosi als het maar niet elke dag is ;) Meike moest juist heel veel in de cosi ivm spugen en overstrekken. Het is meer een waarschuwing dat je je kindje niet de hele dag in de cosi laat zitten. Bovendien wissel je het af dus ze zitten er niet de hele tijd achter elaar in.
    Ik zou in de bus haar in de cosi zetten, wel zo veilig je weet maar nooit en verder gewoon je wagen meenemen voor de momenten buiten de wagen.
    Ik heb met xander toen de bruilof van mijn oom en tante bijgewoond toen ie een week was, hij zat toen in de draagdoek maar hij vond dat wel fijn.
    Maar een touringcar heeft ook bagageruimte dus je kan meenemen wat je wil ;)

Verder een luiertas gevuld met flink veel luiers, ik zou voor een hele dag een stuk of 10/12 meenemen. pak billendoekjes en zalf. 2 reserve kledingsetjes, omslagdoek, 3 hydrofielluiers, reservemutsje en jasje/vestje.
    Verder zonnekap van de cosi, evt de regenhoes (zag er niet zo best uit voor morgen). en voor de zekerheid ook zonnebrandspul (op het water is dat misschien wel weer handig, ook al zit ze in de schaduw)
    voor jezelf, reservekleding (ja ja...) incl bh en onderbroek. Kraam/maandverband, zoogcompressen.
    En verder kan je je borst bedekken tijdens het voeden met zo'n hydrofielluier, dan zit je niet zo en plain public.

19. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha mooi!
    Toevallig heb ik ook zo'n foto van Femke gemaakt ;)

20. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahaha niet ?
    Maar een hydrofielluier die je voor het afdrogen gebruikt hoeft niet meteen in de was bijv. even ophangen en is ie zo weer droog voor hergebruik. Immers, ze zijn schoon. en verder is het de eerste tijd veel wassen

Deel Deze Pagina