APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Femke had precies hetzelfde! Maar dat betekent gewoon dat vraag en aanbod (van de borstvoeding) beter op elkaar afgestemd raken.

2. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    pedagogisch medewerker (kinderopvang)
    lelystad
    meiden ik wil even vertellen dat er gister iets heel ergs is gebeurt bij me ouders thuis. hierdoor ben ik helemaal van slag en zal wat minder aanwezig zijn dan bedoelt.
    mochten jullie van de week al een meeting gaan plannen wil iemand mij op de hoogte houden!!

liefs pamsie

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ach dan is dat veranderd maar maakt niet uit ;) Als ik mijn bv in de koelkast bewaar dan heb ik de volgende dag een pakje boter staan...;)

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    pamsie veel sterkte ermee! Heb je liever hier of op hyves pb?

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tuurlijk houden we je dan op de hoogte. Heeft iemand van hier jouw mobiele nummer? Sterkte meid met wat er ook gebeurt is!

6. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    verwijderd ivm privacy

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zo, na alle reacties even tijd voor mijn verhaaltje over gisteren ;)

We moesten om 10 voor half 5 op het cb zijn. Onderweg kwamen we de vk tegen. Hardstikke leuk alleen wel vertragend hahaha (gelukkig stonden we practisch naast het cb) . Ze vroeg hoe het ging. Maar eva stond erbij dus wilde niet teveel uitwijden, dus werd een beetje een raar gesprek.

Op het cb plaste femke de boel eronder, zal ook weer eens niet :D. Maar goed, op de weegschaal lag ze zowaar stil, precies 5 kilo!
    Lengte is nu 57cm en haar hoofdje 37.8cm.
    Toen de arts kwam zei ze: heb je ook bezwaar tegen dat ze nu haar prikjes krijgt? Eh ja! Net in haar regeldagen en dat rare spugen, nee doe maar niet...
    Het erge overgeven doet ze waarschijnlijk expres, in die zin dat het dan dwars zit en ze het kwijt wil (kan dus maar beter in bad gaan voeden ofzo hahaha) maar ik moest gewoon blijven geven als ze erom vraagt ook al geeft ze dan daarna over. Want ze doet het savonds en daarna slaapt ze door en dat was heel belangrijk want als het dwars blijft zitten slaapt ze ook niet goed. Zelf heb ik dat ook, als ik misselijk ben en ik geef over ben ik daarna weer helemaal fit... maar goed.
    Ze vond haar wel onrustig maar zodra ik haar rechtop hield was dat ook een stuk minder (arts begon eerst te mopperen dat ze zantac kreeg maar nu zag ze dat ze wel echt last heeft van het rugliggen, femke draait zichzelf ook op haar zij trouwens als ze bijv in de box ligt)
    Aan haar beentje kon ze verder niks bijzonders ontdekken. Wel vond ze haar erg sterk en bij de tijd ;). Prompt tilde fem haar hoofd mooi op dus waarschijnlijk was ze gewoon te moe om het te doen thuis.
    Ik ga wel meedoen aan stevig ouderschap (weet dat jullie het onzin vonden dan formulier :p) maar omdat ik na meike een postpartumdepressie heb gehad is dat voor mij wel goed om te doen. Ik kijk wat het is en dan zien we wel of het echt iets is.
    Ook reden daarvoor is dat ik het idee heb dat i weer die kant opga. Voel me opzich wel goed maar moet veel huilen om stomme kleine dingen, heb minder eetlust en ben ontzettend moe.
    Pest is alleen dat ik niks kan doen om het te voorkomen. ja blijven eten ondanks weinig zin maar het is een compleet biologische reactie en das wel ongrijpbaar.
    Gelukkig ben ik ook nog wel vrolijk maar merk toch dat het minder word.

8. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    doe maar op hyves daar krijg ik bericht van in de mail.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. Ik heb op een gegeven moment tijdens het persen ook geroepen "Nu vind ik het niet meer leuk!!!", omdat ik het idee had dat er echt helemaal niks gebeurde en dat kind er nooit uit zou komen.

@ Napoleon: Als jij denkt dat je geholpen zal zijn met de Stevig Ouderschap dan is het toch juist hartstikke goed dat je het aan gaat vragen. Helemaal als je in het verleden al ervaring hebt gehad met een depressie. Wat is trouwens een postpartumdepressie? Of is dat gewoon een anders woord voor postnataledepressie?

10. pamsie

pamsie VIP lid

10 jan 2009
    8.086
    0
    0
    lelystad
    ingrid heeft me mobiele nummer!!

en thanks meiden

11. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Mermaid, ik had dat bij Lukas in het begin ook. Maar toen hij wat groter werd vond ik het minder erg om eens kleding van mijn nicht te krijgen. Dat waren dan wel vaak zijn “speelkleren”, dus de kleren die hij aankreeg als we naar de zandbak of het strand ofzo gingen. Dan maakte ik me ook niet zo druk als ze heel erg vies werden of kapot gingen.

@ Surf, balen dat Kasper en Thijmen allebei niet lekker zijn! Hopelijk valt het mee en is het vandaag weer over.

@ Janne, als je een foto wilt maken in de douche, dan moet je je camera van te voren al even in de badkamer leggen, dan beslaat de lens niet meer.
    Jouw bevalling is inderdaad wel snel gegaan zeg! Kan me voorstellen dat je een beetje overdonderd was!

@ Napoleon, hou jezelf maar goed in de gaten, meid! En op tijd aan de bel trekken als je voelt dat het toch de verkeerde kant op gaat met je stemming.

12. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    We hebben een luierochtend gehad! Noa had gister om 11 uur haar laatste voeding gehad. Toen kwam ze om 4.00 weer. Daarna is ze bij mij in bed in slaap gevallen. Ondertussen was Lukas ook wakker geworden en die was ook bij mij in bed gekropen. Manlief is er om 6 uur uit gegaan, maar daar hebben wij alledrie niets van mee gekregen. Uiteindelijk werd ik wakker en toen was het al 9 uur! Beide kids lagen heerlijk op mijn gestrekte arm te slapen (echt zo'n schattig gezicht. Eerst Noa op mijn bovenarm en daarnaast Lukas op mijn onderarm, met zijn gezichtje naar Noa toe en zijn armpje om haar heen. Wat een genot!) Noa werd toen ook een beetje wakker, dus haar snel aangelegd voor ze begon te huilen, dus Lukas sliep nog even door. Die werd om half 10 wakker. Toen nog even met z'n drietjes tv gekeken op bed en om 10 uur Noa verschoond en in haar eigen bedje gelegd. Nu lopen Lukas en ik nog steeds in onze pyama's! Ach, moet er maar van genieten nu het nog kan. Dat is vanaf volgende week ook weer afgelopen!

13. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Pamsie, sterkte meid!

14. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Hallo dames, hier zijn jullie dan verder gegaan.. iK was jullie even aan het zoeken.

Hoe is het verder met iedereen.

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @pamsie: sterkte!

@janne: mooi verhaal meid! zeker snel gegaan!

@caromama: lekker zo'n ochtendje!

ehm, er was nog meer wat ik wilde reageren, maar weet het niet meer...
    @cv was gewoon een servicebeurt, niets aan het handje...

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    oja napoleon: goed toch dat je dat programma gaat proberen, als het voor jou werkt, is dat toch het belangrijkste! hopelijk heb je er iets aan!

17. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ann
    wat goed dat je zo op jezelf vertrouwde en niet ja opgezegt op de inleiding, maar jeetje meid wat heftig

janne
    wat heb jij het mooi opgeschreven
    bij noa heb ik ook een keer geroepen dat ik het niet meer kon
    en had ik manlief afgezeken:p hij wou een kus en dat wou ik niet !
    hij liep even huilend weg toen !

napoleon
    hou je zelf ook goed in de gaten!
    moet heel eerlijk bekenen dat ik de laatste weken
    ook erg snel geprikkeld ben
    en toen noa 1 keer heel erg driftig was haar flink door elkaar geschut heb (o wat heb ik daarna zo gejankt erom dat ik dat had gedaaan!!voel me nog schuldig daarom !!)en janken ja om alles ! ab hoeft maar boe of bah te zeggen en de tranen lopen al over me wangen

pamsie sterkte meid!!
    en tuurlijk houden we je op de hoogte !

ik ga even eten
    en straks naar het cb om thobias te wegen
    daarna nog even naar de super de boer
    foto's zijn klaar van thobias

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    @ Pamsie; heel veel sterkte !

@ Janne; Wat een snelle bevalling ik kan me voorstellen dat je het even moest verwerken.
    Morgen dus DE bruiloft. Gaat het jurkje passen ?
    Meenemen ? Hmm het meeste is al gezegt. Ik zou i.d. een stuk of 10 luiers meenemen, een paar hydrofiele doeken, washandjes, billendoekjes, 1 of 2 setjes schone kleding ( id. voor jezelf ook.. ) zoogcompressen.
    Ik zou haar afwisselend in de maxicosi en in de wagenbak leggen.
    en de was... niets aan te doen

Stemming; Napoleon en TM houdt jullie zelf goed in de gaten he en i.d je hebt er geen invloed op het overkomt je. Dat maakt het eng, maar betekend dus ook dat het dus echt niet aan jezelf ligt, maar gewoon een proces in je lijf is. Ik heb zelf ook nog hele labiele dagen hoor, maar volgens mijn huisarts past dat ook bij het pre-eclampsie syndroom. Maar ik houdt het ook in de gaten.

19. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ow goeie tip had inderdaad die cinababy gehaald en helpt niks...Vandaag ff kijken voor die infacol. Overdag heeft ze nergens last van het begint echt s'avonds rond een uurtje of tien...Zo zielig.

20. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Napoleon, pas maar goed op jezelf. wat is dat voor iets, dat ouderschapsgebeuren?

Ehm... er waren nog wat dingen waarop ik wilde reageren, maar ik weet het niet meer.

ik ben trots! Eva is nu ineens ENORM gegroeid, ze had 150 gram 'gemoeten' en is 280 gegroeid. Voel me helemaal trots en ook gerustgesteld, awnt mijn gevoel is dus wel goed (vorige keer dacht ik 'ze zit niet lekker in haar vel' en nu dacht ik 'het gaat echt goed')

Oke, en nu wil ze alleen op mijn arm slapen, terwijl er juist veel natte was is die ik op wil hangen (en nat beddengoed in de regen aan de waslijn biuten, stom, niet opgelet :x).

Deel Deze Pagina