APRIL-mama's 2010!

Discussion in 'De mama's' started by Marijn, May 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wou net zeggen kma kan wel bij bv

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    @Emmetje: had nog geen antwoord gegeven op je vraag of ik het niet zwaar vind dat op en neer reizen met twee kinderen. Nou best wel hoor. Ik heb net de boel uitgepakt en ik kan alweer inpakken. Maar ja ff doorbijten en als ik morgen eenmaal in de auto zit dan valt het ook wel weer van me af. Vind het wel fijn om iedereen in NL weer te zien.

3. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @wonder: thijmen heeft het slaan en schoppen nog niet erg, hij heeft nu wel dat ie veel schreeuwt. wat ik weet vanuit mijn opleiding (pedagogische wetenschappen) is dat het belangrijk is niet van alles achter elkaar te proberen, maar (voorlopig) te kiezen voor een methode en consequent volhouden. (bijvoorbeeld negeren) niet de ene dag negeren en de andere dag straffen en weer de andere dag afleiden. als je na een tijdje het idee hebt dat jouw manier niet werkt bij seeger dan kan je wisselen van methode. je kindje moet er aan wennen dat dat jouw reactie is en dat het negatieve gedrag dus geen zin heeft...

4. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Oke thnx...ben normaal gesproken wel consequent, maar merk nu met Elin erbij dat ik het het ene moment beter kan hebben dan het andere moment. Maar ik ga er beter op letten. Ik ga hem net als Napoleon met Femke doet even op een bankje zetten en uitleggen dat hij niet mag slaan. Kijken of het ook werkt bij Seeger.

5. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @iedereen: ja ik zei dus ook tegen de dokter dan ik dacht dat het wel kon (kma bij bv), omdat je toch ook die provocatie-testen had enzo (dat je zelf op dieet moet etcetc), dus dan zouden die nutteloos zijn. zij geeft als verklaring het volgende (en het klinkt best plausibel):
    een kma ontstaat omdat de baby de eiwitten niet goed kan afbreken voordat het door de darmwand gaat. als een kindje bv krijgt dan zijn de eiwitten door darmen van de moeder al afgebroken en wat er dus nog in de moedermelk komt is voor de baby goed te verwerken en kan er dus geen allergie ontstaan...

ik weet het ook niet hoor! dit is wat mn dokter zegt en ik had ook andere dingen gelezen, maar moet ik dan weer in twijfel trekken wat zij zegt? zou ze geen verstand genoeg hebben van bv? ze wist ook niet hoe je jbp zou kunnen toedienen (dus ik zei: met water mengen en met een lepeltje, had ze ook nog niet eerder gehoord, of ik zei: kolven en dan mengen, adviseerde ze ook nooit, alleen als kinderen fv krijgen adviseert ze jbp)
    pff wat moet ik hier nou mee??

6. Trotsemama1

mmm meiden wat kan ik doen tegen een zoon die alleen met zijn hoofd naar boven wil kijken en nu dus zijn hoofdje aan de achterkant plat begint te worden

7. Trotsemama1

ik zou even advies vragen van een andere HA

8. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Oooh ik snap dat je heen en weer geslingerd wordt door alle tegenstrijdige berichten/adviezen...maar als ik heel eerlijk ben vind ik wel dat je ha niet voldoende op de hoogte lijkt te zijn om dit advies te geven. Ik bedoel als ze al niet eens weet hoe je jbpm moet geven met bv....??? Als ik jou was zou ik even contact opnemen met het cb..

9. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Op zijn zij/buik in de box leggen...doe ik ook met Elin (al vindt ze dat niet leuk)

10. Trotsemama1

oh thanks ga het even proberen

11. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    TM: even op zn buik leggen mssn? kasper vindt het erg lekker op zn buik te slapen (moet je wel in de buurt blijven)
    of de mobiel aanzetten en m dan zo leggen dat ie wel naar beneden moet kijken mssn?

@ik wacht het nog even af, denk ik. ik heb 10 juni weer een afspraak bij het cb en dan ga ik het daar bespreken. k ga wel jbp kopen.

12. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Hij was sinds 13 mei 10 gram aangekomen......... Zoveel gespuugt..:( Weet niet wat ie nu wegt, maar hij is wel magertjes....

13. Trotsemama1

weet je al wat meer of gerodi naar huis mag

14. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Ahhhh...wat sneu...Maar krijgt hij alleen vocht door het infuus of ook iets anders?

15. Trotsemama1

oww ik heb weeer een spook rond lopen
    ze had nog geen broek aan omdat ze uit bed kwam
    ondertussen heeft ze zelf haar romper los gemaakt
    luier afgedaan en romper plus shirtje uit getrokken
    ze loopt dus naakt in huis

editt
    nu maar weer een luierbroekje aangedaan aangezien net de gordijnen heeft onder geplast

16. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Hij krijgt nu ook vocht binnen door zn flessen, maar nog te weinig.
    De verpleegster ging overleggen, maar zei wel dat ik rekening moest houden met nog een nachtje...

Surf: punten waar je op moet letten is:
    Projectiel braken (echt wel een meter ver)
    Spugen rondom zn voeding
    Bruine sliertjes in zn spuug
    Honger na het spugen
    Afvallen
    Huilen
    Geirriteerd
    Weinig ontlasting
    Veel misselijk en kokhalsen
    En hoe je het ook kan zien (is wel een beetje griezelig)
    Maar als je hem eten geeft en hem daarna op zn rug legt, dan gaat zn maag golven, is net of er een "beest" in zit die zich verplaatst, heen en weer. Ik vond het echt een bizar gezicht.

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Nou ik zou ook pas naar huis willen als het voor 100% verantwoord is.

Zeg maar dat laatste punt he waarin je beschrijft hoe zijn maag beweegt...hebben de huisartsen dat ook gezien?? Het lijkt me toch dat je dan meteen actie neemt?! Arm kereltje!

18. Trotsemama1

ladz
    dat lijkt me idd een eng gezicht

mmm meneer is in slaap gevallen op zijn buik

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

Mar 6, 2007
    10,048
    5
    38
    Nee, die test heeft de kinderarts hier in het AMC gedaan. Het lukt niet altijd, maar bij Gerodi dus wel. Anders had hij nog een echo gekregen, maar dat was nu niet meer nodig......)

20. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    hahahahaha.....meneer vindt het dus wel best op zijn buik!:D

Share This Page