APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    LZ; ik geen nu ook wisselend. Ik geef 150 +5 en voor de nacht 180+6 en bv gister gedurende de dag 2x 30 +1 bij. Vandaag is ze weer tevreden met 150. Ik zou gewoon kijken wat hij wil drinken

2. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Lastig he....
    Hij bleef ook huilen na zn fles van half 11, met wat haze slaapjes tussendoor. Dus 30+1 gemaakt, een paar slokken en nu ligt meneer te slapen....
    Ik zag in het Oei ik groei boek (ja toch maar uit de kast gehaald...) dat bij 4,5 week de "donkere" periode eraankomt. En dat is ie nu;)

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ LadyZ: Je zou ook gewoon 120+4 kunnen geven en kijken wat hij ervan opdrinkt.

@ flesje: Pfff, ik zit nu ook weer te twijfelen hoor wat ik zal doen. Ik ga straks natuurlijk die voeding voor hongerige babies even halen, maar zit in dubio of ik dan 5x150+5 zal geven of dat ik toch weer terug zal gaan op 6x120+4. Moeilijk moeilijk moeilijk...

Ayla heeft trouwens weer even zo'n dagje dat ze vooral veel bij me wil zijn. Maar ja, ik moet nu echt even een wasje uit de machine gaan halen, dus ze moet zichzelf even gaan vermaken.

Oh, en ik heb haar vandaag voor het eerst gevoed met een Difrax fles. Ik heb niet het idee dat ze langzamer drinkt, maar ze knoeit iig een stuk minder.

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ja ik denk dat ik maar met 120+4 ga beginnen, maar dat x6 is veel te veel voor mijn lichte mannetje, dus moet ik maar even in de gaten houden dat hij 's ochtends / overdag iets minder drinkt dan 's avonds, denk ik......Of misschien laat ie er nu dan langer tussen...

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hoeveel voedingen krijgt ie nu nog? Je hebt natuurlijk kans dat als je 120+4 gaat geven dat ie dan 4 uur tussen de voedingen gaat laten en dan zit je op 6 voedingen per dag. En hij zal misschien niet elke voeding helemaal opdrinken.

EDIT: Oh sorry, ik zie het al. 6 volledige flesjes 120+4 is eigenlijk te veel.

6. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Lastig he, die voedingen8)
    Nu krijgt ie 6x p/d. En dan kom ik uit tussen de 550 en de 600cc.
    Ben benieuwd hoe je hongerige dametje haar nieuwe voeding vindt!

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo!!!!

even een pauze ingelast van mijn tuin-bezigheden hahahaha.

Mermaid, ik zou 150+5 aanbieden en kijken wat ze ervan opdrinkt.

Ladyz, lastig idd omdat hij wel aangeeft meer te willen hebben (wat ook kan samenhangen met de donkere wolkjes die het boek aangeeft) maar is eigenlijk nog te licht. Komt hij nu ook telkens eerder voor de fles en om de hoeveel uur geef je de fles?

TM, je hebt gewoon een paco verslaafde hahaha. Hopen maar dat het straks ook goed gaat met het afbouwen, gelukkig duurt het nog 2 kilo!

Carom, overal cornflakes, Lukas nam het van de grond eten dus iets te serieus hahaha.

Hier, vanochtend sollicitatiegesprek gehad, ging wel goed dacht ik maar ja dat denk ik bijna altijd hahaha. Krijg van de week iets te horen dus we wachten af. Julian en Milan waren bij mijn vader en Julian is daar nog steeds. Mijn vader wilde met hem fietsen en ik had geen zin om 2 uur bij hun in huis te zitten dus met Milan naar huis gegaan. Op de terug weg nog even langs de praxis geweest om planten voor in de tuin op te halen. Heb inmiddels 4 bakken vol en ga nu voor de jungle ook even veranderen in een tuin en dan achter onkruid trekken en de boel omspitten zodat daar de andere plantjes ook in kunnen. Druk, druk, druk dus hahaha.

8. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    He tuinkabouter!!

Ik geef normaal om de 3 uur, maar nu komt ie dus al eerder. En als ik zn speen in zn mond doe, da begint ie driftig te zuigen totdatie merkt dat er niks uitkomt...

Duimen voor je sollicitatie!!!

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hee meiden,

-sorry,sorry, ik kom even egotrippen hoor...-

kasper zit nu echt onder de pukkeltjes, ook op zijn buik begint het... mssn morgen toch maar weer langs de dokter... want ik geloof gewoon niet dat dit normaal is...

vannacht ging het ook niet echt super... hij was er al voor enen, toen om 5 uur en toen om half 7 en toen om half 9... daarna niet echt beter, ook om kwart over 11 en om kwart voor 2.
    gister had ik geloof ik 6 voedingen in totaal, en nu ga ik er ruim over heen... irritant, het geeft zoveel onrust.
    kasper is dus ook onrustig, en ik weet dus niet of het wel honger is, of dat ie ergens last van heeft (mssn wel van die pukkeltjes)

en het hele huis is een bende! ik ben al de hele ochtend bezig met opruimen, en nog is het een troep. tis wel lekker dat thijmen even naar de opvang is, anders kwam ik echt nergens aan toe. hoe dat straks moet met werken weet ik nog niet...
    heb kaspers kledingkast uitgezocht, alles van 56 eruit...
    3 wassen gedraaid, er lagen er nog 3 die ik moest opvouwen en in de kast moest doen. moest even meds halen voor mn mannetje die ziek op bed ligt met hoge koorts... en gewoon door het hele huis kleren, luiers, speelgoed, post, spullen, werd er opeens helemaal gek van! dus meteen maar aangepakt, maar wat een werk...
    nou goed, ga nog even verder, even fruit maken voor mn ventje, en dan maar even doorzetten!

hopelijk met jullie alles ok!
    tot later!

-sorry voor mn ego-berichtje-

10. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Terkte surf !! Af en toe zou je er wel eens tussenuit willen piepen voor een dagje hè ;)

11. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hier eindelijk voor elkaar gekregen dat mike niet meer
    om de 2-3 uur een fles wil van 180 cc.
    Dat werd gewoon echt teveel.
    Heb er wel veel geduld voor moeten hebben, en gelukkig
    heeft me schoonmoeder me er goed bij geholpen.

Hij drinkt nu om de 4 uur een fles van 180
    en slaapt de nacht door.
    Zijn voedingsschema is nu:
    08.00-12.00-16.00-20.00-24.00
    en de eerste fles in de ochtend drinkt hij nooit helemaal leeg.
    Soms zelfs maar de helft.

En nu dus ook om 24.00 zijn laatste fles i.p.v
    tussen 1 en 2 uur 's nachts.

Misschien nu hij minder voeding krijgt, dat hij ook niet
    over hoeft op de voeding voor hongerige baby's

Ben wel erg blij dat er nu meer structuur inzit.
    Dat maakt het zoveel makkelijker, en brengt veel
    meer rust.

12. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Heerlijk kleintje !! Brengt inderdaad meer rust, maak je hem wakker voor die laatste ??

13. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    soms komt dat wel voor, maar meestal is hij wakker,
    of hij meld zich voor zijn laatste fles :)

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @kleintje: lekker meid! brengt inderdaad een hoop rust! kasper heeft het 2 dagen gehad elke 4 uur en 1x 's nachts en dat vond ik al heerlijk! helaas is het vandaag weer rommelig!
    fijn dat mike nu elke 4 uur drinkt, dan heb je tussendoor tijd voor andere dingen of om even weg te gaan! super!

@mirjam: ja inderdaad...

15. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Sterkte surf met alles.

Wat fijn kleintje dat je nu regelmaat hebt!

Over poep atoombommen gesproken, er was er net 1 ontploft hier, kon de poep uit zn sloffen halen:$
    Weet ook niet wat ie heeft vandaag, alleen maar haze slaapjes en verder krijsen om eten:(
    2 uur geleden 120+4 gehad en nu doet mr net of ie honger heeft...
    WAAR IS DIE GEBRUIKSAANWIJZING???:p

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    ja die gebruiksaanwijzing.. heb net uit pure wanhoop de buitendeur dicht getrokken en buiten gaan zitten zodat ik haar niet meer hoorde. ( voelde ik me dan weer erg slecht over.. ) Kom ik 5 min. later terug binnen is ze gewoon stil !! Moet ik vaker doen dus ;)

17. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Haha, Kris, dat is grappig!

Hier net heel erg geschrokken. Meiske huilde boven, heel hard, echt krijsen met lange stiltes ertussen, had ik nog nooit gehoord. Ik ben de trap opgerend en meteen haar wieg ingedoken. Toen lag ze daar met haar ogen helemaal wit...Het leek alsof haar ogen weg waren, zo eng! Had ze dus gespuugd, blijkbaar zo omhoog dat haar ogen vol melk stonden...heel zielig! Voor de rest ook nergens melk...alleen in haar ogen...hoe dat kan? Geen idee!

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Marijn: Huh? Da's vreemd. Ook geen idee hoe dat zou kunnen idd.

De beebjes zijn vandaag allemaal wel lekker bezig hè?!

@ LadyZ: Gerodi maakt het je dus ook niet makkelijk met de flesjes vandaag.

@ Hier: Hahaha, zo'n rommelige flessendagje als vandaag heb ik nog nooit gehad. Check mijn "schema" ;):
    03.30 uur 165cc
    08.30 uur 165cc
    12.00 uur 145cc
    15.00 uur 130cc
    17.20 uur 145cc

De laatste fles van 17.20 uur heb ik gemaakt met de nieuwe voeding. Ik ben benieuwd hoe lang het nu duurt voor ze komt voor de volgende...

19. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Ja, vandaag echt een rare dag....
    Normaal overdag rustig en begint ie rond half 6 met huilen, nu de hele dag jengelen en ligt meneer nu te slapen na zn fles van half 6.....???? Heb 'm even in de box gelegt, omdat papa nog thuis moet komen en het wel zo leuk is als ie 'm nog even ziet....

Spannend wat Ayla nu gaat doen. Ze heeft best veel gegeten vandaag!! ......toch?

20. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Meiden moet nog koken, eten en daarna even kijken hoe het met Pietje Jengel gaat, dus ik denk tot morgen!!
    Iedereen sterkte met de schema's en welterusten alvast (iig op tijd hahahaha)
    Ciao

Deel Deze Pagina