Nee, gek he! Als je zwanger bent kun je je eigenlijk nog niet zoveel voorstellen hoe het zal zijn als de kleine er is, maar nu kun je je niet meer voorstellen hoe het was zonder haar/hem.
Hihi, ik had gisterochtend iets waar ik eigenlijk stiekem wel om moest lachen.... Lukas is nogal gek op zijn kleine zusje en wil dan ook heel de dag kroelen en kusjes geven. Gisterochtend lagen ze allebei bij mij in bed en Noa had net gedronken bij mij. Lukas ging lekker bij haar liggen en ik was opgestaan om te wassen en aankleden. Hoor ik opeens een schreeuw en daarna gehuil (eerst Lukas en daarna Noa). Ging ik kijken, had Noa gespuugd over Lukas z'n hand. Was hij toch een partij kwaad! Noa was stout, en ze had het expres gedaan! Helemaal over zijn toeren! Dus ik met hem zijn handen gewassen en daarna Noa gesust (die huilde waarschijnlijk omdat ze van Lukas schrok). Ik probeerde hem uit te leggen dat ze daar niets aan kon doen, maar hij bleef volhouden dat ze het expres had gedaan!!! Pas na een uur ofzo was hij niet meer boos op haar! Ik moest er wel een beetje om lachen. Zo zie je maar dat hij zich wel heel wijs en "vaderlijk" voordoet als het om zijn zusje gaat, maar het is en blijft toch gewoon een kleutertje die niet alles begrijpt.
@ tm: succes straks bij het grafje... @ caromama: fijn, een lotgenoot hihi, die Lukas. dat ie zo lang boos kan blijven.. hopelijk leert ie dat nog af, lijkt me voor later niet fijn. Tim doet ook aan sympathie-huilen. Als Emma huilt begint hij ook, terwijl hij dus van zichzelf helemaal niet veel huilt.
Goeiemorgen! @Mirjam: nee ik kan me het leven zonder die kleintjes ook niet meer voorstellen! Zou ze voor geen goud meer willen missen ook! @CM: hahahaha die Lukas....dat zijn leuke verhalen om op te schrijven, zodat ze het later (als ze echt groot zijn haha) nog eens terug kunnen lezen. @TM: sterkte bij het grafje....
Hahahaha lachen Caro !!! Ik zie het al helemaal voor me hahaha helemaal gepikeerd tm: hoe is het met je vriendin en de zwangerschap ?? Sterkte vandaag... Zal wel heel moeilijk en confronterend zijn .....
tm; sterkte Caro; ha ha.. ja hoe wijs ze ook kunnen doen.. Mrirjam; wauw goede nacht zeg ! Ik twijfel ook wel eens hoor de volgende ochtend. Gisteren nog heb ik s`ochtends aan mijn vriend gevraagt of ik echt niet uit bed geweest was s`nachts. Caro en Emmetje; hier dus ook zo`n spuger en echt op de nutrilon A.R. amper meer spugen. Maar Sanne had er wel echt last van. Huilde erg voor en na het spugen. Het deed haar gewoon zeer en ze spugde niet 1x na de fles, maar bleef spugen. Hier; beetje moe.. maar mijn eigen schuld. Aan Sanne ligt het niet. Die kwam vanochtend netjes om 06u pas en toen heb ik haar na de fles voorzichtig terug gelegt om te kijken of ze misschien nog heel even wilde slapen zodat ik ook nog een uurtje terug kon en mevrouw slaapt nog steeds !! Vandaag trouwens een hele dag alleen. Mijn vriend werkt over en is pas tegen 22.30u thuis als het meezit. Zie er wel een beetje tegenop. Straks wel babymassage.. dat is leuk !
@ TM: Sterkte meid! @ Emmetje: Thanx voor de tip, ik ga het proberen. @ Caro: Wat een schattige foto! @ hier: Ik ga er vandoor. Ik ben er morgen pas weer. Ben vandaag bij mijn moeder en vanavond uit eten. DOEI moppies!! KUSKUS
Wat is dit nou weer ??? Justin weigert de borst... Misschien hen ik hem te snel uit bed gehaald en had hij nog niet echt honger maar nu is het bijna 4 uur geleden en ik moet zo boodschappen doen... Zo nog maar een x proberen en anders een noodflesje mee haha
Nou Mirjam, ik hoop dat het nog gelukt is met het voeden! Ik zit ook een beetje in de knoop met de voedertijden vandaag ben ik bang. Noa heeft om 7.00 gedronken, dus komt ze nu tussen 10.00 en 10.30. Maar dan zou ze dus weer tussen 13.00 en 13.30 komen. Alleen moet ik Lukas om iets voor 13.00 uur weer op school hebben, omdat ze vanmiddag naar het bos gaan en daarna moet ik gelijk door naar het CB, dus wordt het lastig voeden! Ik hoop nu dus maar dat ze er een keer 4 uur tussen laat, dus dat ze pas om 11.00 voor de voeding komt, dan zal ze daarna pas rond 14.00 uur komen en dat zou wel goed uitkomen. Nou, voorlopig slaapt ze nog, dus misschien kan ik het wel wat rekken (moet haar ook nog wassen en aankleden). @ Kris, jij doet toch ook aan fotografie? Mijn vader heeft een fotostudio op zolder (zwarte en witte achtergrond) en hij wil over een paar weekjes weer wat foto's maken van Noa. Weet jij nog een paar leuke ideetjes voor babyfoto's? Dan kan ik namelijk evt van te voren zorgen dat ik de juiste atributen in huis heb.
Caro; ja ik ``doe`` ook aan fotografie, maar moet eerlijk zeggen dat mensen fotograferen en dus ook baby`s niet mijn sterkste kant is of eigenlijk doe ik dat normaal het minste. Of het moet een bruiloft ofzo zijn, maar dat ik weer iets heel anders. Maar ik ( maar dat is persoonlijk he ) zou er geen spullen voor in huis halen ik zou gewoon meenemen wat je hebt. Dus een speeltje / rammelaar / slofjes etc wat al vanaf de geboorte in de wieg ligt of wat op een andere manier speciaal is en natuurlijk een paar verschillende kledingsetjes. Helemaal wit doet het vaak goed op de foto. Een mooi effen kleed om haar op de leggen. Als je het leuk vind kan je iets met een belleblaas doen, maar dat vind ik bij iets oudere kinderen vaak leuk die er op reageren. leuk trouwens dat je vader foto`s gaat maken van haar ! Moet eerlijk bekennen dat ik naast de standaard kiekjes nog niet echt de tijd genomen heb voor een serieuze foto-sessie... schaam schaam... terwijl ik normaal alles wat los en vast zit fotografeer..
Thanks voor de tips. We willen ook proberen een paar leuke foto's te maken van mijn twee schatjes samen, alleen is Lukas nogal anti-foto op dit moment. Hij gaat dan gelijk gekke bekken trekken en raar doen . Dus we zien wel of dat lukt. Maar misschien is dat met de belleblaas wel een goed idee voor de foto's met Lukas erbij! Dan is hij hopelijk zo afgeleid dat hij geen gekke bekken trekt! En ik ga eens kijken of ik ergens een houten kratje vandaan kan toveren. Dat zijn ook meestal wel leuke foto's als ze in zo'n kistje geleund zitten. Ik ken dat hoor, dat je aan dat soort dingen niet toekomt. Elke keer als ze bijvoorbeeld een mooi jurkje aanheeft ben ik van plan een paar mooie foto's te maken, maar terwijl ik haar 's avonds uitkleed voor de nacht realiseer ik me dan dat ik dat weer niet gedaan heb!
Mermaid andere voeding, hopelijk doet ze het er beter op! Surf heb je al contact gehad met de huisarts? Kleintje hoe heb je dat voor elkaar gekregen met de voedingen? Marijn dat moet schrikken zijn! Ingrid goed bezig zeg in de tuin! TM sterkte bij het grafje! Caromama mooie foto! En een prachtige meid! Tijd om uitgebreid te reageren heb ik niet helemaal. Moet zometeen alweer weg. Ben gister goed geslaagd met shoppen in Almere! Naast alle hongerige baby's hier een kleine meid die te weinig drinkt! Ze weeg 4.7 kg en krijgt 5x150. Ze laat bij elke voeding 30 staan ongeveer dus mist over de hele dag een fles. Heb zometeen een afspraak bij een osteopaat om te kijken of zij wat kan vinden. Ben erg benieuwd!
Caro: prachtige foto en prachtig vrouwtje, lief! Hey meiden, ik heb nog niet alles terug gelezen iets met Tm aangezien idereen dr sterkte wenst hoop niks ernstigs en hierbij ook sterkte van mij. Lees zo terug. Ik zit te twijfelen of ik s'nachts toch kv ga geven ben zo gebroken in de ochtend. Ze komt nu rond drie uur s'nachts en ik lig gewoon daarna wakker voor uren en dan komt ze pas om zeven uur weer maar voelt alsof ik gewoon nooit meer slaap na drie uur. Vind het zowieso heavy hoor die bv. Het is dat het zo fantastisch gaat bij haar dat me dat alles steun in de rug geeft maar ook zo door de dag voel ik me echt heel erg gebonden aan die drie/vier uur... Een flesje geef je toch makkelijker en sneller ergens dan de borst...
Mermaid, hoe gaat het tot nu toe met de voeding?? Caro, mooie foto van een mooi meisje!!! TM, sterkte bij het grafje! Leven zonder kleintjes, ik weet nog wel hoe dat was. Namelijk 40uur in de week werken, vrijdag en zaterdag stappen, shoppen als een gek voor mezelf en verder niet veel bijzonders doen. Nu vind ik het leven veel leuker en doe elke dag iets bijzonders, namelijk genieten van mijn kindjes!!!! Mirjam, heeft hij inmiddels al bij je gedronken?? Wendy, balen dat ze de fles niet wil. Hopelijk bedenkt ze zich toch binnenkort! Hier, nacontrole bij de vk gehad en ben weer helemaal goed gekeurd en ze zag me over een paar jaar wel weer terug komen hahaha Verder lekker gekletst en Milan laten bewonderen. Nog even complimentjes in ontvangst genomen dat ik het super heb gedaan tijdens de bevalling en zonder pijnbestrijding dus ik heb weer een veer in mijn kont hahaha.