APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Heb je al gekeken of ie spruw heeft? Want hierdoor kunnen ze vaak onrustig en slecht drinken waardoor ze gaan spugen. even met een gaasje de witte aanslag in zn mondje wegvegen, gaat het niet weg dan heeft ie waarschijnlijk spruw

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

of reflux
    moet je anders jpbm gebruiken dat verdikt de voeding zodat spugen niet meer gaat

3. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ikheid; ik ben overgestapt op Nutrilon A.R. en dat helpt hier echt heel goed. ( overigens zeiden ze hier op het CB hetzelfde, de huisarts adviseerde dit )
    Heb je verder alle standaard dingen al gedaan ? Hoofdeinde iets omhoog. Kartiertje recht houden na het drinken, tussendoor laten boeren ?
    Succes ermee ik weet hoe vervelend het kan zijn !

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Nee sorry, zou het echt niet weten.... (al zou ik toch zo langzamerhand wat meer van spugen moeten weten8)) Hoeveel spuugt ie ongeveer? Als je hem dat minder aan voeding zou geven, krijgt ie in principe hetzelfde binnen. Misschien is het voor hem op het moment te veel...?

En succes met de hechtingen....Hoop dat je ha het kan oplossen
    (grappig met oplosbare hechtingen;))

5. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Spruw is het niet en de afgelopen dagen heb ik werkelijkwaar vanalles al geprobeerd. Hij spuugt echt veel. Een kwart van de fles komt er zèker weer uit.
    Kris: wat is A.R.???

6. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Hmm.. tis nu wel nog steeds stil. Misschien stel ik me wel aan. Want voorheen spuugde hij bijna niet, dan was het alleen een boertje en that's it, maar nu komen er flinke scheuten uit.

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Kris, wat een lief dametje hoor!

@ Mirjam, ja hoor, manlief heeft het gered met twee kids. Ik was maar een paar uurtjes weg. Heb Noa gevoed vlak voor ik weg ging en was precies op tijd thuis om haar de volgende voeding weer zelf te geven.
    Ik zou gewoon navragen hoe het zit met reiskostenvergoeding. Vaak staat daar iets over in de CAO of in het bedrijfsreglement. En anders kun je proberen het erbij te krijgen bij een eventuele contractbespreking

@ Kris, Noa slaapt ontzettend veel overdag. Ik denk dat ze uitgezonderd de voedingen ca. 3 à 4 uur wakker is.

@ Ikheid, he wat vervelend dat Jayden ook zoveel spuugt. Ik weet er helaas alles van. Hier ook zo’n spugert! Inderdaad water met dikke klonten. En soms ook heel gelig. Gister heeft ze direct na de voeding echt alles er weer uit gegooid (over zichzelf en mij heen natuurlijk) Hier zeggen ze op het CB ook dat het niet erg is zolang ze goed aankomt. Daarom ga ik toch elke week maar wegen voor de zekerheid. Gelukkig huilt Noa verder bijna niet. Kan me voorstellen dat het feit dat Jayden er ook zo bij huilt het allemaal wat erger maakt. Het arme mannetje heeft er blijkbaar nogal last van. Heb je al Johannesbroodpitmeel geprobeerd? En anders inderdaad gewoon de huisarts even vragen. Sterkte!

8. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Hihihi, Lukas heeft een vriendje hier spelen en ze zijn aan het Wii'en, Mario Cart. Is echt grappig om ze samen te horen spelen. Termen als "echt te vet cool" "ik maakte echt een lauwe sprong, gast" en "zag je mij gaan, waddeh!" vliegen hier door de lucht. Ik lig stiekem in een deuk! :D

(helaas hoorde ik net ook een GVD uit de mond van het vriendje komen, dus die heb ik wel even daarop aangesproken. Anders loopt Lukas dat dalijk ook weer heel de week te zeggen :x)

9. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Napoleon, wat balen van je bloedverlies nu met je spiraaltje zeg. Niet even de ha bellen?

Emmetje, je bent een held met het kolfschema! Ik ga maar 2 dagen ewrken, dus het zou moeten lukken.... ga het eens proberen voor ik al ga werken.

Surf, sterkte meid met de miskraam die je een jaar geleden hebt gehad. Kan me voorstellen dat het nu terugkomt. Wel goed dat je er bewust mee bezig bent en fijn dat je vriend lekker thuis bij je is!
    Van dat kolven weet ik niet goed. Gevoelsmatig zou ik denken dat het niet voedend genoeg is als het vooral voormelk is. Maar asl je s avonds leegkolft is dat toch achtermelk? Dan is het wel goed.

Leuke foto's kris!

Lautjuh welkom terug!

Mirjam, klinkt wel positief je werk. Reiskostenvergoeding lijkt mij geen extraatje, toch??

Kris, zoiets iets Eva denk ik ook wakker. Nou, het verschilt heel erg. Hm, nu ik erover nadenk: overdag is het zoals jij zegt en 's avonds is ze wakker tot 2200u.

Ikheid, wat vervelend voor je zeg (en voor jayden!), van het spugen. Da's echt naar. Ik heb helaas geen tips voor je. Slim dat je het gaat vragen aan de huisarts!
    En rot voor je dat je hechtingen nog niet goed zijn eg! Hopelijk ben je daar ook snel vanaf!

LZ, sterkte maar weer. Heb geen hilarische verhalen helaas.
    (tenzij een spuitluier tot aan het nekje daaronder valt? :()

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Wat vervelend dat Jayden ineens zo aan het spugen is. Ik zou het ook even navragen bij je ha.

@ Caro: hahaha, grappig is dat hè om die kleine mannetjes zulke dingen te horen zeggen. Alleen dat gvd is wat minder idd, gelijk de kop in drukken.

@ hier: We hebben een tv gekocht voor op de slaapkamer. JEUJ!!! Nu kan ik ook eindelijk eens tv kijken vanuit bed. Heeeerlijk!

11. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ LadyZorra
    Ik word er stil van.
    Wat een vreselijk verdrietig bericht !
    Heel veel sterkte, ook voor je vriendin en partner

@ lautjuhhh
    Wat goed om weer wat van je te horen !
    Ik miste je al op het forum !

@ Kris8
    Wat een mooie foto's !
    Echt een plaatje ! :D

Mike is de laatste tijd best veel wakker overdag.
    Dan is hij druk met zijn handjes bezig,
    met zijn beentjes, en aan het brabbelen.
    Hij probeert zijn vingers steeds in zijn mond te stoppen,
    en gaat er dan heerlijk op zitten sabbelen.
    Hij is eigenlijk altijd druk in de weer als hij wakker is haha !

@ Napoleon
    Een dikke knuffel voor jou op deze moeilijke dag !

12. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Mermaid, leuk van de tv! Is jullie nieuwe bank er al?

Caro, lachen he, die uitspraken :D

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

De nieuwe bank is er nog niet. Levertijd was 8 tot 10 weken, dus ik moet nog even geduld hebben.

14. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Van de week in de auto zo gelachen meiden...

Mike zat lekker in de maxi-cosi, totdat mama ineens
    een verdacht vies luchtje rook :(
    Papa had niets in de gaten.....
    Totdat hij snel zijn raampje open deed.. ! Haha :D

Dus even een tussenstop gemaakt bij vrienden om mike
    zijn luier te verschonen.
    Ik had me al op het ergste voorbereid, want de lucht was
    echt niet te harden ! Zat er gewoon helemaal niets !

Hij had dus gewoon een windje gelaten, maar wel heel
    de auto vergast ! :$

En papa... ?
    Die was jaloers !!!! ;) Haha

15. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

nou meneer heeft nu weer genoeg aan 150+5 :$ snap er werkelijk geen hond van
    zelf zonder jpbm

16. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Kleintje: hahahaha die Mike met z'n scheetjes! Die kunnen idd behoorlijk stinken! Ik heb het ook weleens, dat denk ik 'hup ff een luier verschonen, want J heeft gepoept..' maar heel vaak zit er niks in..

Mermaid: fijn hoor een TV op de kamer.. dat hebben wij niet. Soms mis ik dat wel, nu blijven we dus wel langer beneden zitten, is ook wel zo leuk voor de hondjes.

Caro: ja die woorden kun je ze beter verbieden (tot zover dat gaat..) Lief als ze zo lekker aant spelen zijn en wat een taaltje hè! Dat gaat hard.. Voor je het weet kun je ze niet meer volgen..
    Jayden huilt er dus wel bij, hij heeft er echt last van, het ruikt ook erg zuur dat spul! Ik weet nog wel dat ik maagzuur had, bepaald geen pretje.

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
  18. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ikheid: Wij hadden dus tot vandaag ook geen tv op de slaapkamer en voorheen miste ik het ook niet. Maar vooral van het weekend toen Arco er niet was miste ik het wel. Want nu moest ik dus in mijn 1-tje beneden blijven zitten om tv te kunnen kijken en dat vind ik zo ongezellig. Dan lig ik liever lekker warm en knus in mijn bedje met de buis aan. Nou ja, vanaf nu kan dat dus.

19. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Kris: dat mag ik toch niet zomaar gaan gebruiken?

Deel Deze Pagina