Goeiemrogen! Alles goed hier? Ff bijlezen: Pamsie, jij hebt het niet zo makkelijk he? Sterkte voor jou meid! En ook ik sluit me aan bij de rest: soms kan het echt opluchten om even met iemand te praten, misschien júist als je niet zo'n prater bent. Omdatj e dan toch gestimuleerd wordt om het wel te doen. Mirjam, HAHAHA, die demi met haar mascara! Lekker vroeg! Kan me je twijfel over je werk voorstellen. Lastig he! @meeting en brusjes: ik neem natuurlijk geen brusje mee want die is er niet, maar ik vind het heel leuk dat er brusjes komen, ben erg nieuswgierig naar al jullie kids! Ann, wij hebben ook wel discussies over wanneer wel en neit laten huilen... en wij blokkeren tegenwoordig 1 avond in de week voor ons samen, want wij verzopen in bezoek, regeldingen, etc.... ik voel me trouwens altijd heel schuldig tegenover Eva als wij ruzie hebben. Beetje naïef hoor, maar dan denk ik 'oh, dat moet ze niet horen, alles moet fijn zijn', terwijl dat lekker onrealistisch is Mijn man zegt dan: het is goed als ze leert dat discussies/ruzie 'erbij' horen en weer goed gemaakt worden. enne.. nu merkt ze er waarschijnlijk weinig van haha. Mijn man snapt wel dat ik het ook druk heb overdag en we 's avonds allebei uitgeteld zijn en het dus niet zo is dat ik 's avonds alles nog moet doen omdat ik het 'relaxt' hebt thuis ofzo. Alleen als hij Eva helemaal wakker gaat maken om een uur of 2200 wordt ik wel kwaad, want IK zit er dan mee s nachts @sex: ik durf echt helemaal niet goed eigenlijk. Ergens vind ik het ook emotioneel ofzo, dat het baringskanaal weer even een normale vagina moet worden. Herkent iemand dat? Miscshien ben ik een muts hoor, maar ik wil dat gewoon nog even niet ofzo. En mijn bekkenbodem is nog vaak beurs, dus heb niet echt zin in gehannes daar eigenlijk. En ik ben als de dood om weer zwanger te worden, terwijl je met anticonceptie echt niet zomaar zwanger wordt, maar omdat Eva ook een beetje per ongeluk is ontstaan Wonder, wat vervelend van je bv. Enig idee hoe het komt? Erg druk gehad ofzo? Ingrid, hoe was je sollicitatie (of is tie vanmiddag pas) TM, ik vind het echt knap van je dat je zo open bent over je gevoel, want voor dat soort dingen kan je je ook best schamen he? tenminste, dat is mijn ervaring met psychische dingen die niet lekker lopen. Ben benieuwd hoe het was bij de huisarts. En voel je niet te schuldig hoor. Je moet wel HEEL VEEL gekke dingen doen om kinderen te 'verpesten' wat dat betreft, kinderen hebben echt veel veerkracht zeg maar. Kleintje, hopelijk helpt de fysio hem er snel vanaf! Hm, de helft van deze reactie is inmiddels een beetje achterhaald geloof ik, maar wel gezellige boel hier gisteravond! (toen ik nog een half uur met Eva aan de borst heb gehangen). Wat een rotnacht zeg hier... Om 2200 ging Eva slapen tot 400u. Best prima, alleen bleef ze toen wakker... Om 600 nog wat drinken gegeven, toen poepte ze alles onder, daarna wilde ze nóg wat drinken, nog een poepbroek, en toen eindelijk in slaap tot 1000u. Ik was echt moe en chagrijnig, nu gaat het wel weer, heb ook lekker tot 1000u geslapen. Verder voel ik me een beetje sippig ,maar ik heb geen idee waar het van komt. Hormonen nog steeds? Nja
heey meiden onwijs super dat jullie zo meeleven schaam me diep en voel me echt schuldig en een slechte moeder ik ga er nu even tussen uit om even me zinnen op iets anders te zetten ik vind het ook zo moeilijk om met ab hier over te praten en vind het onwijs lief dat me vriendin me even helpt ondertussen ben ik nu onwijs bang wat de ha gaat zeggen straks zegt ze dat het beter is om aan de anti deprisieva te gaan en onwijs bang dat ze zegt dat ik postnale depressie heb schrik niet wat ik nu ga zeggen ik denk dat de kinderen beter af zijn zonder mij wie wilt nou z'n moeder??? ene kant wil ik het tegen me schoonmoeder zeggen aangezien zij ook postnale depressie heeft gehad maar aan de andere kant ben ik bang dat ze me kinderen afpakt en hoe moet het nou als ik postnale depressie heb heb net een nieuwe baan waar ik wel zin in heb moet ik dan zeggen dat ik niet kan werken ? ik heb zoveel het moeten gevoel het moeten zorgen voor me kinderen het moeten zorgen dat me man tevreden is het moeten zorgen dat het huis opgeruimd is waar ik geen fut voor heb meiden ben zo bang
Meiden wat een heftig nieuws allemaal! LZ; Jeetje zeg, wat erg! Wel goed dat je vriendinnetje meteen haar hart lucht bij je, dat zal ze de komende tijd waarschijnlijk nog veel gaan doen en nodig hebben! Pfff.moet er toch niet aan denken mijn meisje te moeten missen! Wat moet dat pijn doen zeg! Miskramen; inderdaad veel meiden met miskramen hier, ik ook. Vaak zijn degenen die zoiets hebben meegemaakt ook degenen die het internet opduiken en steun zoeken, je ziet daardoor op forums vaak een vertekend beeld van de werkelijkheid, alsof iedereen meerdere miskramen krijgt. Wat natuurlijk gelukkig niet zo is, al zijn het er wel veel... Sterkte voor diegenen die moeilijke dagen hebben, is heel normaal! Ik bedenk mezelf ook vaak hoe oud mijn vlindertjes nu zouden zijn geweest en hoe ze eruit zouden hebben gezien. Gelukkig ben ik er nu veeel minder mee bezig dan voordat Fiene er was, toen was ik ook steeds onzeker of ik oooit wel moeder zou worden. Kris, buikpijn, wat vervelend, is het in je buik, of het litteken dat zeer doet? Ikheid; wat zielig dat Jayden zo veel last heeft van spugen! JBPM helpt hier toch wel goed. Ik heb in een nr 3 speen van Avent wat extra gaatjes geprikt en doe op een flesje (afgekolfde) melk 2 schepjes. Goed schudden en dan gaat het prima door de speen. Wel meteen na het klaarmaken geven, want anders wordt het in de fles al veel te dik! Ben benieuwd hoe het gaat, en anders kan je altijd om zantac vragen, dat is tegen de pijn van het maagzuur zeg maar, een lichte maagzuurremmer. Janne; wat fijn dat Eva minder last van krampjes heeft, hopelijk blijvend! Tattoos; Niks voor mij, wel leuk voor anderen, maar zou mij echt niet staan, daarvoor heb ik een te klassiek hoofd, haha! Heb wel een ex gehad die heel veel tattoos had, er is ook een docu over hem gemaakt, zijn tattoos als plattegrond van zijn leven. Helaas hoor ik ook bij die plattegrond...op het moment dat ik zei dat ik twijfelde over onze relatie, bedacht hij om een tattoo te zetten met mijn naam, misschien dacht hij dat ik dan zou blijven....een week later was het uit... Ann; ik hoop dat je bedoelt dat je het bedje aan de 'voorkant' wat omhoog hebt gezet...haha (je schreef achterkant, lijkt me nie handig...) TM; wat vervelend zulke heftige stemmingswisselingen, goed dat je naar de huisarts gaat! Sterkte meis! Pamsie; jij ook sterkte meis, het is ook niet niks als er heftige dingen spelen in de familie en dan ook nog moeder geworden... Ingrid; Milan een liesbreukje, wat sneu! Moet er iets aan gedaan worden? Mirjam; Hihi, die Demi! Grappig zeg, lekker ondeugend dus! Mannen;.....als ik daarover ga beginnen ben ik vanavond nog niet klaar, haha...
@wonder: balen dat je bv terug loopt, maar inderdaad een beetje regelen weer denk ik... wel irritant, want dat is altijd zo vermoeiend... goed dat je nog even met de gyn gaat overleggen wat betreft het vloeien, want dat zou toch wel over moeten zijn, helemaal omdat je bv geeft (ook al is het kolvend)... bij mij is het ook pas sinds dit weekend (7 weken) over, maar ja bent nog verder... @mannen: hier weet ie op zich wel dat het druk is, maar hij verwacht wel nog steeds vanalles... hij zegt dan wel van: ja ik weet dat je vanalles doet overdag en dat de kinderen tijd kosten, maar waarom heb je niet dat en dat gedaan... ze liggen toch ook wel eens in bed? ja duh! ik wil ook nog wat tijd voor mezelf. gelukkig helpt hij wel heel veel als ie thuis is. dan speelt ie veel met thijmen en brengt ie m naar bed ofzo of hij kookt of doet de was in de machine, of hangt m op. dus dat is wel erg lief! @sex: hier tot nu toe nog niet. zou wel willen op zich, maar ben bang dat het pijn doet... bij thijmen heb ik heel lang een wondje gehad omdat de hechtingen niet goed heelden, en toen we voor het eerst weer gingen seksen (met 11 weken pas ofzo) toen deed het super veel pijn. hebben toen weer een maand gewacht ofzo en vanaf toen ging het weer goed. maar ben nu ook bang dat het weer pijnlijk is ook al heb ik nu niet zo'n wondje... heb wel op advies van de vk glijmiddel besteld (voor volgende week op vakantie), wie weet gaat het er van komen, maar goed we zien wel. komt het niet, dan niet, maar op zich zou ik wel weer willen...
@TM: het zou best kunnen dat het een postnatale depressie is, maar als het eenmaal een naam heeft, kan je er ook iets mee doen. je kan hulp krijgen om erover te praten, je kan medicijnen krijgen, je wordt ondersteund en in de gaten gehouden zodat het niet erger wordt. Het is echt heel vervelend dat je je zo voelt, maar je merkt ook dat het niet normaal is wat er gebeurt, en je hebt hulp ingeschakeld! dat is toch super! als je kids het bewuster zouden meemaken, zouden ze ook trots op je zijn dat je deze stap hebt genomen, voor hun! dus hoezo slechte moeder, je probeert het beste te doen voor ze, en op dit moment zit jij niet lekker in je vel, maar ga je ervoor naar de ha om er voor hun weer beter te kunnen zijn, ik vind dat alleen maar erg knap en van heel veel zorg voor je kindjes getuigen! en ja dat moeten, dat voel ik soms ook wel, maar dat is ook gewoon het wennen aan de nieuwe situatie denk ik. we hadden het zo mooi voor mekaar met zn drietjes, helemaal een ritme, alles liep soepel, en nu weer een nieuw mannetje erbij, die we ook heel graag wilden, maar het is wel gewoon weer wennen, nieuw ritme zoeken, het is drukker, meer zorgen... maar ik heb er wel vertrouwen in dat het weer net zo lekker gaat lopen. ik denk dat het bij elk kindje dat je krijgt je wereld op zn kop gaat (ook door hormonen enzo) dus is het niet gek als je even uit je evenwicht bent... nou ja een heel verhaal, maar goed. sterkte in ieder geval bij de ha en hier kan je altijd terecht met vragen, verhalen, gevoelens, gedachten over van alles!
surf je hebt ook wel gelijk maar kan alleen maar zeggen dat het niet zo voelt en vind het echt fijn om ook er met jullie over te praten jullie staan er toch verder vanaf dan de mensen in mijn omgeving ga nu echt even me zelf er toe zetten om de deur uit te gaan even weg uit me huis
Ik sluit me bij surf aan. Als je weet wat het is, in dit geval een p.d. weet je ook wat je eraan kan doen. Als ze niet weten wat het is, dan is de onzekerheid toch veel groter. Ga je veel meer aan jezelf twijfelen. Heel veel succes straks en het gaat goed komen!!!!!
TM, ik sluit me ook aan bij surf. En ga jij maar eens een lekkere wandeling maken (onder de grijze wolken, hmz), even lekker uit je huisje! Dikke KNUF voor jou!
TM, je bent GEEN slechte moeder! Kijk naar alles wat je voor je kindjes doet en overhebt! Misschien heb je wel een pd, dat is geen ramp, het is ook niet leuk maar wel iets waar je wat aan kan doen. Eerst misschien met medicijnen erbij maar ook die gaan weer weg en dan kun je het zonder ook weer aan. Je bent een sterke, dappere vrouw want sterke, dappere vrouwen weten wanneer ze hulp moeten vragen en dat is wat jij nu doet! Over het moeten, dat gevoel ken ik ook maar 1 ding moet maar echt en dat is genieten van je kinderen. Dan doe je een keer het huishouden niet, jammer dan! Doe ik ook wel eens niet en als er dan iemand langskomt die zich eraan stoort is dat hun probleem en als ze er last van hebben mogen ze het zelf doen. Dikke knuf voor jou!!
Tm meid ik sluit me helemaal aan bij Surf en Ingrid !! Je bentgeen slechte moeder want je zoekt hulp !! Ik hoop dat je snel weer de oude bent... Digi knuf !! Nou hier is het een rommeldagje ... Justin wil niet slapen en drinkt slecht, heb hem net zelfs 100ml kv gegeven .. Demi verveelt zich want naar buiten gaan zit er even niet in just voelt zich ziek en je weet hoe mannen dan zijn en ik baal want ik ben moe en kan niet beslissen over die baan .. Kortom iedereen is uit z'n hum hier ... Denk dat ik vanavond Justin een flesje ga geven .. En als hij dan slaapt even kolven ivm de productie .. Kijken hoe dat gaat ..
Hier, goede nacht gehad en een goed gesprek gehad. Ik hoor uiterlijk volgende week maandag mee dus nog even afwachten. Daarna met Milan en Julian naar de babyplanet geweest, Julian heeft daar een vriendje gemaakt en Milan heeft lekker liggen slapen. Ging heen om een potje op te halen en kwam thuis met een polo, een shirt met lange mouwen met de tekst bink erop en een shirt maat 68 voor de herfst in lime groen met een blauw geborduurd koeienhoofd erop voor Milan en een shirt met witte oprolbroek voor Julian én niet te vergeten de pot! Heb een rode gedaan en het gedeelte waar hij (hopelijk) in gaat plassen enzo is wit en kan je eruit halen. Hij mocht het zelf mee naar binnen nemen vanuit de auto en toen ik uitlegde dat hij er op kan zitten en dat het is om in te plassen ging hij er met kleren en al opzitten en zei: plassen!!! en hij had nog echt geplast ook. Nu nog duidelijk maken dat het de bedoeling is zonder luier enzo maar goed, het is weer een begin. Om vijf voor drie moeten we op het cb zijn want dan krijgt Milan zijn prikjes en natuurlijk weer wegen en meten, ik ben benieuwd!
Mirjam, ik zou de baan gewoon proberen en gewoon verder solliciteren. Werk staat natuurlijk altijd leuker op je cv dan een open periode en misschien valt het uiteindelijk wel reuze mee. Kun je anders de kindjes niet eerder wegbrengen zodat je op de heenweg niet in de file staat en ook weer eerder weg kan zodat je op de terug weg ook de files voor bent??
De baan waar ik nu op gesolliciteerd heb is trouwens 22 uur verdeeld over 4 dagen, maandag de hele dag, dinsdagochtend tot 12 uur, woensdagochtend tot 13uur en vrijdagmiddag van 13 tot 18uur en donderdag dus de hele dag vrij.
pff hebben net het meerijdplankje voor achter de kinderwgen binnen gekregen, maar ik krijg het niet gemonteerd hoor...
Surf: past hij niet of is het gewoon rot in mekaar zetten?? Ingrid: klinkt super die baan, ik zal voor je duimen !! Ja ik denk dat dat ook nog een optie is maar dan zou ik de kids wakker moeten maken ok ze daar half 8 te brengen en meestal wordt Demi dan pas wakker hoe doen andere Kdv mama's dat ?? Maak je je kind wakker om daarheen te gaan ??
heey meiden onwijs bedankt met zulke lieve woorden ben even lekker naar college style geweest en een leuk setje kleren weer gehaald en kon het niet laten om een rokje voor noa mee te nemen ow wat mis ik mijn kids nu het is zo stil hier ik ga nu weer even wat eten