APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Wat vervelend Wonder !
    Hopen dat je internet het blijft doen.. !
    En de storm snel weer overwaait

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Apart is dat hè. Ik kan me nog herinneren dat toen ik klein was het ook een keer heel erg onweerde en dat de lucht er ook helemaal groen uitzag. Heel bizar was dat.

3. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ja, ik ben benieuwd hoe lang het boven stil blijft...

Waarschijnlijk is de schotel verdraaid...zit ik voorlopig zonder tv....AAAAAAAH!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

En hier de verklaring voor de groene lucht (voor wie het interesseert ;)):

Het licht dat we aan de hemel zien, is afkomstig van zonlicht, dat in de atmosfeer is verstrooid door moleculen in de lucht. Doordat licht overal in de atmosfeer verstrooit, lijkt het alsof het van alle kanten op ons afkomt. Dit licht is vooral blauw, want die kleur licht verstrooit het makkelijkst.
    Door die verstrooiing komt het blauwe licht niet ver. De andere kleuren van het spectrum (zoals groen, geel, oranje en rood) worden minder makkelijk verstrooid, en kunnen daarom een grotere afstand door de atmosfeer afleggen. Daardoor is licht van dichtbij blauw, dat van dertig kilometer is groen. Licht van veertig kilometer is geel, dat van vijftig kilometer is oranje en van nog groter afstand is rood. Dit verklaart waarom de opgaande of ondergaande zon oranje of rood is. Dat licht komt van een zeer grote afstand.
    Het groene licht is soms te zien als er een heel dik wolkenpakket boven ons hangt, dat zich ongeveer tot een afstand van dertig kilometer van de waarnemer uitstrekt (zoals af en toe bij een zware onweersbui). De wolk schermt dan het blauwe licht van nabij af. We zien dus alleen het licht van dertig kilometer. Resultaat: een groene lucht.
    Als de wolk zich over nog grotere afstand uitstrekt, dan zal de lucht onder de wolk respectievelijk geel, oranje of rood kleuren.

5. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Aaaahh wonder wat eng !!

Mermaid haha ja dat vond ik nou interessant :) ik vroeg me al af hoedat kon ..

En meis ik sluit me bij Wonder aan ... Laat het los .. Je kan niet altijd als Mary poppins erbij lopen ... Soms ben je het gewoon ff zat .. Het is ook niet niks zeg, heel je wereld staat op z'n kop, je hebt een mega verantwoordelijkheid gekregen en doordat je veel met Ayla bezig bent kan je het gevoel krijgen dat je niet meer 'meedoet' in de wereld.. Maar echt dat wordt beter !!
    Ik wordt ook wel eens gek als ik niet weet wat er is .. Dan loop ik even weg, schop tegen de muur (au zou het niet aanraden) en loop weer terug ..
    Justin huilt helemaal niet veel tov Demi maar soms wordt ik er ook gek van ... En als hij dan op schoot ligt en heel de tijd verliefd naar me lacht dan smelt ik weer en denk ik 'waarom deed ik nou zo lelijk'
    probeer al het 'moeten' een beetje te laten gaan .. Ik merk zelf als ik 's ochtends bedenk dat het me helemaal niet uitmaakt wat er gebeurd ook al huilt hij heel de dag, dat ik dan de dag veel beter doorkom !!
    En bedenk.... je bent niet de enige ... We gaan allemaal door zo'n
    periode ... Je doet het hartstikke goed !!!!! Knuf !!

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ik ga morgen weer de kinderarts bellen, vind 21 juni echt veels te lang om met een kind wat pijn heeft te blijven lopen. Hij is gewoon echt niet vrolijk, de lachjes zijn per dag op 1 hand te tellen en verder is het gewoon jengeling, pieperig en brullen als een gek. Lijkt me niet normaal maar ja misschien ben ik ook wel gewoon verwend met Julian die vanaf het moment dat hij kon lachen ook de hele dag door lachte. Hoe dan ook hij heeft pijn en daar gaan ze maar heel snel iets aan doen!

Mermaid, je hoeft echt niet de hele tijd de heppie-de-peppie mama te zijn hoor! Er zijn nou eenmaal momenten waarop het allemaal niet mee zit en dan ben je gewoon ook niet heppie. Probeer het een beetje van je af te zetten, hoe rustiger jij bent des te rustiger is Ayla en als je wel zo'n frusti moment voelt opkomen ga je gewoon iets doen waar je je agressie enzo in kwijt kunt. Gillen, tegen een boxbal slaan, rondjes rennen in de tuin enz.

Wonder, lijkt me best eng als het zo te keer gaat. Ik ben dus echt geen held met onweer en zit dan meestal met de oudste hond tegen me aangedrukt op de bank hahaha die is namelijk ook niet zo'n held met onweer.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Thanx honey! SMAK!

8. mirjam2112

Oh ja en had je het oei ik groei boek ??

Ik bedacht me ineens dat in zo'n
    periode dat niks lekker liep, ik dat boek erbij pakte en dan stond er vaak zo'n hoofdstukje 'Moeder is het zat' of zoiets ... Dat je je gaat ergeren enzo ... En dan dacht ik 'oh ja het is een fase, die gaat weer voorbij'

9. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    boxbal is natuurlijk boksbal hahahha

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Wonder & Ingrid: Jullie ook thanx meiden!

Het is ook echt zoals Mirjam zegt: dan voel ik me echt woestig en denk ik "waarom zit dat kind nou te janken", maar als ik haar van ellende dan uit bed heb gehaald en ze ligt bij me en maakt van die schattige geluidjes wat ze de laatste tijd elke keer doet, dan ben ik weer helemaal verliefd en snap ik niet waarom ik nou zo woestig was....Alleen maar omdat ze niet wil slapen...nou ja, lekker belangrijk, dan kom je toch gezellig naar beneden.

11. mirjam2112

Hahaha ik had het niet eens gezien ;)

maar groot gelijk dat je eerder gaat proberen !!! Echt zielig voor hem zeg, daar kan je niet mee rond blijven lopen ..

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik had 'm pas van mijn nichtje geleend. Was leuk om zo het e.e.a. te lezen dus ga 'm zelf ook maar even scoren.

En idd, vaak probeer ik ook te denken: Het is maar een faaaaaaseeeee ;)

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, ja als je zo helemaal in de babies zit dan wordt boks al snel box :D

14. mirjam2112

Ja precies !! Als je die gedachte vast houdt (wat natuurlijk niet altijd lukt) dan loopt alles veel lekkerder !! Ik wil Justin graag aan het slapen krijgen en vanmorgen zat ik er ook ff doorheen en verrek gaat hij 2 x een uur in bed slapen !!! En lag hij er om 21u in...
    Je kan het nou eenmaal niet als een pakkie boter snijden (zo gaat die uitdrukking toch hahah)

15. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hahahaha, die uitdrukking kende ik nog niet :D.

16. mirjam2112

Tm: ik zou bijna zeggen jammer dat het je schildklier niet is, dat lijken me minder sterke medicijnen... Wat goed dat je hulp bent gaan zoeken !! En dat je familie zo helpt ..!
    Krijg je er nou ook begeleiding bij ??
    Ik woon niet ver weg van je dus je kan altijd bellen als er wat is !!

17. mirjam2112

Wooooooooondeeeeer waar ben jeeeeeee ??

18. Rosado

Rosado Niet meer actief

Misschien wel getroffen door de bliksem :$

19. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Hey meiden,

Nou ik ben er weer! Het was kort maar krachtig...

@Mermaid: thnx voor je uitleg wat betreft de groene lucht....en ik hoop dat je je wat beter voelt nu je weet dat we er allemaal last van hebben....Kus

@Ingrid: Ik geef je groot gelijk om eerder aan de bel te trekken. Het mannetje heeft veels te veel tijd om zo lang te moeten wachten.

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Wat is die Ayla soms ook een tutje hè....net lag ze bij Arco te slapen, hij legt haar in de box, wordt ze wakker en gaat ze huilen. Ik pak haar eruit en leg haar bij me, nog geen 5 min later is ze alweer vertrokken...

Deel Deze Pagina