APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

owja trouwens vannacht om half 5 bijna 50 cc gekolfd!

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hahaha wij hebben hem vorig weekend gekeken ;) Maar ik had het boek gelezen en die is echt vele malen beter ;)

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    24u in de koelkast (niet in de deur)
    3 maanden in de vriezer
    1 maand in het vriesvakje van de koelkast

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    hahaha nou wij hebben vorig jaar van de juli 08 hyve met 45 moeders en baby's een meeting gehad in amersfoort ;) ging best goed in een grote zaal.

Dit zijn de meeste meisjes
    Bekijk bijlage 70920

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja drukke dag idd. Kan je cosi op je wandelwagen? ik zou er niet teveel mee sjouwen idd anders zet je eerst de cosi in de auto, dan sanne erin? en als je hem op je wagen kan zetten, de wagen naast je auto zetten en dan erop. in een van onze ziekenhuizen heb je speciale parkeerplekken voor mensen die minder mobiel zijn, daar mag je gewoon parkeren maar weinig mensen doen dat omdat het lijkt op een invalidenplek ;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja dat mag gewoon ;) Meike is geboren toen het snikheet was, die kreeg ook wel een flesje water tussendoor.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hoe kon je dan rijden?

Onze tankdop is ineens spoorloos verdwenen, dus of manlief heeft hem er niet opgedaan de laatste keren had hij nl getankt... maar er zit een klep voor dus we houden het nog ff zo... Hij gaat over 2 weken toch weg en gaat dan naar de sloop oid.

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Zucht... ik weet het even niet meer met Femke...
    Overdag gaat alles prima maar 's avonds gooit ze er soms echt heel veel uit... beter gezegd, alles dat in haar maag zit.
    Ze slaapt dan en wordt dan wakker, met echt haar hongerhuiltje, ontzettend happig en boos als je haar haar speen geeft maar als je haar dan aanlegt om te drinken dan neemt ze 2 slokjes en gooit dan haar hele maaginhoud eruit, om vervolgens keihard te brullen van de honger...
    Gisteravond had ze dit dus ook weer. Ik wilde voorkomen dat ze zichzelf helemaal onderspuugde dus ik pakte een hydrofiel maar het kwam er met zo'n kracht uit dat het terugkaatste en alles in haar gezicht terecht kwam, ook in haar oogjes :( arm meisje en maar naar adem snakken.
    Maar het is dan ook net of de vorige voeding niet verteerd is want ze heeft dan amper gedronken voor het kotsen en er komt echt heel veel uit. Ze krijgt alleen maar BV en met die regeldagen zeggen ze ook dat je gewoon moet blijven voeden maar dat kan dus niet...
    Ik dacht eerst dat het door de zantac kwam, want die krijgt ze dan rond die tijd maar nu ze dat niet meer rond die tijd krijgt doet ze het nog steeds... En wat ook raar is is dat ze haar hoofd in buikligging niet meer kan optillen, maar een heel klein stukje terwijl ze hem helemaal op kon tillen...

Nou ja, vanmiddag naar het cb en er dan maar even over hebben. Arts moet ook even goed naar haar heupje kijken, ze beweegt een beetje erg stijfjes soms en daar zit ook een extra plooi.

Kan dan meteen meike even meten en wegen(als ze wil tenminste...) die zit weer met een oorontsteking... gelukkig nog 2w krijgt ze buisjes en neusamandelen eruit. Maar ze is dan altijd zo gezellig... erg vervelend, nou ja het doet ook pijn maar na een dag in het gejammer ben ik wel gesloopt... niet dat ze aan een stuk door jammert maar het is meer zeuren en niks willen... Ze zeggen dat haar gedrag dan ook beter word dus ben benieuwd. Hopelijk gaat ze iig beter praten en minder kwijlen ;)

Einde klaag ;)

9. Trotsemama1

uhm ja dat vroegen we ons ook af toen we bij me ouders aankwamen
    we hebben nu even een nooddop
    en ja wel bij het politiebureau zijn mijn sleutels gevonden
    alleen tankdop is kapot
    en mijn sleutel is kapot
    maar ben allang blij dat ik mijn huissleutels weer heb

10. Trotsemama1

mmm mijn kraamverzorgende zei 3 dagen ! in de koelkast

11. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Mmeke gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Na mijn berichtje viel ze uiteindelijk gelukkig wel in slaap en werd daarna om vijf uur weer wakker.
    We maakte ons alleen best zorgen tussen 12 en twee ze stopte niet met huilen en was een beetje verhoogd.

Ze is overdag heel rustig en in de eindmiddag begin avond begint ze meestal meer te huilen.
    Ze kan dan echt nier getroost worden en je ziet aan dr dat ze moe is maar er tegen vecht met dr pootjes en armpjes.

Vandaag is de laatse paar uurtjes van de kraamzorg (drie uurtjes ze gaat zo we) en gaan we alles alleen doen.
    Vind het echt jammer dat ze weggaat.

Nu stoppen ze dr s'morgens in een badje maar mn lief en ik gaan het verzetten naar de avond en zullen het vanavond dus voor het eerst alleen doen :)

We genieten heerlijkvoor de rest!

12. Trotsemama1

heeft ze geen kiss???
    want dat is ook te verklaren met reflux!

maar van hier een dikke knuffel hoor!!

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Kris: Idd een druk dagje heb je voor de boeg. En spannend hoor om er alleen op uit te gaan voor het eerst.

@ Ingrid: Oh, lekker handig van Roeland om de lichten te laten branden...

@ TM: Oepsie! Lekker balen dat je nu al je sleutels kwijt bent.

@ Napoleon: Mijn god! 45 moeders met baby's. Wel echt een leuke foto trouwens. Hebben alle meisjes nou hetzelfde t-shirt aan? Wat raar dat Femke 's nachts blijft spugen, ben benieuwd wat ze bij het cb zeggen. En wat sneu voor Meike dat ze weer een oorontsteking
    heeft.

@ hier: Ayla krijgt vandaag haar gehoortest. Ben benieuwd, maar het zal vast allemaal wel goed zijn.

14. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Goeiemorgen Mama's !

Een nieuw begin, een nieuw topic !
    Eindelijk zijn we dan allemaal mama's geworden !! :D
    En ook ik ben superblij met alle lief en leed die we
    met elkaar kunnen delen. En alle onzerheden, en onze vragen.
    Niets fijners dan al die verschillende lieve mama's met
    al hun verschillende tips,en ervaringen.

Hebben jullie allemaal een fijne (eerste) moederdag gehad ?
    Mijn mannetje heeft er niks mee gedaan.
    En eerlijk gezegt vond ik dat erg jammer, was dan ook wel
    een beetje teleurgesteld. Het is toch mijn 1e moederdag.
    En dan vraagt iedereen je wat je hebt gekregen, en dan
    moet je zeggen.. NIKS :(
    Ik zou haast vaderdag ook maar overslaan, maar ik weet van
    mezelf dat ik dat toch niet kan.....

@ TM
    In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij ook 3 dagen.
    Daar werd het 24 uur gedaan, maar dat was omdat iedereen
    in die koelkast kon komen, en er dus bacterieen waren van
    heel veel verschillende mensen. Maar thuis kon het makkelijk
    3 dagen zeiden ze.

Mmke Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter !! :D

15. Trotsemama1

kleintje dus toch he begon al aan mezelf te twijfelen

16. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Niet doen meis ;)

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    @MME: gefeliciteerd met jullie DOCHTER!!!!!

@TM: oei ik hoop dat je je sleutel plus dop snel terug hebt!

@Pamsie: ja baby's van die leeftijd mogen al water.

@Hier: ik moet ietsje harder worden geloof ik.....Elin huilt overdag zodra ze in dr bed ligt en als ik haar op pak dan is ze stil.....nu had Seeger dat ook en toen moest ik hem van het cb een half uur laten huilen en zodra hij stil was ging er een nieuw half uur in.....AAAAAAAAAAH dat kan ik helemaal niet. Maar het is wel opvallend, want als Ron haar in bed legt dan is ze stil. Wat zijn die kleintje al slim he?!
    Verder ben ik vammorgen bij de gynaecoloog geweest en alles zag er prima uit! Ik hoef dus niet nog een keer onder het mes! JOEPIE. Vrijdag vetrekken we richting Frankrijk en dan kan de rust ook een beetje terugkomen.

18. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ik herken dit!

Weet niet in hoeverre het doorzet hoop het niet natuurlijk maar Tara gooit ook heel veel melk eruit na het voeden.
    Laat je weer twijfelen of je dan weer door moet voeden.

Kreeg net advies van de kraamzorg om iets minder lang de tweede borst te geven.

Echt zo zielig komt gewoon in een straal eruit en ook door dr neusje.
    En daarna is ze ontroostbaar. Overdag niet maar alleen s'avonds...

Hikken ze bij jullie ook frequent?

Tara is vandaag 1 week oud :):):) Joehoee

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ja hier heeft kasper ook vaak de hik...

20. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Vaak willen kleintjes ook drinken als ze misselijk zijn. Kan het zijn dat haar misschien dan wat ontlasting dwarszit? Dat was bij Elin namelijk het geval. Zodra ze niet goed gepoept heeft gaat ze spugen. En dan met dezelfde kracht die jij beschrijft.
    Tis inderdaad een heel naar gezicht op zon kleintje zo te zien spugen.....:(

Deel Deze Pagina