APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hey meisjes,

hier een kapster je kan er echt niets aan doen aan die kale plek. allebei mijn meisjes hebben een kop met donkerbruin haar en donique had ook een superkale plek. (vreselijk hahahah)

hier nog steeds slechte nachten. tussen de voedingen door slaapt ze wel maar ze komt nog twee an drie keer per nacht helaas. overdag gaat het nu beter sinds gisteren

ze spuugde elke ker zo vreselijk veel. dus ben sinds gisteren begonnen met johannesbroodpitmeel te geven voor en tijdens de voeding en tot nu toe werkt dit perfect. (afkloppen)

vanmiddag even met de meisjes over de lentemarkt hier in het dorp.

kus

2. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hallo,

lekkere nachtjes over het algemeen lees ik!

Kale plek, als die er al is kun je alleen wachten tot die weer weg gaat. Als die er nog niet is dan kun je ze elke keer met het hoofd opzij leggen en elke keer een andere zij maar dan nog moeten ze zo blijven liggen.

Ga hier een klein mannetje troosten want papais net weg.

3. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    tja dat blijven liggen is moeilijk he? hahahahahahaha ducktape!

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, ik leg haar elke keer met haar hoofdje opzij, maar ze gaat heel eigenwijs toch weer anders liggen ;).

5. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hoi!

Ann, over die voedings 's avonds laat/'s nachts: ik liet Eva meestal gewoon 3 uur wachten als ze niet wakker werd, maar ben nu wel van plan het wat meer te plannen. Hoewel ze pas haar laatstse voeding om 2200u had en toen om 545 kwam, dus dat was best fijn...
    Overigens vind ik 12 uur ook al wel nacht, ik heb dan meestal al wel wat geslapen ;)
    Ik geef niet altijd 2 borsten, als de ene borst 'leeg' is check ik altijd even of ze nog wil aan de andere, soms wel, soms niet.

Marijn, hier geen kale plek (hoewel Eva natuurlijk jonger is nog dan Fiene, dus nog minder vaak heeft gelegen in totaal ;)), maar ze ligt ook vaak met haar hoofdje de ene of andere kant op.

Mik, balen van jouw nachten, da's wel vaak wakker worden!

@hier;
    Zo, tijdens dit bericht maar even een badsessie ingelast want mevrouwtje had een flinke spuitluier en ik hoorde steeds ergere geluiden van mijn man die het aan het opruimen was, dus het bad werkte beter ;) Ze dronk net zo ontiegelijk veel, ik snapte al niet waar ze het liet. Eruit dus, ze spuugde ook nog aardig wat.
    Verder had ik niet zo'n hele beste nacht (voor ons doen ;)), want Eva wilde gewoon midden in de nacht eten en normaal slaapt ze wat langer door, maar dit is nog maar de 2e keer dat ze dat doet, dus ik zal niet klagen.
    Maar vanochtend is het ons wel gelukt op tijd naar de kerk te komen! Dus we vorderen al snel in leven-met-baby ;)

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahahaha zolang je er geen foto's van maakt is het goed toch:p

7. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Janne, nog even en je bent gewoon een pro in leven met kind!!

8. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Haha, nou, wie weet... ;)

Het is wel grappig, wij krijgen steeds te horen 'jullie zijn zo lekker relaxt met Eva!' Zo voel ik me op zich ook best wel, maar ik dacht van tevoren steeds dat ik echt zo'n zenuwachtig moedertje zou worden. Valt me dus mee van mezelf en het is best fijn om dat van anderen te horen eigenlijk ;)

9. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Onze onderbuurman woont trouwens alleen, in eenzelfde flatje als wij, maar hij heeft nog een extra verdieping (maisonette dus) en dus een woonkamer en 5 slaapkamer(tje)s, in plaats van 3 (en meer vierkante meters in plaats van de schamele 57m2 waar wij het mee doen). En hij zegt steeds dat hij het zelfs onhandig vindt voor zichzelf met 2 verdiepingen en die kamers niet gebruikt etc. Doe mij huisruil!! ;):D

Oh en pas ging het nog over gezinsuitbreiding he. Ik wil eerst mijn diploma, die krijg ik augustus 2012 (optimistisch blijven, niks 'misschien', ik haal hem dan gewoon ;)). Dan is eindelijk die rottige studie klaar en kan ik ook geld binnen gaan brengen.
    Mijn man heeft inmiddels al bedacht wanneer we 'het dus maar weer gaan proberen'. Mijn ogen rolden echt uit mijn hoofd! Had ik nooit gedacht dat hij daar zo snel mee zou komen, haha! Ik wil graag meer kinderen, maar zo snel, ik weet het niet goed (en dat hoeft gelukkig ook nog niet). Maar ja, de kans op diplomeren met een dikke buik zit er wel in :)

Ik ga maar eens de vaat doen, want die stapelt zich ook maar op. Ik wens een vaatwasser en een droger ;)

10. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Ik had eigenlijk ook niet anders van je verwacht dan dat je relaxed zou zijn.

Wij kregen dat bij Julian ook altijd te horen, zelfs van de kraamzorg toen hij net geboren was hahaha. Nu zegt niemand het meer:( Niet dat we nu niet meer relaxed zijn hoor maar blijkbaar denken ze dat we het nu wel weten;)

11. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahaha hier zit er nog steeds 1 over de derde te praten;) Lijkt hem wel handig om volgend jaar zomer ervoor te gaan want dan wordt Julian drie en is Milan al 1 en als de baby er is dan gaat Julian bijna naar school;) Heb hem toen uitgelegd dat een spiraaltje vijf jaar mag blijven zitten:D

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    zo even door de laatste 20 blz heen geflitst en ik wilde op vanalles reageren, maar ik weet het niet meer...
    ff denken:
    @mermaid: mooi verhaal achter jullie naam!
    @in broeken passen: ik had voor na thijmens geboorte 2 broeken en wat zomerkleding in een grotere maat gekocht om te overbruggen... die kan ik nu mooi weer aan.
    @kompressen: die van de etos en wissel elke voeding (gaat ook hard met die dingen)
    @de nacht was redelijk: half 11, half 3, half 7. het mag van mij nog een half uurtje later de ochtendvoeding, maar goed.
    @cb om 11 uur: ik zou proberen te vervroegen, daar rommelen met een flesje en dan word je binnen geroepen en moet je wegen enzo met een hongerig kindje, is niet handig denk ik
    @wakker maken voor avondvoeding: de ene keer doen we het wel de andere keer niet, net wat we zelf wilen
    @tm: ik hoop dat thobias minder pijn heeft!
    @ehm... de rest weet ik echt niet meer, sorry!

@hier: gister was kasper onrustig, vaak drinken niet willen slapen,maar vandaag is de rust weer terug. morgen voor het eerst naar het cb, bn benieuwd. moet er om half 10 zijn, dus dat is even aanpoten om ze alletwee klaar te krijgen, maar dat moet lukken...
    hoe is t hier verder?

13. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Hoi meiden,

Heb even de adaptor van mn buurvrouw geleent!!
    Er moeten hier ook offertes en fakturen de deur uit en zonder computer gaat dat zo moeilijk....8)
    Beetje proberen bij te lezen, maar wat veel blz:$
    Volgens mij heeft iedereen redelijk zn draai gevonden toch?
    Enne die handleiding hebben ze hier volgens mij met de placente weggegooid.....

Heb vanochtend geprobeerd om een oude broek aan te doen. Heb er wel 1 gevonden die ik aan krij, alleen dat wat er boven uit komt, is nog niet echt sexy:) Mn benen en billen zijn wel weer normaal, maar taille en buik nog niet helemaal..... (misschien moet ik niet zo miepen 2 weken na de bevalling, maar goed....)

Nou ik hoop dat mr van Deel snel mijn accuutje opstuurd, want wat een verademing zo'n groot scherm! Wij krijgen zo visite, hopelijk kan ik straks nog even forumen.

Fijne zondag nog iedereen!!!

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hee LZ !!

Even snel tussendoor.. het gaat goed hier vandaag !! Heb haar om half 3 beetje bv en nog een half flesje gegeven. Tijdje gekroelt in de box en daarna nog wakker, maar wel moe naar bed gebracht en ze heeft geen kik gegeven en slaapt nog steeds !! Heb steeds de neiging om te gaan kijken of alles wel OK is, maar houdt me nog maar even in. Zou mooi zijn als er eindelijk eens 4 uur tussen 2 voedingen zit. De laatste dagen is het steeds 2,5 hooguit 3 uur nl.

OK .. sorrie einde Ego weer...

15. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Kris wat fijn !!! Ik hoop het voor je..

Hier vandaag een rommeldagje qua voedingen.. Was met Demi bij m'n schoonouders, heel gezellig!
    Vanmorgen toen Justin los liet spoot er melk uit m'n borst !!! Nooit gehad !! Mssn is hij daarom wat onrustig aan de borst....

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja hier is Sanne ook heel onrustig als ik veel melk heb ( ben nu dus aan het afbouwen, dus af en toe weer ouderwets flinke stuwing ) en dan spuit het er ook echt uit. dan laat ze ook vaak los, volgens mij gaat het d`r dan gewoon te hard en krijgt ze het niet weggeslikt.

17. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Maar zou dat ook ineens kunnen komen dan ?? Heb het nooit gehad en zo vol waren ze niet toen dat gebeurde...
    Justin laat niet los maar trekt eraan en gaat huilen met de tepel nog in z'n mond.... Snap niet wat dat kan zijn want als het te snel zou gaan zou hij wel loslaten toch ??

18. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Wat lijkt me dat een aparte gewaarwording, zoveel melk.
    Kom ik aan met mn 5cc per borst hahahaha.
    Helaas ben ik dus niet de bv deskundige en kan ik jullie niet helpen. Weet wel alles van vellen aan je ti*ten hahahahaha

19. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    He LZ met laptop!
    Haha, jammer van je onsexy taille, maar je bent net bevallen hoor ;)
    Jouw bv heeft dus vellen als gevolg? :(

fijn kris, hopelijk gaat het slapen nu dus ff wat beter.

Surf, lijkt me idd aanpoten met 2 kids op tijd weg hahaha! Ik vind met 1 al lastig, zelfs als ik het samen doe met mijn man ;)

Haha Ingrid, als je nu zou gaan stressen met Milan krijg je ws wel opmerkingen voer je eerdere relaxtheid, dus als je daar nog complimentjes over wil weet je wat je te doen staat ;)
    Thanks trouwens!
    En jij hoeft dus niet zo nodig een derde?

Oh ja mermeid, ik las nog een reactie van surf op jouw naam (nou ja, die van Ayla dus) en hoe jullie die hebben gevonden, ik vind inderdaad ook bijzonder hoe je daarbij komt, tof :)
    Hoe hebben anderen de namen van de baby gekozen? Nog speciale verhalen erachter? Ben er wel beneiuwd naar!

Mirjam, dat spuiten heb ik dus ALTIJD! Superirritant. Zit altijd met een handdoek te voeden, die ik een soort tussen mijn bh en borst klem, als een soort borstslab ofzo :( En dan lekt het soms nog door de dubbele handdoek heen uiteindelijk. Als Eva dus loslaat spuit ik haar onder en de handdoek. Dan duw ik snel met die handdoek mijn tepel dicht, maar als zij zich zit te verslikken heb ik toch mijn handen voor haar nodig.... En ik kan wel eerst een beetje afkolven, maar halverwege de voeding spuit het soms nog steeds (of opnieuw). Dus dat is mijn grote voedingsfrustratie ;)
    Maar goed, in elk geval: ik las vandaag nog in een beokje dat babies daar onrustig door kunnen zijn aan de borst. Eva zit soms ook te trekken en te draaien (voelt heerlijk, ahum). Het helpt wel als ik haar over haar koppie aai dan, maf he.
    Trouwens, 1 borst doet echt zó'n pijn met voeden. Heb geen kloven, maar het zuigen doet echt vreselijk zeer. Ik zit soms half te janken en altijd met dichtgeknepen billen haha. Weet iemand wat ik fout doe?

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    hahahaha kan idd kijken wat er gebeurt als ik nu ga stressen met Milan. Moet ik alleen nog even kijken waarover ik ga stressen.

Voor mij is een derde niet echt nodig, kan niet zeggen dat het compleet voor mij voelt maar de behoefte aan nog een kindje is er ook (nog) niet. Hier is het dus omgekeerd als bij de meeste dames hier, Roeland wil graag een derde en voor mij is het zowel goed.

Net Milan in bad gehad, hij had zichzelf ondanks de jbp helemaal ondergespuugd en het bed erbij dus die kan ik zo ook opnieuw opmaken. Hij was voor het eerst sinds lange tijd aan het genieten van zijn badje, nu hopen dat het zo blijft.

Deel Deze Pagina