APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    o zo.... ben je voorraad aan het maken...

ik ehb nog wat mek staan.. maa daar zit spruw in.. dus deze week proberen te geven.. want nu heeft ze nog spruw... en dan nieuwe voorraad maken

2. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Jaa, nu horen we bij de april mama's!! Wel gek hoor ;)

Even heel kort want ik geloof dat ik zometeen weer een voorraadje melk te voorschijn moet toveren...
    TM, wat ben jij toch een lieverd! Dat laatste berichtje bij de zwangerschapslijstdinges was echt tof :)

En....
    Mmeke, gefeliciteerd!!! Op moederdag! :)

En ik ben echt megatrots.... Gister sprak ik mijn moeder aan de telefoon en ik vertelde dat dochter zo alert was en zo aan het kijken was als ik tegen haar praatte etc. Mijn moeder zei 'het kan heel goed dat ze snel gaat lachen, ze is tenslotte al even over tijd en ze is groot, dus, je weet maar nooit!' Ik geloofde het niet, ze is net 2 weken, maar ja, mijn moeder met 7 kinderen heeft toch wel een beetje verstand ervan... ;)
    En ja hoor, die avond begon ze zowaar naar me te lachen toen i allemaal koetsjiekoetsjie geluidjes aan het maken was! Echt GEWELDIG leuk, schattig, lief en poepig. En dat op moederdag! ;)

ok, nu ga ik mijn kind van de honger en poep verlossen, tot later!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    tis wel wennen hoor, moet nu helemaal naar beneden scrollen om bij de mama's aan te komen... het zit er zo ingebakken om bij de bevallingslijsttopics te klikken...
    tis wel handig trouwens dat april met hoofdletters staat, kan ik 'ons' topic tenminste snel herkennen.

zo, hier alles weer in slaap, liep net van de box (huilende kasper) naar zolder (huilende thijmen) en zo 4x ofzo, maar nu slapen ze lekker allebei. joepie, gelukt!

4. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    @MMKE gefeliciteerd met jullie dochter.

Nou ik heb jullie ook weer gevonden;)

@TM oei dat was geen slimme actie bij het tanken.

Hier gaat alles goed. De BV gaat nog steeds goed.
    Vince heeft alleen 1 vies oogje en ik denk dat het komt omdat Kaydee hartstikke verkouden is. Gisteren heeft ze hem de hele tijd kusjes lopen geven. Zijn oogje zit een beetje dicht.
    Met mij gaat ook alles goed heb een klein beetje last van 1 hechting maar dat is niet noemenswaardig. Vince slaapt ook al 4 nachten aardig door. Gemiddeld 5-6 uur slaapt hij dan. Fijn!!!dan kan ik ook lekker slapen.
    Mannetje is tot 29 mei vrij dus ik kan in alle rust aan het nieuwe ritme wennen. Toch wel lastig 2 kinderen in bad doen, aankleden en eten geven. Mannetje zorgt 's ochtend voor Kaydee en ik voor Vince.

En tijdje geleden had ik verteld dat er op 1 dag 3 bekenden waren overleden. Nou was zaterdag een vriendin op kraamvisite waarvan haar moeder overleden was. Ze blijkt zwanger te zijn van haar eerste kindje. Helaas heeft ze dat nooit aan haar moeder kunnen vertellen. Ze kwam 1 week na de begrafenis erachter. We houden ons maar voor dat haar moeder van boven af meekijkt.

5. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Janne, wat lief!!!!!!

Alre, fijn te horen dat bij jullie ook alles goed gaat! Moeilijk lijkt me dat voor je vriendin, ik weet nog dat wij zo 'blij' waren dat we Roeland zijn oma nog hebben kunnen vertellen dat we zwanger waren en zijn opa nog dat we een jongen kregen voordat ze overleden dus lijkt me voor haar heel moeilijk dat ze dit niet heeft kunnen delen met haar moeder.

Hier hebben we weer een bedkruiper, als we Milan in bed leggen en we halen leggen we hem netjes onderin maar als we hem eruit halen ligt hij al halverwege het bedje. Deed Julian als baby ook altijd en nu nog ligt hij altijd bovenin bed.

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    aire: wat fijn dat het zo goed gaat en heerlijk dat je mannetje nog zo lang vrij is!
    wel heel naar voor je vriendinnetje! vreselijk hoor dat soort dingen!

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ LadyZ: Ik mis mijn buik soms ook nog wel hoor.

@ Janne: Wat leuk dat ze al echt naar je gelachen heeft! Ik kan niet wachten tot Ayla ook echt gaat lachen.

@ hier: Nou, Ayla is geslaagd voor de gehoortest hoor. En we zijn net even naar de stad gelopen met Ayla in de wandelwagen. Ik ben nu wel echt helemaal gebroken zeg, maar ik voel me iig niet meer zo depri als vanmorgen. Wat wel een beetje balen is, is dat Ayla heeft geslapen vanaf het moment dat we naar het cb gingen voor die gehoortest en dat ze nu we thuis zijn gelijk begint te huilen ;). Ik snap er niks van hoor....

8. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wendy:
    nee ben aan het relacteren !
    thobias krijgt nu nog KV maar wil weer over op BV

uhm even een vraagje!
    kan het zijn dat thobias 80 cc uit mijn borsten heeft gedronken want hij heeft 80 cc laten staan van zijn fles!?!?!?

9. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    JEEEEJ we hebben de mama's bereikt!! :D Dat is een overgang zeg!

Mmke gefeliciteerd! Ben erg benieuwd hoe jullie dochter heet!

TM wat een actie van je sleutels en benzinedopding! Haha!
    En heel mooi beschreven je laatste stukje bij de bevallingslijst!
    Super van de bv meid! Petje af hoor!

Napoleon wat een leuke foto met al die baby's!
    Lijkt me erg leuk om wat af te spreken met alle mama's, baby's en andere kids! Is misschien het handigste als iedereen nog verlof heeft. Denk dat ik zo ongeveer het eerste weer aan het werk moet. Dat is half juni (heb er vakantie achteraan geplakt en moet eerste week van juli officieel beginnen).

Mermaid hoe was de gehoortest? Is Ayla geslaagd? Geslaagd lees ik, super!

Kleintje, jammer dat je man niet aan moederdag heeft gedacht :( Hier ook niet hoor. Het was dat hij ergens moest werken bij de postcodeloterij kanjesshow en daar een heleboel bloemen over waren die hij mee naar huis had genomen. De rest wel goed verwend met moederdag?

Ann gefeliciteerd met Tara's eerste week!

Napoleon wat sneu voor Femke! Wat zeiden ze op het cb? Nog naar haar heupjes laten kijken?

Wonder, de truc van de klok?? 10 minutenregel bedoel je? Half uur lees ik. Dat lijkt me lastig! Bij mij hadden ze het over 10 minuten maar dat hou ik al niet vol :)

Kris wat een drukke dag zeg! Doe je rustig aan? Wel fijn dat alles goed was bij de gyn. Hopelijk is het niks met je schildklier en knap je zelf ook snel verder op! Hoe was het bij het kdv? Heb je er een goed gevoel bij?
    Johannesbroodpitmeel is inderdaad laxerend zeggen ze. Maar ik weet niet, vind het erg raar als het tegen spugen is en dan laxerend zou werken. Verstoppend lijkt me logischer. Ik weet dus niet zeker haha.

Wendysunny fijn dat Jolene zo goed groeit! Wel zielig van de spruw... Ik hoop dat ze er gauw vanaf is.

Janne wat een supercadeau, een lachje op moederdag!!
    Hier steeds iets wat op lachen lijkt. Moet denk ik nog even geduld hebben. Ze was natuurlijk 2 weken te vroeg en een groeiachterstand van 3 weken...

Vraagje, welke kleding valt smal? Elisa past qua lengte de 50 niet meer zo goed, maar 56 is veeeeels te groot... Daar zwemt ze in.

10. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn bevallingsverhaal als wijze van therapie (;

Zondag 2 Mei was ik de dag ervoor gestript en de hele dag al een beetje bloedverlies en slijm en aan het einde van de middag zag in mn maanverbandje toch steeds meer vocht wat wellicht vruchtwater zou kunnen zijn...Vk gebeld en zij wilde het toch zien dus wij weer naar het Geboortecentrum toe.
    Daar aangekomen bleek het niks te zijn en vroeg ze of we voor de zekerheid nog een CTG wilde laten doen.

Leek ons een goed plan. Nou zag er allemaal top uit dus wij gerustgesteld tot de ziekenhuis vk kwam met de mededeling dat ze me liever wilde gaan inleiden ??? De reden hiervoor was dat ze in Rotterdam en dan vooral in het Erasmus vrouwen niet graag laten doorlopen na 41 weken...
    Ik schrok zo want ik wist zeker dat mn lijf het zelf zou doen zonder hulp en zo niet dan twee dagen later gepland inleiden.
    De gyn kwam erbij en maakte ons serieus bang door te zeggen als jullie nu gaan is het JULLIE verantwoordelijkheid. Terwijl er dus echt niks mis was...Filmpje was goed, alles.

Mn vriend en ik in discussie die was helemaal in paniek maar ik wist zeker dit wil ik NIET die voelt niet goed.
    Dus terig naar huis met een onwijs rotgevoel en tranen.
    Thuis erover gepraat met elkaar en hij begreep me. Een uurtje later liggen we tegen elkaar aan en de weeen beginnen ;)
    In alle hevigheid. Mezelf in de auto getakeld en hop weer terug. Heerlijk mn lijf deed het zelf zonder hulp ik wist het!

Daar aangekomen kwam in in een weeenstorm die zn weerga niet kende was niet meer aanspreekbaar en zat alleen maar onder de douche op een kruk. Weet er niks meer van. De vk vroeg of ik het volhield en ik piepte nee dus stelde ze voor een ruggeprik te halen en ik heb meteen ja gezegd.

Toen bleek de anesthesite op de OK te zijn...Drie uur wachten duurt hels lang maar goed het kon niet anders. Ik kon toen alleen nog maar bibberen en zei geen boe of bah maar wat deed het zeer.

Eindelijk kwam ze na drie uur. Een of andere achterlijk arts in opleiding heeft drie keer infuus misgeprikt en katheter verkeerd aangebracht maar heb ik niks van gevoeld en toen EINDELIJK kwam de ruggeprik. Ook die voelde ik niet, wat een opluchting zeg....Ik kon weer praten!

Daarna was de pijn zo goed als weg en voelde ik niks meer zelf mn rechter been niet meer (heel raar)

Door de prik ging de ontsluiting trager maar dat vond ik helemaal niet erg. Rond acht uur had ik volledige ontsluiting maar er kwamen geen persweeen dus kreeg ik weeenopwekkers.
    Die waren inmiddels tot astronomische waarde toegediend maar de weeen werden alleen maar minder :(

Uiteindelijk kwam het er op neer dat ik moest gaan persen zonder persweeen en heb dat met heel mn lijf en leden gedaan. Er is een knip gezet en na een uur persen was ze er onze lieve mooie Tara geboren.

55cm en 4175gr geen kleintje dus ;):D Maar goed met zo grote papa was het enigzins te verwachten.

Wat een ervaring, wat een gevoel...Wat een klein geluk en groot wonder. Een kleine mensje van ons twee...Onze dochter...WAUW!

11. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Shiiiiit! Ik kreeg het al spaans-benauwd zeg..
    Ik kreeg jullie bijna niet gevonden! Maar hier ben ik ook weer.

Mmeke: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!!

Caro: aaaaah wat lief van Lukas, dat zelfgemaakte tasje!

TM: wat een tranentrekker die afsluiter van je!
    En vergeet jezelf niet hè! Jij hebt het kei goed gedaan!
    Oooooooooh wat slim van die tankdop! Hahahahahaha! Nee klote zeg, zeker van de sleutels enzo..
    Jeetje! Je hebt gewoon je sleutels terug! Wat een wonder!

Mirjam: oooh wat lief jouw berichtje.. Het voelt idd als een vriendinnenclubje hier! Onbewust weten we héél erg veel van elkaar en delen we lief en leed met elkaar en het mooiste wonder; de geboorte en alles eromheen.

Kris: succes met je erg drukke dagje vandaag! Gaat vast helemaal goedkomen!

Ingrid: hmmm lekker handig van Roeland..

Surf: wat goed van Kapser en wat heerlijk dat Thijmen zo lekker
    heeft geslapen en dat terwijl de monteur bezig was.

TM: was super zeg met de BV! Ik heb echt heel veel respect voor je, knap hoor hoe je ermee omgaat!

Napoleon: leuke foto zeg!
    Jeetje wat vervelend zeg voor Femke! Ik hoop ècht van harte dat CB je verder kan helpen, want dit schiet zo niet op.. En dan Meike nog. Wat balen zeg! Hopelijk vliegen die 2 weken voorbij en is ze van de pijn in d'r oortjes af!

Ann: is inbakeren niet een idee? Dan kan ze niet zo maaien met d'r armen en beentjes..
    Hier hikt Jayden na iedere fles. Woehoe Tara alweer een week oud! Gaat snel hè!?

Wonder: moeilijk hè dat laten liggen als ze huilen? Dat kan ik hooguit 5 minuten, maar daarna sta ik alweer boven op z'n kamertje hoor! Hahaha!
    Oooh lekker, dus je gaat terug naar Frankrijk, weer je eigen leventje oppakken.
    Nou das goed nieuws dat alles goed was! Super zeg!!!

Mermaid: daar hoef je je niet voor te schamen! Zoals zij hun dagje weleens niet hebben kunnen wij dat ook hebben..
    Ayla vindt het volgens mij heerlijk dat gehobbel in de kinderwagen.. Daarom huilde ze misschien wel toen je weer thuis was.

Janne: wat mooi en lief zeg; je eerste lachje van haar op moederdag!

Alre: fijn dat mannetje vrij is en je helpt!
    Oooh wat erg voor die vriendin!

Ka: NOPPIES Valt smal! te bestellen via kleertjes.com

X

12. Ikheid

Ikheid Niet meer actief

Ann: wat een mega-super-gaaf gevoel moet dat geven als je lichaam, kort nadat je bent weggegaan uit het ZKH, het zelf doet! En wat een mooi verhaal.. Kippenvel!!!

Je mag trots op jezelf zijn! XXX

13. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Heyy Ikheid,

Leuk je weer te spreken! Weer back on earth (-:

We hebben eergisteren de Puckababy gekocht maar vind het een beetje zielig...
    Maar dat maaien is op zn beurt is ook weer triest.

Ze houdt zichzelf echt wakker. Nu ook twee uur laatste voeding gedaan en mevrouwtje slaapt gewoon niet. Slaapt ze bijna gaat ze huilen en is ze weer wakker. Dus die ligt nu lekker op mn vriend op de bank beneden en dan is het goed...

14. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    TM, leuk, naar Hasselt! En wat fijn van de borstvoeding!
    Balen van je sleutels zeg.
    Knap trouwens hoe je bezig bent met de bv!

Caro, lief vacn je moeder, lekker maaltje zeg!!

@emotionele bevallingslijstafsluiting: ik vind jullie ook echt toppers meiden! Mijn dagen waren ECHT saai geweest als jullie er niet waren geweest, zo zonder stage enzo... ik heb me nu prima vermaakt! :D Hopelijk blijf ik tijd houden haha!

Dochter ligt intussen in de wieg (gezellig in de woonkamer) en ik vroeg me al af waarom ze zo aan het mieren was, maar ik hoor nu een hoop gerommel.. ik hoop dat het IN de luier blijft want ik heb net de wieg verschoond en dat is zo'n K-werk!

Kris, ben benieuwd hoe je dag uiteindelijk is verlopen, succes nog even achteraf!

Ingrid, balen van de auto!!

Caro, nu je man dus weer aan het werk? Hoe is het gegaan?
    Mijn man is ook weer weg, deze week geljukkig maar 2 dagen. Maar het gaat supergoed! Eerste alleen-in-bad-actie geslaagd en alleen-buiten-wandelactie ook, dus ik voel me al bijna volleerd ;)

Surf, fijn van je goede nacht!

Pamsie, je kunt volgens mij beter melk geven (in elk geval in het geval van bv)

Napoleon, wat bverbelend van het spugen zeg! Hopelijk hebben ze een idee op het cb.

Ann, jammer dat de kraamzorg weg gaat! Vanavond dus de eerste badsessie samen! Succes! ;)
    Hier ook héél vaak de hik! En daar heeft ze zo'n hekel aan, na elke hik hoor je zo'n chagrijnige kreun... hihi.

kleintje, wat balen van moederdag, dat si wel jammer he!

Wonder! Wat fijn dat het goed was bij de gyn!
    Slim he, die kleintjes haha!
    Geef jij nog bv eigenlijk, want dat liep aan het begin toch ook nog niet zo?
    Zie je het zitten, weer naar Frankrijk?

Mermaid! Balen van je rotgevoel vanochtend, jankbuien + Ayla even zat zijn... wel herkenbaar vind ik. Ik vind dochter echt heel lief en ben erg blij met haar, maar soms ben ik haar ook wel eens even een beetje 'zat'. als ze dan net weer huilt terwijl ik echt even iets moet doen of regelen of gewoon even wil douchen ofzo... En dan voel ik me weer schuldig, wat weer een jankbui tot gevolg heeft, etc. Maar volgens mij hoort dat er wel een beetje bij.

Ok, de rest kan ik niet meer bijlezen want het gehuil wordt nu zielig. Tot later weer!

15. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    @ Ann

Jeetje meid, inderdaad een zware bevalling.
    En wat vreselijk dat je gewoon 3 uur op je pijnstilling
    hebt moeten wachten !

Maar gelukkig kwam daar toch jullie wondertje ! :D
    En nu lekker genieten !

Het maaien met de armen deed mike ook, en dat
    bleek van de krampjes te zijn.
    Ik heb cinababy gebruikt maar dat hielp voor geen meter.
    Nu gebruik ik sinds 3 dagen infacol, en hier werkt het echt
    geweldig !
    Ik heb een heel ander kind gekregen ! ;)

Hij valt nu direct in slaap na zijn voeding, geen krampjes meer,
    geen gemaai meer en gepers.
    Hij is veel rustiger, en slaapt sindsdien zelfs de nachten door ! :)

Ik ben zo blij dat mijn kanjer nu niet meer zo'n pijn heeft,
    want o wat was het vreselijk om dat aan te moeten zien ! :(

16. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Hij laat trouwens wel heel veel windjes nu haha !

Ik heb ze laatst geteld tijdens zijn fles, en dat
    waren er 12 !!! ;)

Allemaal lucht dat anders in zijn darmpjes had blijven hangen..
    Dus de stinkscheetjes neem ik maar voor lief ;)

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Janne: En...is alles ín de luier gebleven? Ik vind het ook een heel gedoe'tje om dat wiegje netjes opgemaakt te krijgen. Het ziet er inmiddels ook alweer helemaal verfromfraaid uit ;).

@ Kleintje: Wat fijn dat de Infacol zo goed werkt. Zielig is dat hè als ze zo'n last van krampjes hebben.

@ hier: Ik heb besloten Ayla voortaan maar ook overdag in haar wiegje te leggen ipv in de box. Ik had haar dus altijd in de box, want ik vind eigenlijk dat zo'n klein beebje bij mij/ons in de buurt hoort te zijn en dus niet alleen boven moet liggen. Maar ze is de afgelopen week steeds slechter gaan slapen in de box. Elke keer van die korte hazeslaapjes en maar janken tussendoor. Ik heb haar net na de fles van 16.30 uur in haar wiegje gelegd. Ze wilde zowaar een speentje. Na een kwartiertje ging ze heel erg huilen, ik ben toen naar haar toe gegaan, heb weer het speentje gegeven, even over haar bolletje geaaid (vind ze altijd hartstikke lekker) en zo'n beer met een touwtje uit zijn kont ;) die muziek maakt als je eraan trekt erbij gepakt. Een paar keer dat liedje "afgedraaid" en verdomd....mevrouw ging slapen. Ze ligt nu denk ik al een uur te ronken. Hopen dat ze het volhoudt tot de fles van 19.30 uur...

18. kleintje84

kleintje84 Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.910
    0
    0
    Verzorgende i.g.
    Beverwijk
    Beer met touwtje uit zijn kont !

Hahahaha ! :D

19. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    -- even tussentijds reageren, anders vergeet ik de helft weer --

@ napoleon: je kan ook Femke laten nakijken door een osteopaat of fysiotherapeut. Het klinkt nl alsof er ergens een werveltje of zo vast zit. Emma heeft dat ook gehad, die lag zo krom als een banaan, dit lag niet aan haar heupjes maar haar bovenste nekwerveltje zat vast, die heeft een manueel therapeut losgemaakt. Ze heeft daarna nog een paar maanden fysiotherapie gehad omdat ze door die blokkade een kant van haar lichaam te weinig gebruikte. Het CB deed niets met mijn vragen over haar kromme ligging, ik ben toen zelf naar de fysio gestapt. Tim ligt ook een beetje krom en spuugt ook veel (spugen kan komen door een blokkade in de nekwervels), dus ik ga maar weer even bij de fysio van Emma langs met hem. (wel eerst een verwijzing van de arts vragen, anders vergoedt de verzekering de eerste fysio afspraak niet).

@ over bewaren van de moedermelk:
    zie: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Kolvenenwerken - Bewaren van moedermelk

-- nu weer even verder lezen --

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

:D Ja, hij heeft écht een touwtje uit zijn kont :D

Vorige week was er trouwens een vroeger vriendinnetje van mij langs gekomen. We spreken elkaar sporadisch wel eens op hyves en ze vroeg of ze bij Ayla mocht komen kijken. Vond ik uiteraard prima, dus zo gezegd zo ge-diggy-daan. Zij heeft o.a. een dochter die 29 april 1 jaar is geworden. Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niet verwacht dat mijn kraamvisite een cadeautje meeneemt. Maar van haar kreeg ik dus een tas vol met oude kleding van haar dochter. Nu ben ik misschien heel ondankbaar, maar ik had/heb eigenlijk zoiets van "thanks, but no thanks". Maw, ik vind het een hartstikke aardig gebaar, maar ik ga mijn meisje echt geen 2ehands kleding aantrekken :). Ik voel me er heus niet te goed voor, want ik heb vroeger zelf ook heel veel 2ehands kleding gehad toen ik klein was, maar ik wil mijn dochter graag in de allerleukste, mooiste en nieuwe kleding hijsen. Herkenbaar, of ben ik een verwend nest?

Deel Deze Pagina