APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @janne: ik heb ook in het openbaar 2 doeken bij de hand met voeden, eentje oner mn bh en eentje voor als ie plots los laat. ik moet zeggen dat ik er al aardig wat handigheid in heb om niet open en bloot te zitten (met thijmen ook 8 maanden gevoed tenslotte), dus shirtje ernog even overheen houden, doek installeren, kasper voor mn tiet, shirt omhoog, en aanleggen, zo zie je bijna niets... dus gaat prima!

kolf: ik heb de medela swing en ben er erg tevreden over!

@mirjam: wat een schrik!

@onrustige kindjes: sterkte meiden! vaak is het maar een paar dagen, vreselijk frustrerend natuurlijk, maar houd in gedachten dat het van voorbijgaande aard is (normaal gesproken)
    ik klop nog even af dat kasper nog rustig is...

ik moet thijmen verschonen, ben er straks weer!

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Goedemorgen !
    Hier heeft Sanne gisteravond heel veel geslapen van 18u tot ik haar om 22.30u wakker maakte voor haar badje. Was dus erg bang voor de nacht, maar het viel mee. Van 23.30u uurtje gejengelt daarna geslapen tot 03.30u hierna weer een kwartiertje gejengelt en toen geslapen tot 07.30u en nu is ze sinds 07.30u klaar wakker.. maar ja... dat mag ;)
    Straks Fysio voor haar i.v.m. haar voorkeurshouding

3. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Goedemorgen!

Nou, zo goed als mijn planning gisterochtend ging, zo laat waren we vanochtend. Het begon goed, want Noa kwam om 6 uur voor de voeding (laatste voeding was half 12). :) Daarna zijn we allebei nog even in slaap gevallen. Lukas ging om kwart voor 7 naar beneden met papa voor zijn boterham. Om 7 uur wilde ik uit bed gaan om te douchen, maar toen werd Noa wakker en was ontroostbaar.:( Bleek ze nog honger te hebben. Hier kwam ik dus pas na 20 minuten achter, dus weer even aangelegd en toen heeft mevrouw nog 20 minuten aan de borst gehanen. Inmiddels was het dus al 10 over half 8 en moesten Lukas en ik allebei nog wassen en aankleden. Toen ik beneden kwam bleek die dondersteen zijn boterham en melk nog helemaal niet op te hebben, dus hem nog even achter zijn vodden gezeten dat hij door moest eten.:x Uiteindelijk stonden we om 10 voor half 9 al bij de voordeur klaar om te gaan, moest meneertje nog even poepen! Dus eer we op school waren was de klas al begonnen. Oeps! Nou ja, morgen weer een poging!:p

4. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    @ Kris, fijn dat ze niet de hele nacht wakker is geweest! Wat doen ze eigenlijk precies bij de fysio met zo'n kleintje? Of is het de eerste keer voor jullie?

5. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ik heb een Medela Harmony handkolf. Ik vind hem prima, heb hem bij Lukas ook gebruikt. Maar ik heb geen problemen met de productie, dus heb ik hier voldoende aan. Heb eigenlijk nooit een elektrische kolf gebruikt.

@ Mirjam, mijn tepels zijn ook altijd pimpelpaars tijdens het kolven. Maar soms ook als Noa heel veel heeft gedronken. Dus denk toch dat dat "normaal" is.

6. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ze heeft tot nu toe wat tips gegeven. Andere houding bij aankleden op het kussen ( leg haar nu overdwars zegmaar ) Hoe op schoot te houden om de nekspieren te trainen. Dikker kleed in de box en heb een kussen gehad om haar op haar zij te leggen ( mag alleen in de box als ik erbij ben ) Vandaag gaat ze haar hoofdje precies opmeten zodat we bij kunnen houden of en hoeveel ze afplat. Ze heeft wel een hele sterke voorkeurshouding nl.

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ok, ik kon me er namelijk niet zo veel bij voorstellen, fysio met zo'n klein hummeltje! Of het moet massage zijn ofzo, maar dat zag ik dan weer niet in combi met de voorkeurshouding.

Ik leg Noa soms toch wel even op haar zij. Dan prop ik haar dekentje aan de achterkant een beetje op en aan de voorkant leg ik een knuffel, zodat ze niet om kan rollen. Ze ligt wel iets vaker naar één kant, maar ik zie nog niets aan haar hoofdje.

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Goedemorgen!

hier weer een lekker nachtje en zonder voorverwarmd bed!!!

Ele, geef je flesvoeding en zo ja hoeveel?

Kris, succes bij de fysio straks!

Caro, balen dat jullie te laat waren maar morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

De zon scheen net, hoop dat het doorzet dan kan Julian straks buiten zijn energie kwijt en kan ik even grasmaaien want dat is hard nodig.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Volgens mij verschilt dat ook per baby. Een vriendin van mij had ook een hele wakkere baby en heel tevreden, dan is het goed denk ik.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    echt, wist ik helemaal niet. Ga ik toch eens kijken...

11. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    Hier geslapen van 21.00 tot 4 uur. Ik schrok wakker van de tijd, voor het eerst zo lang tussen de voedingen gehad nl.. Daarna (standaard) beide mannetjes om 6.30 wakker. Daniel sliep weer in, kon ik z'n broer douchen, ontbijten en naar het KDV. Daarna Daniel weer wakker om 8 uur. Heb toen eens wat anders geprobeerd met wat meer regelmaat en het lijkt te werken (even afkloppen). Na de voeding (borst, verschonen, borst) niet in slaap laten vallen aan de borst maar half uurtje met hem gespeeld ( in de box, op schoot e.d.). Toen ie begon te gapen en wegkijken heb ik hem in z'n bed gelegd en is ie zelf in slaap gevallen. Kijken of ik dit elke keer zo kan volhouden, ben zelf een beetje chaoot af en toe :)

@voeden: hier ook fonteintjes.. Ik voed tegenwoording met een dunne sjaal over m'n schouder zodat ie ook wat beschut is en een doek onder m'n borst. Je wordt er handiger en makkelijker in op den duur. De eerste heb ik een jaar gevoed.

straks wat boodschapjes doen en lekker in de zon wandelen!
    mannetje is wakker geworden, ga gelijk maar even. tot later!

12. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Caro; Ach i.d. morgen weer een nieuwe kans.. ;)
    XXX; lekker zo`n lange ruk.

Ik wil vanmiddag naar het tuincentrum, maar ben me al de hele ochtend suf aan het piekeren over hoe ik dat moet aanpakken. Kindewagen, mandje maar ik heb ook potgrond nodig. Misschien onderin de kinderwagen doen, maar zouden ze niet denken dat ik het mee wil jatten ??

Heb trouwens een hele mooie foto van Sanne gemaakt ( vind ik zelf dan he.. ), maar de computer waar ik op photoshop is op het moment niet aangesloten op het internet zal straks toch eens kijken of ik hem via een stickje ofzo over kan zetten..

13. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Je verhaal klinkt me heel bekend in de oren. Onze dochters hebben het allemaal gedaan, we zijn bij alle 3 gaan inbakeren. Onze jongste (van 14-4-2010) bakeren we in vanaf dat ze 3 weken was en we leggen haar wakker in bed. Zo heeft ze geleerd om zelf in slaap te vallen.. (klinkt allemaal heel wijs ;), maar hebben bij onze oudste (nu 5 jaar) het boekje Rust en Regelmaat toegepast van Ria Blom en dat ging super!!!) Voor vragen, PB me maar hoor! :)

14. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38

15. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik heb maar niet alles teruggelezen, wat veel!!! Jullie beppen echt gezellig veel!! Boel herkenbare verhalen gelezen (qua visite/voeding/drukte met meerdere kids enz.)
    Echt voorstellen heb ik nog niet gedaan:
    Ik ben 36 jaar en moeder van 3 meiden (van 5 jaar, 2,5 jaar en van nu bijna 5 weken). Lekker druk, maar reuze gezellig!! Rhodé is de jongste (en laatste ;)), ze heeft ong. 3 weken bv gehad, maar groeide er niet op dus zit nu aan de fles. Ze krijgt nu 6 voedingen van 120+4 en er zit nog geen regelmaat in! Ze komt wel ong. om de 4 uur, als ze overdag na 4 uur nog niet wakker is, maak ik haar vaak wakker voor de fles. Dit om zo het dag/nacht ritme er een beetje in te krijgen, anders slaapt ze overdag zo ruim 5 uur achter elkaar. 's avonds is het een beetje schipperen met de tijd, anders komen we niet aan de 6 flessen.. We zitten te twijfelen of we haar na de fles van 17.00 uur zelf wakker laten worden voor de volgende fles, nu maken we haar om 20.30 wakker en om 24.00 uur weer. Zit weinig tijd tussen en is wel erg laat, die laatste fles...:x
    Vanaf 3 weken bakeren we haar in omdat ze zichzelf wakker mepte met haar handjes en ze niet in slaap kon komen. Dit samen met het bekende "rust en regelmaat" werkt voor haar super! Ze is een tevreden kindje en drinkt en slaapt nu goed.
    Ze heeft op haar rug een hele grote moedervlek zitten die behaard is, bij de geboorte dachten ze dat ze een verborgen open ruggetje had. Dus toen ze 1 dag oud was moest ze al naar de kinderarts in het ziekenhuis en heeft ze een MRI-scan gehad. Gelukkig bleek het geen open ruggetje te zijn maar een huidafwijking die te behandelen is. Binnenkort ontvangen we een oproep uit het kinderziekenhuis in Utrecht waar we meer informatie krijgen en dan horen we hoe en wanneer het behandeld gaat worden. Het was ontzettend schrikken in 1e instantie, maar "gelukkig" is het alleen een huidafwijking en niet erger... Pffff. wat een verhaal....

16. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Goeiemorgen meiden,

@Welkom XXX1974 en Smeetje! Gezellig dat jullie meebeppen!

Ik heb de kans niet om alles terug te lezen.....ben na mijn terugkomst hier in France gelijk maar aan de poets gegaan. MAN MAN MAN, een paar weken niet thuis en de spinnenraggen hangen erbij incl. een aantal spinnen :$....laat ik daar nou onwijs bang voor zijn. Hihi...

Verder druk bezig met de twee kleintjes....druk druk druk druk, maar wel heel gezellig! Elin weigert alleen om ovedag in haar bedje te slapen. Snap dr geen ruk van....ben wel heel blij dat ze 's nachts wel lekker slaapt.

18. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland

19. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen

20. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    ingrid,tussendoor laten we hem standaard boeren, dit gaat vrij makkelijk.. behalve de laatste boer, daar kan hij best lang over doen.. tussendoor luier verschonen doen we vaak in de avond bij de laatste fles.. verder valt hij niet echt vaak in slaap tijdens het voeden.. maar is hij aan het einde van de fles wel moe..
    ik las zouist pas dat het handiger is een andere speen te gebruiken bij nutriton :S we hebben nu de difrax s? :S toen we er 2 schepjes in hadden gedaan krijg hij het niet aangezogen.. kwam dan denk ik ook door de speen :S
    hoevaak voed jij nu? en is het iedere keer 150 met nutriton?

Deel Deze Pagina