APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik bewaar de flesjes niet in de koelkast...je bedoelt gewoon een leeg flesje?

Ik ga Elin voeden...tot later!

2. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Flesjes bewaar ik ook niet in de koelkast. Deed kvz hier inderdaad wel ivm bacterien. Ik ga Elisa even verschonen en voeden en een poging doen tot rust en regelmaat...

3. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ lz: die 1-2-3 speen zou ik bewaren voor als de S-speen te langzaam gaat. Je kan dan met die speen uitproberen welke stand het beste werkt. Vlgs mij is stand 3 geschikt voor dikkere substanties, pap e.d.
    Kijk anders eens op de difrax website, ze hebben daar veel nuttige informatie.

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    @ bv-mama's: hoeveel tijd houden jullie max. aan tussen de voedingen? In de kraamweek was het max 3 uur, maar Tim laat nu overdag er vaak 4 uur tussen zitten.

5. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    4 uur is prima....dan drinkt hij genoeg tijdens de voeding...

6. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Dan is dat ook goed toch ??

Ik snap et hier niks van hij drinkt weer elke 1-2 uur... Gisteren ook al en drinkt heel kort en onrustig .. Denk niet dat hij veel binnen krijgt en daarom na een uur weer wil..
    Knap irritant iig want hij is niet tevreden tussen de voedingen en ik loop maar te kloten wat hij nou wil ........

7. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Thanx!!!Ga ik even kijken. Ik heb nu die s-speen erop, 17u krijgt ie zn fles, ben benieuwd..

8. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @emmetje: ik voed op verzoek. soms is het 2 uur, maar nu heeft ie al voor het laatst om half 1 gedronken en hij slaapt nog... dus wacht het rustig af. als de kleine goed groeit en genoeg poept en plast, hoef je zeker niet die 3 uur aan te houden. hebben we alleen de eerste 3 dagen gedaan. toen bleek dat mn melk al ruimschoots op gang was dus meteen over gegaan op voeden op verzoek. die 3 uur is vooral van belang de eerste dagen om je melk op gang te krijgen. (en natuurlijk als de kleine niet goed groeit om m op gewicht te krijgen, maar dat was hier absoluut geen probleem) dus ik zou die 4 uur lekker laten!

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @mirjam: dat heb je nu al een tijdje toch of niet? mssn toch eens laten meekijken door een lactatiekundige? die kan mssn ook weten waarom ie zo onrustig is...

@hier: als je het over de duivel hebt haha... ik hoor kleine kasper, dus ga m uit bed halen, hij heeft vast honger hihi

10. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    En als je hem stevig inwikkelt in een doek....zodat hij zich niet kan bewegen en zich goed kan concentreren op het drinken?

11. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    pff wat een hoop geschreven door jullie ondertussen..
    En wat een leuke foto`s kwamen er voorbij !!

Dat RR-schema doen we hier ook zo goed mogelijk. Maar Sanne is vaak tussendoor wakker, dus ik voed haar, knuffel, leg haar in de box dan wakker weg ( tenzij ze tijdens het voeden in slaap valt dan leg ik haar gewoon zo weg ) meestal huilt ze dan nog een kwartiertje/ halfuurtje dan slaapt ze vaak wel. Maar regelmatig wordt ze dan na een uur weer wakker en is ze gewoon klaarwakker, maar nog geen honger. Tja dan gaat mijn schema dus in de war..

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik volg eigenlijk niet echt een schema. ik kijk naar wat kasper doet. valt hij in slaap na een voeding dan leg ik m in bed, hij slaapt dan eigenlijk altijd tot de volgende voeding.
    blijft hij wakker na de voeding, dan leg ik m in de box of bij mij op schoot. tot hij gaat piepen, dan leg ik m in bed, soms huilt hij nog even en dan valt hij in slaap tot de volgende voeding. maar ik hou niet de tijd in de gaten ofzo. en het wisselt dus ook steeds, de ene keer meteen in bed de andere keer nog even in de box. geen vast patroon dus, maar het werkt prima. bij thijmen ook nooit bewust gedaan eigenlijk...

13. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Het RR schema is ook vooral als baby`s onrustig zijn denk ik en dat was Sanne aan het begin wel en nu trouwens nog wel eens, maar ik merk wel dat ze steeds makkelijker wakker in slaap valt. Eerst liep ik soms uren met haar rond haar te sussen en te troosten. Nu ga ik 1 a 2 soms 3 x naar boven even naast haar zitten, handje om haar hoofd speentje erin en mevrouw is vertrokken. Hier werkt het dus wel.

14. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Nou, het voeden gaat beter, hij drinkt iig zn fles nu leeg.
    Alleen weer een golf teruggegeven.... Dat is dus nieuw sinds gisteren. Is dat erg???? Of hebben jullie kleintjes dat ook????

15. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @kris: o das wel erg fijn inderdaad dat het zo goed werkt, en mssn heb ik er daarom nooit bij stil gestaan omdat het zowel bij thijmen als bij kasper (tot nu toe) heel goed gaat.

@ladyZ: kasper geeft na elke voeding een golf terug. zolang ze goed groeien is het helemaal niet erg. wrs krijgt hij net iets teveel en geeft hij het teveel terug. ze kunnen vaak heel goed zelf bepalen hoeveel ze precies nodig hebben... dus zou me daar niet druk om maken!

16. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    ok, thanx, lekker overbezorgde mama;) vind het zo zielig, vanmiddag kwam het zelfs uit zn neus.....

17. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier ook regelmatig een golf terug hoor.. meestal na het boeren

18. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    @ladyZ: ja het is niet een leuk gezicht, maar je kan er ook weinig aan doen. wij hebben kaspers matrasje nu wel een klein beetje schuin gemaakt zodat ie niet zoveel terug geeft. (hij geeft meestal na anderhalf uur ofzo pas terug en dan ligt ie in bed meestal) en volgens mij scheelt het wel iets... mssn ook een idee.

19. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hebben jullie ook zo continu honger? ik kan de hele dag wel door eten en zelfs na mn avond eten heb ik meteen alweer honger... ik probeer wel een beetje er op te letten, maar mn maag blijft knorren...

20. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik snap er helemaal niks van vandaag. Elisa is de hele dag al wakker. Nu heb ik haar net in bed gelegd want ze was aan het gapen en sliep al zowat bij mij op schoot en nu ligt ze alweer een uur wakker in bed... Ze huilt niet, jammert wel wat af en toe en ligt met haar armen te zwaaien. Ik snap niet dat ze niet moe is nu...

Deel Deze Pagina