APRIL-mama's 2010!

Discussie in 'De mama's' gestart door Marijn, 9 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Haha, ik dacht even aan 'nummertje 3' in de andere zin van het woord... hihi!

2. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Hahahaha....als ik het zo teruglees komt het inderdaad behoorlijk dubbelzinnig over!!!:D:D

3. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Hier ook de hele dag door honger....vooral in slechte dingen, wat ik normaal echt helemaal niet heb! Nu vliegen de koekjes er doorheen, wat ik compenseer met hele goede biologische groentes enzo, haha!
    Maar nu heb ik de bodem van de koektrommel bereikt...en de laatste chocotoff net achter mijn kiezen...en nu? Ik doe inderdaad ook steeds even de keukenkastjes open, snuffelen of ik nog wat lekkers kan vinden.

Fiene gister en vandaag ook weer onrustiger...misschien merkt ze dat papa weg is. Of gewoon regeldaagjes. Ze laat nauwelijks 2 uur tussen de voedingen overdag. Maar vanaf 7 uur begint voor haar de nacht gelukkig en slaapt ze door tot een uur of 2 en daarna rond half 7 weer, dus dat is wel goed!

4. Marijn

Marijn Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    heb tucjes gevonden...hmmm

5. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Hoi!

Eens zien awt ik kan reageren voor het bezoek komt.

@warm bad: oke, ik ben 'geurstgesteld' dat ik geen ontaarde moeder ben en jullie dit ook wel is overkomen ;)

@hier: had geloof ik gewoon een onzeker dagje, over het bad, de voeding, etc. Is nu weer wat over aan het gaan.
    En FEEST, eindelijk konden we een keer eten zonder dat Eva aan het huilen/jengelen was! Zowat de eerste keer na de eerste week.

Mirjam, wij zijn al in week 1 met maatje 2 begonnen ;)
    Hadden maat 1 ook niet gekocht, eerst de voorraad uit alle tig babydozen opgemaakt haha. En daarna paste ze 2.

Surf, leuke foto van je kereltjes!

Wonder, ook leuke foto!
    Ik vond Eva de eerste keer ook niet echt mooi haha. Ik had een keer over de bevalling gedroomd, en toen was het echt niet een mooi kind. Maar.. ze leek toch echt op het kind uit mijn droom hahaha!

Sweet, wat een mooi kereltje heb jij ook zeg!

Oke, en alle andere foto's: leuk!!

Caro, balen van de spugerij enzo! Waarom is dat tepelhoedje dan? Omdat de voeding anders te hard stroomt ofzo?

Kleren in bed: gewoon de kleren van overdag.

ok, bezoek al weg, bericht nog ff posten :)

6. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    pfff... volgens mij heeft Milan gisteren gewoon stiekem meegelezen en heeft ie toen gewoon bedacht dat hij vanavond zo zou gaan huilen. Bij mij op de arm is hij stil maar zodra ik hem waar dan ook neerleg dan gaat ie brullen. Nu dus ook weer, heb hem maar in de wagenbak gelegd want was het naar boven lopen inmiddels wel zat en Julian begon er ook wakker van te worden. Zal er maar weer een speen in stoppen in de hoop dat dat werkt.

7. caromama

caromama VIP lid

23 jan 2007
    9.017
    5
    38
    Ja, het gaat veels te hard, vooral de rechterborst. En met tepelhoedje gaat het minder hard, dus kan ze rustiger drinken. Ik vind het een hele uitkomst. Stond echt op het punt de BV op te geven en toen dit een keer geprobeerd. Sindsdien gaat het goed. Het is nog wel een kliederboel hoor, want ook met tepelhoedje spuit het er af en toe uit, maar het gaat mij erom dat zij niet zo hysterisch wordt omdat ze wil drinken maar zich elke keer verslikt en nat wordt gespoten enzo.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier in bed, een rompertje met lange mouwen, sokken en in de puckababy ( soort slaapzakje is dat ) Vind het wel wat hebben bij het verschonen voor de laatste voeding, nacht-tenu aan ..

Wauw Marijn; ik teken voor zo`n nachtritme hoor !!

9. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Vandaag echt een rotdag...
    Veel teruggegeven en meneer wil niet slapen en heft dus steeds honger...

17u 90+3 gegeven> nog honger dus nog een keer 30+1> heel veel uitgespuugt

19.45 90+3 en om 21u meneer ontroostbaar> honger. nnnnnnog een keer 60+2, hopen dat het erin blijft. Weet dat het eigenlijk niet mag/ weinig regelmaat, maar hij was echt hysterisch.
    Nu dus weer klaar wakker, heeft al uren niet geslapen...

ok, nu alles er weer uit gespuugt.....
    Ik weet het echt even niet meer.....

sorry, einde ego

10. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Hier met slapen: romper, broekje, truitje, sokken, puckababy en een dekentje.... Maar het is in de kinderkamers altijd vrij frisjes.. Soms als hij 's nachts wakker wordt zelfs een beetje koud.

Pfffffff heb het helemaal gehad met vandaag... Justin zit echt heeel de dag aan de borst.. Ik ben of Justin aan het voeden of aan het slapen... Lekker saai zo.. En ik weer wel dat het beter wordt enzo maar ik zit er nu gewoon ff doorheen .. En Just kijkt al moeilijk als ik vraag of hij een luier wil verschonen....
    Ik zei net zelfs even emo dat we maar overstappen op de fles omdat ik hier gek van wordt ...
    Maar volhouden maar weer ;)
    sorry voor m'n klaagzang ....

11. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Volgens mij zijn onze baby's allemaal aan het samenspannen. Hier in plaats van spugen gewoon slecht drinken. Elke fles laat ze er tussen de 30 en 60 in zitten. Steeds last van haar buik en krijsen. Niet in bed/box/wipstoel/wagenbak willen. Dan begint ze steeds te huilen. Ze is doodmoe maar slaapt nergens alleen op mijn arm...

12. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    jeetje duurde even zeg dat ik weer helemaal ben bijgelezen!

wat een geweldige leuke foto's! geweldige spam! zo leuk om te zieen dat elk kindje op zijn eigen manier heel mooi uitziet.. vroeger vond ik bijna alle baby's op elkaar lijken.. en ook mooi van jullie grote mannetjes wonder en surf!
    surf ik schrok wel hoe groot thijmen in een jaar is geworden!

janne, wij gebruiken ook een badthermometer, ik heb hem ook wel nodig, ik denk dat ik hem anders in een veel te koud bad zou stoppen, wat ook weer heel zielig is.. :) en je niet onzeker voelen hoor! alles is nieuw en alles is wennen en aftasten! en je doet altijd alles zoals je denkt dat je het het beste doet.. meer kun je dan toch niet doen :)

geen verstand van BV ben er na 3 dagen mee gestopt :)

Bedankt allemaal voor de adviezen van de draagdoeken/zakken..
    ik ben naar de prenatal gegaan en heb een geweldige uitleg gehad.. ook heb ik met ons mannetje alle doeken geprobeerd.. gelukkig houdt ons mannetje nu al van shoppen hihihi.. wilde er wel zeker van zijn dat ik het juiste zou kopen en niet al bij thuiskomst spijt zou hebben..
    wij hebben al de babybjorn thuis, maar daar vind ik hem nog te klein voor en ook niet ideaal voor thuis, meer voor onderweg..
    de lodger of andere draagzakken vond ikzelf ook bagger, ik lees bij de meesten van jullie dat het ook geen succes was.. hij lag er zo zielig in.. helemaal in een vouw.. en ook nog krom..
    en toen de draagdoek geprobeerd en na een duidelijke uitleg en even wat stoeien met die doek lag ons mannetje er binnen een minuut al in te slapen.. zojuist thuis ook geprobeerd en zo houdt hij het wel even vol, hoef ik hem niet al die tijd in mijn armen te houden en kan ik toch vanalles in huis doen! ben dus helemaal happy!

ook de 123 speen gekocht van difrax.. alleen de ring vergeten te kopen die er ook bij hoort.. dat las ik zojuist pas op de difrax site :):)

ben dus helemaal benieuwd hoe het morgen gaat als ik hem in de doek hang :)

13. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ele toch nog blije smileys vandaag haha! Fijn dat je zo goed geslaagd bent voor een draagdoek!

14. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Ingrid: Als het nou zo blijft dat ze steeds eerder gaat komen dan ga ik eens die Nutriton proberen idd. Ik heb namelijk ook begrepen dat als ze te snel drinken ze geen verzadigd gevoel krijgen, terwijl ze in principe wel voldoende voeding krijgen.

@ LadyZ: Weet je zeker dat ie nog honger heeft na de fles? Als ie alles er weer uitspuugt heeft ie misschien toch wat te veel gedronken. Heeft ie niet alleen zuigbehoefte?

@ slaapoutfit: Ayla slaapt gewoon in de kleding die ze overdag ook aan heeft. Ik heb wel pyjama'tjes, want dat vond/vind ik zo schattig, maar ze heeft echt een hekel aan aan- en uitkleden en wil haar niet overstuur maken voor ze de nacht in gaat. Vandaar dat ik die bijna nooit aan doe.

@ hier: Nou hèhè Ayla ligt eindelijk in haar wiegje te slapen. Ze wilde echt niet slapen, alleen maar bij mij liggen. Uiteindelijk is ze bij mij in slaap gevallen en heb ik haar al slapend in de wieg gelegd. Nou ja, ik heb vandaag geen klagen gehad, dus vond het ook niet erg dat ze even moest huilen en bij me wilde liggen.

15. mirjam2112

Fijn dat je nu een goeie draagdoek heb !! Justin ligt ook idd krom in de minimonkey... Mssn toch ook maar eens kijken bij de prenatal..

Hij slaapt nu trouwens met een speentje.... Vanmiddag een paar keer wat langer het speentje geprobeerd en uiteindelijk pakte hij hem en viel in slaap !!

16. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hm, te vroeg gejuicht, ze ligt nu toch weer te huilen...

17. mirjam2112

Wat is het hier trouwens gezellig druk weer :D

18. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hier begint nu het ``feest`` ze is alweer een tijdje ontroostbaar aan het huilen en ik had al hoofdpijn... hopelijk is dit niet de toon voor de rest van de avond / nacht
    He.. hoor mezelf klagen. Maar hier mag het he ! En het grootste gedeelte van de tijd ben ik stapelverliefd op mijn meissie .. ik merk dat ik vaak al invul. Als ze s`avonds stil is denk ik ze zal vannacht wel huilen en nu huilt ze denk ik ze zal vannacht wel doorgaan. Hoezo doemdenken.. en meestal valt het reuze mee, maar als ze huilen lijkt het zooo lang te duren en het huilen komt zoo binnen dat raakt iedere vezel in je lijf lijkt het wel

19. mirjam2112

Heerlijk hè dat je hier mag klagen !!
    Mensen denken altijd dat als je klaagt dat je het niet leuk vind ofzo maar je hoeft toch niet altijd met een big smile rond te lopen... Soms ben je gewoon ff moe, gefrustreerd, hormonen enzo !! Let it out :D

20. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Milan slaapt ook eindelijk, in de maxicosi;) Nou ja om elf uur krijgt ie weer een fles dus het is maar voor een uurtje. Ik wist het anders ook niet meer.

Mermaid, klopt idd wat je zegt. Te snel drinken zorgt ervoor dat ze niet verzadigd zijn bij de fles. Werkt bij ons eigenlijk ook zo, hoe sneller we eten des te eerder hebben we weer honger.

Ladyz, heeft hij misschien last van krampjes of iets wat dwars zit en eruit moet?? Milan had het net namelijk ook, hij had gegeten, leek alsof hij nog honger had dus ik pak hem op en op dat moment perst hij en heb ik een gedeelte van zijn fles over mezelf heen;) Heb hem net maar even in de maxicosi gelegd zodat hij een beetje gevouwen ligt en druppels gegeven en een speen en nu is het rustig.

Deel Deze Pagina