hahaha zo zit ik over 2 maanden ook weer hoor, dan wil ik het weer laten groeien en als het dan weer langer is dan wil ik het er weer af Ik heb nu mijn eigen kleur alweer een tijdje dus wordt wel tijd voor een kleurtje erin
ow nee hahah ach dat het om is gevallen het is niet anders maar zit al weer aardig op peil hoopte alleen dat ik haar laatste fles bv kon geven maar dat zit er niet in dat is veels te weinig
Ja ze moeten dan idd ook zelf meewerken door te blijven slapen tot het bijna tijd is, ik merk het vooral aan de ochtendfles. Als hij dan al wakker is en dus huilt omdat hij honger heeft, ook al is het maar 5 minuten, dan drinkt hij zo 20cc minder als wanneer ik hem 's ochtends wakker maak voor de fles. Ik bied nu trouwens 170cc aan en hij drinkt daarvan 140 tot 150 op, deed eerst elke keer 135cc aanbieden en dan kwam hij 's avonds tussendoor nog voor een klein flesje extra maar dat is nu dus ook niet meer het geval!!
Ik bied dus elke fles 100cc aan. Meestal drinkt ze om en om 100cc en 80/90cc (dus zeg maar om 07.30 100cc, om 10.30 80/90 cc, om 13.30 100cc enz.) en ze krijgt 7 flesjes.
Hier zitten we op 5 flesjes, volgens het cb op 6 maar dat heeft de wijkverpleegster zelf bedacht en aangezien hij dat ook blijkbaar hoort te hebben volgens hun ga ik ze niet wijzer maken dan dat ze zijn. Hij doet het goed op 5 dus waarom dan 's nachts nog wakker maken als het niet nodig is.
hier krijgt thobias ook 150+5 en soms laat hij wat staan en soms drinkt hij alles op tot de laatste druppel
Ja, idd onzin om hem wakker te maken voor een nachtvoeding als ie er zelf niet voor komt. Ayla doet het hier omgekeerd. Die kreeg eerst om 22.00 uur de laatste fles en om 04.00 uur kreeg ze dan de nachtvoeding. We moesten haar daar altijd voor wakker maken. Het cb raadde toen aan om haar niet meer wakker te maken, ze zou dan wel komen wanneer ze honger had. Nu krijgt ze om 22.30 uur de fles en komt ze standaard rond 03.30 uur. Ze krijgt de laatste fles voor de nacht nu dus later, maar komt 's nachts wel eerder voor nog een voeding . Ach nou ja, ze is natuurlijk ook nog hartstikke jong, maar vond het wel apart dat ze nu korter tussen de flesjes laat nu we geen wekker meer zetten.
Meiden ik ga afsluiten en zo lekker naar bed. Vannacht moet ik er ongetwijfeld weer uit voor een verse luier en een flesje. Tot morgen en slaap lekker iedereen! KUS
Een t-shirt met de naam van het kindje erop. Hadden we geregeld bij Rainbowbabies, we kregen de druk gratis
Hier nu ook spruw waarschijnlijk, morgen ff huisarts bellen voor spul. CB arts gaf ng als tip om elke keer na de voeding een lepeltje water te geven zodat de melkresten wegspoelen en ook na een spuugje ff een klein lepeltje water.
Laatste fles zit er in, hij heeft hem helemaal opgedronken!!! Nu moet hij alleen nog boeren waar hij vandaag bij mij geen zin in heeft dus daar is Roeland weer mee bezig want die krijgt het wel voor elkaar vandaag. Daarna gaan wij ons bedje ook opzoeken in de hoop dat Julian gewoon door blijft slapen vanacht. Slaap lekker allemaal!!!
Thnx, zat er ook al aan te denken, had het er al even met mijn fysio over gehad, Meike is ook bij de fysio geweest maar die lag erg overstrekt. Gelukkig is het bij onze huisarts heel makkelijk een verwijzing te krijgen: je gaat naar de balie en de assistente heeft voorgedrukte verwijzingen liggen, patientenstikker erop en de verwijzing is binnen
Drinkt ie 1 of 2 borsten? Bij 1 borst gewoon de andere borst afkolven bij 2 borsten een uur na de voeding kolven
Meike kon ook moeilijk boeren, maar zittend op schoot zetten en een beetje voorover laten leunen bracht wonderen met zich mee
Moguh! Vanmorgen om 5:07 was het 9 jaar geleden dat ik voor de 2e keer moeder werd. Nu is ze een hele dame al Groot feest vandaag want ze gaat op schoolreisje (natuurschool lauwersoog). Ik ga douchen (en ff wat uit mn linkerknaltiet halen, de regeldagen hebben hun werk goed gedaan...) femke voeden en dan de kindjes naar school brengen. tot straks
@ Napoleon: Gefeliciteerd!!! @ boertje laten: Hier ook een moeilijke boerer. Maar ik heb niet het idee dat haar iets dwars blijft zitten als ze niet geboert heeft. @ hier: Ayla werd vannacht al om 01.30 uur wakker, toen lag ik er dus net 1,5 uur in. Ze had krampjes en uiteindelijk heeft ze toch nog tot ca. 03.30 uur geslapen. Ze ligt nu ook weer lekker te slapen. Ayla heeft eigenlijk elke dag wel krampjes. Ik weet wel dat het er bij hoort bij die kleintjes (toch???), maar ik vind het wel zielig. Ondanks dat ze het niet extreem heeft kan ik toch wel gewoon die Cinababy druppels van VSM gaan gebruiken? Of is dat alleen voor als ze heel erg last hebben van krampjes?