@MiniMe, ik had al voorweeen vanaf dat ik 17 weken zwanger was . Maar ja, op het eind wel heeeeeeeeeel veel. @All, sorry ben echt kapot. Elke keer als ik meer slaap dan word ik moeier. Lijkt wel of mijn lichaam er dan echt aan toe gaat geven want dat ik enorm slaap tekort heb ontwikkeld de afgelopen tijd is mij wel duidelijk. We moeten er maar even doorheen. Ga nu mijn bed opzoeken. Fijne avond!
Me2: Heet je oudste echt JP of is het een afkorting van een naam? Leuk dat jullie daar ook Sint hebben gevierd. Bij een Nederlandse school ofzo toch? Gaan je kids daar straks ook heen? Vanaf wanneer zijn ze in Zwitserland eigenlijk leerplichtig? FB: hoop op een goede nacht voor je!!! Sint: Livje is lekker verwend, heeft een sterrenprojector met lieve muziekjes gehad die ze echt helemaal geweldig vind. Heb hem aan het voeteneind van de bedje staan, net aangezet toen ze naar bed ging en ze vond het heerlijk rustgevend en mooi. Viel heerlijk in slaap en na een kwartier gaat ie vanzelf uit. Verder een activity beertje, een 'bromtol' met ballen die eruit kunnen vliegen als je er hard op drukt (kat vind het geweldig, gaat achter de ballen aan en dat vind Liv dan weer geweldig hahaha) een kerstbal met lichtjes erin, een knuffeltje en een handpop van een varkentje die ze ook brilliant grappig vind. Verwend aapje dus!
Cvm: ik heb die lichtbol ook voor Jesley. Ideaal ding. Hij valt er iedere avond mee in slaap. Zet m dan op de commode... Hij slaapt op zn zij of buik dus kan hij m goed zien!
Heb een beetje diagonaal gelezen, dus kan niet echt netjes reageren. Hier een ventje dat ook wat moeilijk doet 's nachts maar dat komt niet door een acht-maanden-sprong maar door nare hoestbuien... We twijfelen of we er mee naar de dokter willen. Morgen maar eens beslissen.
Cvm en Fb: klinkt leuk die lichtprojector! Jp is inderdaad een afkorting. Fee en Guus trouwens ook Jp zit al in de kleuterklas van de Nederlandse school ookal is hij nog geen 4. Dit is omdat hij er erg aan toe is en de Zwitserse school pas begint in het jaar nadat ze 4 worden. Hij zat ook al in de peuterklas en mocht toen door van de juffen. Dat is dan weer het voordeel van niet in NL wonen. Het nadeel is dat de Nederlandse school echter maar een dagdeel per week is want enkel moedertaal onderwijs naast de locale school, maar we mogen al lang blij dat de Nederlandse overheid iets heeft georganiseerd hier. Fee zit dit jaar voor het eerst bij de peuters. Jp voerde met zijn klas twee liedjes op voor de Sint *trots*
Goedemorgen, @Me2, ze hebben alle 3 prachtige namen! @Cvm, Liv is dus mooi verwend! @Chantico, wat naar dat hij zoveel hoest zeg! Ik zou denk ik wel naar de huisarts gaan als hij zichzelf er snachts van wakker houdt. Hier zouden we vandaag naar het cb gaan met Rebecca, maar Vince heeft koorts. Hij zet het soms ook spontaan op het huilen dus we blijven lekker thuis vandaag. Nu opruimen en dan lekker de hele dag teuten met de kids.
Kids weg. Werk afgebeld en ik blijf in bed liggen. Meerdere keren al overgegeven dus voel me waardeloos. Hopelijk gaat het vanmiddag beter.....
Beterschap Luckey & voor Vince...! Ik ben ook een beetje ziekies aan t worden Het slapen begon weer met een drama! Om half 12 begon hij een beetje te huilen en jammeren, en dan weer slapen, en na paar minuten weer beetje huilen. Maar ik hoefde er niet naar toe. Rond kwart over 12 zette hij het op het krijsen en weer in paniek! Dus ik weer naar hem toe, troosten en aaien enzo. Maar toen ik weer weg ging gillen! Dus toen ben ik naast zijn bedje gaan zitten een kwartiertje en toen weer weg. Meteen weer krijsen, en toen heb ik hem even laten gaan. Had voor mezelf gezegd 5 min laten huilen. Na 2 min was hij al stil. Na 10 min begon hij weer. Dus ik hem een schone luier gegeven, zetpilletje en samen naar beneden, een klein flesje gemaakt, Boven bij ons op bed gegeven en nog even liggen kroelen. Toen terug naar zn eigen bedje, en ja hoor zonder jammeren gaan slapen slapen! Van half 2 tot vanmorgen 9 uur! Ook niet meer wakker geweest.... Gelukkig! Net lekker een boterhammetje met flesje op, en nu zitten we de teletubbies te kijken
FB: Gelukkig heeft hij toch nog even een lange ruk gemaakt na tweeën! Vandaag maar eens grondig aan de schoonmaak hier...Livje kroop net de gang op (blijft normaal in de woonkamer die elke dag gezogen word) en ze was me een partij smerig! Oops.....hahaha. Een keertje een dweil door het huis zou ook niet verkeerd zijn dus ik moet eraan geloven... Bah Zieken: Veel beterschap!!!
@ FB... fijn dat ie toch nog een aardige ruk erna heeft gemaakt! @ luckey... beterschap! @ demaco... beterschap met vince @ me2.... fijn dat ze zo ook nls leren, de 2 sintliedjes helemaal geslaagt? @ chantico... beterschap voor nathan, gewoon bellen als je t niet vertrouwd @ cvm.... goed verwent is ze ennuh dweilse whhahah heerlijk he als ze overal komen @ luckey.... leuk idee van zn kamer! tv op kamertje zou ik ook niet doen @ minime... hoe is de nacht gegaan? tijd vliegt!! de bevalling vond ik tegenover de zwangerschap zelf een eitje al die weken/maanden zh in en uit en opnames en weeen, toen inene die groeiachterstand, de te hoge bloeddruk halverwege,te zwijgen over de BI de bevalling was dan wel een grote spontane weeenstorm met kamelenweeen, maar wat was en ben ik blij met mn 1 minuut persen en geen scheuren maarrrrrrrrr was t resultaat absoluut waard en TJEEEES welgetelt 2 kwartier mn ogen dicht gehad vanacht ...... ik ben verrot... gelukkig manlief thuis (vandaag de echo's van md zn beentjes) dus heb 2 uurtjes vanochtend geslapen verder sintklaas goed geslaagd beide kids errug verwent nadat hun na bed waren, party en co gespeelt, we hebben krom gelegen van t lachen
Musty... jammer eigelijk he.... Me2,... ben toch wel beneiuwd naar de "echte" namen dan??? Hier... toch maar ziekgemeld door leidinggevende. Liever uitzieken dan te vroeg weer aan het werk. Kan dus de arbo verwachten maar zal toch echt even eruit moeten om Sem en Alina te halen. Manlief kan niet eerder weg en moeders heeft geen auto.... Bah baal hier zo van he Fb... fijn dat hij toch nog geslapen heeft....
Musty: Zo das echt heen kort nachtje!! Gelukkig heb je daarna nog even kunnen slapen.. Maar breekt je wel op hoor! Oe spannend de echo! Succes! Hopelijk valt het mee
Is misschien wel effe goed de deur uit, even frisse lucht! En als de arbo daar geen begrip voor heef?! Je moet toch echt je kindje even uit school halen! Ik ben ook wel benieuwd naar de echte namen ja!! Guus kan toch geen afkorting zijn?
Hier: Jesley zn ritme is aardig in de war.... Hij ligt nu net in bed, eigenlijk zn ochtend slaapje! Gister heeft hij ook maar 1 slaapje gehad overdag. Vanmiddag ga ik sinds lange tijd weer eens paard rijden! Heb er echt zin in! Hopelijk blijft het droog... Voor mn zwangerschap reed ik bijna elke dag paard!
Haha ik ben ook heel benieuwd naar de volledige namen van je drietal me2! Zat ook al te brainstormen waar Guus een afkorting van kan zijn! Maar denk dat je de namen liever privé houd en dat je daar de afkortingen voor neerzet ? Hier huisje aan kant, was weggewerkt, kerstkaarten geschreven, boterham bij Liv naar binnen gewerkt (smeerworst, vind ze ook al lekker!) en kleine meid ligt nu lekker te slapen. Heb stoofpeertjes opstaan, lekker vanavond met engelse custard Nu even mama-tijd, lekker beetje internetten en nietsen!
@Me2, je hebt de volledige namen bij enkele foto's op facebook staan toch? Ik vind ze prachtig in ieder geval. @FB, wat fijn dat je na die tijd toch nog goed hebt kunnen slapen. Veel plezier met paardrijden! @Musty, veel succes vandaag met de echo's van zijn beentje. @Cvm, oeh dat dacht ik dus ook toen Vince ging kruipen! snel dweilen hahha en nu maar om de dag zeker bijhouden. Stofzuigen doe ik inmiddels al 3 keer per dag meestal met die gekke kids. De woonkamer dan he. Hier al een paar dagen vroeger naar bed. Gisteren om 22.30 uur maar om 23.00 uur was Vince wakker. Wou niet meer slapen dus maar bij mij in bed en toen ging het wel goed. Vanmorgen toen hij in bed lag weer nog even lekker mijn ogen dichtgedaan op de bank. Voel me inmiddels wel een stukje beter. Hopelijk ben ik snel van de vermoeidheid af. Nu nog wachten op het telefoontje van de internist.
Iedereen beterschap!! Ook voor de zieke kindjes! Chantico: zou denk ik toch even langs de HA gaan als hij snachts wakker is door het hoesten....Een verkoudheidje wordt op deze leeftijd snel een oorontsteking of erger. Musty: succes met MD in het ziekenhuis! Wel ellendig van die 2x kwartier slapen! FB: gelukkig na 2-en nog even lekker geslapen! Lekker hoor paardrijden! Heb het sinds de zwangerschap van JP al niet meer gedaan! Daarvoor elke week.... CVM: lekker zo'n levende dweil hahahah Arme Liv! hahaha Demaco: de kids zijn allemaal vernoemd naar (over)opa's/(over)oma's, vandaar dat we afkortingen gebruiken om de namen een beetje eigentijds te maken hahahaha Ook Guus is een afkorting hoor! Maar we noemen ze ook zo in het dagelijksleven, dus niet bij hun hele naam. Dat is avoor als ze ouder zijn/op de officiele papieren hahahaha Ja op FB staan hun hele namen onder familie en wellicht ook bij een paar foto's.